اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

معیارهای کلی اینستاگرام (متریک ها)

آیا به اندازه کافی در بررسی معیارهای اینستاگرام خبره و با تجربه هستید؟ به زبان ساده تر؛ تفاوت میان Reach و Impression را می دانید؟ می توانید بگویید که نرخ تعامل چگونه محاسبه می شود؟ می دانید که Tap های به عقب بهتر هستند یا به جلو؟ می دانید این Tapها چه معنی دارند؟ آیا این سوال ها باعث اذیت شدن شما می شود؟! احساس می کنید که در دریایی از اصطلاحات بی معنی اینستاگرام غرق شده اید؟ به جمع ما خوش آمدید!شما میتوانید با ما همراه باشید.


حقیقت این است که منطبق شدن با معیارهای اینستاگرام خیلی آسان نیست. ولی اگر که شما می خواهید در دنیای بی رحم و ظالمانه برندها و اینفلوئنسرها که در تلاش برای دیده شدن هستند زنده بمانید و جایی برای حرف زدن و دیده شدن محصولاتتان داشته باشید، نیاز به داشتن دانش لازم در این زمینه الزامی دارید. بدون داشتن درک صحیح از معیارها، چگونه می توانید اثرگذاری تاکتیک های خود را ارزیابی کنید؟ بدون این که بدانید کدام تاکتیک ها ناکارامد هستند، چطور می خواهید به اهداف خود برسید؟


یک استراتژی مناسب اینستاگرام شامل یک هدف واضح، تاکتیک های قابل اجرا و معیارهای عملکردی قابل اندازه گیری خواهد بود. 

اگر یک تکه از این زنجیره از بین برود، کل زنجیر از بین می رود. بنابراین در این مقاله، شما هرچیزی که لازم باشد را در مورد معیارهای اینستاگرام یاد می گیرید. چه معنی دارند، از کجا می توانید پیدایشان کنید، و از همه مهمتر، چه کاری می توانید انجام دهید تا با استفاده از آن ها بازاریابی اینستاگرام خود را موثرتر کنید. در این مقاله بخش های کلی، استوری ها و معیارهای تبلیغات اینستاگرام را پوشش می دهیم.

معیارهای کلی اینستاگرام (متریک ها)

۱ – Reach: تعداد کسانی که پست شما را دیده اند.

البته لازم به ذکر است که نرخ دسترسی یا Reach Rate، به تعداد کسانی که پست شما را دیده اند تقسیم بر تعداد دنبال کننده های شما گفته می شود. دسترسی همیشه با اعداد نشان داده می شود و نرخ دسترسی با درصد. همچنین معیار دیگری با نام میانگین نرخ دسترسی برای هر پست را داریم، که میانگینی از نرخ دسترسی تمامی پست های شما در بازه زمانی معین است.

۲ – Impression: ایمپرشن تعداد دفعاتی است که پستها، استوری ها و پروفایل شما در یک بازه زمانی معین دیده شده اند. در واقع این معیار بر اساس تعداد دفعاتی که پست شما به دید افراد رسیده است محاسبه می شود چون همانطور که می دانید، در اینستاگرام یک پست ممکن است چندین بار به دید شما بیاید، یک پروفایل ممکن است چندین بار بازدید شود و همین طور یک استوری چندین بار دیده شود. به عنوان مثال اگر شخصی سه بار پست شما را ببیند، این اتفاق به عنوان 1 Reach و 3 ایمپرشن محسوب می شود.

۳نرخ تعامل و نرخ تعامل بر Reach: نرخ تعامل تمامی لایک ها، کامنت ها و سیوهای پست شما تقسیم بر تعداد دنبال کنندگان شما در بازه زمانی انتشار پست است. علاوه بر این موضوع نرخ تعامل بر Reach هم وجود دارد که به صورت تمامی لایک ها، کامنت ها و سیوهای پست شما تقسیم بر میزان Reach آن پست محاسبه می شود.

به عنوان مثال؛ فرض کنید که شما ۱۰۰ فالوور دارید، اما ۱۵۰ نفر پست آخر شما را دیده اند و ۲۰ نفر هم آن را لایک کرده اند. نرخ تعامل سنتی برای این پست ۲۰ درصد است، در حالی که نرخ تعامل بر دسترسی که ۱۳ درصد می باشد دقیق تر است، در صورتی که بخواهید میزان موفقیت پست خود را بسنجید.

نرخ تعامل شما باید چقدر باشد؟ سوال خوبی است. معمولا، هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشید، نرخ تعامل پایین تری نیز خواهید داشت. به این پدیده قانون انگشت شصت گفته می شود، هرچقدر تعداد دنبال کننده های شما بالاتر می رود، نرخ های مختلف شما کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال؛ فرض کنید من ۳۲۰۰ فالوور دارم و نرخ تعامل من ۸.۵۷ درصد برای هر پست است. در عین حال، Kim Kardashian یکی از بزرگترین سلبریتی های دنیا، ۱۰۸.۱ میلیون فالوور دارد و نرخ تعامل وی ۱.۹۷ درصد است. (آمار اکتبر ۲۰۱۸)

کجا باید به دنبال ریچ، ایمپرشن و تعامل باشیم؟ اگر اکانت خود را به اکانت بیزینس اینستاگرام تبدیل کرده باشید، می توانید این دو معیار را در پایین هر پستی که منتشر می کنید با نام Insights مشاهده کنید.

اما مشکل اینسایت این است که تنها اعداد را به شما نشان می دهد و خبری از درصدها نیست، چرا که قابل فهم تر هستند. برای مشاهده درصدها، می توانید به Iconosquare و سپس Post Analytics بروید.

۴رشد فالوورهایکی از مهم ترین معیارهای اینستاگرام از نظر بسیاری از مردم، رشد فالوورها یا Follower Growth می باشد که نشان دهنده تعداد فالوورهای جذب شده در یک بازه زمانی معین است. اگر اخیرا مقدار زیادی از فالوورهایتان را از دست داده اید، بهتر است تاکتیک های رشد و تعامل متفاوتی را امتحان کنید تا ببینید که کدام یک کارایی بهتری دارند.

۵منشن ها ( Mentions ): تعداد منشن هایی که در پست های اینستاگرام از اکانت اینستاگرام شما می شود، که می توانند یا به عنوان تگ شده در عکس باشند و یا در کپشن. فعلا شما نمی توانید این مورد را در اینسایت ببینید، اما اگر یکی از کاربران پیشرفته Iconosquare باشید، می توانید منشن های خود را در بخش Media، My Feeds و سپس My Tags ببینید، جایی که می توانید آن ها را با توجه به مدل تگ فیلتر کنید.

۶بازدیدهای پروفایلتعداد دفعاتی که از پروفایل اینستاگرام شما بازدید شده است.

۷ – Email Clicks: تعداد ضربه های انجام شده برروی لینک ایمیل بایو اینستاگرام شما برای برقراری ارتباط با برند شما.

همچنین معیار دیگری با نام نرخ کلیک های ایمیل نیز وجود دارد که به صورت تعداد دفعات کلیک شدن برروی ایمیل های شما تقسیم بر تعداد بازدیدهای پروفایل شما محاسبه می شود. فرض کنید ایمیل شما ۲۳ بار کلیک شده باشد، در حالی که در ۳۰ روز گذشته شما ۳۵۹۴۵ بازدید پروفایل داشته اید، در این صورت نرخ کلیک برروی ایمیل شما 0.06 درصد است.

۸ – Get Direction Clicks: درست همانند مورد قبلی این مورد نیز نشان دهنده تعداد دفعاتی است که بازدیدکنندگان برروی گزینه Get Directions برای دسترسی به بیزینس شما کلیک کرده اند و نرخ مسیریابی نیز تعداد کلیک های انجام شده برروی این گزینه تقسیم بر تعداد بازدیدهای پروفایل اینستاگرام است.

۹ – Website Clicks: تعداد دفعات کلیک شده برروی آدرس وبسایت شما در بایو پروفایل اینستاگرام شماست. نرخ کلیک برروی وبسایت نیز به صورت تعداد بازدیدهای وبسایت تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان پروفایل محاسبه می شود. تا به این لحظه تنها در یک قسمت اینستاگرام کلیک های یک URL را ردیابی می کند، و آن قسمت نیز بایو پروفایل اینستاگرام شماست. اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت و آگاهی از برند خود هستید، یک URL در بایو اینستاگرام خود قرار دهید. اگر می خواهید که چندین URL در بایو خود اضافه کنید، بهتر است LinkTree را چک کنید.

از کجا می توان کلیک های Email، Get Direction و Website را مشاهده کرد؟ برای مشاهده کردن تعداد کلیک ها لازم نیست بیشتر از Insights دنبال چیزی باشید.

۱۰ – Saves: تعداد سیوهایی که پست شما به دست آورده است.

Average Saves میانگین تعداد سیوهایی است که پست شما در بازه زمانی معین است. به عنوان مثال در ۳۰ روز اخیر، شما ۵ پست منتشر کرده و ۳۰ عدد سیو داشته اید، میانگین سیو شما ۶ است.

۱۱ – Views: تعداد بازدیدهای ویدیویی که پست کرده اید بر اساس بازه زمانی که معین کرده اید می باشد. نرخ بازدید نیز به صورت تعداد دفعاتی که ویدیو بازدید شده است، تقسیم بر تعداد ایمپرشن هایی که ویدیو گرفته است محاسبه می شود. در نظر داشته باشید که یک نفر ممکن است پست شما را دیده باشد، ولی لزوماً ویدیوی شما را مشاهده نکرده باشد. در این مورد، به عنوان یک ایمپرشن حساب می شود اما یک بازدید خیر.

۱۲ – Tags on Branded Hashtags: یک هشتگ برندشده هشتگ خود شماست که به هدف ایجاد یک جامعه دور برندتان و ایجاد کردن یک ترند اینستاگرام ساخته اید. تگ های هشتگ تعداد پست های مختلفی است که با آن هشتگ منتشر شده اند.

 



معیارهای سنجش استوری های اینستاگرام

۱۳ – Exits: این موضوع تعداد کسانی را نشان می دهد که بدون این که استوری شما را تا پایان مشاهده کنند، آن را ترک کرده اند. این اتفاق در زمان های زیر می افتد:

بازدیدکنندگان قبل از به اتمام رسیدن استوری اینستاگرام را بسته اند.

بازدیدکنندگان برروی دکمه X در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده اند.

بازدیدکنندگان صفحه را به پایین کشیده و به صفحه اصلی اینستاگرام برگشته اند.

در عین حال، نرخ خروج در استوری ها تعداد خروج ها تقسیم بر تعداد ایمپرشن ها می باشد. فرض کنید شما ۲۳۴ ایمپرشن و ۲۱ خروج داشته اید، در این صورت نرخ خروج شما ۸.۹ درصد است.

۱۴ – Swipes Away: این معیار، نشان می دهد که چه تعدادی از مردم در حال مشاهده استوری شما صفحه را به چپ و راست کشیده اند، نه این که برروی سمت چپ و راست صفحه ضربه زده باشند.

۱۵ – Taps Forward: تعداد ضرباتی که کاربر وارد کرده است تا عکس یا ویدیوی بعدی را مشاهده کند. اگر تعداد زیادی از این مورد را دارید، می تواند هشدار دهنده این باشد که استوری شما به اندازه کافی جالب توجه نبوده است، و یا ممکن است بیش از حد طولانی بوده باشد و حوصله مخاطب را سر برده است. این اتفاق همچنین می تواند زمانی رخ دهد که ترکیب استوری شما کمی خارج از عرف باشد، به عنوان مثال وقتی که یک استیکر را بیش از حد در سمت راست استوری قرار دهید.

۱۶ – Taps Back: تعداد ضرباتی که کاربر وارد کرده است تا ویدیو یا عکس قبلی را ببیند. در حالی که این ضربات می توانند به صورت تصادفی هم اتفاق بیافتند، تعداد بالایی از آنها می تواند نشانه ای باشد که مردم استوری قبلی شما را دوست داشته و آن را دوباره مشاهده کرده اند، و یا ممکن است از استوری شما آنقدر خوششان آمده باشد که یک استوری به عقب رفته تا بتوانند دوباره سریعاً به استوری کنونی شما برگردند. وقتی که Tap های عقب یا جلو را مقایسه می کنید، در نظر داشته باشید که دریافت یک Tap عقب می تواند KPI بهتری برای محاسبه عملکرد محتوای اینستاگرام شما باشد.

۱۷ – Replies: تعداد دایرکت مسیج هایی که از استوری که گذاشتید گرفته اید در این بخش محاسبه می شود. برای دسترسی به معیارهای استوری می توانید به بخش Insights، Stories و سپس Apply Filter بروید.

۱۸ – Shortcuts: شورت کات ها جمع تمامی موارد Taps Back/Forward، Swipes Away و Exits می باشد. در واقع این جمع تمامی میانبرهایی است که مردم برای ندیدن استوری شما تا انتها آنها را انتخاب کرده اند.

۱۹ – Completion Rate: نرخ تکمیل به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه درصدی از کاربران استوری شما را تا انتها مشاهده کرده اند. فرمول محاسبه این نرخ بسیار ساده است: کسانی که ۱۰۰ درصد تا انتها استوری را دیده اند.

معیارهای لایو اینستاگرام

۲۰ بازدیدکنندگان لایویکی از بزرگترین ترندهای هم اکنون اینستاگرام لایو گذاشتن است، بنابراین استفاده از این قابلیت و سنجش میزان تاثیرگذاری لایو منطقی است. البته در واقع تنها آمار در دسترس، تعداد بازدیدکنندگان لایو است! بنابراین زمانی که کسی به لایوی که شما گذاشته اید ملحق شود، به عنوان یک بازدید شمرده می شود.

همچنین معیار دیگری با نام Live viewers at any given time نیز وجود دارد که نشان دهنده تعداد اکانت هایی است که در یک بازه زمانی معین در حال مشاهده لایو شما هستند. این عدد دائماً در حال نوسان است، چرا که مردم دائماً در حال ورود و خروج از لایو شما هستند، اما ردیابی تعداد کسانی که در ابتدای لایو شما وارد آن شده اند می تواند منطقی باشد چرا که نشان دهنده این است که دنبال کنندگان شما تا چه حد به برند و بیزینس شما علاقه مند هستند. اگر عدد ابتدایی بیش از حد کم باشد، برروی افزایش نرخ تعامل خود کار کنید و قالب لایوهای خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید.

شما می توانید تعداد بازدیدکنندگان لایو در هر زمان را در سمت بالا سمت چپ تصویر مشاهده کنید البته به محض این که لایو را شروع کنید. زمانی که لایوتان را به پایان می رسانید، اینستاگرام جمع تمامی کسانی که در بخش های مختلف لایو شما وارد شده اند را به شما نشان می دهد.

از آنجایی که هیچ داده های تحلیلی برای لایو اینستاگرام هنوز وجود ندارد، به شما پیشنهاد می کنیم که اعداد را ضبط کنید و یا بلافاصله بعد از پایان لایو از صفحه اسکرین شات بگیرید، تا در طول زمان متوجه شوید که آیا مردم به تدریج به لایوهای شما و خود شما بیشتر علاقه مند می شوند یا خیر.

معیارهای تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

۲۱ – Click Through Rate: تعداد کلیک هایی که تبلیغ شما دریافت کرده است، تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده شده است. این معیار همیشه بر اساس درصد نشان داده می شود.

۲۲ – Cost per Click: مقدار پولی که به ازای هر کلیک تبلیغاتی از شما گرفته می شود.

۲۳میانگین هزینه به ازای کلیکاین معیار بر اساس تقسیم میزان هزینه کلی شما برای کلیک ها و تعداد کلی کلیک های دریافتی محاسبه می شود. فرض کنید تبلیغ شما ۲ کلیک می گیرد، اولی ۰.۲۰ دلار هزینه دارد و دومی ۰.۴۰ دلار، بدین معنی که شما در مجموع ۰.۶۰ دلار هزینه کرده اید. اگر شما این عدد را بر تعداد کلیک ها تقسیم کنید، میانگین هزینه به ازای کلیک ۰.۳۰ دلار است.

 

سئو اینستاگرام


برای چه نوع کسب و کاری سود آور است


به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌شود، هر چند باید به دنبال مخاطب های خاص خودشان باشند تا بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را پیش ببرید.

برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خود را دارد. فعالیت مناسب در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاه دریافت کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها شروع کار می‌باشد و نحوه استفاده صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی مناسب می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

 

آمار

طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار نزدیک به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند.

آمار اینستاگرام

 

اکانت بازاریابی در اینستاگرام


تقریبا ۳ سال پیش در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خود رونمایی کرد و کمک شایانی در بهبود بازاریابی در درون این اپلیکیشن ایجاد کرد. با استفاده از این اکانت شما می‌توانید آمار دقیق تعداد بازدیدهای هر پست، تعداد کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در نوع خود می‌تواند اثربخشی مناسبی در ادامه مسیر صفحه ما باشد.


با داشتن اطلاعات دقیق و جامع می‌توانید یک استراتژی خوب برای این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام ایجاد کنید، مثلا چه تعداد کاربران زن یا آقا هستند و یا چه نوع پست‌هایی بیشترین فالوور را برای من داشته است؟ از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را دارید؟ و همه این موارد کمک می‌کند تا بتوانید پست و محتوای مناسب در زمان مناسب درج کنید.


تمام این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام موجود می باشد و در اکانت پرسونال و یا شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توانیم مشاهده کنیم.

 

سئو در اینستاگرام

در ادامه قصد داریم به معرفی برخی ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم و سپس شباهت آن در سئو را بیان کنیم. درواقع شما در  آموزش اینستاگرام به صورت حرفه ای، نحوه بهینه سازی و بهبود، پست‌ها و صفحه اینستاگرام خود را می‌آموزید تا بهتر و بیشتر دیده شوید، همان کاری که هدف سئو است. به عبارت دیگر ارتباط بین SMO با SEO را نشان خواهیم داد.

همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است.

پیشنهاد می‌شود قبل از خواندن مقاله این عکس را یک مرور کنید.

 

 

Like و Backlink

به نظر من لایک شدن در اینستاگرام شبیه به گرفتن بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

به همین منظور در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در برخی استراتژی های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این نوع سناریو به این صورت دارای یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که گاهی ممکن است با تکرار زیاد به جای داشتن اثر بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد.

 

Page name و Site name

نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که نام صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر سپردن آن کمک کند. همینطور نام صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک نام برند خوب حتما نیاز نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، نامی که راحت به ذهن سپرده شود و در درون یک داستان به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نکته دیگر آنکه راحت خوانده شود، راحت نوشته شود تا در نهایت توسط کاربران راحت پیدا شود. همینطور سعی کنید ایدی همه شبکه‌های اجتماعی را همانند نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID واحد در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. به نظر من هر چه این ایدی به دامنه سایت نزدیک تر باشد، بهتر است.

 

Bio و Title

من Bio بیو اینستاگرام را به عنوان های پست‌های در سایت شبیه می‌دانم. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او توضیح دهید که قرار هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع نیاز با واقعیت موجود در داخل سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت دیگر محتوای داخل صفحه متناسب با آن نیاز باشد.
در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟ (البته در صفحه اینستاگرام میزفا برخی از نکات این صفحه رعایت نشده و به دنبال نیروی قوی برای سوشال هستیم ولی در پروژه‌های سئو سعی میکنیم حداکثر موارد را رعایت کنیم)

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر قصد دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خود بیشتر نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو استفاده کنیدمثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید پیشنهاد می‌شود یک برچسب منحصربه فرد ایجاد کرده و در بیو درج کنید تا کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.
دوست بنده در زمینه عکس نوشته در اینستاگرام فعالیت حرفه ای انجام می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه مخصوص پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده تا اگر کاربری از هر جنسی وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خود یک مسیر روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را بهبود می‌دهد.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او ممکن است یک بار درباره دیوار صحبت کند، یک بار درباره حجاب صحبت کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر تمایل داشت درباره موسیقی صحبت می‌کند. این موارد نادر که هیچ گونه هدف روشنی را دنبال نمی‌کنند در حیطه صحبت های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

 

Explore و SERP

حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این قسمت اصولا براساس لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور براساس رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام سعی می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و براساس آن پست‌هایی که احتمال دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را نشان دهد. و این کار اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های بزرگ بهبود تجربه کاربری را مشاهده نکنید. برویم سر اصل مطلب.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی قبل از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همان طور که گوگل در SERP چنین رفتاری را در برابر سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو انجام می‌دهید، نتایج کم کم به سمت شخصی سازی شده پیش می‌رود، یعنی کلماتی که قبلا جستجو کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید و یا سایت‌هایی که قبلا مشاهده کردید را به احتمال زیاد در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

جذب کاربر جدید و هدفمند یکی از مهم ترین ویژگی‌های نتایج گوگل می‌باشد و اگر پست شما در صفحه Explore اینستاگرام باشد همین موضوع اتفاق می‌افتد و شانس دریافت فالوور بیشتر که به موضوعات شما علاقه‌مند است، دوچندان می‌شود. و این فرصت ویژه‌ای است که اینستاگرام به شما می‌دهد، همان طور که گوگل در نتایج به سایت شما ممکن است چنین فرصتی را به لطف SEO بدهد.

هوشمند بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” جدا از آنکه این الگوریتم عبارت صحیح را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را در نتیجه اول جستجوی من نشان می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم

رفع محدودیت سنی اینستاگرام

 

یکی از متداول‌ترین سوال‌های  شما کاربران عزیز ،  رفع محدودیت سنی اینستاگرام می باشد. محدودیت سنی در اینستاگرام چند ماهی است که برقرار و اعمال می شود

اینستاگرام به صاحبان اکانت‌های بیزینسی و فروشگاهی اجازه می‌دهد تا با تعیین حداقل سن، افرادی که می‌توانند پروفایل و محتوای پیج آنها را ببینند را کنترل کنند.

اینستاگرام می‌گوید که این محدودیت به این دلیل است که از ورود افراد کم سن و سال به این پلتفرم جلوگیری کند. به همین منظور در ابتدای ثبت نام در اینستاگرام، سن کاربران علاوه بر اطلاعات دیگر پرسیده می‌شود.

 

اما بنا به گزارش بسیاری از کاربرانی که در اینستاگرام حضور دارند، این محدودیت سنی برای آنها دردسرساز شده‌است. بسیاری از آنها این محدودیت سنی را در سنین بالا انتخاب کردند و کسی نمی‌تواند آنها را فالو کند. نگران نباشید، این مشکل راه‌حل ساده‌ای دارد که در تنظیمات اینستاگرام است.

اما راه‌حل این مشکل چه می باشد؟

رفع محدودیت سنی اینستاگرام

برای رفع این محدودیت کافب می باشد موارد زیر را عمل کنید :

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید و از آنجا به قسمت Setting (تنظیمات) بروید.
  • بسته به نوع پروفایل خود، Business و یا Creator را انتخاب کنید.
  • Minimum Age” را در این بخش انتخاب کنید.
  • از اینجا سن پیش‌فرض تعیین شده را تغییر دهید

 

پیش‌فرض محدودیت کم ترین سن در اینستاگرام 13 سال است. هر سنی که می‌خواهید از اینجا انتخاب کنید و یا همان سن تعیین شده 13 سال را بگذارید !

همچنین  سن را می‌توانید بر اساس هر کشور جداگانه تعیین و ثبت کنید. مثلا شما می‌توانید محدودیت سنی را به طور کلی 21 سال تعیین کنید و این محدودیت را برای ساکنان ایران 18 سال تعیین کنید.

اما سوال دیگری که خیلی از کاربران مطرح می‌کنند این می باشد که:

سنم را اشتباه وارد کرده‌ام، چه کاری میتوانم انجام دهم؟

اگر به اینستاگرام خود دسترسی دارید، طبق مراحل زیر عمل کنید و پیش ببرید:

  • به پروفایل اکانت خود بروید
  • Edit profile را انتخاب کنید
  • به پایین صفحه بروید و Personal Information Setting را انتخاب کنید
  • در این قسمت Birthday را انتخاب کنید و تاریخ درست تولد خود را وارد کنید


چند وقت یکبار آنالیز اینستاگرام را انجام بدهم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تولید محتوای اینستاگرام باید در نظر گرفته شود آنالیز آن است. اگر محتوای صفحه‌تان را آنالیز نکنید متوجه نمی‌شوید کدام محتوا عملکرد ضعیفی داشته و کدام بهتر عمل کرده، که این مسئله برای کسب‌وکارها حتی می‌تواند روی فروش آنها هم تاثیرگذار باشد. سال های قبل که اینستاگرام وارد میدان شد شاید تنها عامل عملکرد پست‌ها لایک و بعد کامنت‌ها بودند. اما به مرور زمان که اینستاگرام آپدیت‌های جدیدی منتشر کرد، الگوریتم آن تغییر کرد و در نتیجه معیارهایی که صفحات باید مورد توجه قرار می‌دادند هم تغییر کرد. البته این تغییرات همچنان ادامه دارد و باید یک چشمتان به آن باشد تا زودتر متوجه شوید اینستاگرام چه معیارهایی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.

در این مقاله به جدیدترین معیارهای مهم اینستاگرام، یعنی آپدیت ۲۰۲۰ می‌پردازیم و درک بهتری از آنالیز آن پیدا می‌کنیم.


چند وقت یکبار میتوانیم آنالیز اینستاگرام را انجام بدهم؟


قبل از اینکه وارد مسئله‌ی اصلی شویم، می‌خواهیم در مورد دوره‌ی زمانی آنالیز اینستاگرام صحبت کنیم که ممکن است سوال خیلی از شما باشد. پاسخ این است که این مسئله کاملا بستگی به استراتژی شما دارد اما توصیه این است که حداقل یک تا دوبار در ماه صفحه‎‌تان را آنالیز کنید.

البته اگر اکانت بیزینسی اینستاگرام داشته باشید احتمالا می‌دانید آنالیز اینسایت آن چقدر راحت است و حتی نیازی به آن نیست یک ماه صبر کنید تا ببینید نتیجه‌ی پستتان چطور بوده، کافی است دو سه روز بعد از انتشار یک پست اینسایت آن را چک کنید و ببینید چقدر از آن استقبال شده است. به هر حال در نظر داشته باشید که اینستاگرام روز به روز در حال تغییر است پس شما هم برای موفقیت باید سرعتتان را با آن تنظیم کنید.

حداقل یک تا دو بار در ماه صفحه‎‌تان را آنالیز کنید

فراموش نکنید، برای آنالیز اینستاگرام منظورمان تعداد لایک نیست، چه بسا که در خیلی از کشورها نمایش عدد لایک متوقف شده (اگرچه هنوز یک عامل ضعیف از اینگیجمنت به شمار می‌رود)، چرا که اینستاگرام متوجه شد لایک کردن یک پست به آسانی دو ضربه روی عکس است و باید معیارهای مهم‌تری را برای نرخ تعامل یک صفحه در نظر بگیرد.

اگر آماده‌اید وارد جزییات بشویم و ببینیم از نظر اینستاگرام یک نرخ تعامل خوب به چه چیزهایی بستگی دارد؟


مهم‌ترین معیارهای آنالیز اینستاگرام چیست؟



معیار های آنالیز اینستاگرام را در این مقاله برای شما به تفصیل آورده ایم:



۱- کامنت (Comment)

اولین معیاری که اتفاقا یکی از فاکتورهای قدیمی و پا برجایی هم می باشد کامنت‌ است!. کامنت بهترین شاخصی می باشد که نشان می‌دهد یک محتوا چقدر تعاملی بوده که افراد را ترغیب کرده وقتشان را بگذارند و نظرشان را زیر پست بنویسند. کامنت‌ها از این بابت مهم هستند که در واقع راهی برای تعامل و گفتگو هستند پس به نظر می‌رسد کامنت همیشه یکی از معیارهای تعاملی باقی بماند.

کامنت‌های جایی هستند که می‌توانید روابط عمیق‌تری با مخاطبتان برقرار کنید، همدیگر را بهتر بشناسید و مهم‌تر از همه جواب سوال مخاطبتان را بدهید. پس اگر مخاطب شما برایتان کامنت می‌گذارد حتی اگر دو سه کلمه هم باشد او را تشویق کنید. هر کدام از این افرادی که کامنت می‌گذارند ممکن است روزی مشتری شما باشند پس با آنها درست رفتار کنید.


چه نوع محتوایی کامنت بیشتری ایجاد می‌کند و باعث بیشتر دیده شدن پست بارگذاری شما می شود؟

اما چه محتوایی با خود کامنت بیشتری به همراه می‌آورد؟ اکثرا پست‌هایی که حالت شخصی‌ تری دارند با کامنت‌های بیشتری مواجه خواهند شد. این به آن معنایی است که مسائل شخصی‌تان را وارد صفحه‌تان کنید، اما بعضی وقت‌ها حتی اگر صفحه‌ی بیزینسی دارید بگذارید مخاطبتان بفهمد پشت‌پرده کسب و کار شما چها میگذرد؟. طبیعت مخاطب این است که ورود به دنیای شما برایش جذاب است.

معمولا کپشن‌هایی که حالت شخصی‌تری دارند با کامنت‌های بیشتری مواجه می‌شوند

به طور مثال از سفرتان تعریف کنید، داستان کسب‌وکارتان را بگویید، اشتباهاتی که کرده‌اید، تجربیات خوبی که دارید و … همه‌ی این مسائل حالت شخصی دارند و مانند نوعی درد دل با مخاطب تلقی می‌شوند و باعث می‌شود مخاطب با شما حرف بزند. حتی اگر حس می‌کنید تجربیاتتان ارتباط چندانی با مخاطب هدفتان ندارد اصلا نترسید، گاهی موضوعات متفرقه وارد فعالیت‌تان کنید و نتیجه‌اش را ببینید.




۲- ذخیره‌ی پست (Save)

یکی از جدیدترین و اتفاقا مهم‌ترین معیارهای آنالیز اینستاگرام میزان ذخیره پست است. با این معیار اینستاگرام می‌تواند متوجه شود کدام پست‌ها آنقدر ارزشمند بوده‌اند که مخاطب آن را به طور دائمی ذخیره کرده تا بعدا دوباره به آن مراجعه کند. فراموش نکنید افراد از اینستاگرام به عنوان منبعی برای آموزش و الهام‌گیری استفاده می‌کنند و پست‌ها را در فولدرهای مرتبط ذخیره می‌کنند تا بعدا دوباره بتوانند به آنها سر بزنند.

سیو ها نشان می دهد کدام پست‌ها آنقدر ارزشمند بوده‌اند که مخاطب آن را ذخیره کرده است

تفاوتی نمی کند با چه عنوانی در اینستاگرام فعالیت دارید، عکاس هستید، برند محصول خاصی هستید یا آنلاین‌شاپ دارید، در کنار محتوای معمولتان محتوای آموزشی و یا در کل محتوایی که کاربر بتواند از آن ایده بگیرد هم منتشر کنید. در کل محتوا از هر نوعی که باشد در صورتی که بتواند ارزشی به مخاطب اضافه کند باعث می‌شود او روی دکمه‌ی Save بزند.

چه نوع محتوایی منجر به ذخیره‌ی بیشتر پست در اینستاگرام می‌شود؟

همانطور که گفتیم، زمانی که از محتوای ارزشمند صحبت می‌کنیم منظورمان محتوای آموزشی و کمک‌کننده است که بتواند مشکلی از کاربر حل کند

به یکی از مخاطبین یا مشتری که در حال حاضر دارید فکر کنید. چه مشکلی او را آزار می‌دهد؟ چه چالش‌هایی دارد؟ به طور مثال اگر مربی شخصی هستید می‌توانید در مورد نحوه‌ی تقویت اعتماد به نفس محتوایی تهیه کنید و در اختیار مخاطب قرار دهید.

حتی اگر یک فروشنده‌ی ساده هم هستید نگران نباشید، شما هم می‌توانید محتوای ارزشمند داشته باشید، به عنوان مثال اگر فروشنده‌ی جواهرات هستید می‌توانید محتوایی در مورد انواع ست کردن جواهرات تهیه کنید. اگر خلاقیت کافی داشته باشید برای هر موضوعی می‌توانید محتوای آموزنده تولید کنید.


۳- اشتراک‌گذاری پست (Share)

معیار بعدی که برای آنالیز پست هایتان میتوانید استفاده کنید میزان اشتراک آن است. یکی از دلایل اهمیت این معیار آن است که ظرفیت‌های جدیدی برای شما به ارمغان می‌آورد، یعنی با هر اشتراک فرصت آن برای شما ایجاد می‌شود که افراد بیشتری با شما آشنا شوند و در نتیجه افراد بیشتری شما را دنبال کنند و حتی در آینده مشتری شما باشند.

پس در واقع میزان معیار اشتراک‌گذاری پست قسمت بالای قیف فروش شما (یعنی آگاهی از برند) را تقویت می‌کند بدون آنکه نیازی به بازاریابی‌های گسترده داشته باشید.


چه نوع محتوایی منجر به اشتراک‌گذاری می‌شود؟

اما چطور باید محتوایی تولید کنیم که مخاطب را ترغیب به اشتراک آن با دوستانش کند؟


خودتان را با ترندها مرتبط کنید

یکی از روش‌های تولید محتوای قابل اشتراک آن است که به هر طریقی خودتان را با مسائل روز (فرهنگی، اجتماعی، ورزشی …) تطبیق دهید و آن را به خودتان مرتبط کنید. به طور مثال این روزها که همه درگیر بیماری کووید ۱۹ هستند می‌توانید از تاثیر آن بر کسب‌وکارتان صحبت کنید.


جنجالی باشد

شاید جنجالی بودن همیشه هم مثبت نباشد اما عده‌ای را جذب می‌کند. به طور مثال سعی کنید در مورد مشکلاتی که در صنعت‌تان وجود دارد یا سو استفاده‌هایی که در حوزه‌ی فعالیت شما صورت می‌گیرد صحبت کنید. در کل برای جنجالی بودن باید دست روی موضوعاتی بگذارید که تابحال کمتر مورد بحث قرار گرفته است.


۴- کلیک‌های وب‌سایت (Website Clicks)


احتمالا بهتر است اوایل فعالیت‌تان روی افزایش نرخ تعامل خود صفحه‌ی اینستاگرامتان تمرکز کنید. بهرحال افرادی که در اینستاگرام حضور دارند در وهله‌ی اول مایل هستند پست‌ها را زیر و رو کنند، استوری‌ها را نگاه کنند و در اکسپلور چرخی خواهد. افراد کمتری مایل هستند از طریق اینستاگرام وارد وبسایت شوند و وقتشان را خارج از اینستاگرام بگذرانند، به همین خاطر ترغیب مخاطب کمی در این مورد سخت است و معمولا مخاطبین هدفمندتر وارد لینک بایو شما می‌شوند و از وبسایت شما دیدن می‌کنند.

پس در اینجا باید استراتژیک عمل کنید، اینجا درست لحظه‌ی ورود مخاطب به قیف فروش است پس اول از همه از اینکه لینک‌تان سالم است اطمینان حاصل کنید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید مخاطب را از طریق اینستاگرام وارد وبسایت کنید وقت آن است صفحه‌تان را آنالیز کنید تا متوجه شوید کدام پست یا استوری منجر به کلیک بیشتر برای وبسایت شده است. احتمالا بعد از مدتی متوجه ارتباط مستقیمی بین پست‌هایی که در آن فراخوان عمل (CTA) وجود دارد با میزان کلیک‌های بیشتر برای ورود به وبسایت خواهید شد. فراخوان عمل‌هایی مثل: “لینک در بایو

اما جالب‌تر از همه زمانی می باشد که یک پست با اینکه فراخوان عمل هم ندارد اما کلیک‌های ورودی به لینک توسط آن پست افزایش غیر معمولی پیدا کرده است. پست‌هایی مانند این را آنالیز کنید و ببینید چه عاملی در محتوای آن وجود داشته که مخاطب را ترغیب به ورود به لینک کرده است. در هر حال شما باید به این گونه محتواها بیشتر اهمیت بدهید و از آن برای پست‌هایی که در آینده میخواهید بارگذاری کنید ایده بگیرید.


۵- مشاهدات (Reach)

دیگر معیاری که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم Reach است. ریچ به تعداد اکانت‌های تکی ای گفته می‌شود که از پست شما دیدن کرده‌اند. به طور مثال اگر یک اکانت یکتا 5 بار پست شما را دیده باشد تعداد ریچ همان یک محسوب می‌شود. آنالیز ریچ را برای هر پست می‌توانید به محض انتشار محتوا بررسی کنید و ببینید هر پست نسبت به پست دیگر چطور عمل کرده و استراتژی هشتگ شما چطور کار می‌کند.

معمولا توصیه می کنیم آنالیز ریچ را به طور منظم (هر ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت از انتشار پست) انجام دهید تا به این نکته برسید هشتگ‌هایی را که استفاده کرده‌اید برای شما سودمند بوده‌اند یا نتیجه ای برای کسب و کار شما نداشته است؟. می‌پرسید از کجا ورودی هشتگ را متوجه می شویم؟ ساده است. اگر تعداد ریچ‌های یک پست از حد معمول بیشتر بود نشان‌دهنده آن است که مجموعه هشتگ‌هایی که استفاده کرده بودید کارساز است.

اگر ریچ شما کمتر از حد معمول باشد وقت آن می باشد که تجدید نظری در هشتگ گذاری هایتان انجام دهید. برای آنالیز ریچ و استراتژی هشتگ‌گذاری تا آخر ماه صبر نکنید،سریع ترین تایم را برای آپدیتش در نظر بگیرید.


۶- نرخ تعامل بر اساس ریچ (Engagement On Reach)


حالا که تا اینجا از مفهوم ریچ آگاه شده ایم وقت آن رسیده است که نرخ تعامل را بر اساس ریچ را بشناسیم. این معیار از تقسیم کل تعامل یک پست (تعداد لایک، کامنت، ذخیره) بر تعداد کل ریچ آن بدست می‌آید. نرخ تعامل کل شما با تقسیم بر کل فالوورهای شما بدست می‌آید در حالی که نرخ تعامل بر اساس ریچ عدد دقیق‌تری به شما ارائه می‌دهد چرا که علاوه بر فالوورها کسانی که فالوور شما نیستند ولی پست شما را دیده‌اند هم به حساب می‌آورد.

نگاهی به مثال پایین بیندازید:

این مثال نشان می‌دهد یک پست به طور متوسط نرخ تعامل ۱.۳۵% ایجاد کرده در حالیکه میانگین نرخ تعامل بر اساس ریچ آن ۳.۰۸% بوده است که بسیار بیشتر است دلیلش هم آن است که تعداد ریچ‌ها نسبت به تعداد کل فالوورهای یک اکانت کمتر است

حالا که با معیارهای مهم آنالیز پست در اینستاگرام آشنا شدیم وقت آن است بدانیم این موضوع در مورد استوری‌ها چطور صدق می‌کند؟


۱- نرخ نگهداری مخاطب (Retention rate)


یکی از معیارهای مهمی که باید به آن توجه داشته باشید نرخ نگهداری مخاطب در استوری‌هاست. این معیار را اینستاگرام برای شما محاسبه نمی‌کند و باید به صورت دستی آن را انجام دهید اما یکی از مهم‌ترین معیارها در آنالیز استوری است.


محاسبه‌اش ساده است:

فرض کنید یک رشته استوری آپلود کرده‌اید. برای بدست آوردن نرخ نگهداری مخاطب باید تعداد  Impression استوری آخر را تقسیم بر تعداد Impression استوری اول کنید. به عنوان مثال در یک رشته استوری، ۱۲۰ نفر استوری اول را دیده‌اند و در استوری آخر تعداد Impression به ۶۲ عدد رسیده، ۶۲ تقسیم به ۱۲۰ مساوی ۵۲% است. در این مثال نرخ نگهداری شما ۵۲% است یعنی به طور میانگین می‌توانید نیمی از مخاطبین را تا پایان استوری درگیر نگه دارید.

این معیار از این نظر خیلی مهم است که اینستاگرام اگر چه خودش آن را در آنالیز حساب نمی‌کند بلکه در الگوریتمش آن را تاثیر می‌دهد چرا که این نرخ نشان از جذابیت استوری‌های شما دارد.


افزایش نرخ تعامل استوری ها و هایلایت های اینستاگرام


چطور استوری‌هایی با نرخ نگهداری (Retention rate) بالا بسازیم؟

اگر قصد دارید استوری‌هایتان را باب دل اینستاگرام بسازید و قصد دارید که در اکسپلور همه نشان داده شوند باید کاری کنید که مخاطب از اول تا پایان رشته استوری‌های شما را مشاهده کنند. همانطور که از اسمش مشخص است، استوری به معنای داستان است، هر داستانی آغاز و پایانی دارد. اگر یک کتاب به اندازه‌ی کافی جذاب پیش نرود خواننده اواسطش آن را کنار می‌گذارد.

پس از آپلود کردن عکس‌ها و ویدیوهای بی سر و ته و شلخته در استوری جلوگیری کنید. آنقدرها هم نگران ظاهر گرافیکی استوری‌ها نباشید، کیفیت داستان از همه چیز مهم‌تر است. برای درگیر نگه داشتن مخاطب در استوری تاکتیک‌های بسیاری وجود دارد، یک بحث جنجالی راه بیندازید که باعث شود افراد زیادی شما را دنبال کنند، تست بگیرید، سوال و جواب راه بیندازید و … . اما استوری‌هایتان را خیلی طولانی نکنید، ۱۲ عدد یا کمتر میزان متعادلی است که هر کسی میتواند بگذارد


۲- پاسخ دادن استوری (Reply)

دومین و مهم‌ترین معیار استوری ریپلای است. یعنی زمانی که استوری می‌گذارید در جواب آن استوری مخاطب برای شما پیامی بفرستد. و خبر خوب اینکه این معیار در اینسایت خود اینستاگرام موجود است و نیازی به محاسبه‌اش ندارید.

 

اما چرا ریپلای خیلی مهم است؟

به این دلیل که ما در اینستاگرام جمع شده‌ایم که با هم تعامل داشته باشیم. هر روزه به دنبال روش‌هایی برای افزایش نرخ تعامل در شبکه‌های اجتماعی‌مان هستیم و ریپلای هم یکی از مصداق‌ها و معیارهای تعامل و گفتگو است. اگر کسب‌وکار فعال در اینستاگرام هستید بهترین راه جذب لید و تبدیل آن به مشتری، کشاندن آن‌ها به دایرکت و گفتگو با آنهاست. در آنجا می‌توانید گفتگوی دو نفره با هم داشته باشید، همدیگر را بهتر بشناسید و بدانید چالش‌های او کجاست و چطور می‌توانید با کسب‌وکارتان به حل مشکلات او کمک کنید.


چه نوع استوری‌هایی تولید کنیم که منجر به ریپلای شوند؟

ارسال دایرکت مسیج مسئله‌ای نیست که همه افراد با آن راحت باشند. پس اگر به دنبال جواب گرفتن از مخاطب هستید باید محتوایی تولید کنید که جرقه‌ی گفتگو را بزند و باعث تعامل او با شما شود. دقیقا نکاتی که برای جذب کامنت در قبل بیان کردیم، اینجا هم کاربرد دارند، طبیعتا محتوایی که در پست باعث کامنت گذاشتن کاربر می‌شود در استوری هم باعث ریپلای کردن او می‌شود.

و در نهایت، مانند همیشه فراخوان عمل را فراموش نکنید. به مخاطب مستقیم و بی‌تعارف بگویید ریپلای کنند، در نظرسنجی شرکت کنند یا سوالشان را برای شما بنویسند. اگر از آن‌ها نخواهید مطمئن باشید آنها هم مشارکت لازم را با شما انجام نمی‌دهند.

 

تولید محتوای عالی برای اینستاگرام در کوتاه‌ترین زمان ممکن

 یکی از مسائل بسیار مهم که بین افراد فعال در اینستاگرام رایج می باشد، این است که چگونه می توانند محتوای عالی داشته باشند بدون این که ساعت ها وقت خود را صرف فکر کردن و تولید محتوا کنند.

برای برخی از افراد، نوشتن کار بسیار ساده ای است ولی گرفتن یا انتخاب تصاویر مناسب یک کار پیچیده است که نیاز به تلاش زیادی دارد. این قضیه برای یک سری از افراد دیگر می تواند برعکس عمل کند. در این میان تعدادی از افراد هستند که هم در نوشتن و هم در جستجوی عکس ها مهارت بالایی دارند و با هر دو دست و پنجه نرم می کنند. در نظر داشته باشید که مهم نیست شما در چه چیزی مهارت دارید، نکته ی مهم این است که افرادی که در اینستاگرام فعالیت های جدی دارند، آرزو دارند که راز ایجاد محتوای عالی و پیوسته در اینستاگرام، آن هم در کمترین زمان ممکن یاد بگیرند.

در این مقاله قصد داریم فرایند تولید محتوا را برای شما ساده تر کنیم و هم چنین ابزارهای فوق العاده ای برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام در زمان کم و افزایش میزان تعامل مخاطبین تان، به شما معرفی کنیم.



چگونه بهترین محتوا را برای اینستاگرام در کمترین زمان تولید کنیم که برای کسب و کارمان مفید باشد؟


مضمون محتوای خود را تعیین کنید


سطل های محتوا، ستون ها، مضامین یا هر نام دیگری که برای این واژه در نظر بگیرید، هیچ کدام مهم نیستند. مهم این است که به طور مرتب، در مورد موضوعاتی که قصد دارید در اینستاگرام درباره ی آن ها صحبت کنید، فکر کنید و مضامین آن ها را مشخص کنید.


در مورد موضوعاتی که می‌خواهید در اینستاگرام درباره‌ی آن‌ها صحبت کنید، فکر کنید و مضامین را مشخص کنید

این مضامین محتوایی را بر اساس آنچه به مخاطبان هدف شما کمک می کند، چیزی که در آن تخصص دارید و چیزی که می خواهید به آن عنوان شناخته شوید، انتخاب کنید. پیشنهاد می شود از سه مضمون برای تولید محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال میتوان گفت :

یک برند مراقبت از پوست:

نکاتی درباره ی پوست

پشت صحنه ها

زندگی روزمره و عادی

مربی بهداشت و درمان:

ذهنیت

مدیریت زمان

توانمند سازی

یک عکاس حرفه ای عروسی:

نکاتی درباره عکاسی ویژه عروسی

تجربه عکسبرداری شخصی

حضور و لذت بردن از لحظه


سعی کنید بیش از این به موضوع فکر نکنید. همین عناوین می توانند به اندازه دلخواه شما گسترده و خاص نیز باشند. موضوع دیگری که میتوان به آن توجه کرد این است که با توجه به نوع تعاملی که با مخاطبان خود دارید، قطعا می توانید علاقمندی و تمایلات آن ها را کشف کنید و بر اساس مواردی که برداشت کردید، مضامین تولید محتوای خود را تغییر دهید.بنابراین با 3 موضوع کار خود را شروع کنید تا به یک ساختار ثابت برسید و سپس هرماه بر اساس ایده های جدیدی که به ذهن تان می آید، خیلی ساده محتواهایی با مضامین جدید ایجاد کنید.


یک بانک از ایده های جدید داشته باشید !


نکته ی دوم که در این مقاله میخواهیم به آن اشاره کنیم، ایجاد یک بانک ایده به صورت سند زنده می باشد تا بتوانید ایده های جدیدی را که هر لحظه و در هر جایی ممکن است به ذهن شما برسد در آن وارد کنید.


یک بانک از ایده ها ایجاد کنید و هر ایده‌ی جدیدی که به ذهنتان می آید را به آن اضافه کنید

سپس در شرایط بهتر در مورد پخته تر شدن ایده ی خود فکر کنید و از ایده به اجرا برسانید. این سند می تواند یک فایل ورد یا google doc باشد یا حتی می تواند توسط ابزاری مانند Evernote ایجاد شده باشد. مهم نوع سند نیست، مهم این است که بتوانید موارد زیر را در این فایل به صورت مکرر وارد کنید. این موارد عبارتند از:

conversations with audience  (راه ارتباطی با مخاطبان هدف):

ایمیل یا هر راه ارتباطی که از طریق آن می خواهید با مخاطبان خود در مورد کارهای موردنظرتان صحبت کنید.

Testimonials (توصیفات):

بازخورد و توصیفات مثبتی که دریافت می کنید.

facts and stats (حقایق و آمارها):

حقایق و آمارهای جدید که به دست می آورید.

Milestones (نقاط عطف):

نقاط عطفی که خواهید داشت.

Trials/triumphs(دستاوردها):

دستاوردهایی که در تجارت خود از طریق آن به دست می آورید، در واقع چشم انداز شما می باشد

Tools/processes/apps(ابزارها):

ابزارها، فرایند یا برنامه هایی که دوست دارید و از آن استفاده می کنید.

در نظر داشته باشید که وقتی این موارد را در بانک ایده ی خود اضافه می کنید، لازم نیست ایده های کاملا محتوایی شکل بگیرند. انجام این کار به طور مستمر و منظم، به این معناست که وقتی می نشینید و شروع به ایجاد دسته بندی مطالب بعدی اینستاگرام خود می کنید، یک منبع بی پایان از ایده ها برای تولید محتوای جذاب دارید.

با این کار شما دیگر سردرگم نیستید و به این فکر نمی کنید که قرار است راجع به چه چیزی محتوا تولید کنید، بلکه این بار چالش شما، مخاطبان هدف شما می باشند. شما فقط دغدغه ی این را دارید که مطالب مفید و آموزنده ای را ارائه دهید و اینکه چگونه با بکارگیری زبان و لحن مناسب و دقیق، تاثیر بیشتری بر روی مخاطبین هدف خود بگذارید.






مطالب مفید و آموزنده ای را ارائه دهید


به عنوان مثال باید بگویم شما یادداشت هایی در مورد چالش های کسب و کارتان که در طی هفته ی گذشته تجربه کرده اید، دارید. اکنون می توانید یک پست در مورد تجربیات خود و راه حل هایی که ارائه دادید، تولید کنید یا چگونگی یک کارآفرین بهتر شدن، را آموزش بدهید. نیمی از دغدغه های اینستاگرامر ها بر سر تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، این هم در کمترین زمان ممکن در وهله ی اول، مسئله ی ایده ها می باشد. بنابراین می توانید این بخش از مشکلات پیش رو را با ایجاد بانک ایده، که هر روز در حال به روز رسانی می باشد، حذف کنید.


دسته ای از تصاویر و کپشن های خود ایجاد کنید


همه ی ما می دانیم که این کار کاملا منطقی است اما چند بار واقعا وقت برای این کار گذاشته ایم که دسته بندی برای محتوای اینستاگرام خود ایجاد کنیم؟ مطمئنا آنقدری که باید باشد نیست. خیلی از افراد فعال در اینستاگرام قبل از اینکه به اواسط ماه برسند یا در واقع دو هفته قبل از انتشار پست، وقت خود را صرف جستجوی تصویر می کنند و همان روزی که می خواهند تصویر را انتشار دهند، کپشن مربوط به آن پست را می نویسند.


شما با استفاده از مضامین محتوای انتخابی و بانک ایده ها، قادر خواهید بود که برای یک، دو یا حتی چهار هفته ی بعدی خود، طی یک روز محتوا، کپشن و هشتگ های ارزشمند را به سادگی تولید کنید. راز ایجاد دسته بندی های مناسب، کشف فرایندی است که برای شما موثر واقع می شود.

شما ممکن است جز این دسته از افراد باشید که دوست ندارند محتوای یک ماه خود را از قبل آماده کنند، چون که این افراد تماسل دارند به طور هفتگی تعاملات و ارتباط کاربران با محتوا ها را بررسی کنند و سپس شروع به تولید محتوای مجدد کنند. از طرفی ممکن است شما فردی باشید که دوست دارد محتوای کامل خود را برای یک ماه ایجاد کند، چون که برنامه گذاشتن شما اجازه ی ایجاد محتوا به صورت هفتگی را نمی دهد.

هیچ روش درست یا نادرستی وجود ندارد. این امر باید بهینه شود تا زمانی که بتوانید محتوای اینستاگرام خود را بطور منظم دسته بندی کنید و بر اساس آن دسته بندی، محتواهای خود را به طور پیوسته و نه به صورت پراکنده و قاطی بفرستید. برای دستیابی به هدف تان بهتر است مطمئن شوید که مجموعه ای از تصاویر را از قبل دارید و بعد بتوانید به دنبال گرفتن عکس های جدید باشید.

یک بعد از ظهر کامل وقت بگذارید تا ازخودتان، مکانتان و محصولاتتان عکس بگیرید. در تقویم خود علامت بزنید و آن را انجام دهید تا بانکی از تصاویر ایجاد کنید و برای چند ماه آینده، تصاویر لازم را داشته باشید به جای اینکه دو بار به این موضوع فکر کنید. پیشنهاد می شود با توجه به برنامه ی زمانی و تقویم محتوایی که برای خود طراحی کردید، یک یادآوری تنظیم کنید که به صورت هفته ای، دوهفته  یک بار یا حتی هر ماه یک بار بهشما یادآوری کند وقت آن است که بنشینید و محتوای اینستاگرام خود را برای ماه آینده یا هر زمانی که تعیین کردید، تولید کنید.

تمرکز بر اختصاص مقدار مشخص و معینی از زمان به ایجاد محتوای اینستاگرام، باعث صرفه جویی در زمان در طولانی مدت می شود. این مورد را با زمانی مقایسه کنید که صرف جستجو، انتخاب و ویرایش یک تصویر می کنید و سپس هنگام انجام کار، یک عنوان موقت برای محتوا انتخاب می کنید، مقایسه کنید. قطعا متوجه شده اید که زمان بسیار زیادی است.


میتوانید بانکی از تصاویر ایجاد کنید

به همین علت است که مهارت پیدا کردن در روال ایجاد دسته به شما کمک می کند تا در زمان کمتری، محتوای جذاب اینستاگرام را ایجاد کنید. شما حتی ممکن بخاطر لذت بردن از این روند، شروع کنید. در ادامه می خواهیم به شما ابزارهایی را معرفی کنیم که در این راه به شما کمک کنند.


ابزارهای پیشنهادی در جهت تسریع تولید محتوای اینستاگرام چه ابزار هایی می باشد :


Google Docs: از این ابزار برای ایجاد بانک ایده و نگهداری و به روز رسانی ایده های شما استفاده می شود.

Canva: یک ابزار حرفه ای که برای ایجاد کارهای گرافیکی حرفه ای به کار می رود.

:Instasize از این ابزار جهت تغییر اندازه وضعیت های توییتر برای اینستاگرام می توانید استفاده کنید.

Mojo: این ابزار جهت درگیر کردن بیشتر مخاطبان با استوری های اینستاگرام می باشد

VSCO : این ابزار یکی از بهترین ابزارها برای ویرایش تصاویر می باشد.

Smartphone: از این ابزار فوق العاده نیز می توانید برای گرفتن عکس ها با کیفیت بالا استفاده کنید.

با استفاده از این ابزارها می توانید سرعت تولید محتوای خود را چندین برابر کنید.


قالب محتواهای خود را با استفاده از برنامه ی canva ایجاد کنید


مانند ویدیوها و تصاویری که در اینستاگرام خود به اشتراک می گذارید ممکن است عناصر گرافیکی دیگر همچون اینوگرافیک ها، متن هایی با گرافیک خوب و یا نقل قول ها، بخشی از سند استراتژی محتوایی شما باشد. اگر بخواهید تمامی این موارد را با فتوشاپ و برنامه های کامپیوتری خیلی سنگین، طراحی کنید وقت زیادیرا نیز از شما می گیرد. برای سرعت بخشیدن به روند طراحی این کارهای گرافیکی، می توانید مجموعه ای از الگوها را برای انواع محتواهایی که می دانید بارها و بارها از آن استفاده می کنید، از قبل با برنامه ی canva ایجاد کنید و در هنگام انتشار فقط متن و تصویر را تغییر دهید. انجام این کار دو فایده دارد.

در وهله ی اول، این کار باعث می شود که شما مجبور شوید از هر زمان دیگری طرح های جدید را بسازید یا به چیزهای اصلی فکر کنید. در وهله ی دوم، با داشتن یک مرور کلی بر گرافیک خود، شما می توانید دیدگاه واضح تری از این داشته باشید که آیا شما در طول تولید محتوای خود برند را حفظ می کنید.

اگر شما می خواهید انتظارات و نیاز مخاطبان هدف خود را برآورده کنید و بر روی ازایش آگاهی از برند تمرکز کنید، این امر ضروری محسوب می گردد. ممکن است که تا الان الگوهای مختلفی از طریق برنامه ی canva ایجاد کرده باشید اما اگر تا کنون اقدام نکرده اید، حتما باید زمانی را به فکر کردن در مورد انواع محتواهایی که می توانید به اشتراک بگذارید و هم چنین تولید قالب های آن ها، اختصاص دهید. انواعی از قالب های محتوا که می توانید ایجاد کنید عبارت هستند از:

نکات برتر و مهم آموزشی

سخنان حکیمانه و مهم

مراحل گام به گام انجام کار

نقل قول

نظرات کاربران

طراحی این موارد از قبل، نیاز به برنامه ریزی زیادی ندارد اما بعد از انجام کار، طی مدت زمان کمتری می توانید به طور مستمر محتوای عالی در اینستاگرام ایجاد کنید.


از محتواهایی که قبلا در جای دیگر به اشتراک گذاشتید، استفاده کنید؟


یک خبر خیلی خوب برای شما این است که لازم نیست حتما منابع بی پایان از ایده های جدید و نو داشته باشید، بلکه می توانید گاهی اوقات از محتواهای قبلی که در استراتژی محتوای شما بوده اند و آن را انتشار داده اید، استفاده کنید ودوباره انتشار دهید. منظور این است که هدف این نیست که شما سخت تر کار کنید، بلکه باید هوشمندانه تر کار کنید.

اگر وبلاگ نویس هستید، ایمیل های هفتگی را طراحی می کنید، پست های فیس بوک را آماده می کنید و یا اسکریپت های مربوط به پادکست یا فیلم های یوتیوب را می نویسید، خود شما یک منبع خارق العاده برای تولید محتوای اینستاگرام هستید. شما می توانید یک بلاگ متن را به تصاویر کاروسلی یا به عبارتی همان گالری از تصاویر تبدیل کنید یا حتی می توانید این بلاگ متن را در قالب چند پست تصویری یا ویدیویی مستقل منتشر کرد.

محتواهای خود را بارها و بارها در پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار دهید

همان متن کوتاه و تک خطی که در ایمیل های هفتگی ارسال می کنید، می تواند به یک پست گرافیکی متنی تبدیل شود. اسکریپت های یوتیوبی که طی هفته های گذشته نوشتید را می توانید به صورت یک آموزش کوتاه 5 دقیقه ای در قالب پست یا استوری منتشر کنید. شما نیازی نیست که چیزی را دوباره اختراع کنید و با انجام کارهای اضافه و بیهوده، کار را به خود سخت کنید. شما می توانید و باید محتواهای خود را بارها و بارها در پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار دهید. لطفا دقت کنید که فکر نکنید با تکرار این کار، تنبلی می کنید بلکه این کار، نوعی بازاریابی هوشمندانه است.

برای شروع، تکرار مجدد محتوای شما در طی بازه ی زمانی مختلف، پیام برند شما را تقویت می کند. پیام شما باید در هر روز به صورت مجزا، توسط صدها برند تجاری و تجارت های مختلف، بمباران شود. افراد باید 7 بار حداقل پیام یکسان شما را ببینند تا واقعا متوجه آن شوند و نکته ی دیگر که حائز اهمیت می باشد این است که همه ی مردم همیشه و در هر زمانی، در پلتفرم های مختلف فعال نیستند. این موضوع که شما در اخرین ایمیل ارسالی خود یک نکته ی انگیزشی یا اموزشی فوق العاده بیان کردید، دلیل نمی شود که همین نکته را در اینستاگرامتان به اشتراک نگذارید.

شاید شما مخاطبانی داشته باشید که ایمیل های خود را هر ساعت چک می کنند اما هفته ای یک بار شبکه های اجتماعی دیگر را بررسی کنند و یا بر عکس آن ممکن است اتفاق بیفتد، مخاطبان شما کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی بسیار فعال هستند اما ایمیل خود را ماهی یک بار هم چک نکنند. بنابراین برای تاثیر بیشتر، محتوای خود را در چندین پلتفرم مختلف به اشتراک بگذارید. با انجام این کار، شما قادر خواهید بود که در کمترین زمان، محتوای عالی برای اینستاگرام خود ایجاد کنید.


از اشتراک گذاری مجدد محتواهای قدیمی خود نترسید


از آنجا که راز بازاریابی هوشمندانه و ایجاد محتوای عالی اینستاگرام در زمان کمتر، قادر بودن به استفاده از مطالبی است که از قبل در اختیار دارید، مروری بر مطالبی که طی 3 تا 6 ماه گذشته به اشتراک گذاشته اید داشته باشید و به سوالاتی که ادامه ی همین مطلب بیان شده است، در مورد خود پاسخ دهید.

آیا میان کپشن های موجود در زیر پست ها، مورد خوبی وجود داشته است که به شکل یک پست گرافیکی تبدیل شود؟

نظرات کاربران نسبت به پست های خود را بررسی کنید تا ببینید که از بین نظرات، کدام موارد را می توانید به عنوان یک پست مجزا، تولید و منتشر کنید.

آیا این امکان وجود دارد بعضی از پست ها را با یک دیگر ترکیب کرد و به صورت تصاویر کاروسلی منتشر کرد؟

کدام یک از پست ها را می توان به استوری های اینستاگرام یا یک سری ویدیو تبدیل کرد؟

دنبال کنندگان اینستاگرام شما، خاطرشان نیست که شما محتوایی مشابه با محتواهای چند ماه پیش خود به اشتراک گذاشتید. هم چنین آن ها نمی توانند تمامی پست های شما را زیر و رو کنند تا بررسی کنند که این پست قبلا تولید شده است یا خیر. چرا که افراد زیاد اهمیت نمی دهند و این یک خبر عالی برای شماست. در حقیقت، هر استراتژی خوب اینستاگرام با آزمایش های مختلف، تجزیه و تحلیل، با هدف افزایش سرعت و بهینه سازی ساخته شده است. بنابراین قبل از شروع به فکر کردن در مورد همه ی چیزهای جدید، شما می توانید امحتوای خود را ایجاد کنید، سعی کنید به تمام مطالب عالی که قبلا منتشر کردید، نگاهی بیندازید.


محتوای فید اصلی را در قسمت استوری های خود به اشتراک بگذارید


اگر از ایجاد محتوای عالی در فید اصلی و محتوای استوری اینستاگرام در کمترین زمان، احساس ناراحتی می کنید، نگران نباشید، چرا که در این مقاله ایده های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. محتوای استوری اینستاگرام برای مبتدیان، نباید استراتژی جداگانه ای از استراتژی محتوای اصلی شما داشته باشد.

همین الان آخرین پست اینستاگرام شما حداقل به دو تا سه استوری اینستاگرام می تواند تبدیل شود. یله درست متوجه شدید. یک زمان هایی لازم است شما از تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته اید استفاده کنید تا بتوانید آن پست را به استوری های مختلف تبدیل کنید.

به عنوان مثال، نگاهی به جدید ترین پست خود در اینستاگرام بیندازید. در نظر بگیرید قرار است این پست را به سه استوری تبدیل کنید.در قسمت کپشن، حتما متن هایی مربوط به تصاویر یا ویدیوای که منتشر کردید وجود دارد. الان باید مشخص کنید که قرار است متن را به صدای رسا جلوی دوربین بگویید یا اینکه به عنوان یک متن با پس زمینه ی مختلف از آن استفاده کنید. یه همین سادگی می توانید پست های خود را به استوری تبدیل کنید. در ادامه ایده های مختلف برای استوری به شما داده می شود.


ایده برای استوری اینستاگرام


ایده استوری (پلن 1)

بخش 1آیا می خواهید یکی از مهم ترین عوامل ایجاد استوری های جذاب در اینستاگرام را بدانید؟

بخش 2کدام یک برای شما جذاب تر است؟

الف) گفتن یک داستان

ب) به اشتراک تصاویر زیبا

بخش 3ممکن است تعجب کنید اما واقعا انتخاب اکثر افراد، گزینه ی الف می باشد. چرا گفتن یک داستان بسیار مهم است؟

بخش 4داستان شما مانند کتاب یا فیلمی خوب است. اگر داستان شما شروع، میانه و پایان خوبی نداشته باشید، علاقه ی مردم از بین خواهند رفت و شما را دنبال نمی کنند.

بخش 5اجازه دهید تا مراحل را قدم به قدم طی کنیم.

بخش 6استوری خود را با نکته ای جذاب یا به اصلاح “قلاب” شروع کنید تا مردم دلیلی برای تماشای آنها داشته باشند.

بخش 7کالا ها را دریافت کنید. نکات خود را در میان بگذارید، به صورت موجز داستان بگویید و مثال بزنید.

بخش 8: می توانید مرتبا به میزان درگیری مخاطبان با استوری خود نگاه کنید. در حالت ایده آل 12 بخش است.

بخش 9همین است. آیا برای شما مفید بود؟ می توانید نظرات خود را بیان کنی

ایده استوری (پلن 2)

بخش 1امروز فکر کردم یک آموزش کوتاه و سریع در مورد چگونگی ایجاد داستان های جذاب اینستاگرام با شما به اشتراک بگذارم

بخش 2تا پایان این 6 نکته، شما به دنبال ایجاد استوری های اینستاگرامی هستید که بینندگان خود را از ابتدا تا انتهای آن قلاب نگه می دارد.

بخش 3نکته اول- برنامه ریزی کنید (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 4نکته دوم- داستانی را بگویید (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 5نکته سوم- برچسب ها (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 6نکته چهارم- ارزش پیشنهادی را اضافه کنید (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 7نکته پنجم – زیرعنوان (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 8نکته ششم – کوتاه و شیرین (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 9برای ایجاد استوری بعدی اینستاگرام خود چه احساسی دارید؟

ایده استوری (پلن 3)

بخش 1می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا باید در استوری های اینستاگرام حضور داشته باشید.

بخش 2داستان ها خسته کننده نیستند. این یک فاز نیست. این جا جایی است که مشتریان و مصرف کنندگان شما بیشتر وقت خود را می گذرانند.

بخش 3اگر باور نمی کنید به این سوال پاسخ دهید. اولین کاری که شما هنگام باز کردن برنامه اینستاگرام خود انجام می دهید چیست؟

بخش 4دقیقا

بخش 5دقیقا مانند شما، مشتریان و مصرف کنندگان شما نیز، فعالیت خود در اینستاگرام را با چرخش در استوری ها شروع می کنند. بنابراین شما باید در آن جا باشید.

بخش 6اما چگونه می توانم این کار را به روش قانع کننده انجام دهم؟ من خیلی خوشحالم که از شما می پرسم. در اینجا 6 نکته مفید برای ایجاد داستان های جذاب در هر زمان، ارائه شده است.

بخش 7اشتراک پست اصلی فید در استوری و ترغیب مخاطبان به کلیک بر روی اسلاید برای بررسی آن ها

تا اینجا سه نوع ایده ی استوری به شما معرفی کردیم، روش های مختلف برای ارائه ی مطالب در بخش استوری وجود دارد که با کمی تفکر و ایده پردازی انجام می شود. اگر برایتان سخت است می توانید از همین نمونه ها استفاده کنید.