اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

سوالی که همین اول سال میلادی باید بهش جواب بدهیم این است که: الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 چگونه کار می‌کند؟

از زمانی که ترتیب زمانی در فید اینستاگرام از بین رفت، این سوال و ابهامات زیادی درباره کاررد الگوریتم وجود دارد.

در این پست از بلاگ درباره نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 برای پست‌های فید، استوری‌ها، صفحه اکسپلور و ریلز خواهیم گفت. پس با ما دتا انتهای این مقاله همراه باشید.



الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

اگر اهل وقت گذراندن در اینستاگرام باشید؛ حتما می‌داندی که الگوریتم می‌تواند خیلی مرموز و گاهی غیرقابل نفوذ باشد. اما وقتی فهمیدید که الگوریتم دست نیافتنی چگونه کار می‌کند، می‌توانید استراتژی محتوای خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید

طبق گفته‌های اینستاگرام، 6 فاکتور اصلی بر روی الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید تاثیرگذارند.

1. علاقه‌مندیها

ترتیب پست‌ها در اینستاگرام فقط بر اساس کسانی که شما فالو می‌کنید نیست، بلکه بر اساس نوع پست‌ها و اکانت‌هایی که دوست دارید، هست.

اگر الگوریتم اینستاگرام فکر کند نوع خاصی از پست را «دوست دارید»، بالاتر از بقیه پست‌ها در فید شما ظاهر می‌شود.

اصولا آنچه در فید اینستاگرام خود می‌بینید ترکیبی از تمام رفتارهای اینستاگرامی شماست. اکانت‌هایی که با آنها بیشترین تعامل را دارید، افرادی که در عکس آنها تگ می‌شوید و البته نوع پستی که دوست دارید و درباره آن نظر می‌دهید.

به همین دلیل حضور مداوم در اینستاگرام بسیار مهم است. با حضور مداوم، به الگوریتم سیگنال‌ها مثبت می‌فرستید و به مخاطبان خود فرصت بیشتری می‌دهید تا با شما تعامل کنند.

با این کار در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود و مطمئن خواهید بود که همیشه پستی برای انتشار در فید اینستاگرام خود دارید.

چه تعاملاتی برای الگوریتم اینستاگرام مهم است؟

وقتی نوبت به عملکرد فید می‌رسد، می دانیم الگوریتم محتوایی را بر اساس بیشترین تعامل (Engagement)، اولویت‌بندی می‌کند.

اما مهم‌ترین معیارهای تعامل چیست؟

طبق گفته‌های اینستاگرام مهم‌ترین تعاملات برای رتبه‌بندی در فید، کامنت‌ها، لایک‌ها، به اشتراک‌گذاری و برای ویدیوها میزان بازدید هستند.

اگرچه در حال حاضر به عنوان شاخص اصلی تعامل ذکر نشده است، اما بهینه سازی محتوا برای ذخیره شدن (Save) نیز می‌تواند ارزشمند باشد. مخصوصا به دلیل آزمایشات اینستاگرام، که لایک را در کشورهای بیشتری پنهان می‌کند.

2. ارتباطات

الگوریتم اینستاگرام پست‌های دوستان، خانواده و اکانت‌هایی را که برای شما مهم است را، بالاتر از بقیه پست‌ها نشان می‌دهد.

بنابراین برای اینکه اینستاگرام آنچه را که می‌خواهید به شما نشان دهد (آنچه واقعا می‌خواهید)، الگوریتم از تعاملات شما استفاده می‌کند تا پست‌های افراد نزدیک را بیشتر ببینید.
توماس دیمسون، مهندس نرم افزار در اینستاگرام، می‌گوید که چگونه اینستاگرام براساس تئوری استفاده شما از برنامه می‌تواند بفهمد که شما بیشتر به چه کسانی علاقه دارید:

اکانت‌هایی که به محتوای آنها علاقه دارید (احتمالا شامل استوری و لایو هم می‌شود)

اکانت‌هایی که به آنها دایرکت می‌دهید

اکانت‌هایی که سرچ می‌کنید

اکانت‌هایی که در زندگی واقعی هم آنها را می‌شناسید

اینستاگرام سعی می‌کند تا وقتی شما شخص جدیدی را فالو می‌کنید، پست‌هایی از او در فید شما نمایش دهد تا ارتباط شما با او را محاسبه کند.

3. به موقع بودن

این الگوریتم نه تنها به میزان جذب پست اینستاگرام شما توجه خواهد داشت ، بلکه همچنین به بررسی این موضوع خواهد پرداخت  که چه مدت قبل عکس ارسال شده‌است.

الگوریتم اینستاگرام  در سال 2021 بسیار بیشتر از قبل به زمان ارسال پست اهمیت می‌دهد، زیرا همیشه می‌خواهد جدیدترین و جالب‌ترین پست‌ها را به کاربران ارائه دهد.

با پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، می‌توانید الگوریتم را هک کنید تا میزان بازدید شما بیشتر شود و لایک و فالوور بیشتری کسب کنید.

برای پیدا کردن بهترین زمان انتشار محتوا کافیست به بخش آنالیز اینستاگرام در نوین هاب رفته تا بدون کار اضافه‌ای، بهترین ساعت انتشار محتوا بر اساس ساعت آنلاین بودن فالوورهایتان به شما پیشنهاد شود.

 

4. فعالیت مکرر

چند بار در روز اینستاگرام را باز می‌کنید؟ اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که به طور مکرر اینستاگرام را اسکرول می‌کنند؛ احتمالا فید شما بیشتر به ترتیب زمانی پست‌ها شبیه است، از آنجا که اینستاگرام سعی می‌کند بهترین پست‌ها را از آخرین بازدیدتان به شما نشان دهد.

اگر کمتر به فید اینستاگرام سر می‌زنید،اینستاگرام پست‌ها را بر اساس علایق شما نمایش می‌دهد تا بر اساس ترتیب زمانی انتشار آنها.

5. فالویینگ 

چند نفر را فالو می‌کنید؟ اگر تعداد زیادی از اکانت‌ها را فالو می‌کنید، اینستاگرام گزینه‌های بیشتری برای انتخاب بین اکانت‌هایتان دارد. بنابراین احتمالا همه پست‌های همه اکانت‌ها را نخواهید دید.

به شما پیشنهاد می‌کنم هر چندوقت یک‌بار فالویینگ‌هایی که با آنها کمتر ارتباط دارید را حذف کنید تا الگوریتم به نفع شما و بهینه‌تر کار کند.

6. میزان استفاده

بالاتر هم گفتیم اگر زمان بیشتری در اینستاگرام بگذرانید، پست‌های بیشتری خواهید دید. احتمالا اگر از آن دسته هستید که زیاد در اینستاگرام وقت می‌گذرانید، پیغام دیگر پست جدیدی برای نمایش نیست را دیده‌اید.

 

پس از این اتفاق، الگوریتم به شما محتوای پیشنهادی از اکانت‌های جدید که شما فالو نمی‌کنید (بر اساس تعاملات قبلی شما) ارائه می‌دهد.

اما اگر هر روز فقط چند دقیقه در برنامه هستید، فقط موارد برجسته روز را از الگوریتم دریافت می‌کنید.

اینجا جایی است که خیلی از کسب‌و‌کارها از ندیده شدن پست‌هایشان گله می‌کنند. آنها باید به علایق، ‌روابط و… مخاطبانشان توجه کنند تا الگوریتم آنها را بیشتر نمایش دهد.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای استوری‌ها

به طور معمول، استوری‌های اینستاگرام بر اساس تعامل شما با اکانت‌ها نشان داده‌می‌شود. شما اول استوری‌های اکانت‌هایی را خواهید دید که بیشتر آنها را لایک می‌کنید، برایشان کامنت می‌گذارید و به آنها دایرکت می‌دهید.

 

الگوریتم استوری اینستاگرام هم نیز تمرکز بر به موقع بودن دارد، چون می٬خواهد مطمئن شود تا آخرین استوری از اکانت‌های مورد علاقه‌تان را از دست نخواهید داد.

اگر به طور مرتب با یکی از اکانت‌ها تعامل دارید، همیشه استوری‌های آن اکانت را در اول استوری‌ها خواهید دید، حتی اگر تمام استوری‌هایشان را روز گذشته دیده باشید.

پس با توجه به این نکته، ایده‌ خوبی است اگر به طور مداوم استوری منتشر کنید. 

با انتشار استوری‌های بیشتر، شانس بیشتری برای دسترسی به مخاطبان دارید. زیرا آنها استوری‌های روزانه خود را مرور می‌کنند و هرچه بازدید بیشتری کسب کنید، رتبه شما بهتر خواهد بود.

خبر خوب این است که انتشار مداوم استوری آسان‌تر از قبل است. با استفاده از بخش انتشار محتوا در نوین هاب، به راحتی می‌توانید استوری‌ها را زودتر زمان‌بندی کنید تا پشت هم منتشر شوند و در زمان حسابی صرفه‌جویی کنید.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور

به طور کلی الگوریتم در فید و اکسپلور شبیه هم کار می‌کند. هر دو بر اساس تعاملات قبلی شما محتوایی را ارائه می‌دهند که اینستاگرام فکر می‌کند شما بیشتر به آن علاقه خواهید داشت.

اما یک تفاوت عمده دارند. شما در فید اکانت‌هایی که فالو می‌کنید را خواهید دید، و در اکسپلور اکانت‌هایی که دنبال نمی‌کنید.

صفحه اکسپلور به طور مداوم در حال تکمیل شدن است، و دسته‌های موضوعی جدید و ویژگی‌های جستجوی پیشرفته به طور مداوم معرفی می‌شوند.
به عنوان مثال باید عرض کنم که ، کاربران می‌توانند با جستجوی کلمات کلیدی و همچنین هشتگ‌ها، فیدهایی با محتوای مرتبط پیدا کنند. البته این ویژگی فعلا در چند کشور در دسترس است.

پست‌ها در صفحه اکسپلور بر اساس میزان تعامل (تعداد لایک وکامنت ارسال شده) و میزان رقابت برای هشتگ انتخاب می‌شوند. نتایج جستجو برای هر کاربری درباره یک هشتگ خاص یکسان خواهد بود، در حالی که صفحه اصلی اکسپلور متناسب با علاقه شخصی شماست.

اما برخلاف تصور شما وارد شدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام کار سختی نیست. این پست از بلاگ نوین هاب را بخوانید تا با نحوه ورود به صفحه اکسپلور آشنا شوید:راه وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام در سال 2020

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای IGTV و ریلز

برای IGTV و ویدیوهای ریلز هم الگوریتم تقریبا شبیه به فید اینستاگرام است. محتوا معمولا براساس اکانت‌ها و انواع پست‌هایی که معمولا با آنها تعامل بیشتری دارید؛ اولویت بندی می‌شود.

به غیر از پست‌های فید، ویدیوهای IGTV و ریلز هم در پیج اکسپلور دیده می‌شوند. این ویدیوها هم بر اساس سیستم ماشین لرنینگ اینستاگرام انتخاب می‌شوند و هر ویدیویی که شما در اکپسلور می‌بینید، احتمالا به موضوع و یا اکانت مربوط به آن علاقه‌مند هستید.

 

خب حالا چگونه می‌توان ویدیوهای ریلز و IGTV را در معرض دید مخاطبان جدید و حتی فالوورهایمان قرار دهیم؟

ترفند این است که تا آنجا که ممکن است به آنها کمک کنید. یعنی خودتان ویدیوها را پروموت کنید.

مثلا می‌توانید برای ویدیوهای IGTV یک پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای در فید اصلی بگذارید تا بیشتر دیده شود و به الگوریتم سیگنال مثبت دهید.

 

برای ویدیوهای ریلز هم آنها را در فید اصلی اینستاگرام به اشتراک بگذارید و از هشتگ استفاده کنید تا بهتر دیده‌شوند.

همچنین شما میتوانید با استفاده از نظرات خود با ما در ارتباط باشید و تجربه های خود را با ما در میان بگذارید . پس نظرات خود را برای ما بنویسید و آن ها را از ما دریغ نکنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد