اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

تولید محتوای عالی برای اینستاگرام در کوتاه‌ترین زمان ممکن

 یکی از مسائل بسیار مهم که بین افراد فعال در اینستاگرام رایج می باشد، این است که چگونه می توانند محتوای عالی داشته باشند بدون این که ساعت ها وقت خود را صرف فکر کردن و تولید محتوا کنند.

برای برخی از افراد، نوشتن کار بسیار ساده ای است ولی گرفتن یا انتخاب تصاویر مناسب یک کار پیچیده است که نیاز به تلاش زیادی دارد. این قضیه برای یک سری از افراد دیگر می تواند برعکس عمل کند. در این میان تعدادی از افراد هستند که هم در نوشتن و هم در جستجوی عکس ها مهارت بالایی دارند و با هر دو دست و پنجه نرم می کنند. در نظر داشته باشید که مهم نیست شما در چه چیزی مهارت دارید، نکته ی مهم این است که افرادی که در اینستاگرام فعالیت های جدی دارند، آرزو دارند که راز ایجاد محتوای عالی و پیوسته در اینستاگرام، آن هم در کمترین زمان ممکن یاد بگیرند.

در این مقاله قصد داریم فرایند تولید محتوا را برای شما ساده تر کنیم و هم چنین ابزارهای فوق العاده ای برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام در زمان کم و افزایش میزان تعامل مخاطبین تان، به شما معرفی کنیم.



چگونه بهترین محتوا را برای اینستاگرام در کمترین زمان تولید کنیم که برای کسب و کارمان مفید باشد؟


مضمون محتوای خود را تعیین کنید


سطل های محتوا، ستون ها، مضامین یا هر نام دیگری که برای این واژه در نظر بگیرید، هیچ کدام مهم نیستند. مهم این است که به طور مرتب، در مورد موضوعاتی که قصد دارید در اینستاگرام درباره ی آن ها صحبت کنید، فکر کنید و مضامین آن ها را مشخص کنید.


در مورد موضوعاتی که می‌خواهید در اینستاگرام درباره‌ی آن‌ها صحبت کنید، فکر کنید و مضامین را مشخص کنید

این مضامین محتوایی را بر اساس آنچه به مخاطبان هدف شما کمک می کند، چیزی که در آن تخصص دارید و چیزی که می خواهید به آن عنوان شناخته شوید، انتخاب کنید. پیشنهاد می شود از سه مضمون برای تولید محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال میتوان گفت :

یک برند مراقبت از پوست:

نکاتی درباره ی پوست

پشت صحنه ها

زندگی روزمره و عادی

مربی بهداشت و درمان:

ذهنیت

مدیریت زمان

توانمند سازی

یک عکاس حرفه ای عروسی:

نکاتی درباره عکاسی ویژه عروسی

تجربه عکسبرداری شخصی

حضور و لذت بردن از لحظه


سعی کنید بیش از این به موضوع فکر نکنید. همین عناوین می توانند به اندازه دلخواه شما گسترده و خاص نیز باشند. موضوع دیگری که میتوان به آن توجه کرد این است که با توجه به نوع تعاملی که با مخاطبان خود دارید، قطعا می توانید علاقمندی و تمایلات آن ها را کشف کنید و بر اساس مواردی که برداشت کردید، مضامین تولید محتوای خود را تغییر دهید.بنابراین با 3 موضوع کار خود را شروع کنید تا به یک ساختار ثابت برسید و سپس هرماه بر اساس ایده های جدیدی که به ذهن تان می آید، خیلی ساده محتواهایی با مضامین جدید ایجاد کنید.


یک بانک از ایده های جدید داشته باشید !


نکته ی دوم که در این مقاله میخواهیم به آن اشاره کنیم، ایجاد یک بانک ایده به صورت سند زنده می باشد تا بتوانید ایده های جدیدی را که هر لحظه و در هر جایی ممکن است به ذهن شما برسد در آن وارد کنید.


یک بانک از ایده ها ایجاد کنید و هر ایده‌ی جدیدی که به ذهنتان می آید را به آن اضافه کنید

سپس در شرایط بهتر در مورد پخته تر شدن ایده ی خود فکر کنید و از ایده به اجرا برسانید. این سند می تواند یک فایل ورد یا google doc باشد یا حتی می تواند توسط ابزاری مانند Evernote ایجاد شده باشد. مهم نوع سند نیست، مهم این است که بتوانید موارد زیر را در این فایل به صورت مکرر وارد کنید. این موارد عبارتند از:

conversations with audience  (راه ارتباطی با مخاطبان هدف):

ایمیل یا هر راه ارتباطی که از طریق آن می خواهید با مخاطبان خود در مورد کارهای موردنظرتان صحبت کنید.

Testimonials (توصیفات):

بازخورد و توصیفات مثبتی که دریافت می کنید.

facts and stats (حقایق و آمارها):

حقایق و آمارهای جدید که به دست می آورید.

Milestones (نقاط عطف):

نقاط عطفی که خواهید داشت.

Trials/triumphs(دستاوردها):

دستاوردهایی که در تجارت خود از طریق آن به دست می آورید، در واقع چشم انداز شما می باشد

Tools/processes/apps(ابزارها):

ابزارها، فرایند یا برنامه هایی که دوست دارید و از آن استفاده می کنید.

در نظر داشته باشید که وقتی این موارد را در بانک ایده ی خود اضافه می کنید، لازم نیست ایده های کاملا محتوایی شکل بگیرند. انجام این کار به طور مستمر و منظم، به این معناست که وقتی می نشینید و شروع به ایجاد دسته بندی مطالب بعدی اینستاگرام خود می کنید، یک منبع بی پایان از ایده ها برای تولید محتوای جذاب دارید.

با این کار شما دیگر سردرگم نیستید و به این فکر نمی کنید که قرار است راجع به چه چیزی محتوا تولید کنید، بلکه این بار چالش شما، مخاطبان هدف شما می باشند. شما فقط دغدغه ی این را دارید که مطالب مفید و آموزنده ای را ارائه دهید و اینکه چگونه با بکارگیری زبان و لحن مناسب و دقیق، تاثیر بیشتری بر روی مخاطبین هدف خود بگذارید.






مطالب مفید و آموزنده ای را ارائه دهید


به عنوان مثال باید بگویم شما یادداشت هایی در مورد چالش های کسب و کارتان که در طی هفته ی گذشته تجربه کرده اید، دارید. اکنون می توانید یک پست در مورد تجربیات خود و راه حل هایی که ارائه دادید، تولید کنید یا چگونگی یک کارآفرین بهتر شدن، را آموزش بدهید. نیمی از دغدغه های اینستاگرامر ها بر سر تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، این هم در کمترین زمان ممکن در وهله ی اول، مسئله ی ایده ها می باشد. بنابراین می توانید این بخش از مشکلات پیش رو را با ایجاد بانک ایده، که هر روز در حال به روز رسانی می باشد، حذف کنید.


دسته ای از تصاویر و کپشن های خود ایجاد کنید


همه ی ما می دانیم که این کار کاملا منطقی است اما چند بار واقعا وقت برای این کار گذاشته ایم که دسته بندی برای محتوای اینستاگرام خود ایجاد کنیم؟ مطمئنا آنقدری که باید باشد نیست. خیلی از افراد فعال در اینستاگرام قبل از اینکه به اواسط ماه برسند یا در واقع دو هفته قبل از انتشار پست، وقت خود را صرف جستجوی تصویر می کنند و همان روزی که می خواهند تصویر را انتشار دهند، کپشن مربوط به آن پست را می نویسند.


شما با استفاده از مضامین محتوای انتخابی و بانک ایده ها، قادر خواهید بود که برای یک، دو یا حتی چهار هفته ی بعدی خود، طی یک روز محتوا، کپشن و هشتگ های ارزشمند را به سادگی تولید کنید. راز ایجاد دسته بندی های مناسب، کشف فرایندی است که برای شما موثر واقع می شود.

شما ممکن است جز این دسته از افراد باشید که دوست ندارند محتوای یک ماه خود را از قبل آماده کنند، چون که این افراد تماسل دارند به طور هفتگی تعاملات و ارتباط کاربران با محتوا ها را بررسی کنند و سپس شروع به تولید محتوای مجدد کنند. از طرفی ممکن است شما فردی باشید که دوست دارد محتوای کامل خود را برای یک ماه ایجاد کند، چون که برنامه گذاشتن شما اجازه ی ایجاد محتوا به صورت هفتگی را نمی دهد.

هیچ روش درست یا نادرستی وجود ندارد. این امر باید بهینه شود تا زمانی که بتوانید محتوای اینستاگرام خود را بطور منظم دسته بندی کنید و بر اساس آن دسته بندی، محتواهای خود را به طور پیوسته و نه به صورت پراکنده و قاطی بفرستید. برای دستیابی به هدف تان بهتر است مطمئن شوید که مجموعه ای از تصاویر را از قبل دارید و بعد بتوانید به دنبال گرفتن عکس های جدید باشید.

یک بعد از ظهر کامل وقت بگذارید تا ازخودتان، مکانتان و محصولاتتان عکس بگیرید. در تقویم خود علامت بزنید و آن را انجام دهید تا بانکی از تصاویر ایجاد کنید و برای چند ماه آینده، تصاویر لازم را داشته باشید به جای اینکه دو بار به این موضوع فکر کنید. پیشنهاد می شود با توجه به برنامه ی زمانی و تقویم محتوایی که برای خود طراحی کردید، یک یادآوری تنظیم کنید که به صورت هفته ای، دوهفته  یک بار یا حتی هر ماه یک بار بهشما یادآوری کند وقت آن است که بنشینید و محتوای اینستاگرام خود را برای ماه آینده یا هر زمانی که تعیین کردید، تولید کنید.

تمرکز بر اختصاص مقدار مشخص و معینی از زمان به ایجاد محتوای اینستاگرام، باعث صرفه جویی در زمان در طولانی مدت می شود. این مورد را با زمانی مقایسه کنید که صرف جستجو، انتخاب و ویرایش یک تصویر می کنید و سپس هنگام انجام کار، یک عنوان موقت برای محتوا انتخاب می کنید، مقایسه کنید. قطعا متوجه شده اید که زمان بسیار زیادی است.


میتوانید بانکی از تصاویر ایجاد کنید

به همین علت است که مهارت پیدا کردن در روال ایجاد دسته به شما کمک می کند تا در زمان کمتری، محتوای جذاب اینستاگرام را ایجاد کنید. شما حتی ممکن بخاطر لذت بردن از این روند، شروع کنید. در ادامه می خواهیم به شما ابزارهایی را معرفی کنیم که در این راه به شما کمک کنند.


ابزارهای پیشنهادی در جهت تسریع تولید محتوای اینستاگرام چه ابزار هایی می باشد :


Google Docs: از این ابزار برای ایجاد بانک ایده و نگهداری و به روز رسانی ایده های شما استفاده می شود.

Canva: یک ابزار حرفه ای که برای ایجاد کارهای گرافیکی حرفه ای به کار می رود.

:Instasize از این ابزار جهت تغییر اندازه وضعیت های توییتر برای اینستاگرام می توانید استفاده کنید.

Mojo: این ابزار جهت درگیر کردن بیشتر مخاطبان با استوری های اینستاگرام می باشد

VSCO : این ابزار یکی از بهترین ابزارها برای ویرایش تصاویر می باشد.

Smartphone: از این ابزار فوق العاده نیز می توانید برای گرفتن عکس ها با کیفیت بالا استفاده کنید.

با استفاده از این ابزارها می توانید سرعت تولید محتوای خود را چندین برابر کنید.


قالب محتواهای خود را با استفاده از برنامه ی canva ایجاد کنید


مانند ویدیوها و تصاویری که در اینستاگرام خود به اشتراک می گذارید ممکن است عناصر گرافیکی دیگر همچون اینوگرافیک ها، متن هایی با گرافیک خوب و یا نقل قول ها، بخشی از سند استراتژی محتوایی شما باشد. اگر بخواهید تمامی این موارد را با فتوشاپ و برنامه های کامپیوتری خیلی سنگین، طراحی کنید وقت زیادیرا نیز از شما می گیرد. برای سرعت بخشیدن به روند طراحی این کارهای گرافیکی، می توانید مجموعه ای از الگوها را برای انواع محتواهایی که می دانید بارها و بارها از آن استفاده می کنید، از قبل با برنامه ی canva ایجاد کنید و در هنگام انتشار فقط متن و تصویر را تغییر دهید. انجام این کار دو فایده دارد.

در وهله ی اول، این کار باعث می شود که شما مجبور شوید از هر زمان دیگری طرح های جدید را بسازید یا به چیزهای اصلی فکر کنید. در وهله ی دوم، با داشتن یک مرور کلی بر گرافیک خود، شما می توانید دیدگاه واضح تری از این داشته باشید که آیا شما در طول تولید محتوای خود برند را حفظ می کنید.

اگر شما می خواهید انتظارات و نیاز مخاطبان هدف خود را برآورده کنید و بر روی ازایش آگاهی از برند تمرکز کنید، این امر ضروری محسوب می گردد. ممکن است که تا الان الگوهای مختلفی از طریق برنامه ی canva ایجاد کرده باشید اما اگر تا کنون اقدام نکرده اید، حتما باید زمانی را به فکر کردن در مورد انواع محتواهایی که می توانید به اشتراک بگذارید و هم چنین تولید قالب های آن ها، اختصاص دهید. انواعی از قالب های محتوا که می توانید ایجاد کنید عبارت هستند از:

نکات برتر و مهم آموزشی

سخنان حکیمانه و مهم

مراحل گام به گام انجام کار

نقل قول

نظرات کاربران

طراحی این موارد از قبل، نیاز به برنامه ریزی زیادی ندارد اما بعد از انجام کار، طی مدت زمان کمتری می توانید به طور مستمر محتوای عالی در اینستاگرام ایجاد کنید.


از محتواهایی که قبلا در جای دیگر به اشتراک گذاشتید، استفاده کنید؟


یک خبر خیلی خوب برای شما این است که لازم نیست حتما منابع بی پایان از ایده های جدید و نو داشته باشید، بلکه می توانید گاهی اوقات از محتواهای قبلی که در استراتژی محتوای شما بوده اند و آن را انتشار داده اید، استفاده کنید ودوباره انتشار دهید. منظور این است که هدف این نیست که شما سخت تر کار کنید، بلکه باید هوشمندانه تر کار کنید.

اگر وبلاگ نویس هستید، ایمیل های هفتگی را طراحی می کنید، پست های فیس بوک را آماده می کنید و یا اسکریپت های مربوط به پادکست یا فیلم های یوتیوب را می نویسید، خود شما یک منبع خارق العاده برای تولید محتوای اینستاگرام هستید. شما می توانید یک بلاگ متن را به تصاویر کاروسلی یا به عبارتی همان گالری از تصاویر تبدیل کنید یا حتی می توانید این بلاگ متن را در قالب چند پست تصویری یا ویدیویی مستقل منتشر کرد.

محتواهای خود را بارها و بارها در پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار دهید

همان متن کوتاه و تک خطی که در ایمیل های هفتگی ارسال می کنید، می تواند به یک پست گرافیکی متنی تبدیل شود. اسکریپت های یوتیوبی که طی هفته های گذشته نوشتید را می توانید به صورت یک آموزش کوتاه 5 دقیقه ای در قالب پست یا استوری منتشر کنید. شما نیازی نیست که چیزی را دوباره اختراع کنید و با انجام کارهای اضافه و بیهوده، کار را به خود سخت کنید. شما می توانید و باید محتواهای خود را بارها و بارها در پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار دهید. لطفا دقت کنید که فکر نکنید با تکرار این کار، تنبلی می کنید بلکه این کار، نوعی بازاریابی هوشمندانه است.

برای شروع، تکرار مجدد محتوای شما در طی بازه ی زمانی مختلف، پیام برند شما را تقویت می کند. پیام شما باید در هر روز به صورت مجزا، توسط صدها برند تجاری و تجارت های مختلف، بمباران شود. افراد باید 7 بار حداقل پیام یکسان شما را ببینند تا واقعا متوجه آن شوند و نکته ی دیگر که حائز اهمیت می باشد این است که همه ی مردم همیشه و در هر زمانی، در پلتفرم های مختلف فعال نیستند. این موضوع که شما در اخرین ایمیل ارسالی خود یک نکته ی انگیزشی یا اموزشی فوق العاده بیان کردید، دلیل نمی شود که همین نکته را در اینستاگرامتان به اشتراک نگذارید.

شاید شما مخاطبانی داشته باشید که ایمیل های خود را هر ساعت چک می کنند اما هفته ای یک بار شبکه های اجتماعی دیگر را بررسی کنند و یا بر عکس آن ممکن است اتفاق بیفتد، مخاطبان شما کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی بسیار فعال هستند اما ایمیل خود را ماهی یک بار هم چک نکنند. بنابراین برای تاثیر بیشتر، محتوای خود را در چندین پلتفرم مختلف به اشتراک بگذارید. با انجام این کار، شما قادر خواهید بود که در کمترین زمان، محتوای عالی برای اینستاگرام خود ایجاد کنید.


از اشتراک گذاری مجدد محتواهای قدیمی خود نترسید


از آنجا که راز بازاریابی هوشمندانه و ایجاد محتوای عالی اینستاگرام در زمان کمتر، قادر بودن به استفاده از مطالبی است که از قبل در اختیار دارید، مروری بر مطالبی که طی 3 تا 6 ماه گذشته به اشتراک گذاشته اید داشته باشید و به سوالاتی که ادامه ی همین مطلب بیان شده است، در مورد خود پاسخ دهید.

آیا میان کپشن های موجود در زیر پست ها، مورد خوبی وجود داشته است که به شکل یک پست گرافیکی تبدیل شود؟

نظرات کاربران نسبت به پست های خود را بررسی کنید تا ببینید که از بین نظرات، کدام موارد را می توانید به عنوان یک پست مجزا، تولید و منتشر کنید.

آیا این امکان وجود دارد بعضی از پست ها را با یک دیگر ترکیب کرد و به صورت تصاویر کاروسلی منتشر کرد؟

کدام یک از پست ها را می توان به استوری های اینستاگرام یا یک سری ویدیو تبدیل کرد؟

دنبال کنندگان اینستاگرام شما، خاطرشان نیست که شما محتوایی مشابه با محتواهای چند ماه پیش خود به اشتراک گذاشتید. هم چنین آن ها نمی توانند تمامی پست های شما را زیر و رو کنند تا بررسی کنند که این پست قبلا تولید شده است یا خیر. چرا که افراد زیاد اهمیت نمی دهند و این یک خبر عالی برای شماست. در حقیقت، هر استراتژی خوب اینستاگرام با آزمایش های مختلف، تجزیه و تحلیل، با هدف افزایش سرعت و بهینه سازی ساخته شده است. بنابراین قبل از شروع به فکر کردن در مورد همه ی چیزهای جدید، شما می توانید امحتوای خود را ایجاد کنید، سعی کنید به تمام مطالب عالی که قبلا منتشر کردید، نگاهی بیندازید.


محتوای فید اصلی را در قسمت استوری های خود به اشتراک بگذارید


اگر از ایجاد محتوای عالی در فید اصلی و محتوای استوری اینستاگرام در کمترین زمان، احساس ناراحتی می کنید، نگران نباشید، چرا که در این مقاله ایده های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. محتوای استوری اینستاگرام برای مبتدیان، نباید استراتژی جداگانه ای از استراتژی محتوای اصلی شما داشته باشد.

همین الان آخرین پست اینستاگرام شما حداقل به دو تا سه استوری اینستاگرام می تواند تبدیل شود. یله درست متوجه شدید. یک زمان هایی لازم است شما از تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته اید استفاده کنید تا بتوانید آن پست را به استوری های مختلف تبدیل کنید.

به عنوان مثال، نگاهی به جدید ترین پست خود در اینستاگرام بیندازید. در نظر بگیرید قرار است این پست را به سه استوری تبدیل کنید.در قسمت کپشن، حتما متن هایی مربوط به تصاویر یا ویدیوای که منتشر کردید وجود دارد. الان باید مشخص کنید که قرار است متن را به صدای رسا جلوی دوربین بگویید یا اینکه به عنوان یک متن با پس زمینه ی مختلف از آن استفاده کنید. یه همین سادگی می توانید پست های خود را به استوری تبدیل کنید. در ادامه ایده های مختلف برای استوری به شما داده می شود.


ایده برای استوری اینستاگرام


ایده استوری (پلن 1)

بخش 1آیا می خواهید یکی از مهم ترین عوامل ایجاد استوری های جذاب در اینستاگرام را بدانید؟

بخش 2کدام یک برای شما جذاب تر است؟

الف) گفتن یک داستان

ب) به اشتراک تصاویر زیبا

بخش 3ممکن است تعجب کنید اما واقعا انتخاب اکثر افراد، گزینه ی الف می باشد. چرا گفتن یک داستان بسیار مهم است؟

بخش 4داستان شما مانند کتاب یا فیلمی خوب است. اگر داستان شما شروع، میانه و پایان خوبی نداشته باشید، علاقه ی مردم از بین خواهند رفت و شما را دنبال نمی کنند.

بخش 5اجازه دهید تا مراحل را قدم به قدم طی کنیم.

بخش 6استوری خود را با نکته ای جذاب یا به اصلاح “قلاب” شروع کنید تا مردم دلیلی برای تماشای آنها داشته باشند.

بخش 7کالا ها را دریافت کنید. نکات خود را در میان بگذارید، به صورت موجز داستان بگویید و مثال بزنید.

بخش 8: می توانید مرتبا به میزان درگیری مخاطبان با استوری خود نگاه کنید. در حالت ایده آل 12 بخش است.

بخش 9همین است. آیا برای شما مفید بود؟ می توانید نظرات خود را بیان کنی

ایده استوری (پلن 2)

بخش 1امروز فکر کردم یک آموزش کوتاه و سریع در مورد چگونگی ایجاد داستان های جذاب اینستاگرام با شما به اشتراک بگذارم

بخش 2تا پایان این 6 نکته، شما به دنبال ایجاد استوری های اینستاگرامی هستید که بینندگان خود را از ابتدا تا انتهای آن قلاب نگه می دارد.

بخش 3نکته اول- برنامه ریزی کنید (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 4نکته دوم- داستانی را بگویید (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 5نکته سوم- برچسب ها (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 6نکته چهارم- ارزش پیشنهادی را اضافه کنید (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 7نکته پنجم – زیرعنوان (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 8نکته ششم – کوتاه و شیرین (افزودن اطلاعاتی کوتاه)

بخش 9برای ایجاد استوری بعدی اینستاگرام خود چه احساسی دارید؟

ایده استوری (پلن 3)

بخش 1می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا باید در استوری های اینستاگرام حضور داشته باشید.

بخش 2داستان ها خسته کننده نیستند. این یک فاز نیست. این جا جایی است که مشتریان و مصرف کنندگان شما بیشتر وقت خود را می گذرانند.

بخش 3اگر باور نمی کنید به این سوال پاسخ دهید. اولین کاری که شما هنگام باز کردن برنامه اینستاگرام خود انجام می دهید چیست؟

بخش 4دقیقا

بخش 5دقیقا مانند شما، مشتریان و مصرف کنندگان شما نیز، فعالیت خود در اینستاگرام را با چرخش در استوری ها شروع می کنند. بنابراین شما باید در آن جا باشید.

بخش 6اما چگونه می توانم این کار را به روش قانع کننده انجام دهم؟ من خیلی خوشحالم که از شما می پرسم. در اینجا 6 نکته مفید برای ایجاد داستان های جذاب در هر زمان، ارائه شده است.

بخش 7اشتراک پست اصلی فید در استوری و ترغیب مخاطبان به کلیک بر روی اسلاید برای بررسی آن ها

تا اینجا سه نوع ایده ی استوری به شما معرفی کردیم، روش های مختلف برای ارائه ی مطالب در بخش استوری وجود دارد که با کمی تفکر و ایده پردازی انجام می شود. اگر برایتان سخت است می توانید از همین نمونه ها استفاده کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد