اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اشتباهات بازاریابی اینستاگرام شما چیست

بازاریابی اینستاگرام و آنچه نباید انجام داد:اشتباهات بازاریابی اینستاگرام


زمانی که در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام پا به عرصه فضای مجازی نهاد، خیلی زود توانست جای خود را در بین فعالان فضای مجازی باز کند.شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت اینستاگرام بصری بودن و عکس محور بودن این شبکه اجتماعی است.

کاربران مختلف از بازیگر و ورزشکار گرفته تا صاحبان برندهای معروف و یا کسب و کارهای کوچک هرکدام سعی داشتند تا فالوئر بیشتری جذب کنند.

کار به جایی رسید که اینستاگرام دیگر وسیله ای برای به اشتراک گذاری لحظات و خاطرات نیست، بلکه بسیاری از افراد به این فکر می کنند که چگونه از ایسنتاگرام کسب درآمد کنند؟

در واقع بازاریابی اینستاگرام موضوعی است که صاحبان کسب و کارها برای آن برنامه ریزی می کنند. اما اگر قصد دارید روش های مناسبی برای بازاریابی در ایسنتاگرام پیش بگیرید، باید از برخی اشتباهات رایج دوری کنید.

ما در مقالات زیادی در مورد شیوه ها و روش های بازاریابی در اینستاگرام صحبت کرده ایم، اما این بار قرار است در این مطلب،برخی از اشتباهات رایج بازاریابی اینستاگرام بیان شود.




 

۷ اشتباه رایج در بازاریابی اینستاگرام چیست؟

 

۱نداشتن یک استراتژی هدف-محور


هدف: یکی از کلمات رایج در کسب‌وکار است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اما، اهداف به پایه و اساس برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌ها فرم می‌دهد.

هنگامی که بحث بازاریابی اینستاگرام به میان می‌آید، نداشتن یک استراتژی هدف محور فرصت‌ها و تلاش‌های شما را از بین خواهد برد. حتی ممکن است تسلیم شوید و یا به این نتیجه برسید که اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی کارگشا نیستند.

اما بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نتیجه‌بخش است. بیشتر برندها از اینستاگرام برای بهبود برندشان استفاده کرده‌اند، اما موضوع فراتر از اینهاست.

در این مورد اشتباه نکنید: موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما با استراتژی‌ هدف محور آغاز خواهد شد.

مطمئنا، شما می‌توانید داستان خود را توسط ویدئوکلیپ‌ها و تصاویر بیان کنید، اما کورکورانه این کار را انجام ندهید. بدانید که چه می‌خواهید و استراتژی‌ خود را حول این هدف توسعه دهید.


۲نداشتن لینک در قسمت بیوگرافی برای افزایش کلیک‌ها و ترافیک


ترافیک برای وبلاگ شما بسیار حیاتی است.سایتی که ترافیکی ندارد دیر یا زود از میان خواهد رفت.

اینستاگرام بیش از ۱.۲ بیلیون لایک در روز و ۱۰۰۰ کامنت در ثانیه از افراد حقیقی دریافت می‌کند؛ تعدادی از آن مردم ممکن است مخاطبان شما باشند.

ممکن است شما متوجه نشوید که نداشتن لینک در بخش بیو، تا چه اندازه می‌تواند مهلک باشد. بیشتر کاربران اینستاگرام به این موضوع حتی فکر نمی‌کنند.

باید بدانید که مخاطبان اینستاگرام به جزئیات کوچک بسیار اهمیت می‌دهند و اگر این کاربران شما و برندتان را دوست داشته باشند، شما را دنبال خواهند کرد.

اگر تازه وارد بازاریابی اینستاگرامی شده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب و جذاب، هم‌چنین گذاشتن لینک‌تان در قسمت بیو است.


۳خصوصی سازی حساب کاربری اینستاگرام‌تان


اگر حساب کاربری خود را به حالت خصوصی درآورید ممکن است فالوورهای زیادی را از دست دهید.

شما می‌توانید پروفایل شخصی خود را خصوصی کنید، اما پروفایل کسب‌وکارتان می‌بایست عمومی و در دسترس باشد. با وجود این شما فالوورهای زیادی نیاز دارید که محتوای شما را لایک کنند، مطالب‌تان را به اشتراک گذارند و برند شما را بشناسند.

واقعیت تلخ این است که هنگامی که کاربران اینستاگرام با اکانت خصوصی شما مواجه می‌شوند، ممکن است تا حدودی رانده شوند و از طرفی نمی‌توانند همان لحظه که شما را یافتند به تصاویر محصولات‌تان دست یابند.


۴گذاشتن عکس‌های تکراری به شکل مستمر


باورکنید که کاربران به محض مشاهده‌ی عکس‌ها و فیلم‌های تکراری پی‌درپی شما را دیگر دنبال نخواهند کرد.

مطمئناً گاهی دلیل خوبی برای تکرار دوباره‌ی یک پست وجود داشته باشد، اما نگذارید این کار تبدیل به عادت شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام دوست دارند که خرید کنند.  اگر پست‌های‌تان منحصربفرد و یا جذاب نباشند، بسیاری از مخاطبان خود را از خرید دلسرد خواهید کرد.

کاربران و گوگل، هیچ‌کدام محتوای آنلاین کپی را دوست ندارد.

تنبلی نکنید و به‌جای این که دووباره یک پستی را به اشتراک بگذارید، عکس ها و مطالب جدیدی و معرفی جدید تری از محصولات و کسب و کارتان ارائه دهید حتی اگر آنها را عوض نکرده باشید. هنگامی که کاربران اینستاگرام شما را فالوو می‌کنند دوست دارند که از محتوای شما بهره ببرند و پست دوباره‌ی یک تصویر تکراری برای آن‌ها سودی نخواهد داشت.

۵پاسخ ندادن به نظرات کاربران

نظرات وسیله‌ای برای تعامل با کاربران هستند و گوگل نیز به دنبال آن است، که منجر به رشد می‌شود.

نداشتن کامنت یک فاکتور منفی نیست، اما هنگامی که یک پست کامنت‌های زیادی تولید می‌کند به گوگل هشدار می‌دهد که کاربران این پست را دوست داشتند.

گوگل نیز مشتاق محتواهایی است که لایک می‌شوند، خوانده‌ می‌شوند، به اشتراک گذاشته ‌می‌شوند و نظرات زیادی دارند.

هنگامی که کاربران به محتوای اینستاگرامی شما نظر دادند، شما می‌بایست به آن‌ها پاسخ دهید. به یاد داشته باشید که اگر پاسخگوی نظرات مخاطبان خود نباشید، به این معنی خواهد بود که به فالوورها و طرفداران خود، اهمیت نمی‌دهید.

همان گونه که برای افزایش فالوور اینستاگرام تلاش می کنید،  همان قدر هم برای راضی نگه داشتن فالوورها تلاش کنید.

۶)تمرکز بر روی تعداد، نه کیفیت

اینستاگرام برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری تصاویر منحصربفرد است. با مطالعه در رابطه با برندهای مشهور و چگونگی جذب فالوورهای آن‌ها، می‌توانید ببینید که کیفیت تا چه انداره برای آن‌ها مهم بوده است.

چه بخواهید ویدئو کلیپ پست کنید، چه عکس و تصویر، قبل از همه باید از کیفیت و تاثیرگذاری آن اطمینان حاصل کنید.

۷به کاربردن اشتباه هشتگ‌ها

ایجاد و ترویج هشتگ‌ها بخشی از استراتژی هدف‌محور است، که می‌تواند به آگاهی از برند شما کمک کند. اما چند قانون ساده را هنگام ایجاد یا استفاده از هشتگ‌ها رعایت کنید.مهم ترین نکات هشتگ که باید بدانید

اینستاگرام به شما اجازه‌ی استفاده‌ی بیش از ۳۰ هشتگ را در هر پست می‌دهد. اما توصیه می‌شود از این هشتگ‌ها بیش از اندازه استفاده نکنید. مهم این است که از هشتگ‌ها به شکل درست و مرتبط با موضوع استفاده کنید تا مخاطبان مناسب خود را پیدا کنید.

 

 

آموزش رایگان افزایش لایک اینستاگرام



آموزش افزایش لایک در اینستاگرام به یکی از دغدغه های اصلی کاربران و طرفداران این اپلیکیشن فوق العاده تبدیل شده است. از مدیران کسب و کارها گرفته تا افراد عادی که اکانت شخصی دارند، همگی به کرات در گوگل جستجو می کنند که چگونه لایک اینستاگرام را افزایش دهیم.

اولین نکته ای که در این زمینه باید متوجه باشید این می باشد که دور تکنیک ها و ربات های افزایش لایک اینستاگرام را خط بزرگ قرمز بکشید!

چرا؟

تا زمانی که تکنیک های اصولی و مفید وجود دارند، چرا ما باید به فکر راهکارهای دیگری برای حل کردن مشکلات خودمان باشیم؟

دور زدن کاربرانتان با استفاده از روش های فیک، شما را به موفقیت واقعی نخواهد رساند.

پس اگر واقعا قصد دارید تعداد لایک هایتان با سالم ترین روش ها به صورت رایگان افزایش پیدا کند، با ما تا انتهای این مقاله آموزش افزایش لایک اینستاگرام همراه باشید. مطمئن باشید فردی که به فکر استفاده از ربات ها و روش های فیک نیست، به بهترین شکل ممکن به موفقیت در اینستاگرام دست پیدا خواهد کرد.

خب بریم سراغ اصل ماجرا و اینکه افزایش لایک اینستاگرام رایگان واقعا عملی می شود یا نه

همه این داستان را می دانیم؛ اینکه یک شرکت پیجی در اینستاگرام راه اندازی می کند به امید اینکه میزان فروش خودش را به شدت افزایش دهد و مشتریان زیادی را جذب خدمات و محصولات خود کند. خب طبعا این ایده بسیار فوق العاده ای است؛ چراکه این شرکت قرار است در بستری فعالیت کند که در حال حاضر 600 میلیون کاربر دارد! این یعنی یک استراتژی بی نظیر برای تبلیغات.

بعد از گذشت یک ماه، تمام پست هایی که در این پیج قرار داده شده است، 10 تا لایک هم ندارد و هیچ پیشرفت قابل توجهی دیده نمی شود! خب واضح است که یک جای کار مشکل دارد و این شرکت از استراتژی صحیح برای فعالیت در اینستاگرام استفاده نکرده است.

اگر می خواهید جزو چنین افرادی نباشید، پیشنهاد می کنیم که از 30 ایده ای که در این پست قرار است برای شما منتشر کنیم استفاده کرده و تعداد لایک های اینستاگرام خود را بدون نیاز به ربات ها و نرم افزارهای مختلف و به صورت کاملا رایگان، افزایش دهید. این ایده ها برای پیج های شخصی و هم برای اکانت های بیزینسی مفید خواهند بود.



بدون تعلل شروع می کنیم

از عکس های باکیفیت استفاده کنید

ممکن است با خود بگویید که این تکنیک بسیار ساده است و نمی تواند اثری داشته باشد. اما شاید باورتان نشود که تعداد بسیار زیادی از پیج های فعال در اینستاگرام، از این مسئله، غافل می شوند.

منظور ما این نیست که میلیون ها تومان هزینه کنید تا یک عکس باکیفیت در اینستاگرام منتشر کنید؛ اما حداقل کاری که می کنید، این باشد که از وضعیت نور محیط چشم پوشی نکرده و مطمئن شوید که در بهترین حالت ممکن است. نکته بعدی که در کیفیت تصاویر کمک کننده است، این است که حداقل از یک اسمارت فون استفاده کنید؛ اگر دوربین حرفه ای برای عکاسی دارید که چه بهتر!

طبیعی است که شات های زیبا، نیاز به لنزهای قدرتمند دارند!

از یک فیلتر واحد استفاده کنید

این مورد هم شاید بیهوده به نظر برسد. اما استفاده از یک یا دو نوع فیلتر برای تمامی تصاویر پیجتان، می تواند یک قالب و سبک خاص را برای شما ایجاد کند.

با استفاده از این روش، کاربران به محض مشاهده چنین فیلتری، متوجه می شوند که پای کدام برند در میان است.

نکته مهم اینکه به فیلترهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد، بسنده نکنید. ابزارهای زیادی در گوگل وجود دارند که می توانند تصاویر شما را خاص تر کنند. با یک جستجوی ساده می توانید این ابزارها را پیدا کنید.

انتشار پست ها در پلتفرم های دیگر

اگر حساب کاربری فیسبوک و توییتر دارید، حتما اینستاگرام خود را با آن ها لینک کنید (در تنظیمات به بخش اکانت بروید و در Linked Accounts، با فیسبوک و توییتر لینک شوید). جدا از این، می توانید در تلگرام یا واتس اپ نیز لینک پست های خود را منتشر کنید.

تکنیکی که در این زمینه به شما کمک می کند تا افزایش لایک اینستاگرام داشته باشید، نوشتن کپشن های بی نظیر و جذاب است. در تلگرام کاربران بیشتر از عکس یا ویدئو، کپشن شما را می بینند. پس باید کپشن هایتان را طوری بنویسید که از همان خط اول، آن ها را جذب کند. در مورد کپسن نویسی هم در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

از هشتگ های محلی استفاده کنید

استفاده از هشتگ های محلی یکی از بهترین روش هایی است که می توانید مشتری های محلی را جذب برند خود کنید. اولین کاری که در این زمینه می کنید باید این باشد که اکانت های برتر محلی را پیدا کنید و بررسی کنید که آن ها از چه هشتگ هایی استفاده کرده اند.

سپس شما نیز از همان ها برای هر پست خود استفاده کنید. در این تکنیک افزایش لایک اینستاگرام شاید آنطور که باید و شاید تعداد لایک ها افزایش پیدا نکند، اما چیزی که ارزش دارد این است که شما لایک هایی را جذب پست های خود کرده اید که هدفمند بوده و به راحتی می توانند با مشتری های شما تبدیل شوند.

از هشتگ های محبوب استفاده کنید

اصلا هشتگ های محبوب را از کجا پیدا کنیم؟

اگر هدفتان این نیست که کاربران محلی را جذب پیج خود بکنید، باید از این روش استفاده کنید. یعنی استفاده از هشتگ های که اخیرا محبوبیت زیادی در زمینه موضوع پست شما داشته اند.

دقت داشته باشید که هشتگ ها را به سلیقه و رای خود ننویسید! شما باید حداقل برای هر پستتان، 15 دقیقه زمان بگذارید تا بهترین هشتگ های مرتبط و محبوب را پیدا کنید. در این روش، تعداد بسیار زیادی از افراد پشت شما را مشاهده خواهند کرد و به دنبال آن، احتمال جذب لایک شما شدیدا افزایش پیدا خواهد کرد.

استمرار در انجام این امر یکی از مهم ترین و شاید سخت ترین کارهایی باشد که یک اینستاگرامر باید انجام دهد. همه اعتقاد دارند که بهترین هشتگ ها را برای پست هایشان مورد استفاده قرار می دهند؛ اما واقعیت این است که مردم بعد از گذشت مدتی، دیگر جستجو و تحقیق لازم برای پیدا کردن هشتگ های جدید را انجام نمی دهند. هشتگی که ماه قبل لایک و بازدید زیادی را برای شما به ارمغان آورد، شاید در ماه جاری جایگاهش را به هشتگ دیگری داده باشد!

برای تک به تک پست های خود لوکیشن بزنید

افزایش لایک اینستاگرام و وجود لوکیشن در پست ها رابطه مستقیمی با هم دارند. ارائه لوکیشن باعث می شود که مردمی که در محدوده شما هستند، راحت تر شما را پیدا کرده و پست های شما را سریع تر لایک کنند. هرچه این ارائه لوکیشن اختصاصی تر باشد بهتر است؛ مثلا بهتر است به جای لوکیشن ایران، مشهد از لوکیشن ایران، مشهد، کوهسر استفاده کنید؛ در این صورت بیشتر افرادی که به دنبال پست های مرتبط با کوهسر هستند، پست شما را می بینند.

پشت صحنه کارهایتان را به اشتراک بگذارید

اینستاگرام محلی برای به اشتراک گذاشتن لحظات صمیمی کاریتان، با فالوورهاست که به شما کمک می کند ارتباط عاطفی خود را با مشتریان تقویت کنید. به فالوورهایتان اجازه دهید تا پست صحنه پست ها و استوری ها را ببینند. این مسئله در افزایش فروش کمپین هایتان به شدت تاثیر گذار است. این نوع محتواها منحصر به فرد و جذاب هستند، یعنی اینکه احتمال پسندیده شدن و استقبال آن ها توسط فالوورهایتان بیشتر از دیگر پست هایتان خواهد بود. به همین راحتی و با ایجاد کمی صمیمیت شما می توانید بدون نیاز به هیچ ابزار افزایش لایک اینستاگرام تعداد لایک هایتان را افزایش دهید.

 

چگونه تنظیمات ربات اینستاگرام را انجام دهیم؟

چگونه تنظیمات ربات اینستاگرام را انجام دهیم؟



اغلب افرادی که برای افزایش فالوور به دنبال راهکار های جدید هستند استفاده از ربات اینستاگرام را می پسندند زیرا این ربات ایسنتاگرام بخش اعظم فعالیت ها و کارهایی که باید آنها انجام دهند را بر عهده می گیرند و مدت زمان آزاد آنها را بیشتر می کنند تا بتوانند از این زمان آزاد خودشان به منظور تولید محتوای با کیفیت به منظور جذب فالوور های بیشتر استفاده کنند.

 

اما در هر صورت افرادی که از ربات اینستاگرام استفاده می کنند نیز باید زمان حداقلی را برای تنظیم ربات اینستاگرام حداقل صرف کنند. این به معنی دادن اطلاعات لازم به ربات برای انجام امور محوله بصورت سازماندهی شده و برنامه ریزی شده و عملکرد هر چه بهتر ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام می باشد.


به یاد داشته باشید که ربات اینستاگرام بعضا تنظیمات متفاوتی دارد و ممکن است برخی از پارامترهایی که در این مطلب اشاره می شود در ساختار ربات اینستاگرام های دیگر دیده نشده باشد و یا این کیفیت و دقت را نداشته باشد زیرا ربات فالووجت بسیار پیشرفته و دقیق و دارای امکانات بسیار کاربردی است.

به یاد داشته باشید که ربات اینستاگرام را می توان به یک خودرو تشبیه کرد که یک راننده دارد ، این راننده می تواند با این خودرو به جاهای مختلفی برود، انواع کارها را انجام بدهد و حتی مسافران زیادی سوار کند و در نهایت این خودرو اگر خوب مدیریت نشود می تواند باعث خسارت و انحراف شود. با این دیدگاه به تنظیمات ربات اینستا خود بروید تا با سرعت مطمئن ، بهترین مسافران را سوار کنید که واقعی باشند و به رشد شما کمک کنند

.

ایجاد اکانت ربات اینستاگرام چگونه است؟


ربات باید مختص اکانت پیج شما باشد. منظور ما این است که تنها با هر پیج ربات باید یک اکانت اینستاگرام کار کند. عمده ربات های اینستاگرام این محوریت و این فرجه را به دنبال کننده های خود می دهند اما با این وجود باید قابل اطمینان باشد تا از اکانت شما سو استفاده  نشود.

اضافه کردن اکانت اینستاگرام به ربات اینستا اولین قدم برای راه اندازی ربات است. برای این کار باید روی اکانت جدید کلیک کنید.

صفحه جدیدی باز می شود که از شما نام کاربری و رمز می خواهد. نام کاربری که وارد می کنید باید همان نام کاربری اینستاگرامتان باشد و بعدا رمزی هم که وارد می کنید باید همان رمز اینستاگرام شما باشد. با این کار از طریق ربات در واقع شما وارد اکانت اینستاگرام خود شده اید.

یک ایمیل و یک شماره موبایل نیز باید به ربات اینستاگرام اضافه کنید که در قسمت های مشخص شده این کار را انجام می دهید و سپس ربات را فعال یا روشن می کنید. این شماره تماس و ربات برای ایجاد هر گونه تغییر احتمالی مانند درخواست رمز در زمان فراموشی و غیره به کار می رود.

وقتی وارد ربات شوید به شما خوش آمد گفته می شود و پیغام اکانت شما با موفقیت فعال شد نشان داده می شود.

ربات اینستاگرام فالو جت یک داشبورد دارد که اکانت شما در این داشبورد ربات در صورت ثبت صحیح نمایش داده خواهد شد. درست همانند صفحه اصلی اینستاگرام تعداد فالوور فعال دنبال شده، فالوورهایی که شما دنبال کردهیاد، پست ها و لایک ها ، تعداد فالووها،  آنفالوها و غیره نمایش داده می شود. این صفحه در واقع اطلاعات اصلی مورد نیاز را برای فعالیت ربات به شما خواهد داد.

 

تنظیمات اصلی ربات اینستاگرام


این ربات به شما اجازه می دهد که با رفتن به قسمت های مختلف تنظیمات مورد نیاز خود را برای موارد مختلف مشخص کنید:


کامنت نویسی:

همانگونه که می دانید کامنت نویسی یعنی نوشتن نظر و ایده زیر پست های دیگران. در این قسمت شما مشخص می کنید که چه کامنت هایی نوشته شود، در چه زمان ها یا تاریخ هایی و با در نظر گرفتن چه هشتگ ها و نام هایی اکانت اینستاگرام دیگران تشخیص داده شود و کامنت نویسی شود.


لایک کردن

در لایک کردن شما به ربات می گویید که چه موقعیت های جغرافیایی، چه زمان هایی، چه پست هایی و بر اساس چه تگ ها، نوشته ها و یا هشتگ هایی کار لایک کردن را انجام دهد.


لایک کردن کامنت:

با این قابلیت که در برخی از ربات ها دیده می شود این قابلیت را به ربات می دهید تا کامنت هایی که دیگران در پست های حتی افراد دیگر می گذارند را لایک کنند و آنها را هدف قرار دهند.


فالو  و آنفالو کردن:

باید بدانید که هر اکانت اینستاگرام تنها می تواند نهایتا ۷۵۰۰ فالووینگ یا اکانت را فالو کند. به همین دلیل الزاما باید وقتی به حدی مشخص رسیدید برای اینکه بتوانید رشد فالوور اینستاگرام داشته باشید برخی از پیج ها را آنفالو کنید. در این قسمت از تنظیمات ربات اینستاگرام شما دقیقا مشخص می کنید که چه تعداد را روزانه و یا ساعتی ربات فالو کند، چند آفنالو و در چه زمان هایی انجام دهد و حتی مشخص می کنید چه پیج هایی فالوو شوند.


دایرکت:

این قسمت به ربات اینستاگرام برای ارسال دایرکت برای فالوورهای مشخصی که شما تعیین می کنید اقدام به جذب فالوور اینستاگرام می کند.

.