هشتگ در اینستاگرام
در ادامه مقاله هشتگ چیست و چگونگی آن به بررسی تعریف هشتگ و استفاده آن در جاهای مختلف پرداختیم.در این مقاله به بررسی بیشتر کاربردهای هشتگ میپردازیم.
همانطور که قبل تر گفتیم هشتگهای اینستاگرام عکسهای کاربران مختلف را در یک صفحه در کنار هم قرار میدهد. اگر میخواهید پُستهایتان در این صفحه برای همه نشان داده شود باید صفحهی خود را عمومی یا Public کنید. با کلیک کردن روی یک هشتگ به صفحهای هدایت خواهید شد که از ۳ قسمت تشکیل شده است:
- هشتگهای مرتبط (Related Hashtags): تمام هشتگهای مرتبط با هشتگی که شما جستجو کردهاید در این قسمت به نمایش درخواهند آمد که در صورت تمایل میتوانید روی آنها کلیک کرده و پستهایی که از آن هشتگ استفاده کردهاند را نیز مشاهده کنید.
- پستهای پرطرفدار (Top Posts): تعداد ۹ پستی که در بالای صفحه نشان داده میشوند پستهایی هستند که بیشتر مورد توجه دیگران قرار گرفتهاند. یعنی یا از طرف اشخاص و برندهای معروف به اشتراک گذاشته شدهاند یا تعداد لایک، کامنت و دوباره به اشتراک گذاری آنها بیشتر بوده است.
- پستهای اخیر (Most Recent): در این قسمت میتوانید تمام پستهایی که از این هشتگ استفاده کردهاند را به ترتیب زمانی که منتشر شدهاند مشاهده کنید.
چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟
استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام بسیار ساده است. فقط کافی است زمانی که میخواهید عکس خود را پست کنید در قسمت توضیحات، هشتگ مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از تایپ کردن علامت # و نوشتن اولین حرف اینستاگرام به طور خودکار هشتگهایی که با آن حرف آغاز میشوند را به ترتیب محبوبیتشان به شما نشان میدهد و شما با زدن روی هشتگ مورد نظر خود میتوانید آن را انتخاب کنید.
اگر کلمهی مورد نظر شما در لیست نمایش داده شده نیست به تایپ کردن ادامه دهید تا اینستاگرام آن را برای شما پیدا کند. اگر لغت مورد نظر پیدا نشد یعنی این هشتگ تا به حال ساخته نشده است و شما اولین نفری هستید که از آن استفاده میکنید. به یاد داشته باشید که شما به ازای هر پست میتوانید از حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنید.
برای جستجو کردن هشتگ کافی است تا روی علامت ذرهبین که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید سپس در کادر بالای صفحه هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر این هشتگ از قبل موجود باشد در یک لیست به شما نشان داده میشود که با کلیک روی آنها به صفحهای که عکسها از آن هشتگ استفاده کردهاند هدایت خواهید شد.
دستهبندی هشتگها در اینستاگرام
خب، هشتگها در اینستاگرام به ۲ دستهی Branded و Community تقسیمبندی میشوند:
- Branded Hashtags: حدود ۷۰% از هشتگهای اینستاگرام از این نوعاند. این هشتگها مخصوص شرکت و برند شما هستند و شامل نام شرکت، محصولات یا کمپینهای تبلیغاتی شما میشوند. یکی از مزایای این هشتگها این است که میتواند آمار دقیقی به شما بدهد. بهعنوان مثال، شما برای بررسی وضعیت کمپین تبلیغاتی خود میتوانید هشتگ مرتبط با آن را جستجو کنید. یا برای تحلیل محبوبیت برند خود میتوانید هشتگ آن را با ابزراهای تحلیل شبکههای اجتماعی آنالیز کنید. یکی دیگر از مزایای این نوع هشتگها این است که میتوانید از فالوئرهای خود بخواهید که برای شما محتوا تولید کنند. بهعنوان مثال از آنها بخواهید زمانی که از محصول شما استفاده میکنند از آن عکس یا فیلم بگیرند و آن را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند. سپس شما میتوانید چند مورد از بهترین عکسها و فیلمها را در صفحهی خود به اشتراک بگذارید.
- Community Hashtags: هشتگهایی که در این دسته قرار میگیرند هشتگهای عمومی هستند و لزوماً برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمیشوند. بهعنوان مثال هشتگهایی مانند instafood# یا picoftheda# بسیار محبوب هستند و توسط شرکت یا برند خاصی مورد استفاده قرار نمیگیرند.
هشتگ در تلگرام
هشتگها در تلگرام نیز بسیار کاربرد دارند. شما به کمک آنها قادر هستید تا تمام محتوایی که در گروهها، کانالها یا چتهای خصوصی خودتان با این هشتگ به اشتراک گذاشته شدهاند را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که تنها مطالب گروهها و کانالهایی را میتوانید مشاهده کنید که در آنها عضو هستید ونمی توانید از هشتگ یک کانال و یا گروه در کانال و گروه های دیگر را جستجو کرد.
رای جستجوی هشتگ مورد نظر خود فقط کافی است تا در قسمت بالایی تلگرام روی علامت ذرهبین بزنید و سپس هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید. اگر جستجوی شما نتیجهای در گروه ها و کانال هایی داخل آن هستید داشته باشد در همان صفحه برای شما به نمایش درمیآید و با زدن روی هرکدام از آنها میتوانید پستی که از این هشتگ استفاده کرده است را مشاهده کنید.
از آنجایی که ممکن است در گروهها یا کانالهای تلگرام مطالب زیادی به اشتراک گذاشته شود، کاربران با استفاده از هشتگ راحتتر میتوانند به محتواهای قدیمی دسترسی پیدا کنند. شما نیز برای پستهای مرتبط با کسبوکار خود و یا حتی پستهای شخصی خود میتوانید از هشتگ مرتبط استفاده کنید.
هشتگ در توییتر
افرادی که در توییتر یکدیگر را فالو نمیکنند، میتوانند از طریق هشتگ با یکدیگر صحبت کنند. در این شبکهی اجتماعی نیز با جستجو کردن یک هشتگ به صفحهای هدایت خواهید شد که تمام پستهایی که از آن استفاده کردهاند را میتوانید در یکجا مشاهده کنید. این صفحه از قسمتهای زیر تشکیل شده است:
- Top: در این تَب پُستهایی قرار دارند که از نظر لایک، کامنت و ... بیشتر مورد توجه دیگران واقع شدهاند. و معمولاً شامل پستهایی میشود که توسط افراد معروف و برندها به اشتراک گذاشته شدهاند.
- Lastest: این تب شامل آخرین پستهایی است که اخیرا توسط همهی افراد و با هشتگی که شما جستجو کردهاید به اشتراک گذاشته شدهاند.
- People: لیستی از برترین کاربرانی که از این هشتگ استفاده کردهاند را به شما در این تب پیشنهاد میدهد تا شما در صورت تمایل آنها را فالو کنید.
- Photos: در این تب نیز عکسهایی که با این هشتگ به اشتراک گذاشته شدهاند به شما نشان داده خواهند شد.
- Videos: همانطور که از نامش پیداست این تب شامل ویدئوهایی است که از تگ مورد جستجوی شما استفاده کردهاند.
- More: زدن این تب لیستی را برای شما باز میکند که از موارد مختلفی مانند From people you follow و Near you تشکیل شده است. شما با انتخاب هریک از این موارد میتوانید جستجوی خود را محدود کنید. شما همچنین میتوانید با زدن Save this search نتیجهی جستجوی خود را ذخیره کنید و بعداً دوباره به آن دسترسی داشته باشید.
در قسمت سمت چپ نیز هشتگهای ترند یا محبوب شده قرار دارند که با مراجعه به آنها میتوانید از موضوعات داغ روز دنیا باخبر شوید و از آنها در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کرده یا در بحثهای آنها شرکت کنید. برای استفاده از هشتگ نیز فقط کافیست تا در کادر بالای صفحه عبارت و هشتگهای مورد نظر خود را تایپ کنید. در صورت تمایل میتوانید عکس و ویدئو نیز به پست خود اضافه کنید.
جستجوی هشتگ در توییتر
راههای مختلفی برای جستجوی هشتگ در توییتر وجود دارد:
- روش اول: سادهترین راه این است که در قسمت بالای توییتر و داخل کادری که برای جستجوی گذاشته شده است هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید.
- روش دوم: اگر میخواهید جزئیات بیشتری را لحاظ کنید میتوانید از جستجوی پیشرفته یا Advanced Search استفاده کنید. این قسمت از تب More (که بالاتر توضیح دادیم) قابل دسترسی است.
- روش سوم: ابزاری به نام HubSpot’s Social Inbox وجود دارد که به شما کمک میکند هشتگهای مرتبط با هشتگهای مورد نظر خود را راحتتر پیدا کنید.
- روش چهارم: شما میتوانید یک هشتگ را مستقیماً با تایپ کردن آن در قسمت URL جستجو کنید. به عنوان مثال twitter.com/#MotivationMonday شما را مستقیما به صفحهای هدایت میکند که میتوانید پستهایی که از هشتگ MotivationMonday استفاده کردهاند را در آنجا مشاهده کنید.
هشتگ در لینکدین
هشتگها در لینکدین مشابه دیگر شبکههای اجتماعی عمل میکنند. برای استفاده از هشتگ کافی است روی گزینهی Write an article یا در صفحه اصلی لینکدین خود بر روی گزینه Share an article, photo or update کلیک کنید و پس از قرار دادن پست مربوطه خود، هشتگهای مورد نظر خود را در متن خود تایپ کرده و سپس آن را منتشر کنید.
برای جستجوی هشتگ مورد نظر نیز میتوانید آن را به راحتی و در کادر بالای صفحه وارد کرده و جستجو کنید. همانطور که گفتیم لینکدین هنوز استفاده از هشتگها را به رسمیت نشناخته است. به همین دلیل استفاده از آنها به راحتی دیگر شبکههای اجتماعی نیست.
هشتگ در گوگل پلاس
جستجوی هشتگها در گوگل کمی متفاوتتر از دیگر شبکههای اجتماعی است. زمانی که شما هشتگی را جستجو میکنید، گوگل پلاس از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکند و آن را بهطور اتوماتیک با موضوعات ترند شده تطبیق میدهد و آنها را بهعنوان پاسخ جستجو به شما نشان میدهد.
استفاده از هشتگ در گوگل پلاس نیز چندان دشوار نیست. برای این کار کافیست هشتگ مورد نظر خود را در توضیحات پست مرتبط با خود قرار دهید.به همین راحتی!
هشتگ در فیسبوک
هشتگ در فیسبوک نیز مشابه با اینستاگرام و توییتر است اما از آنجایی که اکثر صفحات در فیسبوک به صورت شخصی یا Private هستند بنابراین هشتگهایی که مورد جستجو قرار میگیرند پستهایی را نشان میدهند که توسط برندها و افراد معروفی که پروفایلشان عمومی است به اشتراک گذاشته شدهاند. نتیجهی جستوی یک هشتگ در فیسبوک شما را به صفحهای با تبهای زیر هدایت خواهد کرد:
- Top: شامل پستهایی که بیشترین تعداد لایک و کامنت را دارند.
- Latest: شامل آخرین پستهایی که از آن هشتگ استفاده کردهاند.
- People: افرادی که نامی مرتبط با هشتگ مورد جستجوی شما دارند.
- Photos: شامل عکسهای عمومی که از این هشتگ استفاده کردهاند.
- Videos: شامل ویدئوهای عمومی که از این هشتگ استفاده کردهاند.
- Shop: این روزها صفحههای فیسبوک با استفاده از این قابلیت میتوانند کالای خود را مستقیما به کاربران فیسبوک بفروشند و این تب لیستی از فروشگاههایی که از این تگ برای محصولات خود استفاده کردهاند را به شما نشان میدهد.
- Pages: این تب صفحههایی که در پستهایشان از تگ مورد جستجوی شما استفاده کردهاند را نشان میدهد.
- Places: شامل مکانهایی میشود که نامشان با هشتگ مورد جستجوی شما یکسان باشد.
- Groups: گروههایی مربوطه در این تب نشان داده میشوند.
- Apps: شامل اپلیکیشنهایی است که با تگ مورد نظر شما یکسان هستند.
- Events: رویداهای مرتبط با هشتگ را به شما نشان میدهد.
روش استفاده از هشتگ و جستجوی هشتگها در این شبکهی اجتماعی مشابه با مواردی است که در بالا توضیح دادیم.
این مقاله هنوز تمام نشده،در آینده به موارد بیشتر اشاره خواهیم کرد.
در وبسایت یونیک مارکتینگ هر آنچه که برای ارائه حرفه ای در اینستاگرام به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار گرفته است: