خیلی از ما در برابر تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینسی اینستاگرام، مقاومت میکنیم و روی آن ها گارد داریم.
اما قرار است در این پست از بلاگ، مقاومت شما را بشکنم و به شما نشان دهم که مزیت اکانت بیزینسی اینستاگرام به مراتب بیشتر از معایب آن است.
در نگاه اول شاید اکانت بیزینسی اینستاگرام یک باشگاه اختصاصی به نظر
بیاید، ولی هرکدام از ما به راحتی و در عرض چند ثانیه میتوانیم به این باشگاه
بپیوندیم.
داشتن یک اکانت بیزینسی اینستاگرام رایگان است و از نظر فالوور یا محتوا شرایط
خاصی ندارد. فقط کافیست روش بیزینسی کردن اکانت خود
را از بلاگ نوین هاب بخوانید تا کار را حرفهای شروع کنید.
10 مزیت اکانت بیزینسی اینستاگرام
1.بیوگرافی اینستاگرام شما بهتر میشود
بیوگرافی اکانت بیزینسی اینستاگرام کمی با بیوگرافی اکانت شخصی اینستاگرام متفاوت می باشد.
در بیو اکانت بیزینسی اینستاگرام فرصت بیشتری برای نشان دادن کسبوکار خود خواهید داشت و اینستاگرام این قابلیت را در اختیار شما رار خواهد داد . در اکانت شخصی جایی برای توضیح مختصر و URL دارید اما در اکانت حرفهای میتوانید کتگوری یا حوزه فعالیت خود را به طور کامل مشخص کنید. (مثلا “Clothing Brand” یا “Hairstylist”)
علاوه بر این پروفایلهای بیزینسی، دارای اطلاعات تماس هستند. آدرس ایمیل، شماره
تلفن و آدرس کسبوکار خود را اضافه کنید تا به فالوورها کمک کنید در خارج از
پلتفرم هم با شما ارتباط برقرار کنند.
2. امکان زمانبندی محتوا از قبل
با استفاده از ابزار ها ربات اینستاگرام، اکانتهای بیزینسی اینستاگرام میتوانند پستهای خود را از قبل زمانبندی و برنامهریزی کنند تا در تاریخ معین منتشر شود.
با استفاده از تقویم محتوایی، برنامهای منظم و دقیق برای محتواهای خود بچینید تا تعامل با مخاطبان خود را افزایش دهید. با استفاده از نوین هاب به طور جدی در وقت تیم محتوای شما نیز صرفهجویی خواهد شد.
3.دسترسی به آنالیز (اینسایت) اینستاگرام
شکی در این نیست که آگاهی، قدرت است. اکانتهای بیزینسی اینستاگرام اطلاعات بیشتری به شما درباره عملکردتان خواهند داد. آنالیز اینستاگرام سرشار از دادههای مفید است. برای همین یک دلیل هم که شده پروفایلتان را به حالت بیزینسی تبدیل کنید.
در اینسایت اینستاگرام، اطلاعاتی مثل میزان بازدید، تغییرات تعداد فالوور، تعداد بازدیدکنندگان، بهترین محتواها و… به شما نشان دادهمیشود.
در پلتفرم ربات های اینستاگرام هم آنالیز کاملی از اینستاگرام و حتی اطلاعاتی بیشتر از اینسایت اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهیم. اطلاعاتی مثل پیشنهاد بهترین ساعت انتشار پست که یکی از کلیدیترین دادهها برای فعالیت در اینستاگرام است.
این معیارها فرصت فوقالعادهای برای تجزیه و تحلیل عملکرد و موفقیت اکانت شما فراهم میکنند.
4. راهاندازی فروشگاه اینستاگرام
فروشگاه آنلاین یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که فقط اکانتهای بیزینسی و کرییتور به آن دسترسی دارند.
با فروشگاهها، میتوانید یک کاتالوگ محصول بارگذاری کنید، کالاهای خود را برچسبگذاری کنید و حتی در برخی از موارد به طور مستقیم آنها را بفروشید.
متاسفانه به دلیل تحریمها این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال نمی باشد.
5. به گزینههای تبلیغاتی دسترسی پیدا کنید
اگر میخواهید پستهای شما در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرند؛ میتوانید از قابلیت پروموت اینستاگرام استفاده کنید.
احتمالا شما هم پستهایی که در کنار اسم کاربری آنها کلمات Sponsored و یا Ads نوشتهشده را دیدهاید. این پستها تبلیغاتی و به اصطلاح پروموت شده هستند.
امکان پروموت پستها و استوریهای اینستاگرام فقط برای اکانت بیزینسی اینستاگرام مهیاست.
این ویژگی اینستاگرام هم به علت تحریمها علیه ایران، برای کاربران ایرانی غیرفعال است.
6. ایجاد پاسخ سریع
اکانتهای بیزینسی اینستاگرام به بخش «پاسخهای سریع» (Quick Replies) دسترسی دارند. این ویژگی به شما امکان میدهد
تا پاسخهای استاندارد برای پرسش٬های متداول را از قبل بنویسید و به یک کلمه
میانبر متصل کنید.
با استفاده از این ابزار، بخش پشتیبانی مشتری میتواند با استفاده از پرسشهای
متداول، به کاربران کمک کند. فقط کلمه میانبر را تایپ کنید، و پاسخ شما به صورت
خودکار ظاهر میشود.
این ترفند باعث صرفهجویی در وقت تیم امور مشتریان شما میشود.
7. تایید تگ محتواهای مارکدار
اینستاگرام در ادامه سیاستهای حمایت از ناشران و خالقان محتوا، ویژگی Branded Content Tags را ارائه داد.
کاربران دارای اکانتهای بیزینسی میتوانند افراد غریبه را از تگ کردن اکانتشان به عنوان “محتوای مارک دار” منع کنند. این روشی است برای خاموش کردن هرگونه تایید دروغین، یا افرادی که ممکن است بدون اجازه از نام شما به طور نامناسب و در جای نامناسب استفاده کنند.
برا فعال کردن این ویژگی پروفایل خود را باز کنید، به بخش تنظیمات بروید، سپس به بخش Business بروید و “branded content approvals” را انتخاب کنید. در اینجا ، میتوانید وضعیت “نیاز به تایید” را تغییر دهید.
همچنین میتوانید در اینجا لیستی از “اکانتهای تایید شده” ایجاد کنید. این شرکایی هستند که میتوانند هر بار اکانت شما را بدون نیاز به تایید شما تگ کنند.
این لیست اکانتهایی است که ما در اینستاگرام نوین هاب تایید کردهایم و با هم همکاری انجام دادیم.
8. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
اکانتهای بیزینسی اینستاگرام با 10 هزار فالوور به بالا به محبوبترین ویژگی اینستاگرام دسترسی دارند: لینک در استوری!
به محض رسیدن به نقطه تعداد شگفت انگیز مخاطبان، میتوانید به هر استوری اینستاگرام یک URL اضافه کنید. کاربران میتوانند برای باز کردن لینک، انگشت خود را به بالا بکشند.
9. پیامهای خود را بهتر مدیریت کنید
در ورودی پیامها در اکانت بیزینسی
اینستاگرام، پیامها به سه قسمت تقسیم میشوند که به مرتب کردن آنها کمک بسیاری میکند.
یک بخش برای “درخواستها”، بخشی دیگر برای پیامهای “عمومی” و دیگری بخش دیگر برای
پیامهای “اصلی” پیدا خواهید کرد.
با این تقسیمبندی دایرکت مرتبتری خواهید داشت و بر اساس اولویتها میتوانید پاسخگوی آنها باشید.
10. حرفهایتر به نظر میرسید
بله، هرکسی میتواند یک اکانت در اینستاگرام ایجاد کند. این برنامه رایگان است و شما حتی نیازی به اثبات اینکه یک تجارت رسمی ثبت شده دارید نیز ندارید. با این وجود، داشتن یکاکانت بیزینسی همچنان کمک میکند تا برند شما جدی و حرفهای به نظر برسد.