اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

حذف تبلیغات اینستاگرام

حتما شما هم پست‌هایی در اینستاگرام دیده‌اید که حتی پیج آنها را فالو نمی‌کنید. این پست‌ها تبلیغات اینستاگرام هستند و حذف تبلیغات اینستاگرام یکی از دغدغه‌های کاربران این شبکه اجتماعی است.


تبلیغات اینستاگرام در ایران به علت تحریم‌ها قابل اجرا نیستند و معمولا شما پست‌های تبلیغاتی و اسپانسری ایرانی نمی‌بینید. اما پست‌های تبلیغاتی خارجی هم می‌تواند عاملی برای مزاحمت در روند اسکرول کردن پست‌های فید و هوم اسکرین شما باشند.


اما سوال اینجا می باشد که از کجا بفهمیم پستی که می‌بینیم، پست تبلیغاتی اینستاگرام است؟




جواب ساده می باشد. همه پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام علامت Ads و یا Sponsored را در روی پست خود دارند. این علامت در زیر یوزرنیم یا نام کاربری اکانت قرار می‌گیرد.

 

این پست‌ها در واقع بدون اجازه شما در تایملاین یا همان فید شما نمایش داده می‌شوند. اما شما می‌توانید محتوای آنها را کنترل کنید و که یا آن ها را نبینید یا هم محتوای مورد نظر خود ر برای نشان دادن تبلیغ اینستاگرامی پیدا کنید.


چه تبلیغ‌هایی به ما نمایش داده می‌شوند؟و چرا؟


الگوریتم ایسنتاگرام ماشین لرنینگ می باشند و در واقع تبلیغات را از طریق داده‌هایی که از رفتار شما دریافت کرده، به شما نشان می‌دهد. اگر شما تبلیغات کلاس‌های آنلاین آموزشی دیجیتال مارکتینگ را بیشتر می‌بینید، احتمالا این مبحث، از علایق شماست.


الگوریتم اینستاگرام به طور مرتب در حال یادگیری و تغییر است، تا علایق و روابط شما را بشناسد و محتوایی به شما نشان دهد، تا ساعات بیشتری در این پلتفرم بگذرانید.

به طور کلی اگر شما پیج‌های خارجی زیادی را فالو می‌کنید، از فیلترشکن استفاده می‌کنید، اکانتتان به فیسبوک متصل است و یا تبلیغاتی که قبلا به شما نشان داده شده را لایک کرده‌اید، تبلیغات بیشتری به شما نشان داده می‌شود.


حذف تبلیغات اینستاگرام


اکنون و حالا که متوجه نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام و نمایش تبلیغات استوری و پست اینستاگرام شدید، بهتر است که به سراغ نحوه حذف تبلیغات اینستاگرام می‌رویم.

اما باید این نکته را باید بدانید که تبلیغات اینستاگرام با زدن یک دکمه جادویی حذف نمی‌شوند و نیاز به گذشت زمان و صبوری دارند.

 با انجام این مراحل شما قطعا تبلیغات کمتری خواهید دید، اما ممکن است به طور کلی حذف نشوند. بعد از مدتی و دیدن رفتار شما، الگوریتم تبلیغات کمتر به شما نشان می‌دهد و در بلندمدت آنها را از فید شما حذف خواهد کرد.

حالا همراه من این مراحل را انجام دهید:

پست تبلیغاتی در فید خود را از نشانه‌ای که گفتم انتخاب کنید

 

حالا سه نقطه بالا سمت راست این پست را تب کنید.

 

بعد از انتخاب آیکون سه نقطه بالا، سه گزینه برای شما نمایان می‌شود. شما گزینه Hide Ad را انتخاب کنید.

REPORT AD برای مواقعی است که شما فکر می‌کنید که این تبلیغ توهین یه شما یا اشخاصی است و سا محتوای زننده و نامناسب دارد.

About Instagram Ads هم توضیحاتی است که خود اینستاگرام درباره تبلیغاتش داده‌است.

 

 

بعد از انتخاب Hide Ad صفحه‌ای که در زیر می‌بینید ظاهر می‌شود. در اینجا سه گزینه به عنوان دلایل پنهان کردن تبلیغات به شما نشان داده می‌شود که هرکدام معنی‌ متفاوتی دارند.

 

its not relevant: تبلیغات نمایش داده شده به علایق شما مربوط نیست.

i see it too oftenاین تبلیغات دفعات زیادی به من نشان داده‌می‌شود.

its inappropriateمحتوای این تبلیغ نامناسب است.

بعد از انتخاب هر کدام از این سه دلیل، اینستاگرام پیام تشکری برای شما می‌فرستد. با یک‌بار انجام این کار الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند تا تبلیغاتی شبیه به آن را به شما نشان ندهد و با چند بار انجام دادن آن احتمالا تبلیغات اینستاگرام کم‌کم از فید شما حذف خواهند شد.

 

چگونه از استرس شبکه‌های اجتماعی دور باشیم؟

شاید در نگاه اول به نظر شما تیتر این مقاله عجیب باشد. اصلا استرس شبکه‌های اجتماعی چیست و چه تاثیری بر زندگی ما گذاشته است؟و یا چقدر میتواند در زندگی ما تاثیر گذاشته باشد که ما متوجه آن نباشیم؟

روزهای پراسترسی را می‌گذرانیم. روزهایی که حجم زیادی از اخبار بد و استرس‌زا در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. رویدادهای قابل توجه و مهمی که بخش مهمی از ذهن ما را درگیر می‌کند و ممکن است تاثیر زیادی بر کار و زندگی شخصی ما بگذارد.

نزدیک 7 ماه است که در سطح گسترده‌‌ای با بیماری Covid-19 و استرس مبتلا شدن، تصمیم‌گیری‌های دولت‌ها برای باز یا بسته بودن اماکن و مدارس سروکار داریم.

علاوه بر آن تورم و گرانی روزانه کالاها و خدمات و ثابت ماندن دستمزد، تاثیر روانی فراوانی بر جامعه می‌گذارد و روزانه اخباری از گران شدن طلا، دلار و… می‌شنویم.

ذهن برخی از ما توانایی تحمل این حجم از اخبار بد که بی‌وقفه در معرض آن هستیم را ندارد. علاوه بر خبرهای عمومی، هر کدام از ما در زندگی شخصی خود نیز، درگیر مسائل و استرس‌هایی هستیم. شبکه‌های اجتماعی سهم زیادی از ارائه جدیدترین اخبار و اطلاعات را دارند.


علاوه بر این بحث‌های زیادی پیرامون و در حین مسائل مختلف در شبکه‌های اجتماعی جاری است و این بحث‌ها نیز می‌تواند بر استرس شما اضافه کند.

در این مقاله قصد داریم به برخی علائم هشدار دهنده تعاملات استرس‌زا در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم و به برخی از راهکارهای مدیریت استرس در شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره می‌کنیم.




نشانه‌هایی که تعاملات شبکه‌های اجتماعی به شما استرس وارد می‌کند:


فکر کردن به پست‌ها و بحث‌های شبکه‌های اجتماعی هنگام خوابیدن و به محض بیدار شدن از خواب


با عصبانیت داد‌زدن یا حتی پرت کردن گوشی خود، هنگام خواند و یا پاسخ دادن به یک اظهار نظر


با خشم و عصبانیت پاسخ کامنت‌ها را دادن طوری که تا به حال انجام نداده‌بودید


بحث و گفتگوهای طولانی درباره پست‌ها یا نظرات حتی خارج از شبکه‌های اجتماعی که منجر به بهم خوردن رابطه‌های دوستانه شما شود


افسرده شدن و حس ناامیدی داشتن بعد از خواندن اخبار روزانه


مقالات زیادی در اینترنت درباره رفتارهای اینچنینی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. اما من هیچ‌کدام از آنها را نخوانده‌ام و این رفتارها را در ماه‌های اخیر در خودم و اطرافیانم دیده‌ام.


شما هم از این گونه رفتار داشته اید؟یا تا به حال از بین اطرافیان خودتان از این نوع رفتار مشاهده کرده اید؟نظرتن را برای ما بنویسید


FOMO


فومو یا  FOMO مخفف “Fear Of Missing Out یعنی ترس از دست دادن ” است. یکی دیگر از تعاریف FOMO عبارت است از: ترس از دست رفتن چیزی (مانند فعالیت جالب یا لذت بخش) که دیگران تجربه می‌کنند.

فومو نوعی نگرانی و دلهره شدید نسبت به بی‌خبر ماندن شما از اتفاقاتی است که در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی می‌افتد که خبر بدی می باشد!!!

فومو حتی می‌تواند‌ وقتی اتفاق بیافتد که شما شروع به مقایسه خود با دیگران می‌کنید و همیشه فکر می‌کنید که از بقیه عقب هستید. از اطلاعاتی که دارند، از چیزهای جذابی که خواندند و دیدند و از تجربه‌های لذتبخشی که داشتند.

به علت همه‌گیری کرونا در دنیا، و دوری اجباری آدم‌ها از یکدیگر به طور ناخودآگاه استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل شده‌است.

ما ندیدن‌ها و دوری‌ها را با حضور در این شبکه‌ها جبران می‌کنیم و شاید ندانیم که ماندن بیش از حد در این شبکه‌ها ممکن است بیشتر به روح و جسم ما ضرر برساند تا سود.

وقتی شما احساس ناراحتی، تنهایی و یا اضطراب و نگرانی دارید، شما برای رهایی از این احساسات و تعامل بیشتر با دیگران، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید.

استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی، فومو، حس کافی نبودن و نارضایتی را در شما افزایش می‌دهد.

در واقع این احساساتی که داشتید بدتر و شدیدتر بازمی‌گردند و شما را آشفته می‌کنند. و این چرخه همینطور ادامه پیدا می‌کند.


راهکارهایی برای کاهش استرس و بهبود سلامت روان


نیازی ندارید تا تعامل شما در شبکه‌های اجتماعی صفر و یک باشد. اقدامات زیادی برای کاهش باز منفی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید انجام دهید.

از انجام کارهایی که باعث تعامل بد می‌شود پرهیز کنید

اگر پست‌ها و کامنت‌هایی که می‌گذارید، باعث بحث و جدال شما با دیگران می‌شود؛ برای مدتی پست و کامنت نگذارید و به خودتان استراحت دهید. شما می‌توانید تنها نظاره‌گر محتواهای شبکه‌های اجتماعی باشید.

دوستانی که بیشتر از همه طرف بحث شما هستند را، آنفالو کنید

اگر دوست یا مخاطبی دارید که صحبت و بحث با او شما را آزار می‌دهد، را آنفالو و یا بلاک کنید. سلامت روان شما از هر رابطه‌ای مهم‌تر است.

مثلا فیسبوک به شما این امکان را می‌دهد تا به مدت 30 روز پست آدم خاصی را در تایملاین خود نبینید. این کار به شما فرصتی می‌دهد تا به خودتان مسلط شوید و از فضای پرتنش دوری کنید.

اگر کسی درباره چیزهایی که به شما استرس می‌دهد به طور مرتب حرف می‌زند، آنفالو کنید

همه ما دوستانی داریم که عاشق خبرهای بد و ناهنجارند. بعضی مباحث در ذات خود استرس‌زا هستند. اگر فردی درباره این مباحث به طور مرتب صحبت می‌کند و شما حس ناخوشایندی از پست‌های او می‌گیرید، حتما او را انفالو کنید.

شبکه‌های اجتماعی خود را پاکسازی کنید

کناره‌گیری و جدا شدن از گوشی و وسایل ارتباطی، حتی برای چند ساعت، کمک بزرگی به کاهش استرس شما خواهد کرد.


اما شاید بپرسید که پس با دوستان خود چگونه در تماس باشید و چگونه از حال آن ها با خبر شوید؟


راهش ساده است. تلفن را بردارید، با آنها صحبت کنید و یا حتی قراری بگذارید تا آنها را با رعایت فاصله اجتماعی ببینید. مطمئن باشید تعامل با انسان‌ها در فضای واقعی هنوز هم لذت‌بخش است.

اگر شما کسی را آنفالو کنید، یا از گروهی بیرون بیایید؛ ممکن است بعضی از دوستان شما رفتارتان را کودکانه بنامند و بگویند نمی‌توانید از پس یک بحث ساده بربیایید. یا ممکن است حتی این کار را به یک جنگ تشبیه کنند و شما را یک آدم بزدل و ترسو که از میدان جنگ فرار کرده است.

اگر خانه شما در آتش باشد، باید از خانه بیرون بیایید. هیچ احساس شرمی در این کار نیست.

متاسفانه انسانیت در شبکه‌های اجتماعی نادیده گرفته می‌شود. همه ما به طریقی مسبب این فضای متشنج به وجود آمده هستیم و باید به اندازه خودمان سهمی در بهبود این فضا داشته باشیم.

شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر تمام بدی‌هایی که گفتم، مزیت‌های غیرقابل انکاری دارند. اما استفاده درست از این شبکه‌ها، مهم‌ترین کاری است که باید یاد بگیریم.

 

مدیریت شبکه های مجازی چگونه است؟

مدیریت شبکه های مجازی فرایند ایجاد، برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و درگیر شدن با محتوای ارسال شده در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و توییتر می باشد 

یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است برای دستیابی به مشتریان جدید بصورت آنلاین برای بهبود و حفظ شهرت یک برند ، استخدام شود.

مدیران شبکه های مجازی کارشناسانی هستند که می توانند فعالیت رسانه های اجتماعی را انجام دهند ، از پاسخ به نظرات مشتری گرفته تا توسعه استراتژی در مورد چگونگی دستیابی به اهداف بازاریابی بلند مدت با انتشار محتوای اصلی از جمله وظایف یک مدیر رسانه اجتماعی است. با این حال ، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی نیز وجود دارند که به شما امکان کنترل استراتژی خود را می دهند.




مدیریت شبکه های اجتماعی به چه معنا می باشد؟


مدیریت شبکه های اجتماعی به معنای مدیریت تعامل شما با مخاطبین بالقوه و مخاطبین واقعی شما در حوضه کسب و کارتان و همچنین مدیریت محتوایی که به منظور جلب کردن اعتماد مشتریان و یا مخاطبین خود تولید می کنید تا محصولات شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند، است.

بسته به جامعه هدف خود، می توانید یکی از شبکات اجتماعی و یا پیام رسان های محبوب در بین مردم را انتخاب کرده و شروع به فعالیت و انتشار محتوای خود کنید.

ا‌ما نکته قابل توجه این است که، مدیریت درست و استفاده کاربردی و حداکثری از شبکه های اجتماعی قدرتمندی مانند اینستاگرام، فقط به انتشار پست هایی به صورت روزانه در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان محدود نمی شود، بلکه باید بتوانید تعاملات موثری با مخاطبین خود برقرار کنید و نرخ تعامل پیج خود را افزایش بدهید چرا که فقط از این طریق می توانید احتمال دیده شدن پیج خود به مخاطبین بالقوه تان را بالا ببرید.

رسانه های اجتماعی نقش اساسی در چشم انداز تجارت دارند. در واقع با 3.2 میلیارد نفر در سراسر جهان که در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند  و 11 کاربر جدید در هر ثانیه اضافه می شود ، به جرات می توان گفت که این شبکه ها به یک استاندارد جهانی تبدیل شده است.

ابزارها و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا به این مخاطبان عظیم برسید و یک کارزار رسانه های اجتماعی را با تصمیم گیری ساده تر انجام دهید. اگر مایل هستید استراتژی رسانه های اجتماعی تجارت خود را شروع کنید ، خدمات تخصصی وجود دارد که می توانید با آنها مشورت کنید. به طور مثال می توانید از ابزار ها برای دریافت چندین دیتای قابل مقایسه برای بازاریابی دیجیتال و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید و یا مدیران شبکه های مجازی را استخدام کنید .

در این راهنمای جامع ، ما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از مدیریت شبکه های مجازی  بهره ببرید.


شروع به کار با مدیریت شبکه های مجازی چگونه است؟


اکنون تعامل با مخاطبان خود از طریق رسانه های اجتماعی مهمتر از همیشه است. مشتریان از طریق توییتر ، فیس بوک ، اینستاگرام ، لینکدین و موارد دیگر با برندها در تعامل هستند و انتظار پاسخ سریع و بازده حرفه ای را دارند و اینجاست که مدیریت شبکه های مجازی  وارد عمل می شود.

 

ابزارهای مدیریت شبکه های مجازی


اگر تازه می خواهید وارد  بازاریابی رسانه های اجتماعی شوید ، سیستم عامل ها می توانند به شما در مدیریت استراتژی هایی که  با رابط های ساده و جامع برای تازه کار ترین مدیرهای رسانه های اجتماعی طراحی شده اند ، کمک بگیرید.بعلاوه ، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی اغلب بسیار مقرون به صرفه هستند و بسیاری از آنها نسخه های رایگان را برای تست کردن قبل از خرید ارائه می دهند. با این حال ، اگر می خواهید واقعاً در رسانه های اجتماعی خود  تغییری ایجاد کنید ، به کمک افراد حرفه ای نیاز خواهید داشت.


خدمات مدیریت شبکه های مجازی

در حالی که ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی می توانند به شرکت شما کمک کنند تا میزان تاثیرگذاری محتوای شما را افزایش دهد ، کیفیت محصولات شما نیز در جذب مخاطب مورد نظرتان به همان اندازه اهمیت دارد. خوشبختانه ، خدمات مدیریت شبکه های مجازی به دانش و منابع مجهز شده اند تا بتوانند به درستی حضور رسانه های اجتماعی شما را مدیریت کنند. از طریق ارسال هدفمند ، تبلیغات حمایت مالی و طیف گسترده ای از تاکتیک های رسانه های اجتماعی که بسیار فراتر از دانش مشترک است ، این خدمات می توانند بازدی از رسانه های اجتماعی شما را به سطح مطلوبی برسانند.


عناصر اصلی مدیریت شبکه های مجازی

این که آیا شما یک سرویس بازاریابی برای  رسانه های اجتماعی  خود را استخدام می کنید یا از طیف گسترده ای از ابزارها استفاده می کنید ، قادر خواهید بود استراتژی خود را بدون هزینه زیاد یا هدر دادن وقت زیاد ، drab به fab تبدیل کنید. شما قادر خواهید بود به:

چندین حساب را در سیستم عامل های مختلف مدیریت کنید.

تعامل اجتماعی برند خود را تحلیل کنید

برنامه های لازم برای برند خود  را از قبل تنظیم کنید.

گزارشهای جامع تحلیلی را دریافت کنید.

نظرات را زیر نظر بگیرید و به صورت کارآمد پاسخ دهید.

با اعضای تیم در مورد محتوا همکاری کنید و نظر آن ها را جویا شوید


 مدیریت شبکه های مجازی

چگونه رسانه های اجتماعی می توانند از تجارت شما سود ببرند؟ابزارها و خدمات مدیریت شبکه های مجازی به منظور سهولت در بازاریابی طراحی شده اند که در نهایت سود را افزایش می دهد. از این گذشته ، اگر نمی خواهند خط مشی اصلی شما را بهبود ببخشند ،پس پرداخت هزینه برای نرم افزار یا خدمات جدید چیست؟

ابزارها و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی از مزایای مفیدی برخوردار می شوند که تلاشهای بازاریابی شما را دوباره تقویت می کند و شرکت شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار می دهند. 


مدیریت رسانه های اجتماعی چگونه میتواند به کسب و کار و پیشرفت فروش خود کمک کند؟

در وقت خود صرفه جویی کنید با برنامه ریزی ارسال پست ها از قبل ، می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و نظم هدفمندی را به محتوای خود ببخشید.

برند خود را به ثبات برسانید – با ارسال چندین پست  در روز در طیف گسترده ای از سیستم عامل ها ثبات شبکه های مجازی خود را بهبود بخشید.

مخاطبان خود را بفهمید – با ارائه تجزیه و تحلیل های قدرتمند که توضیح می دهد چه کسانی شما را دنبال می کنند ، از کجا می آیند و چه انتظاری از تجارت شما دارند و .. می توانید محتوای بهتری تولید کنید.

پشتیبانی از مشتریان را بهبود بخشید – با ایجاد یک مسیر ساده برای مشتریان که می توانند در مورد شرکت شما از طریق رسانه های اجتماعی سؤال کنند و پاسخگویی شما را ساده کنند.

شهرت برند خود را کنترل کنید – با این کار به شما اجازه می دهیم نظرات و بازخورد را از نزدیک کنترل کنید و در اسرع وقت پاسخ دهید.نوآوری را تقویت کنید – با تشویق و همکاری خلاقانه در سیستم عامل های جدید ، برای هر کمپین رسانه های اجتماعی به موفقیت برند خود کمک کنید.

پس در واقع مدیریت شبکه های مجازی فرایند مدیریت تعامل و محتوای آنلاین شما از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، YouTube و Pinterest است.

 

مدیریت شبکه های مجازی فراتر از ارسال و به روزرسانی پروفایل شبکه های اجتماعی شرکت شما است. این مدیریت همچنین شامل تعامل با مخاطبان و جستجوی فرصت های جدید برای افزایش دسترسی و دید شبکه های اجتماعی شماست.


بسترهای مدیریت رسانه های اجتماعی


قبل از شروع برنامه ریزی برای مدیریت شبکه های مجازی ، باید در نظر بگیرید بهترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای تجارت شما چیست. در اینجا مختصراً در مورد سیستم عامل های مختلف و چه مزایایی برای ارائه خدمات تجاری شما وجود دارد می پردازیم:


فیس بوک تقریباً 2.7 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که از پیشینه های متنوعی برخوردار هستند. همچنین وقتی از پایگاه کاربر فیس بوک استفاده می شود ، تعادل خوبی از نظر جنس و گروه سنی وجود دارد. این باعث می شود تا یک بستر عالی اجتماعی برای مشاغلی که سعی در دستیابی به مخاطبان گسترده تری دارند ، داشته باشد.


Instagram  یک کانال عالی رسانه های اجتماعی برای برندهایی است که محتوای تصویری زیاد و جذابی را ایجاد می کند. این شبکه می تواند یک بستر عالی برای مشاغل و فروش محصولات یا خدمات مرتبط با مد ، سبک زندگی ، هنر و یا سایر صنایع متمرکز بصری باشد.

توییتر  321 میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد و تمایل به جذب اخبار روز  برای مخاطبان خود دارد. این بستر برای برندهایی که می خواهند در گفتگو در رابطه با موضوعات در صنعت خود بپیوندند ، ایده آل است. همچنین مکان خوبی برای به اشتراک گذاشتن مطالب تأثیرگذار با سایر افرادی است که می توانند برند شما را با ارزش بدانند.


LinkedIn  بستر رسانه های اجتماعی برای برندای B2B است که مشاغل موجود در صنایع مختلف را هدف قرار می دهد. با استفاده از LinkedIn ، می توانید براساس نوع شرکت ، صنعت یا عنوان شغلی محتوا را با افراد پیدا ، تعامل کرده و به اشتراک بگذارید.

YouTube این روزها به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان تبدیل شده است. برای کمک به تعامل و ارتباط با مخاطبان خود می توانید محتوای ویدیوی خود را در این کانال بارگذاری کنید. با داشتن میزبانی ویدیو نامحدود ، تجارت شما می تواند به اندازه دلخواه محتوای ویدیویی ارسال کرده و از طریق کانال های دیگر به اشتراک بگذارید.


Pinterest  کانال عالی دیگری برای به اشتراک گذاری محتوای متمرکز بر تصویر است و بازدید از این شبکه برای مشتریانی که به صنایع دستی ، دکوراسیون ، تغذیه ، تناسب اندام ، مد و موارد دیگر علاقه مند هستند ، ضروری شده است. اگر نام تجاری شما محصولی یا خدماتی را به فروش می رساند که به تصاویر بها زیادی می دهدد ، ممکن است  Pinterest  شبکه ای ارزشمند برای شما باشد.


جایگاه شبکه های مجازی در دنیای امروز چیست؟


امروزه شبکه های مجازی بخش مهمی از زندگی انسان را به خودشان اختصاص داده اند، اغلب مردم روزانه چند ساعت از وقت خود را در شبکه های اجتماعی و آن هم بدون هیچ دلیل خاصی و صرفا برای گذران وقت هدر می دهند. این یعنی یک بستر کاملا آماده برای داشتن یک کسب و کار پر سود با مشتری های بالقوه، اما چطور می‌شود از این بستر به خوبی استفاده کرد؟ مدیریت شبکه های اجتماعی!

اغلب ما فکر می کنیم مدیر به دنیا آمده‌ایم و در هر زمینه ای متخصص ایم! همین موضوع باعث شده است که شکست های سنگینی خورده و از مسیر اصلی زندگی کاملا منحرف بشیم؛ اما دیگه تمام است!

امروزه تقریبا ۳ میلیارد نفر در کل دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که تقریبا هر کدام از این افراد در ۵ تا شبکه اجتماعی عضو هستند، ۹۵% این افراد سنی تقریبا بین ۱۸ تا ۳۴ دارند که این یعنی تعداد زیادی مشتری بالقوه که شما باید با دانش مدیرتی خودتان آنها را به بالفعل تبدیل کنید.

برای شروع لازم است اول یک استراتژی خوب برای کسب و کارتان داشته باشد،خب یعنی چی؟ یعنی شما به خوبی مخاطبتان را شناسایی کنید و محصول تان را بر اساس نیاز آن ارائه کنید و یا کاری بکنید که به آن محصول نیاز پیدا کند.

بعد از آن لازمه که یه محتوای خوب و جذاب داشته باشید، میشه گفت محتوا در فضای مجازی حکم ویترین در مغازه را دارد، پس سعی کنید یک ویترین خاص و جذاب داشته باشید.

تدوین استراتژی شبکه های مجازی

تدوین استراتژی رسانه های شبکه های مجازی به شما کمک می کند تا به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کدام شبکه ها استفاده کنید ، باید بررسی کنید که چه میزان محتوایی در روز باید ارسال داشته باشید و چه نوع محتوایی  را برای تولید کردن باید انتخاب کنید. با در نظر گرفتن آنچه در مورد مخاطبان خود می دانید شروع کنید. کدام نوع محتوا را بیشتر دوست دارند؟ محتوایی را توسعه دهید که جذاب هستند ، اما همچنین درباره ی نیازها و چالشهای آنها صحبت کنید.

 ایجاد یک برنامه برای مدیریت شبکه های مجازی

وقتی صحبت از مدیریت شبکه های مجازی می شود ، ثبات مهم است. همان طور که تا به حال متوجه شدید ، هیچ دو مشاغلی یکسان نیستند. بنابراین ، نمی توانید برای هر مشاغلی که رویکردهای مشابه را در ارسال در کانال های رسانه های اجتماعی به اجرا درآورده ، نتایج مشابه را انتظار داشته باشید. پ

با این وجود ، هر فرکانس یا زمان ارسال مطلب را انتخاب کنید ، باید این کار را بطور مداوم انجام دهید. اگر می خواهید مشتریان را درگیر مطالب خود کرده و باعث رشد مطالب خود شوید ، لازم است به طور مداوم محتوای با کیفیت ارسال کنید. تنها راه برای انجام این کار ایجاد یک برنامه مدیریت شبکه های مجازی است که جزئیات مربوط به زمان و آنچه را که می خواهید در کدام کانال ها ارسال کنید را مشخص کند.

ایجاد تقویم محتوا برای مدیریت شبکه های مجازی  شما راهی مناسب برای بهبود و رشد شبکه های مجازی است. می توانید این تقویم را به گونه ای تنظیم کنید که برای برند شما مفید باشد. فقط حتماً اطلاعات اولیه مانند تاریخ ارسال ، محتوا و هر پیوند یا تصویر را درج کنید.

ایجاد و ارسال محتوا به پروفایل های اجتماعی

بخش بزرگی از مدیریت شبکه های مجازی ایجاد و انتشار محتوای رسانه های اجتماعی در سراسر پروفایل برند شما است. این محتوا نه تنها  شامل تولید محتوای نوشتاریست بلکه باعث ایجاد خلاقیت در قالب تصاویر و فیلم ها نیز می شود. علاوه بر محتوای اصلی ، بسیاری از مشاغل محتوای ثانویه ای را نیز از منابع شخص ثالث در موضوعات مرتبط به اشتراک می گذارند. این جنبه از مدیریت شبکه های مجازی شما را ملزم می کند تا درک عمیقی از بسترهای رسانه های اجتماعی و مخاطبان خود داشته باشید. در واقع شما باید بدانید بهترین کارها برای ایجاد محتوا در کانال چیست. اما همچنین باید بدانید که چه نوع محتوا و مضامین بیشتر مورد توجه مخاطبان هدف شما قرار می گیرد.

پاسخگویی به هواداران و پیروان

پاسخگویی به طرفداران و پیروان در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بخش مهمی از مدیریت شبکه های مجازی است. هنگامی که یک فرد سوال یا نظری را در صفحه شما به اشتراک می گذارد ، این کار فرصت جدیدی را برای شما فراهم می کند تا ضمن ارائه خدمات عالی به مشتری بتوانید ارزش تبلیغات موثری را  برای برند خود  فراهم کنید. به عنوان بخشی از مدیریت شبکه های مجازی ، تجارت شما باید به طور معمول نظرات یا پیام های موجود در سیستم عامل های اجتماعی خود را بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین استراتژی پاسخ دهد.

همکاری با دیگر برندها در شبکه های مجازی

تعامل با کاربران رسانه های اجتماعی فراتر از پاسخ دادن به طرفداران یا دنبال کننده هایی است که در صفحه برند شما اظهار نظر یا پیامی ارسال می کنند. این کار اغلب شامل جستجوی راه های جدید یا فرصت های دیگر و شروع گفتگو با آنها بر روی  دیگر سیستم عامل های شبکه های مجازی است.در واقع ایجاد روابط تأثیرگذار می تواند به برند شما در طول زمان کمک کند. اگر افراد یا سازمانهای خاصی در صنعت شما وجود دارند که شناخته شده هستند ، ارتباط شما با آن ها می تواند به شما کمک کند تا فرصت های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند خود با پایگاه جدید کاربری پیدا کنید.

 

نقش شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در این دوران نقش مهمی در زندگی و فرهنگ ملت های مختلف ایفا می کند و نفوذ شبکه های اجتماعی در بین مردم به حدی رسیده است که زندگی بدون آن غیرممکن به نظر می رسد.

نخستین بار موضوع  شبکه های مجازی در سال 1960 در دانشگاه ایلی نویز در ایالت متحده آمریکا مطرح شد. بعد از مطرح شدن مفهوم شبکه های اجتماعی اولین شبکه ی اجتماعی اینترنتی در سال 1997 به نام SixDegree راه اندازی شد.

در سایتSixDegree ابتدا کاربران می توانستند برای خود پروفایلی ایجاد کنند که بعد از مدتی می توانستند دوستان خود را به آن اضافه کنند. قبل از این سایت، سایت های دیگری هم وجود داشتند که امکان ساخت پروفایل و یا امکان ارتباط با دوستان را به طور جداگانه فراهم میکردند، ولی این سایت هر دوی این ویژگی ها را همراه هم دارا بود.

به مرور زمان این سایت ویژگی ها و امکانات خود را افزایش داده و بروزرسانی کرد. تعداد کاربران این سایت به مرورافزایش یافت و به عنوان اولین شبکه ی اجتماعی شناخته شد.

این سایت پس از مدتی به یک ابزار تجارت تبدیل شد، اما پس از 3 سال فعالیت در سال 2000 مسدود شد و علت اصلی و مهم آن استفاده نادرست کاربرانش بود که باعث شکایت های زیاد از سایت و نتیجه ی آن مسدود شدن این سایت شد.

شبکه احتماعی مجازی چیست

شبکه ی اجتماعی مجازی زنجیره ای از ارتباطات و گره های شبکه ی اجتماعی یا حضور غیرفیزیکی افراد در یک مکان مجازی است. در شبکه ی اجتماعی مجازی ارتباطات به صورت رودررو و بدون واسطه نیست بلکه به ابزاری به نام اینترنت بستگی دارد.

شبکه های اجتماعی ابزاری هستند که به صورت رایگان و در تمامی ساعات، قابل دسترس هستند. به طور مثال یک شخص می تواند مطالبی که مورد نظرش است را در صدم ثانیه در سراسر دنیا به اشتراک بگذارد.

شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از زیرمجموعه های رسانه های اجتماعی دارای اجزای تشکیل دهنده‌ای هستند. شبکه های اجتماعی قوانینی را مطرح و تعیین کردند که به واسطه ی آن شما بتوانید مطالب مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید و کسب و کار خودتان را گسترس دهید. همچنین امروزه شبکه های اجتماعی از منابع مهم بازاریابی، اخبار، آموزش و سرگرمی است.

مدیریت یکی از عوامل مهم رشد و افول فضای مجازی است. مدیریت فضای مجازی از آن دسته از مدیریت هایی است که با ارتباط مستقیم با کاربران صورت گرفته است.

مدیریت شبکه های مجازی

مدیریت شبکه های اجتماعی مجازی شامل موارد ذیل می باشد:

1_تولید محتوا

یکی از نکات مهمی که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. محتوا و شبکه های اجتماعی دو مفهوم غیرگسستنی از همدیگر هستند. اگر که محتوا موجود نباشد، شبکه های اجتماعی مفهوم و معنایی ندارند و اگر شبکه های اجتماعی نباشند در آن صورت کسی از محتوا هایی که شما خواستگار اشتراک گذاری آن هستید مطلع نخواهد شد.

 

در تولید محتوا باید به جذابیت و خاص بودن مطالب دقت کرد.  در کنار این جذابیت و جالب بودن، خلاقیت مطالب از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. به دلیل اهمیت زیادتولید محتوا” بایستی زمان برنامه ریزی برای این کار و تمرکز بر روی محتوا برای جذابیت و زیبایی مطالب زا به درستی مشخص کرد.

ما با استفاده از روش های مختلفی می توانیم تولید محتوا کنیم:

محتوای ویدئویی

ما می توانیم با استفاده از ویدئوهای انگیزشی و آموزشی و همچنین ویدئوهایی با محتوای معرفی محصول تاثیر مثبت و جلب کننده ای بر روی کاربران در شبکه های اجتماعی داشته باشیم. به طور کلی بازارهای ویدئویی بسیار در جلب کاربران موثراند.

برای تولید محتوا، برنامه ریزی درست و مناسب و یک گروه مشارکتی داشته باشید. سعی داشته باشید تا موضوعات متنوع و بسیاری را پوشش دهید البته لازم بذکر است که نباید از موضوع اصلی خارج شد.

با انتخاب تم ها و رنگ های مختلف به صورت هفتگی سایت را تغییر دهید. این رنگ ها و تم ها را متناسب با سال و ماه و حتی مناسبت ها هماهنگ و یکسان کنید.

با طرح کردن یکسری سوالات می توان ذهن کاربران در شبکه های اجتماعی را به چالش کشید و این نیز برای افزایش فروش بسیار اهمیت دارد. سوالات می تواند از قبیل نظرسنجی درباره ی محصولات شرکت،قیمت کالا و… باشد.

برای تاثیرگزاری بر روی کاربران و مشتریان میتوانید از فعالیت ها و جلسات ایده پردازی ها و اعضای تیم عکس برداری کنید. به طور کلی سعی کنید از فرایند جلسات و فعالیت های تان عکس برداری کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

از طریق برگزاری و اجرای کمپین ها و همچنین برگزاری مسابقات و حتی قرعه کشی ها با علامت هشتگ مخصوص به خود می تواند از شیوه های تولید محتوا به وسیله ی کاربران باشد.

2_مدیریت شبکه های مجازی از طریق ایجاد یک نام تجاری مشخص

به دلیل فزونی روز به زوز شبکه های اجتماعی و تنوع زیاد آن،با انتخاب و طراحی یک نام مناسب امکان فعالیت در حوزه ها و قسمت های بیشتری نیز وجود خواهد داشت.با انتخاب یک نام مناسب نیز می توان به جذابیت آن شبکه نیز افزود و تعداد کاربران خود را افزایش داد.

شما بایستی تلاش کنید تا بتوانید نام تجاری شرکت خود یا برند خود را به ثبت برسانید، این تلاش باعث می شود تا کاربران و طرفداران سایت شما آن را به راحتی پیدا کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

نام به عنوان یک میانبر ذهنی برای کاهش زمان پردازش ذهنی قابل استفاده است و جست و جو از طریق وب باعث توانایی دریافت اطلاعات بسیار سریع توسط مشتریان می شود.

3_مدیریت موثر شبکه های مجازی

کسب و کار و مشاغلی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند،کاربران آنلاین زیادی را جذب خود می کند. افرادی که صفحه ی شخصی یک شرکتی را دنبال می کنند وفاداری بیشتر و مشتری بهتری برای محصولات آن شرکت هستند.

یک مدیر شبکه ی اجتماعی برای مدیریت شبکه های مجازی بایستی یکسری فعالیت هایی را انجام دهد:

مدیریت بر روی تمامی شبکه های اجتماعی سازمان

با استفاده از ابزارهای تحلیلی نظارت کامل بر روی شبکه های اجتماعی داشته باشد.

فعالیت های نسبتا زیاد در شبکه های پر طرفدار مانند اینستاگرام،فیس بوک و

پاسخ دادن به سوالات کاربران و مشتریان در صفحه ی سایت طبق سیاست های کاری.

ایجاد طوفان افکار در راستای ایجاد ایده های بسیار.

 

4_مدیریت شبکه های مجازی از طریق بهینه سازی موتور جستجو(SEO)

سئو در جهت کمک کردن به رویت و مشاهده بهتر و ارتباط بین وب سایت ها برای رسیدن به رتبه بندی بالا به وجود آمده است.

انجام سئو نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه ای و صبر زیاد است. سئو سایت یا بهینه سازی سایت از فعالیت هایی است که به وسیله ی یک سئوکار انجام داده می شود. سئو هفته ها و ماه ها طول می کشد تا به نتیجه ی مورد نظر برسد.

احتمال دارد نتیجه ی بهینه سازی موتورهای جست و جو به سرعت مشاهده نشود، ولی در دراز مدت از مزایای سئو این است که باعث افزایش رتبه بندی سایت شما در میان سایت های دیگر می شود. لازم به ذکر است که برای وب سایت ها بسیار مهم است که در صفحه ی اول نتیجه ی جست وجوی گوگل باشند.

سئو کردن یک سری مزایا دارد از قبیل

باعث بازدید زیاد از سایت شما می شود.

برای سایت شما ایجاد برند می کند.

بهترین ابزار برای تبلیغات است.

باعث رتبه بندی بهتر و بالاتر سایت شما می شود.

باعث افزایش فروش محصولات سایت شما می شود و

5_ مدیریت شبکه های مجازی از طریق سنجش میزان موفقیت کمپین ها

برای اجرای یک کمپین سه مرحله موجود است:

تعیین اهداف بازاریابی

در این مرحله در ابتدا اهداف کلی بازاریابی مشخص می شود. اهدافی از قبیل افزایش آگاهی نسبت به برند، تعریف دوباره ی جایگاه برند و دسترسی و رسیدن به مخاطبان جدید و

شناسایی و شناخت مخاطبان هدف

در نهایت هدف نهایی آن است که برای شناختن و شناسایی هدف یک برند،انتخاب کسانی است که بتوانند پیام برند را به دست مخاطبان و مشتریان برسانند و پیام هایی را به دست شان برسانند که بر روی تصمیم گیری های شان موثر باشد.

ارزیابی و اندازه گیری موفقیت کمپین

شیوه های مختلفی برای اندازه گیری نتایج کمپین موجود است، مانند میزان فروشی که انجام می شود،بازگشت سرمایه و

6_ مدیریت شبکه های مجازی از طریق رتبه بندی شبکه های اجتماعی

یک شبکه ی اجتماعی ممکن است در یک بازه ی زمانی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد ولی بعد از مدتی محبوبیت آن کاهش یابد.

 

آمارهای مهم اینستاگرام 2020

اطلاع از آمارهای مهم اینستاگرام می‌تواند نکته کلیدی برای درک مخاطبان شما باشد.

با استفاده از این آمارهای مهم اینستاگرام می‌توانید یک استراتژی بازاریابی هوشمند تدوین کنید که منجر به ایجاد سرنخ، افزایش فروش، و ایجاد مخاطبان جدید برای برند شما خواهد شد.

اما خب گفتن این حرف حتما از انجام دادن آن آسان‌تر است. آن هم در پلتفرمی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال.

با استفاده از آمارهای مهم اینستاگرم در این پست از بلاگ نوین هاب می‌توانید تصمیم بهتری برای فعالیت در پلتفرم محبوب اینستاگرام بگیرید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.



آمار عمومی اینستاگرام

 

اینستاگرام در اکتبر 2010 راه اندازی شد. یک دهه بعد، این سایت به یک شبکه قدرتمند در بین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌است که برترین برندهای جهان از آن برای ایجاد تعامل، ایجاد مخاطب و افزایش فروش استفاده می‌کنند. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید برای در نظر داشته باشید:

در سال 2012 وقتی فیسبوک، اینستاگرام را خرید؛ تعداد کاربران 30 میلیون نفر بود.

1 میلیارد کاربر در سال 2018 به گفته کوین سیستروم مدیرعامل اینستاگرام.

ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال (آخرین بار توسط اینستاگرام در سال 2018 به روز شده‌است)

بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه (آخرین بار توسط اینستاگرام در سال 2017 به روز شده‌است)

از طریق تبلیغات اینستاگرام می‌توان به 928.5 میلیون نفر دسترسی پیدا کرد (آخرین بار توسط سیمون کمپ در سال 2020 به روز شده‌است)

90٪ از کاربران در اینستاگرام حداقل یک اکانت بیزینسی را دنبال می‌کنند (آخرین بار توسط اینستاگرام در سال 2019 به روز شد)

روزانه بیش از 500میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می‌شود (آخرین بار توسط اینستاگرام در سال 2019 به روز شد)


آمار سن کاربران اینستاگرام

بیشترین جمعیت اینستاگرام را افراد GEN Z (سن بین 8 تا 23 سال) تشکیل می‌دهند. در کنار آنها افراد نسل هزاره (سن بین 24 تا 39سال) از مهم‌ترین و جدی‌ترین کاربران اینستاگرام هستند.

نگاهی به آمار سن کاربران اینستاگرام در آمریکا می‌اندازیم:

18 تا 24 سال: 75%

25 تا 29 سال: 57%

30 تا 49 سال: 47%

50 تا 64 سال: 23%

بالای 65 سال: 8%

اینستاگرام بیشترین محبوبیت را در بین کاربران جوان خود دارد:

 67٪ افراد 18 تا 29 ساله از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. این در حالی است که در سال 2016 از 59 درصد بوده‌است.


بر اساس یک نظرسنجی که توسط  Piper Jaffray انجام شد، 85% از کاربران نوجوان، اینستاگرام را پلتفرم محبوب خود معرفی کردند. این عدد در سال 2017 فقط 24% بوده‌است.

اما کاربران اینستاگرام فقط نوجوانان نیستند و بسیاری از کاربران جدید اینستاگرام را افراد مسن‌تر تشکیل می‌دهند. در بین افراد 50 تا 64 ساله، 23٪ می‌گویند که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، در حالی که در سال 2016 این میزان 18٪ بود.


خیلی از این افراد مسن حتی در حوزه فشن نیز کار می‌کنند. به پیج زیر که متعلق به خانمی 91 ساله است، نگاهی بیاندازید.



 

آمار جنسیتی کاربران اینستاگرام چگونه دسته بندی شده است؟

طبق گزارش Pew Research، زنان آمریکایی بیشتر از مردان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند: 43٪ از پاسخ‌دهندگان زن از و فقط 31٪ از مردان مورد بررسی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

اینستاگرام همچنین در سطح جهانی هم در بین زنان محبوبیت بیشتری نسبت به مردان دارد. البته فقط اندکی تفاوت: 52٪ زن و 48٪ مرد.

پنج حساب از 10 حساب برتر اینستاگرام که بیشترین فالوور را دارند (از ژانویه 2020) متعلق به زنان می باشد :


Instagram

Cristiano Ronaldo

Ariana Grande

Dwayne “The Rock” Johnson

Selena Gomez

Kylie Jenner

Kim Kardashian

Lionel Mess

Beyoncé

Neymar

کشوری که بیشترین تعداد کاربران زن اینستاگرام را دارد، لائوس است. و کشوری که بیشترین تعداد کاربران مرد اینستاگرام را دارد افغانستان است.

 

آمار مکانی کاربران اینستاگرام به چه مناطقی بیشتر تعلق دارد؟


ایالات متحده با 116 میلیون کاربر رهبر جهانی کاربران فعال اینستاگرام است.

بررسی Pew Research نشان داد که 46٪ از پاسخ‌دهندگان شهری از اینستاگرام استفاده می‌کنند. از پاسخ‌دهندگان حومه شهر، 34٪ از اینستاگرام استفاده می‌کنند. و از کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، فقط 21٪ از کاربران اینستاگرام هستند.

کاربران در سراسر جهان از این سیستم عامل استفاده می‌کنند و برخی از کشورها شاهد رشد گسترده تعداد کاربران اینستاگرام خود هستند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به 10 کشور برتر برای کاربران اینستاگرام:

آمریکا: 116 میلیون کاربر

هند: 73 میلیون کاربر

برزیل: 72 میلیون کاربر

اندونزی: 60 میلیون کاربر

روسیه: 42 میلیون کاربر

ترکیه: 37 میلیون کاربر

ژاپن: 27 میلیون کاربر

انگلستان: 22.9 میلیون کاربر

مکزیک: 22 میلیون کاربر

آلمان: 19.9 میلیون کاربر

بیش از 89٪ از جامعه اینستاگرام در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند.

سه کشور برتر از نظر پتانسیل تبلیغاتی در اینستاگرام، ایالات متحده، هند و برزیل نیز هستند.

 

اینستاگرام قابلیت ضد زورگویی جدیدی اضافه کرده است

قابلیت جدید اینستاگرام برای جلوگیری از زورگویی و قلدری، ارائه شده است. اینستاگرام اعلام کرده است که ابزارهای جدید را ارائه داده تا کاربران امکان کنترل بیشتر روی فید خود و کاهش تأثیر ترول‌ها و اقدامات سواستفاده کننده در برنامه را داشته باشند.

در آپدیت جدید اینستاگرام، شما می‌توانید کامنت‌ها را به صورت چندتایی انتخاب و حذف کنید. این قابلیت جدید اینستاگرام، مدیریت کامنت‌ها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

 

اینستاگرام اعلام کرده: «ما می‌دانیم که کنترل و حذف یک به یک کامنت‌های آزاردهنده برای شما سخت و وقت‌گیر است. به همین دلیل با قابلیت جدید، ما حذف کامنت‌ها را به صورت عمده و همچنین بلاک کردن یا محدود کردن چندین حساب کاربری که ارسال نظرات منفی را انجام داده‌اند؛ را  آزمایش کرده‌ایم. بازخورد اولیه کاربران دلگرم کننده بود. به خصوص اکانت‌هایی با فالوور بالاتر، توانستند محیط مثبت و سالمی در حساب خود ایجاد کنند.»

این گزینه در ماه مارس مورد آزمایش قرار گرفت و همانطور که اینستاگرام خاطرنشان می‌کند، نتایج مثبتی از آن تست‌های اولیه مشاهده کرده‌اند، که منجر به نتیجه‌گیری گسترده‌تر می‌شود.




برای حذف چندین کامنت و بلاک کردن چندین اکانت چه کاری باید انجام بدهیم؟


بر روی یک کامنت کلیک کنید، سپس نماد نقطه نقطه در بالای سمت راست را انتخاب کنید.

Manage Comments را انتخاب کنید و تا 25 کامنت را برای حذف کردن انتخاب کنید.

بر روی More Options کلیک کنید و اکانت‌های مورد نظر را محدود و یا بلاک کنید.


اما توجه داشته باشید که  همه چیز در مورد منفی‌ها نیست. ممکن است نظرات مثبتی نیز وجود داشته باشد که می‌خواهید برجسته شوند، تا بتوانید چهره برند خود را تقویت کنید.

در این مورد، اینستاگرام همچنین گزینه جدیدی را آزمایش کرده است که به کاربران امکان می‌دهد کامنت‌های مورد علاقه‌شان را پین کنند.

به گفته اینستاگرام: «این ویژگی راهی را برای افراد فراهم می‌کند تا با پین کردن کامنت‌های مورد علاقه‌شان، صدای مخاطبانشان را به گوش همه برسانند و با آنها تعامل بهتری برقرار کنند.»

 

همانطور که اشاره شد، این قابلیت جدید اینستاگرام ، می‌تواند مخاطبان را به  تعامل مثبت بیشتر ترغیب کند، در حالی که منفی‌ها را نیز حذف می‌کند.

اینستاگرام جزییات خاصی در مورد تعداد نظرات مختلف در هر پست ارائه نکرده است، اما در حال حاضر این قابلیت را با برخی از کاربران تست می‌کند.

و سرانجام، اینستاگرام همچنین کنترل جدیدی را در مورد اینکه چه کسی می‌تواند حساب شما را منشن و یا تگ کنند، اضافه کرده است، تا از سو استفاده کردن از این ویژگی برای قلدری و زورگویی جلوگیری کند.

همانطور که در اینجا مشاهده می‌کنید، کاربران اکنون قادر خواهند بود انتخاب کنند که آیا می‌خواهند به همه اجازه تگ بدهند، یا فقط افرادی که آنها را فالو می‌کنند یا حتی به هیچکس اجازه ندهند تا آنها را در پستی تگ کند.

کاربران همچنین می‌توانند گزینه «دستی تایید تگ» را انتخاب کنند تا کنترل خاص تری بر روند تگ کردن داشته باشند.

 

قلدری همچنان ادامه دارد…


در مورد قلدری و زورگویی، فیسبوک اعلام کرده است که در سه ماهه نخست سال 2020، به روی 1.5 میلیون محتوای آزار دهنده در اینستاگرام، واکنش نشان داده است و همچنان در حال رسیدگی است

این تعداد به اندازه سه ماهه قبل است. یعنی چه ؟ 

یعنی با وجود همه اقداماتی که فیسبوک برای جلوگیری از قلدری انجام داده است، هنور هم به طرز نگران کننده ای این کار انجام می‌شود.

همانطور که با این به روزرسانی ها مشخص است، اینستاگرام در تلاش است تا این موضوع را برطرف کند.

طی یک سال گذشته، اینستاگرام همچنین هشدارهایی را در مورد عنوان‌ها و نظرات توهین آمیز بالقوه و ابزار جدید برای محدود کردن نحوه تعامل دیگران با پست های شما اضافه کرده است،

در حالی که همچنان آزمایش مخفی کردن لایک به عنوان اقدامی برای کاهش اضطراب اجتماعی انجام می‌شود.