اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

معیارهای کلی اینستاگرام (متریک ها)

آیا به اندازه کافی در بررسی معیارهای اینستاگرام خبره و با تجربه هستید؟ به زبان ساده تر؛ تفاوت میان Reach و Impression را می دانید؟ می توانید بگویید که نرخ تعامل چگونه محاسبه می شود؟ می دانید که Tap های به عقب بهتر هستند یا به جلو؟ می دانید این Tapها چه معنی دارند؟ آیا این سوال ها باعث اذیت شدن شما می شود؟! احساس می کنید که در دریایی از اصطلاحات بی معنی اینستاگرام غرق شده اید؟ به جمع ما خوش آمدید!شما میتوانید با ما همراه باشید.


حقیقت این است که منطبق شدن با معیارهای اینستاگرام خیلی آسان نیست. ولی اگر که شما می خواهید در دنیای بی رحم و ظالمانه برندها و اینفلوئنسرها که در تلاش برای دیده شدن هستند زنده بمانید و جایی برای حرف زدن و دیده شدن محصولاتتان داشته باشید، نیاز به داشتن دانش لازم در این زمینه الزامی دارید. بدون داشتن درک صحیح از معیارها، چگونه می توانید اثرگذاری تاکتیک های خود را ارزیابی کنید؟ بدون این که بدانید کدام تاکتیک ها ناکارامد هستند، چطور می خواهید به اهداف خود برسید؟


یک استراتژی مناسب اینستاگرام شامل یک هدف واضح، تاکتیک های قابل اجرا و معیارهای عملکردی قابل اندازه گیری خواهد بود. 

اگر یک تکه از این زنجیره از بین برود، کل زنجیر از بین می رود. بنابراین در این مقاله، شما هرچیزی که لازم باشد را در مورد معیارهای اینستاگرام یاد می گیرید. چه معنی دارند، از کجا می توانید پیدایشان کنید، و از همه مهمتر، چه کاری می توانید انجام دهید تا با استفاده از آن ها بازاریابی اینستاگرام خود را موثرتر کنید. در این مقاله بخش های کلی، استوری ها و معیارهای تبلیغات اینستاگرام را پوشش می دهیم.

معیارهای کلی اینستاگرام (متریک ها)

۱ – Reach: تعداد کسانی که پست شما را دیده اند.

البته لازم به ذکر است که نرخ دسترسی یا Reach Rate، به تعداد کسانی که پست شما را دیده اند تقسیم بر تعداد دنبال کننده های شما گفته می شود. دسترسی همیشه با اعداد نشان داده می شود و نرخ دسترسی با درصد. همچنین معیار دیگری با نام میانگین نرخ دسترسی برای هر پست را داریم، که میانگینی از نرخ دسترسی تمامی پست های شما در بازه زمانی معین است.

۲ – Impression: ایمپرشن تعداد دفعاتی است که پستها، استوری ها و پروفایل شما در یک بازه زمانی معین دیده شده اند. در واقع این معیار بر اساس تعداد دفعاتی که پست شما به دید افراد رسیده است محاسبه می شود چون همانطور که می دانید، در اینستاگرام یک پست ممکن است چندین بار به دید شما بیاید، یک پروفایل ممکن است چندین بار بازدید شود و همین طور یک استوری چندین بار دیده شود. به عنوان مثال اگر شخصی سه بار پست شما را ببیند، این اتفاق به عنوان 1 Reach و 3 ایمپرشن محسوب می شود.

۳نرخ تعامل و نرخ تعامل بر Reach: نرخ تعامل تمامی لایک ها، کامنت ها و سیوهای پست شما تقسیم بر تعداد دنبال کنندگان شما در بازه زمانی انتشار پست است. علاوه بر این موضوع نرخ تعامل بر Reach هم وجود دارد که به صورت تمامی لایک ها، کامنت ها و سیوهای پست شما تقسیم بر میزان Reach آن پست محاسبه می شود.

به عنوان مثال؛ فرض کنید که شما ۱۰۰ فالوور دارید، اما ۱۵۰ نفر پست آخر شما را دیده اند و ۲۰ نفر هم آن را لایک کرده اند. نرخ تعامل سنتی برای این پست ۲۰ درصد است، در حالی که نرخ تعامل بر دسترسی که ۱۳ درصد می باشد دقیق تر است، در صورتی که بخواهید میزان موفقیت پست خود را بسنجید.

نرخ تعامل شما باید چقدر باشد؟ سوال خوبی است. معمولا، هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشید، نرخ تعامل پایین تری نیز خواهید داشت. به این پدیده قانون انگشت شصت گفته می شود، هرچقدر تعداد دنبال کننده های شما بالاتر می رود، نرخ های مختلف شما کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال؛ فرض کنید من ۳۲۰۰ فالوور دارم و نرخ تعامل من ۸.۵۷ درصد برای هر پست است. در عین حال، Kim Kardashian یکی از بزرگترین سلبریتی های دنیا، ۱۰۸.۱ میلیون فالوور دارد و نرخ تعامل وی ۱.۹۷ درصد است. (آمار اکتبر ۲۰۱۸)

کجا باید به دنبال ریچ، ایمپرشن و تعامل باشیم؟ اگر اکانت خود را به اکانت بیزینس اینستاگرام تبدیل کرده باشید، می توانید این دو معیار را در پایین هر پستی که منتشر می کنید با نام Insights مشاهده کنید.

اما مشکل اینسایت این است که تنها اعداد را به شما نشان می دهد و خبری از درصدها نیست، چرا که قابل فهم تر هستند. برای مشاهده درصدها، می توانید به Iconosquare و سپس Post Analytics بروید.

۴رشد فالوورهایکی از مهم ترین معیارهای اینستاگرام از نظر بسیاری از مردم، رشد فالوورها یا Follower Growth می باشد که نشان دهنده تعداد فالوورهای جذب شده در یک بازه زمانی معین است. اگر اخیرا مقدار زیادی از فالوورهایتان را از دست داده اید، بهتر است تاکتیک های رشد و تعامل متفاوتی را امتحان کنید تا ببینید که کدام یک کارایی بهتری دارند.

۵منشن ها ( Mentions ): تعداد منشن هایی که در پست های اینستاگرام از اکانت اینستاگرام شما می شود، که می توانند یا به عنوان تگ شده در عکس باشند و یا در کپشن. فعلا شما نمی توانید این مورد را در اینسایت ببینید، اما اگر یکی از کاربران پیشرفته Iconosquare باشید، می توانید منشن های خود را در بخش Media، My Feeds و سپس My Tags ببینید، جایی که می توانید آن ها را با توجه به مدل تگ فیلتر کنید.

۶بازدیدهای پروفایلتعداد دفعاتی که از پروفایل اینستاگرام شما بازدید شده است.

۷ – Email Clicks: تعداد ضربه های انجام شده برروی لینک ایمیل بایو اینستاگرام شما برای برقراری ارتباط با برند شما.

همچنین معیار دیگری با نام نرخ کلیک های ایمیل نیز وجود دارد که به صورت تعداد دفعات کلیک شدن برروی ایمیل های شما تقسیم بر تعداد بازدیدهای پروفایل شما محاسبه می شود. فرض کنید ایمیل شما ۲۳ بار کلیک شده باشد، در حالی که در ۳۰ روز گذشته شما ۳۵۹۴۵ بازدید پروفایل داشته اید، در این صورت نرخ کلیک برروی ایمیل شما 0.06 درصد است.

۸ – Get Direction Clicks: درست همانند مورد قبلی این مورد نیز نشان دهنده تعداد دفعاتی است که بازدیدکنندگان برروی گزینه Get Directions برای دسترسی به بیزینس شما کلیک کرده اند و نرخ مسیریابی نیز تعداد کلیک های انجام شده برروی این گزینه تقسیم بر تعداد بازدیدهای پروفایل اینستاگرام است.

۹ – Website Clicks: تعداد دفعات کلیک شده برروی آدرس وبسایت شما در بایو پروفایل اینستاگرام شماست. نرخ کلیک برروی وبسایت نیز به صورت تعداد بازدیدهای وبسایت تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان پروفایل محاسبه می شود. تا به این لحظه تنها در یک قسمت اینستاگرام کلیک های یک URL را ردیابی می کند، و آن قسمت نیز بایو پروفایل اینستاگرام شماست. اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت و آگاهی از برند خود هستید، یک URL در بایو اینستاگرام خود قرار دهید. اگر می خواهید که چندین URL در بایو خود اضافه کنید، بهتر است LinkTree را چک کنید.

از کجا می توان کلیک های Email، Get Direction و Website را مشاهده کرد؟ برای مشاهده کردن تعداد کلیک ها لازم نیست بیشتر از Insights دنبال چیزی باشید.

۱۰ – Saves: تعداد سیوهایی که پست شما به دست آورده است.

Average Saves میانگین تعداد سیوهایی است که پست شما در بازه زمانی معین است. به عنوان مثال در ۳۰ روز اخیر، شما ۵ پست منتشر کرده و ۳۰ عدد سیو داشته اید، میانگین سیو شما ۶ است.

۱۱ – Views: تعداد بازدیدهای ویدیویی که پست کرده اید بر اساس بازه زمانی که معین کرده اید می باشد. نرخ بازدید نیز به صورت تعداد دفعاتی که ویدیو بازدید شده است، تقسیم بر تعداد ایمپرشن هایی که ویدیو گرفته است محاسبه می شود. در نظر داشته باشید که یک نفر ممکن است پست شما را دیده باشد، ولی لزوماً ویدیوی شما را مشاهده نکرده باشد. در این مورد، به عنوان یک ایمپرشن حساب می شود اما یک بازدید خیر.

۱۲ – Tags on Branded Hashtags: یک هشتگ برندشده هشتگ خود شماست که به هدف ایجاد یک جامعه دور برندتان و ایجاد کردن یک ترند اینستاگرام ساخته اید. تگ های هشتگ تعداد پست های مختلفی است که با آن هشتگ منتشر شده اند.

 



معیارهای سنجش استوری های اینستاگرام

۱۳ – Exits: این موضوع تعداد کسانی را نشان می دهد که بدون این که استوری شما را تا پایان مشاهده کنند، آن را ترک کرده اند. این اتفاق در زمان های زیر می افتد:

بازدیدکنندگان قبل از به اتمام رسیدن استوری اینستاگرام را بسته اند.

بازدیدکنندگان برروی دکمه X در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده اند.

بازدیدکنندگان صفحه را به پایین کشیده و به صفحه اصلی اینستاگرام برگشته اند.

در عین حال، نرخ خروج در استوری ها تعداد خروج ها تقسیم بر تعداد ایمپرشن ها می باشد. فرض کنید شما ۲۳۴ ایمپرشن و ۲۱ خروج داشته اید، در این صورت نرخ خروج شما ۸.۹ درصد است.

۱۴ – Swipes Away: این معیار، نشان می دهد که چه تعدادی از مردم در حال مشاهده استوری شما صفحه را به چپ و راست کشیده اند، نه این که برروی سمت چپ و راست صفحه ضربه زده باشند.

۱۵ – Taps Forward: تعداد ضرباتی که کاربر وارد کرده است تا عکس یا ویدیوی بعدی را مشاهده کند. اگر تعداد زیادی از این مورد را دارید، می تواند هشدار دهنده این باشد که استوری شما به اندازه کافی جالب توجه نبوده است، و یا ممکن است بیش از حد طولانی بوده باشد و حوصله مخاطب را سر برده است. این اتفاق همچنین می تواند زمانی رخ دهد که ترکیب استوری شما کمی خارج از عرف باشد، به عنوان مثال وقتی که یک استیکر را بیش از حد در سمت راست استوری قرار دهید.

۱۶ – Taps Back: تعداد ضرباتی که کاربر وارد کرده است تا ویدیو یا عکس قبلی را ببیند. در حالی که این ضربات می توانند به صورت تصادفی هم اتفاق بیافتند، تعداد بالایی از آنها می تواند نشانه ای باشد که مردم استوری قبلی شما را دوست داشته و آن را دوباره مشاهده کرده اند، و یا ممکن است از استوری شما آنقدر خوششان آمده باشد که یک استوری به عقب رفته تا بتوانند دوباره سریعاً به استوری کنونی شما برگردند. وقتی که Tap های عقب یا جلو را مقایسه می کنید، در نظر داشته باشید که دریافت یک Tap عقب می تواند KPI بهتری برای محاسبه عملکرد محتوای اینستاگرام شما باشد.

۱۷ – Replies: تعداد دایرکت مسیج هایی که از استوری که گذاشتید گرفته اید در این بخش محاسبه می شود. برای دسترسی به معیارهای استوری می توانید به بخش Insights، Stories و سپس Apply Filter بروید.

۱۸ – Shortcuts: شورت کات ها جمع تمامی موارد Taps Back/Forward، Swipes Away و Exits می باشد. در واقع این جمع تمامی میانبرهایی است که مردم برای ندیدن استوری شما تا انتها آنها را انتخاب کرده اند.

۱۹ – Completion Rate: نرخ تکمیل به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه درصدی از کاربران استوری شما را تا انتها مشاهده کرده اند. فرمول محاسبه این نرخ بسیار ساده است: کسانی که ۱۰۰ درصد تا انتها استوری را دیده اند.

معیارهای لایو اینستاگرام

۲۰ بازدیدکنندگان لایویکی از بزرگترین ترندهای هم اکنون اینستاگرام لایو گذاشتن است، بنابراین استفاده از این قابلیت و سنجش میزان تاثیرگذاری لایو منطقی است. البته در واقع تنها آمار در دسترس، تعداد بازدیدکنندگان لایو است! بنابراین زمانی که کسی به لایوی که شما گذاشته اید ملحق شود، به عنوان یک بازدید شمرده می شود.

همچنین معیار دیگری با نام Live viewers at any given time نیز وجود دارد که نشان دهنده تعداد اکانت هایی است که در یک بازه زمانی معین در حال مشاهده لایو شما هستند. این عدد دائماً در حال نوسان است، چرا که مردم دائماً در حال ورود و خروج از لایو شما هستند، اما ردیابی تعداد کسانی که در ابتدای لایو شما وارد آن شده اند می تواند منطقی باشد چرا که نشان دهنده این است که دنبال کنندگان شما تا چه حد به برند و بیزینس شما علاقه مند هستند. اگر عدد ابتدایی بیش از حد کم باشد، برروی افزایش نرخ تعامل خود کار کنید و قالب لایوهای خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید.

شما می توانید تعداد بازدیدکنندگان لایو در هر زمان را در سمت بالا سمت چپ تصویر مشاهده کنید البته به محض این که لایو را شروع کنید. زمانی که لایوتان را به پایان می رسانید، اینستاگرام جمع تمامی کسانی که در بخش های مختلف لایو شما وارد شده اند را به شما نشان می دهد.

از آنجایی که هیچ داده های تحلیلی برای لایو اینستاگرام هنوز وجود ندارد، به شما پیشنهاد می کنیم که اعداد را ضبط کنید و یا بلافاصله بعد از پایان لایو از صفحه اسکرین شات بگیرید، تا در طول زمان متوجه شوید که آیا مردم به تدریج به لایوهای شما و خود شما بیشتر علاقه مند می شوند یا خیر.

معیارهای تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

۲۱ – Click Through Rate: تعداد کلیک هایی که تبلیغ شما دریافت کرده است، تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده شده است. این معیار همیشه بر اساس درصد نشان داده می شود.

۲۲ – Cost per Click: مقدار پولی که به ازای هر کلیک تبلیغاتی از شما گرفته می شود.

۲۳میانگین هزینه به ازای کلیکاین معیار بر اساس تقسیم میزان هزینه کلی شما برای کلیک ها و تعداد کلی کلیک های دریافتی محاسبه می شود. فرض کنید تبلیغ شما ۲ کلیک می گیرد، اولی ۰.۲۰ دلار هزینه دارد و دومی ۰.۴۰ دلار، بدین معنی که شما در مجموع ۰.۶۰ دلار هزینه کرده اید. اگر شما این عدد را بر تعداد کلیک ها تقسیم کنید، میانگین هزینه به ازای کلیک ۰.۳۰ دلار است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد