اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

تب ریلز و فروشگاه به صفحه اصلی همه کاربران اینستاگرام اضافه شد

آیا میدانستید اینستاگرام با اضافه کردن تب ریلز به فید اصلی کاربران، بیش از پیش در حال رقابت با تیک‌تاک است.

همچین با اضافه کردن تب فروشگاه به فید اصلی، خرید و فروش در این شبکه اجتماعی آسان‌تر از همیشه است. البته به علت تحریم‌ها علیه ایران، متاسفانه قابلیت فروشگاه در ایران قابل استفاده نیست.



اینستاگرام درباره اضافه شدن تب ریلز چه چیزی میگویدو چه اطلاعاتی میدهد:

«در اینستاگرام، تمرکز ما همیشه بر روی جوانان و خالقان محتوا بوده، چون ترندهای جدید شبکه‌های اجتماعی را آنها می‌سازند. تغییرات حال حاضر به سرعت اتفاق می‌افتد، از جمله نحوه استفاده هر دو این گروه‌ها از اینستاگرام و تعامل آنها با جهان. امسال، با همه گیر شدن کرونا و در خانه ماندن اکثر مردم جهان، ما در اینستاگرام شاهد رشد انفجاری ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده هستیم.»

 

البته این ویدیوهایی که وایرال می‌شوند معمولا اول در تیک‌تاک آپلود می‌شوند و سپس در اینستاگرام به دنبال آن وایرال می‌شوند.

اینستاگرام امیدوار است که با اضافه کردن قابلیت ریلز، این ویدیوهای وایرال از این پلتفرم شروع شوند و سپس به بقیه شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کنند.

اینستاگرام پیش از این در ماه سپتامبر، تب ریلز را برای کاربران در هند (جایی که استفاده از تیک‌تاک ممنوع شده‌است)، اضافه کرده‌بود.

کاربران هندی به دنبال جایگزینی برای تیک‌تاک بودند و استقبال خوبی از ریلز در هندوستان شد. همزمان، برخی از کاربران آلمانی و ایتالیایی، از اضافه شدن ریلز در بخش IGTV خبر داده‌بودند.

 

واضح است که این آزمایش‌های اولیه با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده که اینستاگرام این ویژگی را به صورت گسترده در اختیار تمام کاربران قرارداده‌است.

آیا ریلز محبوب خواهد شد؟

بحث‌های پیرامون ریلز تا کنون نشان می‌دهد که کاربران هنوز هم ریلز را نسخه بی‌کیفیت تیک‌تاک می‌دانند که معمولا ویدیوهای تیک‌تاک در آن آپلود می‌شوند و هنوز کاربران به آن به چشم یک مرجع برای ساخت ویدیوهای کوتاه نگاه نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد در ایالات متحده تیک‌تاک همچنان محبوب‌تر و پرطرفدارتر باقی بماند. علی‌رغم فرمان ترامپ برای فروش اجباری تیک‌تاک، بعید به نظر می‌رسد اتفاقی که در هند برای تیک‌تاک افتاد، بدر آمریکا هم بیافتد.

بنابراین به نظر می‌رسد ریلز به محبوبیت تیک‌تاک نخواهد رسید . اما همینکه 1 میلیارد کاربر اینستاگرام، این تب جدید را در صفحه اصلی خود ببینند، بدون شک با آن کار خواهند کرد و حداقل ریلزهای جدید را چک می‌کنند.

اگر اینستاگرام بتواند پلن درآمدزایی قوی برای ریلز تعریف کند، شاید منجر به مهاجرت خالقان ویدیو از تیک‌تاک به این اپ شود و اینستاگرام بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند.

تبلیغات در ریلز اینستاگرام

آدام موسری مدیر اینستاگرام به خبرنگاران گفته که تبلیغات به زودی به ریلز اضافه خواهد شد.

او اضافه کرده است که:

«من فکر می‌کنم ما می‌توانیم از همان قالب تبلیغات استوری برای ریلز هم استفاده کنیم. چون ماهیت هر دو شبیه هم است. بنابراین این به نفع شما خواهد بود و نیازی به خلق ایده‌های جدید برای ریلز به طور جداگانه برای تبلیغات ندارید.»

با اضافه شدن ریلز و فروشگاه صفحه اصلی اینستاگرام شلوغ به نظر می‌رسد و ممکن است کاربران را گیج کند. اما باید صبر کرد و رفتار کاربران را با این دو ویزگی جدید دید.

 

تبلیغات تلگرام | راهنمای کامل تبلیغات تلگرام

تبلیغات تلگرام یکی از راه‌های متداول تبلیغات آنلاین در این سال‌هاست که عمر چندای هم ندارد، اما بازدهی قابل توجهی دارد.

البته با فیلتر شدن تلگرام در سال 97 باردیدها در این پیام‌رسان به شدت افت کردن. اما حالا با گذشت دو سالاز آن روزها، بازدید تلگرام تقریبا به جایگاه قبلی خود بازگشته‌است.


اهداف تبلیغات تلگرام

تبلیغ در تلگرام با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. ممکن است هدف شما از تبلیغ در تلگرام افزایش بازدید یک پست خاص، افزایش ممبر کانال شما و یا تبلیغ دیگر شبکه‌های اجتماعی در کانال شما باشد.

اما هدف شما هر کدام از مواردی که گفتم باشد، باید روش‌های تبلیغات تلگرام را بدانیم تا بتوانیم از ان به درستی استفاده کنیم





انواع تبلیغات تلگرام


تبلیغات بازدیدی تلگرام


احتمالا شما هم به علامت چشمی که در پایین پست‌های تلگرام هستند، برخوردید. عدد کنار آیکون چشم، درواقع همان تعداد بازدید پست‌ها در تلگرام می باشد.


هزینه

تبلیغات بازدیدی تلگرام در واقع اقتصادی‌ترین نوع تبلیغات در تلگرام است؛ چون شما فقط به تعداد بازدیدها هزینه می‌کنید. محتوایی که می‌خواهید تبلیغ کنید (ویدیو، عکس، بنر، گیف و…) را برای کانال مورد نظر ارسال می‌کنید و با توجه به بودجه‌ای که دارید یکی از کانال‌های پربازدید را انتخاب می‌کنید.

بعد از آنکه عدد بازدید به میزان مورد نظر شما خواهد رسید؛ مدیر کانال تبلیغ شما را حذف خواهد کرد.


مزایا و معایب

مزیت مهم این نوع تبلیغات این است که نیازی به بودجه هنگفت ندارد و شما به اندازه بودجه‌ای که دارید، بازدید سفارش می‌دهید. در واقع بودجه شما هدفمند مصرف می‌شود.

در عین حال شما اطمینان کافی دارید که بازدیدهای پستتان را با چشمان خود می‌بینید و می‌توانید بازدهی کمپین خود را به راحتی اندازه بگیرید.

باید حواستان به این نکته باشد، که کانالی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، به شما مرتبط و بازدیدهای آن هدفمند باشد.

 

تبلیغات کلیکی تلگرام

تبلیغات کلیکی در تلگرام یکی دیگر از تبلیغات هدفمند و اقتصادی در این پیام‌رسان محبوب می باشد.


هزینه

در این نوع تبلیغ، همانطور که از اسمش پیداست، شما نسبت به تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ شما می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید. مثلا به ازای 1000 کلیک بر روی تبلیغ، شما 100 هزار تومان به کانال میزبان پرداخت می‌کنید.


مزایا و معایب

این نوع تبلیغات هم مثل تبلیغات بازدیدی، مقرون به صرفه است. اما نکته‌ای که شاید این نوع تبلیغات را سخت کند، نیاز به سامانه‌های خاصی برای آگاهی از تعداد کلیک‌ها دارید.

همچنین ممکن است تعدادی از کلیک‌های تبلیغ شما فیک باشند و هزینه شما را بالا ببرند. تبلیغات کلیکی تلگرام را برای معرفی محصول یا وبسایتتان توصیه می‌کنم. اما برای افزایش اعضای کانال، گزینه مناسبی نیست.

 

تبلیغات ساعتی تلگرام


تبلیغات ساعتی پرطرفدارترین نوع تبلیغات در تلگرام است. اولین گزینه‌ای که به ذهن شما می‌رسد این است که به ازای ساعاتی که پست شما در کانال میزبان قرار می‌گیرد، هزینه پرداخت کنید. این نوع تبلیغات معمولا به صورت 12 و 24 ساعته ارائه می‌شود. اما بعضی از کانال‌های پرطرفدار، این نوع تبلیغات را در زمان‌های کوتاه‌تری مثل 4، 6 و یا 8 ساعته هم انجام می‌دهند.


هزینه

هزینه این تبلیغات هم به صورت ساعتی محسوب می‌شود. و شاید نسبت به تبلیغات بازدیدی و کلیکی، هزینه بیشتری داشته باشد. فقط اگر تبلیغاتی به جز 24 ساعته انتخاب می‌کنید، حواستان به زمان آن باشد که ساعات پربازدیدی باشند.


مزایا و معایب

مزیت‌ بزرگ این تبلیغ این است که ساعات طولانی در کانال‌های پربازدید دیده‌می‌شوید و احتمالا به مخاطبان هدف بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید. این نوع تبلیغات را معمولا کانال‌های پرمخاطب و بزرگ انجام می‌دهند و محتوای شما به طیف گسترده‌ای از مخاطبان نشان داده‌می‌شود.

یکی از سختی‌های تبلیغات ساعتی، که نمی‌توان اسم آن را عیب گذاشت، پیدا کردن مناسب‌ترین ساعت برای تبلیغ است. اینکه چه ساعتی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما آنلاین باشند و محتوای شما را ببینند. در عین حال این نکته مزیت تبلیغات ساعتی هم محسوب می‌شود. چون شما خودتان انتخاب می‌کنید که چه روزی و چه ساعتی تبلیغات انجام شود.

 

 

خرید ممبر (اعضا) تلگرام


خرید ممبر تلگرام از قدیمی‌ترین روش‌های افزایش اعضای کانال برای شماست. 

شاید نتوان اسم این روش را تبلیغات گذاشت، اما یکی از روش‌های متداول افزایش ممبر تلگرام است.




خرید ممبر تلگرام از چند روش امکان‌پذیر می باشد که به تفصیل آنها را بیان میکنیم:


افزایش ممبر کانال به روش پاپ آپ، که در این روش با استفاده از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی افراد، به صورت خودکار برنامه‌ی تلگرام باز می‌گردد و از کاربر درخواست می‌شود در کانال شما عضو شود و زیاد مورد توصیه ما نمی باشد

افزایش ممبر کانال به روش اد اجباری، که در این روش برنامه‌نویسان تلگرام‌ را به صورتی برنامه‌ریزی کرده‌اند که قابلیت اد کردن اجباری مخاطبان را داشته باشند. اگر شما نیز از این تلگرام‌ها استفاده می‌کنید حتما تا به حال بدون اختیار به عضویت انواع کانال‌ها درآمده‌اید. در واقع شما به روش اد اجباری ممبر کانال‌ها می‌شوید.

افزایش ممبر فیک کانال تلگرام، که در این روش همانطور که از اسمش پیداست، ممبرها واقعی نیستند و صرفا عدد ممبرها را افزایش می‌دهند و برخی بازدید پست‌ها را نیز افزایش می‌دهند.

هزینه

هزینه خرید ممبر بستگی به روش این کار دارد. در هر کدام از روش‌ها هزینه‌ها متفات است. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از روش افزایش ممبر فیک استفاده نکنید. چون در واقع شما نیاز به مخاطبان واقعی دارید و نه اعدادی که صرفا در بالای کانال نوشته می‌شود.


در آخر و در پایان باید اشاره کنیم که…

تلگرام هنوز هم یکی از کانال‌های بازاریابی عالی برای برند شماست. شما با تبلیغات تلگرام مشتری‌ها را به سمت خود جذب می‌کنید و منجر به افزایش فروش شما می‌شود.

 

راهنمای کامل و جامع تبلیغات در اینستاگرام

کمتر کسی را می‌شناسم که این روزها اکانت اینستاگرام نداشته باشد. تبلیغات اینستاگرام به یکی از شاخه‌های جداناپذیر در بودجه‌بندی تبلیغات کسب و کارها تبدیل شده‌است.

با شروع پاندمی کرونا و خانه‌نشین خیلی از ما، بیشتر کسب و کارها با رکود شدیدی مواجه شده‌اند. اکثر کسب و کارها در این رکود اقتصادی، به فکر فعال کردن فروش و تبلیغات آنلاین خود در اینستاگرام افتاده‌اند

اما خیلی وقت‌ها این بودجه‌ها با ناآگاهی درباره تبلیغات اینستاگرام هدر می‌روند و به ناامیدی از تبلیغات آنلاین منجر می‌شوند.




قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام باید بدانید که چجوری تبلیغ کنیم؟

هدف ما از تبلیغات چیست؟

تبلیغات را به اینفلوئنسرها بسپاریم یا میکرواینفلوئنسرها؟

از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنیم؟

چگونه موفقیت و یا عدم موفقیت کمپین تبلیغاتی اینستاگرامی را اندازه‌گیری کنیم؟تاریخچه تبلیغات در اینستاگرام


پیش از این، تبلیغات اینستاگرام محدود به پست‌ها و محتواهای برندها بود. بعد از آن دوران تبلیغات اینفلوئنسرها رسید.

با اضافه شدن استوری‌های اینستاگرام، کسب و کارها قالب دیگری پیدا کردند تا بتوانند خود را به بازار عرضه کنند. بعد از آن IGTV، امکان ارسال فیلم‌های عمودی طولانی را فراهم کرد و کسب و کارها از آن برای ویدیو مارکتینگ‌های طولانی‌تر و گاهی استوری تلینگ، استفاده کردند.

به تازگی قابلیت ریلز که شبیه تیک‌تاک است، به اینستاگرام اضافه شده و می‌توان ویدیوهای 15 ثانیه‌ای در آن آپلود کرد. هنوز در همه اکانت‌ها این قابلیت ارائه نشده است و باید دید که کسب و کارها چه استفاده‌ای از این قابلیت می‌کنند.

در گذر زمان هیچ‌کدام از انواع تبلیغات قدیمی نشده‌اند و همچنان از همه آنها استفاده می‌شود. بعضی بیشتر و بعضی‌ها هم کمتر از گذشته. همه این مدل تبلیغات در اینستاگرام مفید هستند و بازدهی دارند.

 

چه موقع در اینستاگرم تبلیغ کنیم؟

اول از همه شما باید هدف خود از تبلیغ در اینستاگرام را به طور دقیق بدانید. هدف شما از تبلیغ در اینستاگرام ممکن است آگاهی از برند، فروش بیشتر، افزایش فالوور و… باشد.

بعد از تعیین هدف خود از تبلیغ، زمان انجام تبلیغات هم از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه‌ای که ما به شما می‌کنیم، این است که قبل از تبلیغ، محتوای پیج خودتان را سر و سامان بدهید و محتواهای جذاب برای جذب مخاطب منتشر کنید.

تبلیغات اینستاگرام معجزه نخواهد کرد. اگر محتوای پیج شما مخاطب را جذب نکند، اگر حتی به بزرگ‌ترین پیج‌ها و تاثیرگذارترین افراد در اینستاگرام هم برایتان تبلیغ کنند، مخاطب جذب پیج شما نخواهد شد.

اما تعریف محتوای جذاب و درست چیست؟

شما باید چند نکته را در انتشار محتوا و پست در صفحه اینستاگرام رعایت کنید.

استراتژی محتوا: اولین قدم برای تولید محتوا در اینستاگرام، داشتن استراتژی دقیق و هدفمند برای محتواست. اینکه بدانید با چه هدفی محتوا تولید می‌کنید، رقبای شما چه کسانی هستند و… .

محتوای مرتبط با حوزه فعالیت: محتوای پیج شما باید با حوزه فعالیت و کسب و کار شما مرتبط باشد.

محتوای بصری جذاب: خواه ناخواه، اینستاگرام پلتفرم بصری است و استفاده از عکس‌های چشمگیر و ویدیوهای جالب، مخاطب را به خود جذب خواهد کرد.

کپشن و هشتگ درست: نوشتن کپشن شاید کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در واقع نوشتن کلمات درست، نداشتن غلط املایی و ترغیب مخاطب به کاری که می‌خواهید او انجام دهد، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تولید محتوا در اینستاگرام است.

برای هر پست هشتگ‌های مرتبط بگذارید، تعداد هشتگ‌ها کمتر از 7 و بیشتر از 12،13 تا نباشد و از هشتگ‌های اسپمی استفاده نکنید.

اهداف تبلیغات اینستاگرام


معمولا تبلیغات در اینستاگرام با یکی از این اهداف زیر انجام می‌شود:


آگاهی از برند (Awareness): اگر می‌خواهید افراد بیشتری برند شما را بشناسند در واقع هدف شما آگاهی از برند است.

تبدیل مخاطب به مشتری (Conversion): اگر شما به دنبال دانلود محتوا، کسب لید و یا افزایش فروش هستید، در واقع هدف شما تبدیل مخاطب اینستاگرام به مشتری است.


افزایش فالوور: یکی از متداول‌ترین اهداف تبلیغات در اینستاگرام، افزایش فالوور است. این هدف را می‌توان زیر مجموعه‌ای از هدف آگاهی از برند دانست.


به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هدف شما، ترکیبی از اهداف گفته شده باشد.





انواع تبلیغات اینستاگرام چه چیزی می باشد؟




تبلیغات در پیج‌های پرمخاطب و بزرگ

تبلیغات درپیج‌های بزرگ اینستاگرام، یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین انواع تبلیغات در اینستاگرام است. این نوع تبلیغات معمولا با هزینه کمتر و نتیجه معقول همراه است.

اما منظور از پیج‌های بزرگ اینستاگرام چیست؟

پیج‌های بزرگ اینستاگرام، پیج‌های عمومی هستند که فالوورهای زیادی دارند. اکثرا به پیج‌هایی که بالاتر از 100 هزار فالوور دارند، گفته می‌شود.

اما جالب است بدانید و توجه داشته باشید که خیلی از این پیج‌های به اصطلاح بزرگ اینستاگرام، بعد از تغییرات الگوریتم اینستاگرام، دیگر بزرگ به حساب نمی‌آیند. خیلی از این پیج‌ها با ربات‌های فالو آنفالو و یا خرید فالوور به این تعداد فالوور رسیده‌اند.

پس دیگر به پیج‌هایی که فالوور زیاد دارند، اعتمادی نیست؟

چرا، اما باید به جز تعداد فالوور به مشارکت این پیج‌ها توجه داشته باشید. پیج‌های با فالوور بالا، که اینگیجمنت مناسبی هم دارند، گزینه اقتصادی و مناسب برای تبلیغات هستند.

تبلیغات در پیج‌های بزرگ اینستاگرام، به این صورت است که شما بنر تبلیغاتی، کپشن و گاهی هشتگ‌های موردنظر خود را به آنها می‌دهید و آنها در پیج خود قرار می‌دهند.

فالوورهای آنها این تبلیغات را می‌بینند و احتمالا شما را فالو می‌کنند. بعد از هر کمپین از پیج‌ها گزارش آنالیز پست را بخواهید تا ببینید که این تبلیغ بازدهی مناسب داشته است یا نه.

برای انتخاب این پیج‌ها به جز میزان مشارکت به فالوورهای آنها و محتوای پیج دقت کنید تا به کسب و کار شما نامرتبط نباشند.


تبلیغات با همکاری اینفلوئنسرها

تبلیغات با همکاری اینفلوئنسرها یکی از حساس‌ترین تبلیغات در اینستاگرام می باشد. اگر این نوع تبلیغات درست انجام شود، به نتایج درخشانی منجر خواهد شد.

اینفلوئنسرها می‌توانند به راحتی اسم شما را بر سر زبان‌ها بیندازند و برند شما را حسابی محبوب کنند و در نهایت به فروش بیشتر شما کمک کنند.


برای راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق، باید به چند نکته توجه داشته باشید:


با حوزه کاری شما مرتبط باشد :
 به محتوایی که اینفلوئنسر مورد نظر شما منتشر می‌کند، دقت کنید. با کسب و کار شما همخوانی دارد؟ مثلا اگر شما برند لباس زنانه دارید، دادن تبلیغ به اینفلوئنسری که مکانیک ماشین را توضیح می‌دهد، بی‌فایده است.

شما را به مخاطبان هدفتان برساند: مخاطب اینفلوئنسر شما چه کسانی هستند؟ جنسیت آنها چیست؟

 عدد فالوور بزرگ‌تر همیشه به معنای بهتر بودن نیست. اگر اینفلوئنسری که با او کار می‌کنید، فالوئرهای زیادی داشته باشد اما مخاطبان او به حوزه کاری شما علاقه‌مند نباشند، تعداد فالوور زیاد برای شما بی‌معنی است.

نرخ تعامل بالایی داشته باشد: راجع به نرخ تعامل و اینگیجمنت بالاتر هم گفته‌ایم. یکی از مهمترین معیارها برای همکاری با اینفلوئنسرها نرخ تعامل فالوورهای آنهاست. معیار عددی برای نرخ فالوور به صور دقیق وجود ندارد.

اما اگر پیج بالای 100 هزار نفر فالوور داشته باشد، نزخ تعامل بین 8 تا 15 درصد، نرخ تعامل خوبی است.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، همان تبلیغ خود اینستاگرام است. شما یکی از عکس‌ها یا ویدیوهای پیج خود را که مشارکت بیشتری داشته است؛ به اینستاگرام می‌دهید.

سپس فیلترهایی مثل کشور، شهر، جنسیت، سن و حتی علاقه‌مندی‌ها را انتخاب می‌کنید تا به مخاطبان هدف خود نزدیک‌تر شوید.

این نوع تبلیغ بر اساس تعداد کلیک‌ها (به ازای هر کلیک) و تعداد دفعات نمایش(هر 1000 نمایش)  است.

اما در بازدهی این تبلیغات به خصوص در ایران تردید جدی وجود دارد. هم اینکه هزینه‌های این نوع تبلیغ بالاست و هم اینکه به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، برای انجام این نوع تبلیغات به واسطه احتیاج دارید.

 

انواع محتوای تبلیغات اینستاگرام


تبلیغات بنری در فید

تبلیغات بنری در واقع همان بنری (عکس و ویدیو) می باشد که شما برای معرفی کسب و کار و پیج خود می‌سازید و در اختیار پیج‌های بزرگ و یا اینفلوئنسرها قرار می‌دهید تا در پیج خود منتشر کنند.

معمولا هزینه این تبلیغات به صورت ساعتی و یا روزانه حساب می‌شود. مثلا پیج‌هایی با 500 هزار فالوور معمولا رقمی بین 200 تا 500 هزار تومان برای تبلیغات بنری می‌گیرند.

هزینه تبلیغات ویدیویی هم  یا به صورت ساعتی و روزانه و یا تعداد بازدید ویدیو محاسبه می‌شود.

 

تبلیغات استوری

بر اساس آخرین آماری که اینستاگرام داده، روزی 500 میلیون استوری در این پلتفرم منتشر می‌شود. استوری به یکی از اصلی‌ترین بسترها برای تبلیغ به خصوص در بین اینفلوئنسرها تبدیل شده‌است.

هزینه این نوع تبلیغات به دو روش تعداد استوری و یا تعداد بازدید محاسبه می‌شود. مثلا به ازای هر K بازدید و یا به ازای هر استوری مبلغی باید پرداخت کنید.

در تبلیغات استوری هم می‌توانید بنر عکس یا ویدیو برای تبلیغ بدهید و یا اینکه از اینفلوئنسر مورد نظر بخواهید تا از خودش ویدیو بگیرد و کسب و کار شما، کمپین و… را با بیان خودش معرفی کند.

این نوع تبلیغات تقریبا بازدهی بالایی دارد.

 

تبلیغات همسان (Native)

یک نوع از تبلیغات که کمتر انجام می‌شود، اما بازدهی چشمگیری دارد، تبلیغات همسان است. شاید اسم تبلیغات همسان را فقط برای تبلیغات سایت‌ها شنیده باشید.

اما این نوع تبلیغ در اینستاگرام هم استفاده می‌شود. به این صورت که شما از اینفلوئنسر یا پیچ بزرگی که به آنها تبلیغ داده‌اید، می‌خواهید تا تبلیغاتی مشابه محتوای خود پیج برای شما بسازند تا فالوورهای انها متوجه تبلیغ بودن این پست در نگاه اول نشوند و نظر آنها را بیشتر جلب کند.

 

هزینه تبلیغات اینستاگرام

هزینه تبلیغات اینستاگرام اعداد ثابتی نیستند و نسبت به نوع تبلیغات و محتوای آن با هم متفاوت هستند. ارزان‌ترین نوع تبلیغات مربوط به پیج‌های عمومی با فالوورهای کم است. بعد از آن پیج‌های عمومی با فالوورهای بیشتر،استوری‌های میکرواینفلوئنسرها، پست میکرواینفلوئنسرها، استوری اینفلوئنسرها و گران‌ترین نوع تبلیغات پست اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوورهای زیاد است.

به طور میانگین هزینه استوری از 25 هزار تومان برای پیج‌های عمومی کوچک تا 10 میلیون تومان برای ماکرواینفلوئنسرها متغیر می باشد که البته نمیتوان به آن ها زیاد اعتماد کرد ، چرا که قیمت ها بسیار در حال حاضر متغیر می باشد

برای پست‌ها هم هزینه از 100 هزار تومان برای پیج‌های عمومی کوچک تا 50 میلیون تومان برای ماکرواینفلوئنسرها، در گردش است.


بعد از تبلیغات 

 

نکته دیگری که خیلی‌ها بعد از برگزاری کمپین‌ها، مسابقات و تبلیغات فراموش می‌کنند و باعث دلسردی مخاطبانشان می‌شوند؛ پاسخگویی مناسب و سریع به کامنت‌های آنها می باشد.

پاسخ دادن به کامنت‌ها کلید افزایش تعامل با مخاطبان است. اما من متوجه هستم که وقتی کمپین برگزار می‌کنید، تعداد کامنت‌ها بالا می‌رود و ممکن است بعضی از آنها را جا بیاندازید.

 

جمعیت شبکه‌های اجتماعی بیش از نصف جمعیت کره زمین

گزارش وبسایت Hootsuite نشان می‌دهد که برای اولین بار، جمعیت شبکه‌های اجتماعی به بیش از نصف جمعیت دنیا رسیده‌است که خیلی رقم زیادی را تشکیل میدهد ! اکنن در این دوره زمانه هر که می شناسیم در شبکه های مجازی  اجتماعی فعلایت میکنند و اعملا فردی را نمیبینیم کهدرهیچ صفحه ای فعالیت نداشته باشد !

آنالیز سایت DataReportal نشان می‌دهد که 3.96 میلیارد نفر در دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این عدد 51% از جمعیت کره زمین است.

این به این معنی است که مردم این روزها بیشتر از قبل از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به خصوص در دوره پاندمی کرونا.
این عدد وقتی چشمگیرتر است که در نظر بگیریم اکثر شبکه‌های اجتماعی استفاده از پلتفرم‌های خود را برای افراد زیر 13 سال ممنوع کردند.





جمعیت شبکه‌های اجتماعی


اکنون و در حقیقت، تقریبا دو از سه کل (65٪) از جمعیت واجد شرایط جهان اکنون از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

تعداد کاربران جهان در طی 12 ماه گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافته است، به طور متوسط در سال گذشته ​​بیش از 1 میلیون نفر هر روز شروع به استفاده از شبکه‌های اجتماعی کردند.

از جولای 2019، با افزایش 376 میلیون کاربر یا به عبارتی ثانیه‌ای 12 کاربر، تعداد کاربران امروز حتی سریعتر از آغاز سال 2020 در حال رشد هستند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر اساس جنسیت نیز متفاوت است. تقریبا 1.2 مرد به ازای هر زن که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، فعالیت می‌کنند.

 

تقسیم بندی جنسیتی در قاره‌های مختلف و بر اساس فرهنگ کشورها متفاوت است.

به طور مثال، زنان بیش از نیمی (55٪) از کل کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکای شمالی را تشکیل می‌دهند، اما تقریباً یک چهارم (25٪) از کاربران در جنوب آسیا زنان هستند.

زنان در سراسر آفریقا نیز کمتر نماینده هستند، جایی که زنان 2 از 5 نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی منطقه را تشکیل می‌دهند.

به طور کلی به نظر می‌رسد شکاف جنسیتی کمتر از قبل شده‌است. تحقیقات هوت‌سوییت نشان می‌دهد که نسبت 45:55 به نسبت 46:54 در سال 2020 رسیده‌است.

 

زندگی اجتماعی پر جنب و جوش

افراد همچنین نسبت به گذشته از طیف گسترده‌تری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش GlobalWebIndex مردم امروزه در 9 پلتفرم شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.

این افزایش را می‌توان احتمالا به دلیل روزهای قرنطینه کرونا دانست که مردم مدت زمان قابل توجهی را در شبکه‌های اجتماعی و امتحان کردن برنامه‌های جدید صرف کرده‌اند.

فیس‌بوک همچنان در رتبه‌بندی محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در رتبه اول قرار دارد. فیس‌بوک می‌گوید که 2.6 میلیارد نفر کاربر ماهانه فعال دارد و 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

اینستاگرام همچنین طی هفته‌های اخیر رشد چشمگیر داشته است، به طوری که جدیدترین اطلاعات مخاطبان تبلیغاتی این شرکت نشان می‌دهد که اکنون بیش از 1.08 میلیارد نفر اکنون هر ماه از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

این به این معنی است که اینستاگرام همچنان در تعداد کاربران فعال ماهانه از تیک‌تاک جلوتر است. اقدام اخیر دولت هند برای مسدود کردن TikTok در این کشور ممکن است رشد این پلت فرم را کند و آهسته کند، با این حال، تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که هند ممکن است به اندازه یک چهارم از کل کاربر جهانی TikTok باشد.

 

روابط غیر- انحصاری

این نکته قابل توجه است که کاربران این شبکه‌های اجتماعی با هم هم‌پوشانی دارند. GlobalWebIndex پیش‌بینی می‌کند که تنها بخش کوچکی از کاربران هر شبکه اجتماعی منخصرا از آن شبکه استفاده می‌کنند.

مثلا بیش از 95٪ کاربران فیس‌بوک که از 16 تا 64 سال دارند؛ حداقل از یک بستر اجتماعی دیگر استفاده می کنند. در مورد پلتفرم‌های دیگر این عدد حتی کوچک‌تر است.

به طور مثال، بیش از 99 درصد کاربران اسنپ‌چت، تیک‌تاک و توییتر با هم هم‌پوشانی دارند.

با توجه به این میزان بالای همپوشانی، توصیه ما به بازاریابان این است که بیشتر روی فرصت‌های خلاقانه ارائه شده توسط هر یک از این سیستم عامل‌ها تمرکز کنند و سعی کنند از تمرکز روی تعداد فالوور در هر شبکه اجتماعی پرهیز کنند.

 

فراتر از اعداد


این نکته را درباره جمعیت شبکه‌های اجتماعی باید بدانیم و در نظر داشته باشیم که اعداد تعداد کاربران فعال ماهانه، همه داستان تاثیر این شبکه‌ها در زندگی ما را بازگو نمی‌کنند.

به عنوان مثال، رقم 2 میلیاردی که برای YouTube استفاده می‌کنیم براساس گزارش‌های گوگل مبنی بر اینکه چند نفر هنگام ورود به سیستم از این پلتفرم استفاده می‌کنند، است.

اما تجزیه و تحلیل هوت‌سوییت از داده های گسترده و زیاد تر نشان می‌دهد که تعداد افراد منحصر به فردی که هر ماه یک ویدیوی YouTube را تماشا می‌کنند، احتمالا به طور قابل توجهی بالاتر باشد.

در مورد مشابه، در حالی که آخرین داده‌های مخاطبان توییتر حاکی از آن است که تقریباً در مدت 30 روز 326 میلیون نفر وارد پلتفرم شده‌اند، داده‌های SimilarWeb نشان می‌دهد که در هر ماه ممکن است دو برابر بیشتر از این تعداد، توییتر بازدید کنند.

 

این نشان‌دهنده نقش مهمی می باشد که توییتر به عنوان منبع خبری ایفا می‌کند، حتی برای افرادی که حساب کاربری ندارند و قصد دارا شدن را هم ندارند :).

آخرین تحقیقات موسسه رویترز  از این نظریه پشتیبانی می‌کند. در گزارش جدید اخبار دیجیتال سازمان 2020 نشان می‌دهد توییتر منبع خبری محبوب، به ویژه برای مردم کشورهای انگلیسی زبان است.

 

GlobalWebIndex در ادامه گزارش عنوان می‌کند که کاربران شبکه‌های اجتماعی اکنون به طور متوسط ​​2 ساعت و 20 دقیقه در روز را با شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

بر اساس این گزارش، روزانه به اندازه 1 میلیون سال در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند.

 

در تصویر بالا، ساعات سپری شده در شبکه‌های اجتماعی بر اساس جنسیت و سن به نمایش گذاشته شده ‌می باشد.

به طور میانگین خانم‌ها در همه سنین زمان بیشتری را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.


و در آخر باید نتیجه گرفت که…


هر روزی که دیرتر از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید، جمعیت بیشتری از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

شبکه‌های اجتماعی به یک باید در دنیای بازاریابی تبدیل شده‌اند. پس از همین امروز شروع کنید و اگر هم شروع کرده‌اید، پرقدرت و با حوصله ادامه دهید.

 

بیشترین فالوور اینستاگرام در ایران را چه کسانی دارند؟

اکانت‌های با بیشترین فالوور اینستاگرام در ایران را می‌شناسید؟

براساس گزارش ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران)  تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام 44 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.  اینستاگرام در ایران به یکی از مهم‌ترین بسترها برای بازاریابی دیجیتالی ، ارتباط با مخاطب و اینفلوئنسر مارکتینگ بدل شده ‌است.

آدم‌های زیادی به واسطه حضور پررنگ در اینستاگرام معروف شده اند و به علاوه بر شهرت به کسب درآمد هم رسیدند. در این بین سلبریتی‌ها و آدم‌‌های مشهور نیز از قافله عقب نماندند و شروع به فعالیت در اینستاگرام کردند.




افراد دارای بیشترین فالوور اینستاگرام در ایران


حسن ریوندی

نفر اول این لیست نه بازیگر است، نه خواننده و نه اینفلوئنسر اینستاگرامی. حسن ریوندی کمدین معروف در سال‌های اخیر در اینستاگرام درخشیده و با استفاده از این شهرت در برنامه‌های حضوری او هم تحول زیادی ایجاد شده و در ساعات اولیه بلیط کنسرت‌های او تمام می‌شود.

حسن ریوندی 14.2 میلیون نفر فالوور در اینستاگرام دارد. اگر تعداد تخمینی ایرانی‌های حاضر در اینستاگرام درست باشد، به این معنی است که بیش از 30 درصد اکانت‌های ایرانی اینستاگرام، ریوندی را فالو می‌کنند.

 

 

مهناز افشار

دومین نفر در لیست بیشترین فالوور در اینستاگرام در ایران، مهناز افشار بازیگر زن سینما است که مدتی است به خارج از ایران مهاجرت کرده‌است.

زندگی مهناز افشار در چند سال اخیر با داستان‌های پرفراز و نشیبی همراه بوده‌است و این نیز می‌تواند دلیلی بر افزایش فالوور این بازیگر در اینستاگرام باشد.

در حال حاضر مهناز افشار 12.2 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

 

 

رامبد جوان

سومین نفر از لیست محبوب‌ترین اکانت‌های اینستاگرامی ایرانی، کارگردان، مجری و بازیگر معروف، رامبد جوان است.

رامبد جوان نسبت به مهناز افشار و حسن ریوندی فعالیت کمتری در اینستاگرام دارد. اما با این حال 10.8 میلیون نفر این بازیگر را فالو می‌کنند.

برنامه موفق و محبوب خندوانه را می‌توان یکی از دلایل حضور رامبد جوان در این لیست دانست.

 

 

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی بازیگر سابق سینمای ایران، که ده سال است از ایران مهاجرت کرده‌است در رتبه چهارم این لیست قرار دارد.

حاشیه‌های مهاجرت و زندگی گلشیفته و بازی او در فیلم‌های هالیوودی، بر تعداد فالوورهای او تاثیر زیادی داشته است.

گلشیفته فراهانی در حال حاضر 9.3 میلیون نفر فالوور دارد.

 

دنیا جهانبخت

پنجمین نفر از لیست ده نفر اول با بیشترین فالوور در ایران، دنیا جهانبخت است.

دنیا جهانبخت نه بازیگر، نه هنرمند و نه فرد معروفی بوده، بلکه با کارهای عجیب و غریب و حاشیه سازی در اینستاگرام به شهرت رسید.

شاید برایتان غیرقابل باور و باور کننده نباشد اگر  که بگوییم 9 میلیون نفر اکانت اینستاگرام این شخص را فالو می‌کنند.

 

 

بهنوش بختیاری

بازیگران زن حضور پررنگی در بین افرادی با بالاترین فالوور در اینستاگرام دارند. نفر ششم این لیست، بهنوش بختیاری با 8.9 میلیون فالوور قرار دارد.

بهنوش بختیاری بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران است و فعالیت زیادی در اینستاگرام دارد. او در کارهای خیر و تبلیغات فعال است.

مدت زیادی بهنوش بختیاری بیشترین فالوور در اینستاگرام را داشت و بعد از مدتی فالوور ها و دنبال کننده های ایشان به رتبه ششم این لیست سقوط کرده است

محمدرضا گلزار

شاید از شروع خواند این مطلب، به اسم محمدرضا گلزار فکر کرده باشید. جای این بازیگر معروف ایرانی در رده هفتم این لیست است.

محمدرضا گلزار هم با فعالیت مستمر در اینستاگرام و معرفی برندهایی که در آنها فعالیت دارد، در واقع مشغول بازاریابی در اینستاگرام است.

8.9 میلیون نفر در اینستاگرام، این سوپراستار محبوب و پرطرفدار را فالو می‌کنند.

 

الناز شاکردوست

نفر بعدی در لیست ایرانی‌های با فالوور بالا در اینستاگرام، بازیگر به تازگی سیمرغ برده سینمای ایران، الناز شاکردوست است.

الناز شاکردوست هم معمولا اخبار مربوط به فعالیت‌های سینمایی خود و لحظاتی از زندگی شخصی‌اش را در اینستاگرام به نمایش می‌گذرارد.

این بازیگر زن سینمای ایران، 8.4 میلیون نفر فالوور در اینستاگرام دارد.

 

 

سحر قریشی

رتبه نهم این لیست باز هم متعلق به یکی از بازیگران زن مطرح سینمای ایران است.

سحر قریشی با 8.3 میلیون فالوور یکی از فعال‌ترین و در عین حال پرحاشیه‌ترین افراد حاضر در این لیست است.

اگر شما سری به اکسپلور خود بزنید، کمتر روزی را پیدا می‌کنید که خبری از این بازیگر معروف سینما نباشد.

 

 

بهنوش طباطبایی

آخرین نفر از لیست ده نفره اکانت‌هایی با بیشترین فالوور اینستاگرام در ایران ، بهنوش طبابایی یکی دیگر از بازیگران زن سینمای ایران قرار دارد.

بهنوش طباطبایی هم از فعالین در عرصه اینستاگرام است و با برندهای مختلف برای تبلیغات همکاری می‌کند.

او در حال حاضر، 7.7 میلیون نفر فالوور در اینستاگرام دارد.

 

 

همانطور که در لیست بالا دیدید، بازیگران زن سینما و تلویزیون ایران، سهم بزرگی از فالوورهای ایرانی اینستاگرام دارند. به جز سه نفر اول لیست، از نفر چهارم تا دهم، تفاوت چندانی از نظر تعداد فالوور مشاهده نمی‌کنیم.


در رتبه‌های بعدی هم خواننده2ها و بازیگران زیادی در لیست افراد با فالوور بالا در اینستاگرام هستند و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مثل محمد امین کریم چور، صدف بیوتی، عرفان علیرضایی و… نیز در بین آنها حضور دارند.


اما چطور میتوانیم در حوزه کسب و کار خودمان به تعداد قابل توجهی فالوور و دنبال کننده برسیم؟با ما همراه باشید تا مقاله ای دیگر را در این خصوص خدمتتان ارائه دهیم.