اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

۱۰ نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام

درست است که اینستاگرام رسانه بصری است و مخاطب بیشتر با تصویر درگیر است؛ اما نوشتن کپشن اینستاگرام حرفه‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب در این پلتفرم است.

یک کپشن جذاب اینستاگرام هویت برند شما را به نمایش می‌گذارد، مخاطبان را سرگرم می‌کند و آنها را ترغیب به انجام کاری می‌کند که شما می‌خواهید.

طول کپشن اینستاگرام ۲۲۰۰ کاراکتر است که شامل ایموجی‌ها هم می‌شود. همچنین شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ در کپشن استفاده کنید؛ که توصیه ما به شما بین ۷ تا ۱۲ هشتگ است.
نوشتن کپشن جذاب منجر به تعامل بیشتر می‌شود. و تعامل یکی از سه نکته کلیدی است که الگوریتم اینستاگرام در ترتسی محتوا در فید کاربران در نظر می‌گیرد.

اما سوالی که ممکن است تا اینجا برای شما پیش آمده باشد این است که:


کپشن جذاب یعنی چه و چگونه میتوانیم کپشن جذاب بنویسیم؟


جواب این سوال ممکنه است برای شما خیلی ساده باشد ! . کپشنی که مخاطب شما را جذب کند. چرا روی مخاطب شما تاکید می‌کنیم؟ چون شما برای خودتان نمی‌نویسید. شما برای مخاطبانتان محتوا تولید می‌کنید و کپشن می‌نویسید.

پس از مهم‌ترین چیزهایی که باید بدانید، شناسایی مخاطب هدف شماست. برای شناسایی بهتر مخاطب هدف خود خواند این مقاله از نوین هاب را به شما پیشنهاد می‌دهم.

اما به جز نوشتن کپشن مخاطب‌پسند، اصول دیگری در کپشن‌نویسی نیز وجود دارد که با رعایت آنها شانس موفقیت شما در اینستاگرام بالاتر خواهد رفت.

با من تا انتهای این مقاله همراه باشید تا از این نکات بگوییم.


۱۰ نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام





۱) شناسایی مخاطب کسب و کارتان

همانطور که بالاتر هم اشاره کردم، مهم‌ترین نکته برای نوشتن کپشن مناسب و جذاب، شناسایی مخاطب هدف است.

چه کسانی از ۱ میلیارد کاربر فعال اینستاگرام، مخاطبان شما هستند؟

هرچه مخاطبان خود را بهتر بشناسید، راحت‌تر می‌توانید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را مطابق با نیازها و انتظارات آنها تنظیم کنید.

بعد از آنکه مخاطبین هدفتان را شناسایی کردید و پرسونای آنها را نوشتید می‌توانید به این سوال‌ها پاسخ دهید:

آیا مخاطب من هدفم از نوشتن این پشن را درک خواهد کرد؟

آیا استفاده از ایموجی برای مخاطب من مناسب است؟

آیا مخاطب من کپشن‌های طولانی را می‌خواند؟

آیا نوشتن محتوا با لحن محاوره برای مخاطب من مناسب است؟

به این سوالات پاسخ دهید، آن وقت اقدام در مرحله بعدی بسیار آسان‌تر خواهد بود.


۲) طول کپشن مهم است؟

این نکته را به یاد داشته باشید که اکثر کاربران با سرعت زیادی از پست‌های اینستاگرام در فید خود را رد می‌شوند.

اگر تردیدی دارید که مخاطبان شما کپشن‌های طولانی را می‌خوانند، آن را مختصر بنویسید.

یک راه‌حل مناسب برای این کار این است که توضیحات مهم درباره پست خود را در محتوای تصویری (عکس یا ویدیو) جای دهید. برای این کار می‌توانید از پست‌های آلبومی استفاده کنید.

پست آلبومی نوین هاب


نکته: برای پست‌ها در فید، تنها سه خط اول نمایش داده می‌شود. اگر مخاطب بخواهد بقیه کپشن را بخواند باید “
More” را انتخاب کند.

اگر می‌خواهید کل کپشن شما نمایش داده شود، اینستاگرام توصیه می‌کند از ۱۲۵ حرف یا کمتر استفاده کنید.

کپشن کوتاه تسلا


اما با این اوصاف، اگر در پشت عکس داستان جالبی برای گفتن وجود دارد، برای گفتن آن وقت بگذارید و به محدودیت‌ها فکر نکنید.

اکانت اینستاگرام نشنال جئوگرافیک یکی از بهترین‌ها در کپشن‌های با فرم طولانی‌تر است.

به همان اندازه که تصاویر این اکانت چشمگیر است، متن همراه آن همیشه ارزش افزوده دارد.

کپشن طولانی نشنال جئوگرافیک


۳) مهم‌ترین کلمات را در ابتدای کپشن قرار دهید تا مخطابانی که به دنبال شما میگردند راحت تر شما را بیابند

باز هم تکرار می‌کنم: مخاطبان شما فقط دو، سه خط اول کپشن شما را می‌بینند، بنابراین باید مطالب مهم را در ابتدای کپشن قرار دهید. و هر منشن و هشتگی که در نظر دارید را در انتهای کپشن قرار دهید.

شروع با کلمات جذاب و خوب که در عین حال هدف شما را پشتیبانی می‌کند، مخاطب را به زدن دکمه “More” نیز تشویق می‌کند.

کپشن اینستاگرام اسنپ

 

۴) ویرایش و بازنویسی کنید

برای نوشتن کپشن وقت بگذارید و اصلا عجله نکنید. از نوشتن چند پیش‌نویس و ویرایش آنها نترسید، به خصوص اگر کپشن شما طولانی است.

نوشتن مطالب عالی، چه محتوای آن طنز باشد، چه آموزشی و یا سرگرم کننده، به چندبار نوشتن و ویرایش کردن نیاز دارد.

نه فقط در کپشن‌نویسی بلکه در مورد همه مطالبی که می‌نویسید خوب فکر کنید و چندبار نوشته‌های خود را ویرایش کنید تا مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید.
مطمئن شوید که هر کلمه‌ای که می‌نویسید،  از محتوا و پیامی که می‌خواهید منتقل کنید پشتیبانی می‌کند. کلماتی را که به وضوح غیرضروری هستند، برای  هرچه بیشتر خلاصه نگه داشتن کپشن، حذف کنید.

یک راه خوب به خصوص در اوایل شروع کار شما این است که از دوست یا همکاری بخواهید تا نوشته‌های شما را بخواند و ویرایش کند. یک نگاه جدید، اشتباهاتی را پیدا می‌کند که ممکن است بعد از این همه وقت خیره شدن به متن، از آنها غافل شده باشید.

با استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی مثل نوین هاب، می‌توانید اعضای تیم خود را در داشبورد اضافه کنید و آنها را مسئول خواندن و ویرایش کردن متن‌ها قبل از انتشار آنها کنید.

۵) از هشتگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید

در کپشن اینستاگرام از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مربوط به پست و مخاطبان هدف شما باشد. درست است که اینستاگرام به شما اجازه استفاده از ۳۰ هشتگ را داده، اما این کار را نکنید.

چون کپشن شما شلوغ و خواندن آن برای مخاطبان دشوار می‌شود.

اگر نمی‌خواهید نظم کپشن‌های خود را به هم بزنید. یکی از این کارها را برای پنهان کردن هشتگ‌ها انجام دهید:

هشتگ‌های خود را از بقیه کپشن جدا کنید. برای این کار می‌توانید از نقطه، خط یا هر آیکونی برای جدا کردن نوشته‌ها از هشتگ استفاده کنید.

راه دیگر هم نوشتن همه هشتگ‌ها در اولین کامنت است. بعد از اینکه کپشن را نوشتید و پست را ارسال کردید، بلافاصله هشتگ‌ها را در کامنت وارد کنید تا از دید بقیه پنهان بماند.

 

۶) املا و علایم نگارشی فارسی صحیح در کپشن

استفاده صحیح از زبان فارسی و علایم نگارشی آن، نظم خاصی به کپشن شما می‌دهد.

رعایت نیم‌‌فاصله یکی از این علایم است که کمتر در کپشن‌ها رعایت می‌شود. برای نیم‌فاصله دکمه‌های (ctrl+shift+2) را در کیبورد بزنید.

استفاده درست از ویرگول هم یکی از اشتباهات متداول در نگارش فارسی است. شما باید بعد از علامت ویرگول، یک فاصله برای کلمه بعدی بگذارید و ویرگول را به کلمه قبلی بچسبانید.

املای صحیح کلملات هم نشان از سواد شما دارد. اگر به املای کلمه‌ای شک دارید، قبل از وارد کردن در کپشن، املای درست آن را گوگل کنید.

۷) از ایموجی‌ها استفاده کنید

آیا استفاده از ایموجی در کپشن اینستاگرام مناسب است؟

ایموجی‌ها می‌توانند به جذب خواننده کمک کنند و راهی عالی برای افزودن هویت به نوشته‌های شما هستند.

ایموجی‌ها می‌توانند نوشته‌های بلند شما در کپشن‌ها را نجات بدهند و آنها را خواناتر و جذاب‌تر کنند.

۸) استوری تلینگ (داستان سرایی) کنید

استوری تلینگ برای کپشن‌های طولانی یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب است.

برای اطلاعات بیشتر درباره استوری تلینگ این مقاله از نوین هاب را حتما بخوانید.

از تجربیات خود در کسب و کار و زندگی در کپشن بگویید. با مخاطبان حرف بزنید و آنها را واقعا مخاطب قرار دهید تا به شما اعتماد کنند.

داستان‌سرایی برای کپشن‌ها بی‌نظیر است. چون روایتی از پشت صحنه به مخاطبان عرضه می‌کنند و مخاطب را با بُعد انسانی برند شما آشنا می‌کند.

بوفه کانتینر یکی از بهترین‌ها در داستان‌سرایی است.

داستان سرایی در پیج بوفه کانتینر

۹) مخاطبان را به مشارکت با فرخوان (Call To Action) دعوت کنید

مشارکت و تعامل بالاتری می‌خواهید؟

از مخاطبان بخواهید تا با کامنت گذاشتن، منشن کردن دوستانشان و به اشتراک گذاشتن پست‌های شما، به افزایش مشارکت پیج شما کمک کنند.

مطمئنا محتوای پست شما برای آنها که می‌خواهند این کار را انجام دهند، باید جذاب باشد.اگر محتوایی منتشر کنید که جذاب نباشد فراخوان برای مخاطبان بگذارید، چیزی دریافت نمی‌کنید و بر برند شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کال تو اکشن در پیج دیجیکالا


۱۰) از لحن مناسب و ثابت استفاده کنید

لحن برند شما ممکن است در شبکه‌های اجتماعی مختلف متفاوت باشد، اما در یک شبکه اجتماعی لحن نوشتن خود را ثابت نگه دارید.

مثلا ممکن است در لینکدین رسمی بنویسید و در اینستاگرام لحن محاوره‌ای داشته باشید. نکته اینجاست که این لحن را در تمام محتواها حفظ کنید.

اگر لحن شما در اینستاگرام محاوره است این لحن را حفظ کرده و یکی در میان آن را عوض نکنید.

اما به چه لحنی مناسب می‌گوییم؟

لحن مناسب، یعنی لحنی که مناسب با پرسونای مخاطب شماست. بر اساس جنسیت، سن و سال، علایق و… لحن شما متفاوت خواهد بود.

پس یکی از مسائل مهم که باید در استراتژی شبکه‌های اجتماعی بدانید، لحن مناسب با پرسونای مخاطب است.

 

آپدیت اینستاگرام در سال 2020

با خواندن این مقاله از آپدیت‌های مهم اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ آگااه باشید.

اینستاگرام به طور مرتب در حال به روزرسانی و آپدیت اپلیکیشن است. برای بازاریابان اینستاگرام به روز بودن و اطلاع از آپدیت‌های جدید بسیار مهم است.

با استفاده از آپدیت‌های جدید، حس به روز و مطلع بودن را به خوانندگان خود خواهید داد.

Reels

اینستاگرام به دنبال تنش‌های سیاسی هند و چین و ممنوع شدن استفاده از تیک‌ تاک در هند، قابلیت جدیدی به نام Reels را در هندوستان ارائه کرده.

Reels با الگو گرفتن از تیک‌ تاک، قابلیت پخش ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای در اینستاگرام می باشد.

هند چهارمین کشوری است که Reels در آن در حال امتحان شدن است. قبل از هند، این ویژگی جدید در سه کشور آلمان، برزیل و فرانسه هم ارائه شده بود.

با عزیمت تیک‌تاک از هند، فرصت فوق‌العاده‌ای برای اینستاگرام پیش آمد. هند با ۱۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه بزرگترین پایگاه کاربران تیک‌تاک خارج از چین بوده‌است.

بخشی از محبوبیت این برنامه، امکان درآمدزایی برای سازندگان ویدی.هاست. این ویژگی هنوز برای reels تعریف نشده‌است.

این ابزار درون برنامه، به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای خود را ضبط و ویرایش کنند، افکت‌های صوتی روی آن بگذارند و آن را در فید، استوری و اکسپلور به اشتراک بگذارند.

 

امکان پین کردن کامنت ها:

چگونه میتوان کامنت ها را در اینستاگرام پین کرد؟

یکی دیگر از آپدیت‌های مهم اینستاگرام در ماه‌های اخیر، امکان پین کردن کامنت، برای همه کاربران بوده‌است.
همه کاربران اینستاگرام هم اکنون می‌توانند حداکثر سه کامنت را در صدر پست‌های خود قرار دهند.
این ویژگی برای کمک به کاربران در تنظیم و مدیریت لحن پاسخ به پست‌های خود در نظر گرفته شده است.
با کشیدن انگشت در سمت چپ و ضربه زدن به نماد پین، نظرات را می‌توان پین کرد. وقتی کامنت یک نفر را پین می‌کنید، او یک اعلان دریافت می‌کند.

 

نوتیفیکیشن‌های بهداشتی در بالای صفحه

اینستاگرام از روزهای اول پاندمی ویروس کرونا، توصیه‌های بهداشتی مختلفی که سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌کرد را در بالای صفحه پروفایل به کاربران نشان می‌داد.

همانطور که در عکس زیر می‌بینید، از آخرین توصیه‌هایی که اینستاگرام در بالای پروفایل‌ها قرار داده‌است؛ توصیه به زدن ماسک است.

 

دسترسی مشاغل بیشتر به قابلیت خرید اینستاگرام

در ماه ژوئن، اینستاگرام الزامات واجد شرایط بودن تجارت را برای گسترش دسترسی به خرید اینستاگرام به مشاغل بیشتر معرفی کرد.

طبق شرایط جدید، هر حساب کاربری در بازارهای پشتیبانی با حداقل یک محصول واجد شرایط می‌تواند از برچسب های خرید اینستاگرام استفاده کند.

برای واجد شرایط بودن، لیست محصولات باید برای خرید مستقیم از وب سایت قابل تأیید یا از طریق پرداخت اینستاگرام قابل دسترسی باشد.

 

مشاهده همه استوری‌ها

بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر روز از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند.

احتمالا به دلیل محبوبیت استوری است که اینستاگرام در جستجوی راه‌هایی برای نمایش بیشتر آنها است.

اخیرا اینستاگرام گزینه دیدن همه استوری‌ها را امتحان کرده‌است. قبل از آن هم یک ردیف استوری را در بعضی از اکانت‌ها به دو ردیف تبدیل کرده بود.

اما هنوز این ویژگی برای همه کاربران در دسترس قرار نگرفته است.

 

ادغام دایرکت اینستاگرام و مسنجر فیس‌بوک

توسعه دهندگان اینستاگرام و فیس بوک در تلاشند تا کانال‌های پیام رسانی خصوصی سیستم عامل‌ها را در برنامه‌ها ادغام کنند.
نمونه‌های اولیه گزینه “دریافت مسنجر در اینستاگرام” را نشان داده‌اند. این ادغام می‌تواند به مخاطبین فیس‌بوک اجازه دهد از طریق مسنجر در اینستاگرام ارتباط برقرار کنند.
ویژگی‌های مسنجر، از جمله سفارشی سازی رنگ چت و چت تصویری، به احتمال زیاد نیز در اینستاگرام نیز خواهد بود.

 

دایرکت اینستاگرام در نسخه وب


کاربران اینستاگرام از آپریل ۲۰۲۰، می‌توانند پیام‌ها را از مرورگرهای دسک‌تاپ بخوانند و پاسخ دهند. تا قبل از این خواندن و پاسخ دادن دایرکت‌ها از نسخه دسکتاپ امکان‌پذیر نبود.

 

برچسب‌هایی برای مبارزه با قلدری در کامنت‌ها


اینستاگرام در تلاش برای مبارزه با زورگویی، حذف نظرات منفی و کنترل کامنت‌ها را، برای افراد راحت ‌تر کرده‌است.
اکنون اکانت‌ها این گزینه را دارند که نظرات را به صورت انبوه حذف کنند. ویژگی‌ای که برای پروفایل‌های پرفالوور و یا اکانت‌هایی که هدف حمله ترول‌ها قرار گرفته‌اند، مفید است.
برای مقابله با سو استفاده از برچسب‌ها و منشن‌ها، کاربران می‌توانند مجوزهای برچسب زدن (تگ کردن) را برای همه، فالویینگ‌ها و یا هیچ کس محدود کنند.

قابلیت آرشیو کردن لایو

یکی از آپدیت‌های مهم اینستاگرام، قابلیت آرشیو کردن ویدیو لایو است. قرار است در امکان جدید، ویدیوهای لایو، برای ۵ روز در آرشیو باقی می‌مانند.

اما هنوز زمان قطعی برای دسترسی عموم کاربران به این قابلیت مشخص نیست



کنترل سن فالوورها


پیج‌های بیزنسی و کریتور و فروش آنلاین می‌توانند برای کسانی که دنبالشان می‌کنند، حداقل سن تعریف کنند. این حداقل سن در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

از ماه دسامبر اینستاگرام، هنگام ثبت نام از کاربران تاریخ تولد آنها را نیز می‌پرسد.

اینستاگرام قول داده‌است که تجارب متناسب با سن کاربران در این برنامه به آنها ارائه بدهد.

 

تیک تاک چیست

تیک‌تاک یک برنامه اشتراک ویدیو در فرم کوتاه مدت است که به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌های ۱۵ ثانیه‌ای را با هر موضوعی به اشتراک بگذارند.

تیک‌تاک از سپتامبر ۲۰۱۶ توسط شرکت چینی بایت‌دنس (Bytedance) ارائه شد.

این اپلیکیشن در اوایل کارش در چین Duyin نام داشت و بعد از جهانی شدن به تیک‌تاک تغییر نام داد. در ماه آگوست ۲۰۱۸، بایت‌دنس، برنامه Musical.ly که در سال ۲۰۱۷ آن را خریداری کرده بود را با تیک‌تاک ادغام کرد.

از زمان راه‌اندازی، محبوبیت این برنامه سرگرمی به طرز چشم‌گیری در حال رشد است.  در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ تیک‌تاک بیشترین دانلود را بین برنامه‌های اشتراک عکس و ویدیو در اپ استور در سراسر جهان را داشت.

این روزهای تیک‌تاک چگونه در حال سپری شدن است؟

این روزها تیک‌تاک خبر از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می‌دهد و بیشترین تعداد دانلود آن هم در ایالات متحده انجام شده و ۸۰ میلیون نفر این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند.

این اپ به اپلیکیشن نوجوانان مشهور شده‌است. و خب این تعریف خیلی هم بی‌راه نیست.

بیشترین کاربران این برنامه نوجوانان ۱۳-۱۴ ساله هستند که روزی به طور میانگین یک ساعت در این برنامه وقت می‌گذرانند.

تیک‌تاک بیش از یک میلیارد کاربر در جهان دارد و رشدی که در این ۴ سال داشته‌است، از بقیه رقبایش مثل فیس‌بوک و اینستاگرام بیشتر بوده‌است.

این برنامه در سال ۲۰۲۰ بیشترین اپلیکیشن دانلود شده در بین شبکه‌های اجتماعی در اپ استور بوده‌است.

 

تیک‌تاک چه کاربردی دارد؟

وقتی برنامه‌ای برای اولین بار ارائه می‌شود، سوالی که مطرح می‌شود این است که این برنامه چه کاربردی دارد؟

مثلا اینستاگرام در اوایل به عنوان برنامه‌ای برای استفاده از فیلتر برای عکس‌ها در نظر گرفته می‌شد اما کم کم به یک شبکه اجتماعی مهم برای کسب و کارها تبدیل شد.

یا اسنپ چت که شاید حتی ایده بی‌مصرفی به نظر می‌آمد بعدها آنقدر رشد کرد، که در استوری اینستاگرام از ایده آن استفاده شد.

کاربران تیک‌تاک ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای از فعالیت‌های مختلف خود به اشتراک می‌گذارند. ویدیوهای رقص، آشپزی، لیپ سینک، شعبده‌بازی، طنز و… از محبوب‌ترین محتواهای تیک‌تاک هستند.

مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر، کاربران می‌توانند برای ویدیوها کامنت بگذارند، لایک کنند و اکانت دیگران را دنبال کنند.

بنابراین می‌توان گفت که بیشترین کاربرد تیک‌تاک سرگرمی می باشد.

 

بیشتر بخوانید: اسنپ چت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

آمارهای مهم تیک‌تاک در سال ۲۰۲۰:

اواخر سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران تیک‌تاک به ۸۰۰ میلیون نفر رسید. و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد آنها از یک میلیارد نفر هم عبور می‌کند.

تقریبا ۵۰% مخاطبان جهانی زیر ۳۴ سال سن دارند. ۲۶% کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند.

تیک‌تاک بیش از ۱٫۵ میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده‌است.

۴۶۶ میلیون نفر از هند، ۱۷۳ میلیون نفر از چین و ۱۲۳ میلیون نفر از ایالات متحده از این اپ استفاده می‌کنند.

متوسط زمانی که کاربران در این اپ سپری می‌کنند، ۵۲ دقیقه است.

تیک‌تاک گزارش داده به ۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده رسیده که ۶۰% از آنها خانم و ۴۰% آقا هستند.

 

دلایل محبوبیت تیک‌تاک در بین مردم چیست

حضور سلبریتی‌ها و افراد موفق و معروف: این برنامه توسط سلبریتی‌های معروفی مثل جیمی فالن استفاده می‌شود و این یکی از دلایل محبوبیت این شبکه اجتماعی است.

 

ایجاد اشتراک گذاری و مشاهده آسان محتواهای که تولید می شود: برنامه تیک‌تاک ایجاد و به اشتراک‌گذاری ویدیو را نسبت به قبل آسان‌تر کرده‌است.

همه کاری که کاربران در تیک تاک باید انجام بدهند، هر کار روزمره‌ای دارند را ضبط کنند و بدون ویرایش و فکر کردن آپلود میکنند

با توجه به قالب ۱۵ ثانیه‌ای ویدیوها،  نه ساخت ویدیوها و نه روند تماشای آنها وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.

چالش‌ها: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تیک‌تاک، چالش‌های متنوعی است که در این برنامه وجود دارد و خیلی از افراد در سراسر دنیا، در این چالش‌ها شرکت می‌کنند.

این چالش‌ها به حدی جذاب می باشند که گاها از تیک‌تاک شروع می‌شوند و در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند.

برندها چگونه از تیک‌تاک استفاده می‌کنند؟

NBA همواره پذیرنده شبکه‌های اجتماعی جدید است و در آنها اکانت باز می‌کند.

NBA نزدیک به ۶ میلیون فالوور دارد و بیشتر ویدیوهایی جذاب از لیگ بسکتبال آمریکا را منتشر می‌کند.

رسانه‌ها و شبکه هایی مانند واشنگتن‌پست و NBC نیز از فعالین تیک‌تاک هستند و محتواهایی مثل پشت صحنه گزارش‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

بعضی برندها مثل رستوران‌های معروف هم بین فالوورها مسابقه برگزار می‌کنند تا ویدیوهای جذابی از غذاها بسازند و به آنها جایزه اهدا می‌کنند.

 

در تیک‌تاک می‌توان درآمد داشت؟چگونه؟

در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد تا کاربران همانند یوتیوب از تعداد فالوور یا بازدیدهای ویدیوهای خود درآمد کسب کنند.

این اپ پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد. افراد می‌توانند به همدیگر سکه هدیه بدهند و اگر سکه‌ها به حدی برسند، آنها تبدیل به الماس می‌شوند و می‌توان آنها را به پول واقعی تبدیل کرد.

همچنین اینفلوئنسرها و به قول معروف تیک‌تاکرهای مشهور، از طرفداران خود پول دریافت می‌کنند، که بعضا باعث دردسرهایی نیز شده‌است.

و در نهایت باید گفت…

تیک‌تاک برنامه‌ای سرگرم‌کننده و اعتیاد‌آور است. این برنامه پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی بزرگ و بستری برای بازاریابی دیجیتالی دارد. اما هنوز کسب و کارها استقبال زیادی از این بستر نکردند و در اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب مشغول بازاریابی هستند.

 

کامنت های پین شده در اینستاگرام

سلام به کامنت‌‌های پین شده اینستاگرام ، خداحافظ کامنت‌های ترول‌ها

این جمه چه معنی ای دارد؟


به تازگی اینستاگرام قابلیت پین کردن کامنت‌ها را در اختیار همه کاربران قرار داده‌است. شما می‌توانید برای هر پست تا ۳ کامنت را پین کنید تا بالای همه کامنت‌ها نشان داده شود.


ویژگی نظرات پین شده اینستاگرام با هدف مقابله با تعاملات منفی یا توهین آمیز، به شما کمک می‌کند پست‌ها را تعدیل کرده و با اطلاعات غلط یا قلدری مقابله کنید.


به علاوه اینکه می‌توانید از آنها برای پاسخ دادن به سوالات متداول و یا تایید کسب‌و‌کار خود از طرف کاربران و مشتریان، استفاده کنید.





نحوه پین کردن کامنت‌ها در اینستاگرام


برای پین کردن کامنت‌های مورد نظر خود به پست مورد نظر بروید.

دست خود را چند ثانیه روی کامنت مورد نظر نگه دارید، تا مانند عکس زیر شود.

 

سپس آیکون پین را مطابق تصویر انتخاب کنید.

 

همانطور که در تصویر می‌بینید، کامنت مورد نظر شما پین شده‌است.

 

برای خارج شدن از این حالت (آن‌پین) هم:

انگشت خود را روی کامنت مورد نظر چند ثانیه نگه دارید

سپس گزینه Unpin را انتخاب کنید

به این نکته توجه کنید که شما نمی‌توانید کامنت خود را پین کنید اما سعی کنید کامنت‌هایی که انتخاب می‌کنید، استراتژیک باشید.

زمان و توجه کمتری را روی ترول‌ها و نظرات هرزنامه صرف کنید و بر روی توصیفات و مکالمه با مخاطبان تمرکز کنید.

کامنت‌ها در اینستاگرم مهم هستند. آنها درباره مخاطبانتان به شما دیدگاه مشخصی می‌دهند، به شما این امکان را می‌دهند که با آنها ازتباط برقرار کنید و به سوال‌هایشان پاسخ دهید.

و حالا قابلیت کامنت‌های پین شده به شما این امکان را می‌دهند تا کامنت‌ها را تعدیل کنید.


۴ راهی که کسب‌و‌کارها می‌توانند از کامنت‌‌های پین شده اینستاگرام استفاده کنند


۱) نمایش دادن کامنت‌های تاییدی مشتریان درباره محصولات و خدمات شما


طبق یک نظرسنجی، ۹۱٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند کامنت‌های مثبت احتمال خرید آنها از یک کسب‌وکار را بیشتر می‌کند. البته این نظرسنجی درباره کامنت‌ها در وبسایت بوده، اما حتما استفاده از کامنت‌های مثبت را در استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید.

پین کردن نظرات مثبت بر روی پست‌های محصولات، به شما امکان می‌دهد تا توصیفات حقیقی را برجسته کنیدو مخاطبان شما از مشتریانی که از محصولات شما استفاده می‌کنند و عاشق آن هستند، چیزی بشنوند.

پین کردن این توصیفات در بالای کامنت‌ها همچنین می‌تواند به مبارزه با ترول‌ها کمک کند، زیرا به پایین کامنت‌ها می‌روند.

اگر مشتری احتمالی توصیه‌ای از طرف شخصی را که قبلا از شما خرید کرده‌است، مشاهده کند، احتمال خرید او بالا می‌رود. این کار به ایجاد اعتماد و اعتبار برند شما کمک می‌کند.

نکته: تعامل نظرات پین شده خود را بررسی کنید. این یک روش عالی برای جمع آوری بازخورد مخاطبان است.


۲) برای مسئولیت اجتماعی از این ویژگی استفاده کنید


مطالعه انجام شده در آمریکا در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۷۴٪ از مصرف‌کنندگان باور دارند که کسب‌و‌کارها باید در مورد موضوعات مهم موضع‌گیری کنند. در این سال جنبش‌های اجتماعی در اینستاگرام دوباره زنده شدند، به ویژه Black Lives Matter.

برندها، تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها از صنایع مختلف مانند LaterKotn and CurlMix بیانیه‌هایی را منتشر کردند که از این جنبش حمایت می‌کرد و خواستار تغییر بود.

 

پس از انتشار پست‌های اولیه، صفحه اینستاگرام برندهای مختلف، مملو از کامنت‌های مخاطبانشان شد که می‌پرسند چه اقدامات عملی دیگری را انجام می‌دهند؟ آیا آنها کمک مالی به جنبش کردند؟ چه تعداد کارمند سیاه پوست در بخش‌های مدیریتی دارند؟

پاسخ به یک کامنت و قرار دادن آن در بالای یک موضوع، مانند Later، نشان می‌دهد که شما از پاسخگویی نمی‌ترسید.

 

به جای حذف یا جلوگیری از پرسیدن سوالات سخت، با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید و اعتماد آنها را به برند خود افزایش دهید.

کامنت‌های پین شده اینستاگرام را فرصتی برای نشان دادن شفافیت، انسانی سازی برند خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوطه بدانید.


۳) پاسخ دادن به سوالات متداول


محصول جدیدی را به تازگی معرفی کردید؟ با معرفی محصول در اینستاگرام، سوالات زیادی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود.

پیش‌بینی سوالات متداول و پین کردن آن می‌تواند از گسترش هرگونه اطلاعات غلط جلوگیری کند.

به طور مثال برند لوازم آرایشی، یک مرطوب کننده پوست جدید را معرفی می‌کند و بعضی سوالات متداول  درباره نوع پوست و موجودی این محصول در کانادا را در  کامنت‌ها پین می‌کند تا اطلاعات درستی به مخاطب بدهد.

 

پین کردن این کامنت‌ها باعث دیده شدن بیشتر آنها می‌شود و شما را از پاسخ دادن چندباره به یک سوال نجات می‌دهد.


نتیجه چیست؟ مخاطبان کاملا آگاه، سوالات تکراری کمتر و دیدگاه درست و حقیقی مخاطبان درباره برند شما و محصولاتتان.


۴) مخاطبان را ترغیب به انجام مکالمه کنید


اینستاگرام پلتفرمی عالی برای مکالمه و رشد جامعه مخاطبان شما می باشد. پین کردن کامنت‌های تامل ‌برانگیز در مورد پست‌های شما می‌تواند منجر به مکالمه در میان مخاطبان شما و درنهایت باعث افزایش تعامل شود.

یک اکانت میم، یا یک وبلاگ نویس – مانند Janea Brown – می‌تواند کامنت‌های خنده دار را نشان دهد که دیگران را ترغیب می‌کند تا لطیفه‌ها یا نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

 

پین کردن کامنت‌ها به مخاطبان شما یادآوری می‌کند که آنها نه تنها با شما ارتباط برقرار می‌کنند بلکه با یکدیگر نیز تعامل برقرار می‌کنند.

نکته: سعی کنید هنگام نوشتن کپشن خود از جمله‌هایی استفاده کنید که مخاطب شما را به اظهارنظر ترغیب کند. می‌توانید یک جای خالی در کپشن بگذارید، یک سوال بپرسید یا یک نقل قول که بحث‌برانگیز باشد.

 

استیکر استوری اینستاگرام

استیکر استوری اینستاگرام فقط یک روش سرگرم‌کننده برای افزودن محتوا به استوری شما نیست، بلکه برای رشد کسب‌و‌کار شما هم بسیار مفید است.

هدف شما خواه افزایش تعامل، ایجاد آگاهی بیشتر از برند، ایجاد ترافیک به وب سایت خود و یا حتی فروش بیشتر باشد؛ قطعا یک استیکر استوری وجود دارد که می‌تواند به شما در این راه کمک کند.

اما چگونه می‌توان از استیکر استوری اینستاگرام برای رشد کسب و کار استفاده کرد؟



اصلا استیکر استوری اینستاگرام کجا هست؟


همانطور که می دانید، باید به قسمت استوری اینستاگرام بروید بعد از انتخاب عکس یا ویدیویی برای انتشار، علامت برچسب یا استیکر را انتخاب کنید. 

در اینجا استیکرهای استوری اینستاگرام را خواهید دید.

که می‌توانید از هرکدام از استیکرها برای محتوای استوی که دارید، استفاده کنید. هرچند وقت یک‌بار اینستاگرام استیکرهای جدیدی به استوری اضافه می‌کند.

ممکن است برای هر کاربر تعداد استیکرها متفاوت باشد و شما بعضی از استیکرها را نبینید. در واقع اینستاگرام، استیکرها را بر اساس الگوریتم به شما نشان می‌دهد.


حالا از کدام استیکرهای اینستاگرام برای کسب‌وکار خود میتوانیم استفاده کنیم؟

رایج ترین استیکر های اینستاگرام چیست؟


استفاده از هرکدام از استیکرهای اینستاگرام، بستگی به هدف شما و نوع محتوایی که منتشر می‌کنید، دارد. اما به طور کلی کاربرد بعضی از استوری‌ها را برای شما توضیح خواهم داد.


استیکر استوری اینستاگرام:  استیکر مسابقه ( Quiz Sticker)


استیکر مسابقه، راهی آسان برای تعامل با مخاطبان است. این استیکر از تعاملی‌ترین استیکرهای استوری اینستاگرام است.

از آن می‌توانید برای پرسش از مخاطبان، محک زدن اطلاعات آنها، آموزش دادن درباره محصولات خود یا اطلاع از علایق آنها استفاده کنید.

بهترین کاربردهای استیکر مسابقه:

آموزش به مخاطبان

برگزاری مسابقه بین مخاطبان

جمع‌آوری بازخورد

افزایش تعامل


آیا می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و بازدید بیشتری از استوری‌های اینستاگرام خود داشته باشید؟ برنامه ریزی، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی استوری‌های اینستاگرام، از زمان‌بندی و انتشار استوری نوین هاب استفاده کنید.

 


استیکر استوری اینستاگرام: استیکر لوکیشن (موقعیت مکانی)


اگر می‌خواهید بازدید و مشارکت بیشتری در استوری اینستاگرام خود داشته باشید، از استیکر لوکیشن اینستاگرام استفاده کنید و موقعیت جغرافیایی مورد نظر خود را تگ کنید.

مانند تگ لوکیشن در پست معمولی اینستاگرام، وقتی شما یک مکان را در استوری تگ می‌کنید، استوری شما در سرچ لوکیشن اینستاگرام ظاهر می‌شود.

 

 

بنابراین هرکس که این لوکیشن را جستجو می‌کند، می‌تواند استوری شما را ببیند و با آن تعامل برقرار کند.

به عبارت دیگر، استفاده از استیکر موقعیت مکانی اینستاگرام می‌تواند به قابلیت کشف استوری‌های شما کمک کند و توسط افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، دیده شود.

یکی دیگر از کاربردهای استیکر لوکیشن استوری، برای اطلاع دادن مکان رویدادهایی است که شما برگزار می‌کنید. می‌توانید لوکیشن آن را در استوری تگ کنید تا شرکت‌کنندگان به آنجا بیایند.

 

فقط بخاطر داشته باشید که لوکیشن‌های مرتبط را با محتوایی که پست می‌کنید، مرتبط کنید.

به جای اینکه استوری‌های خود را با مکان‌های تصادفی و محبوب مانند شهر نیویورک و لس آنجلس برچسب‌گذاری کنید (که ممکن است چند بازدید برای شما ایجاد کند اما از نظر متنی منطقی نخواهد بود)، مهم است که در مورد مکان‌هایی که برچسب گذاری می‌کنید، استراتژیک و متفکر باشید.

بهترین کاربردهای استیکر لوکیشن:

افزایش قابلیت کشف استوری شما

مشاهده و تعامل بیشتر با استوری شما

کشاندن توجه به مکان فیزیکی کسب و کار شما


استیکر استوری اینستاگرام: استیکر منشن


وقتی با برندهای دیگر کار می‌کنید و یا محتوای تولید شده توسط مخاطبان را در استوری به اشتراک می‌گذارید، استفاده از استیکر منشن استوری اهمیت زیادی دارد.

این کار نه تنها به دیگران اطلاع می‌دهد که شما آنها را منشن کردید، بلکه در ساختن اجتماعی از کاربران به شما کمک خواهد کرد.

همچنین ممکن است کاربرانی که منشن کردید، محتوای شما را به اشتراک بگذارند و از شما تشکر کنند و این کار آنها به آگاهی از برند شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

بهترین کاربردهای استیکر منشن:

هایلایت کردن اکانت‌های دیگر اینستاگرام

استفاده در پارتنرشیپ و کمپین اینفلوئنسرها


استیکر استوری اینستاگرام: استیکر هشتگ


یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین استیکرهای استوری، استیکر هشتگ استوری است.

درست مانند استیکر لوکیشن، وقتی شما از استیکر استوری استفاده می‌کنید، محتوای شما در صفحه آن هشتگ نمایش داده‌می‌شود و کاربران با محتوای شما تعامل برقرار می‌کنند.
یا اگر فالوورهای شما روی برچسب هشتگ روی استوری شما ضربه بزنند، آنها به صفحه هشتگ آورده می‌شوند و می‌توانند سایر محتواهایی را که با همان هشتگ به اشتراک گذاشته شده‌اند، جستجو کنند.

 

استیکر هشتگ استوری، یک راه خوب برای پروموت کردن هشتگ اختصاصی پیج شماست تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

مثل کمپین ایموجی من نوین هاب:


 

شرکت فناوری غذایی justforall به طور مثال از استیکر هشتگ استوری برای معرفی محصولات جدیدش استفاده می‌کند.

 

بهترین کاربردهای استیکر هشتگ:

افزایش قابلیت دیده شدن استوری شما

بازدید و تعامل بیشتر ار استوری

پروموت کردن هشتگ اختصاصی شما، هشتگ کمپین و…


استیکر استوری اینستاگرام: استیکرهای گیف (GIF)


اگر به دنبال راه‌هایی برای ایجاد محتوای جالب توجه و جذاب‌تر هستید، استفاده از استیکرهای GIF اینستاگرام ممکن است راه حل شما باشد.

در سال ۲۰۱۸ اینستاگرام با همکاری شرکت GIPHY  گیف‌های متحرک و باکیفیت را به استوری اینستاگرام آورد.

استفاده از این گیف‌های جذاب و بامزه برای هر کسب‌و‌کاری می‌تواند کاربردی و مفید باشد.

یکی از مهم‌ترین گیف‌های کاربردی گیف SWIPE UP است که می‌توانید برای تشویق یه کلیک لینک در استوری از آن استفاده کنید.

 

 

اگر قصد دارید عکس‌های محصول خود را به روز کنید، لینک‌ها و فراخوان‌های خود را برجسته کنید، کمپین‌های خود را تبلیغ کنید، من تضمین می‌کنم یک استیکر GIF وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند!

نکته: برای استفاده از GIF در ایران، حتما باید از VPN استفاده کنید.

استیکر GIF استوری اینستاگرام، کمک زیادی به شما در رساندن و انتقال پیامتان به مخاطب می‌کند. فقط کافیست GIF مربوط به محتوایتان را سرچ کنید تا چندتا از بهترین گیف‌ها را پیدا کنید و به محتوای خود اضافه کنید.

بهترین کاربردهای استیکرهای گیف:

اضافه کردن زیبایی‌های بصری به استوری‌ها

هایلایت کردن لینک‌ها و کال تو اکشن

افزایش آگاهی از برند


استیکر استوری اینستاگرام: نظرسنجی (Poll)


آیا تا به حال خواسته‌اید از مخاطبان اینستاگرام خود در مورد علایقشان، چیزهایی که دوست ندارند و یا نظرشان درباره محصولات و خدمات شما و موارد دیگر نظرسنجی کنید؟

پس باید در استوری بعدی از استیکر نظرسنجی اینستاگرام استفاده کنید.

وقتی از استیکر نظرسنجی استفاده می‌کنید، از مخاطبان خود سوال بپرسید و نتایج رای دادن آنها را نیز می‌توانید ببینید.

نکته جالب در مورد این استیکر استوری اینستاگرام این است که استفاده‌های تجاری بسیار زیادی وجود دارد!

چه بخواهید در مورد محصولات خود نظرات مشتری‌ها را جمع آوری کنید، ایده‌های زیادی از مخاطبان خود جمع کنید یا به سادگی فالوورهای خود را سرگرم کنید، این استیکر راهی عالی برای تعامل با مخاطبان اینستاگرام و جمع آوری اطلاعات ارزشمند از آنهاست.

 

مثلا hubspot چگونه از استیکرهای نظرسنجی استفاده می‌کند تا از مخاطبان خود را در مورد رویدادهای جاری در دنیای فناوری سوال می‌کند.

 

این نکته را به خاطر داشته باشید: وقتی از استیکر نظرسنجی استوری استفاده می‌کنید، فقط سوال نپرسید. به مخاطبان خود نشان دهید که به آنها گوش می‌دهید و نظرات آنها برای شما مهم است.

بعد از ۲۴ ساعت جواب نظرسنجی را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

بهترین کاربردهای استیکر نظرسنجی:

جمع آوری ایده‌ها و جمع آوری بازخوردها

شناسایی بهتر مخاطبان خود

ایجاد محتوای جذاب


استیکر استوری اینستاگرام: استیکر سوال (Question)


برعکس استیکر نظرسنجی که مخاطبان به سوال‌های شما جواب می‌دهند، در استیکر سوال مخاطبان از شما سوال می‌پرسند و شما باید به آنها پاسخ دهید.

 

باز هم اشاره می‌کنم که شما می‌توانید از استیکر سوال برای مقاصد مختلفی در استوری کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.

مثلا اگر می‌خواهید وبیناری برگزار کنید، از مخاطبان خود بخواهید که به شما موضوعاتی برای وبینار پیشنهاد دهند.

استیکر یک فرصت عالی برای نشان دادن قابل دسترس بودن شما به فالوورهایتان است. نشان دهید که در پشت اکانت شما یک انسان واقعی نشسته است.

حتی می‌توانیداز آنها مشاوره بخواهید یا به آنها فرصت دهید تا درباره عقایدشان صحبت کنند. هر آنچه به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود در سطح عمیق‌تری تعامل کنید را، انجام دهید.

بهترین کاربردهای استیکر سوال اینستاگرام:

جمع آوری ایده‌ها و جمع آوری بازخوردها

شناسایی بهتر مخاطبان خود

ایجاد محتوای جذاب


استیکر استوری اینستاگرام: استیکر شمارش معکوس (Countdown)


اگر استوری‌ای راجع به یک مناسبت خاص آینده (مانند فروش در فروشگاه، راه اندازی محصول یا رویداد) به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید استیکری اضافه کنید؛ که تا تاریخ و زمانی که تعیین می‌کنید، شمارش معکوس انجام دهد.

فالوورهای شما می‌توانند در شمارش معکوس رویداد شما وصل شوند، تا با اتمام زمان و اتمام شمارش معکوس یادآوری شروع رویداد برای آنها ارسال شود.

 

این استیکر برای تبلیغ فروش، رویدادها و راه اندازی محصولات شما بسیار مناسب است – مانند کاری کهme_and_orla برای تبلیغ کتاب خود انجام داد:

 

برای هر کاری که شمارش معکوس می‌کنید، توانایی به اشتراک گذاشتن شمارش معکوس با دیگران و یادآوری آن به فالوورهایتان با یک کلیک، یک روش عالی برای تولید نتایج بهتر است.

بهترین کاربردهای استیکر شمارش معکوس:

تبلیغ کمپین‌های زمان‌دار

ایجاد اشتیاق برای عرضه محصول جدید

 

استیکر استوری اینستاگرام: دایرکت (DM Me)

استیکر دایرکت، برای تعامل بیشتر مخاطبان با شما و تشویق به شروع مکالمه‌های معنادار با آنهاست.

راه‌های زیادی برای استفاده از استیکر دایرکت در استوری دارید.

شما می‌توانید در مورد محصول جدید و خدماتی که دارید، از این استیکر استفاده کنید تا مخاطبان به شما دایرکت بدهند و سوال و پیشنهادات و انتقادات خود را با شما در میان بگذارند.

استفاده از این استیکر به افزایش تعامل پیج شما کمک خواهد کرد.

وقتی مخاطبان رو در رو با شما در دایرکت صحبت می‌کنند، احساس بهتری پیدا می‌کنند.