سلام به کامنتهای پین شده اینستاگرام ، خداحافظ کامنتهای ترولها
این جمه چه معنی ای دارد؟
به تازگی اینستاگرام قابلیت پین کردن کامنتها را در اختیار همه کاربران قرار دادهاست. شما میتوانید برای هر پست تا ۳ کامنت را پین کنید تا بالای همه کامنتها نشان داده شود.
ویژگی نظرات پین شده اینستاگرام با هدف مقابله با تعاملات منفی یا توهین آمیز، به شما کمک میکند پستها را تعدیل کرده و با اطلاعات غلط یا قلدری مقابله کنید.
به علاوه اینکه میتوانید از آنها برای پاسخ دادن به سوالات متداول و یا تایید کسبوکار خود از طرف کاربران و مشتریان، استفاده کنید.
نحوه پین کردن کامنتها در اینستاگرام
برای پین کردن کامنتهای مورد نظر خود به پست مورد نظر بروید.
دست خود را چند ثانیه روی کامنت مورد نظر نگه دارید، تا مانند عکس زیر شود.
سپس آیکون پین را مطابق تصویر انتخاب کنید.
همانطور که در تصویر میبینید، کامنت مورد نظر شما پین شدهاست.
برای خارج شدن از این حالت (آنپین) هم:
انگشت خود را روی کامنت مورد نظر چند ثانیه نگه دارید
سپس گزینه Unpin را انتخاب کنید
به این نکته توجه کنید که شما نمیتوانید کامنت خود را پین کنید اما سعی کنید کامنتهایی که انتخاب میکنید، استراتژیک باشید.
زمان و توجه کمتری را روی ترولها و نظرات هرزنامه صرف کنید و بر روی توصیفات و مکالمه با مخاطبان تمرکز کنید.
کامنتها در اینستاگرم مهم هستند. آنها درباره مخاطبانتان به شما دیدگاه مشخصی میدهند، به شما این امکان را میدهند که با آنها ازتباط برقرار کنید و به سوالهایشان پاسخ دهید.
و حالا قابلیت کامنتهای پین شده به شما این امکان را میدهند تا کامنتها را تعدیل کنید.
۴ راهی که کسبوکارها میتوانند از کامنتهای پین شده اینستاگرام استفاده کنند
۱) نمایش دادن کامنتهای تاییدی مشتریان درباره محصولات و خدمات شما
طبق یک نظرسنجی، ۹۱٪ از مصرفکنندگان میگویند کامنتهای مثبت احتمال خرید آنها از یک کسبوکار را بیشتر میکند. البته این نظرسنجی درباره کامنتها در وبسایت بوده، اما حتما استفاده از کامنتهای مثبت را در استراتژی شبکههای اجتماعی خود قرار دهید.
پین کردن نظرات مثبت بر روی پستهای محصولات، به شما امکان میدهد تا توصیفات حقیقی را برجسته کنیدو مخاطبان شما از مشتریانی که از محصولات شما استفاده میکنند و عاشق آن هستند، چیزی بشنوند.
پین کردن این توصیفات در بالای کامنتها همچنین میتواند به مبارزه با ترولها کمک کند، زیرا به پایین کامنتها میروند.
اگر مشتری احتمالی توصیهای از طرف شخصی را که قبلا از شما خرید کردهاست، مشاهده کند، احتمال خرید او بالا میرود. این کار به ایجاد اعتماد و اعتبار برند شما کمک میکند.
نکته: تعامل نظرات پین شده خود را بررسی کنید. این یک روش عالی برای جمع آوری بازخورد مخاطبان است.
۲) برای مسئولیت اجتماعی از این ویژگی استفاده کنید
مطالعه انجام شده در آمریکا در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۷۴٪ از مصرفکنندگان باور دارند که کسبوکارها باید در مورد موضوعات مهم موضعگیری کنند. در این سال جنبشهای اجتماعی در اینستاگرام دوباره زنده شدند، به ویژه Black Lives Matter.
برندها، تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها از صنایع مختلف مانند Later, Kotn and CurlMix بیانیههایی را منتشر کردند که از این جنبش حمایت میکرد و خواستار تغییر بود.
پس از انتشار پستهای اولیه، صفحه اینستاگرام برندهای مختلف، مملو از کامنتهای مخاطبانشان شد که میپرسند چه اقدامات عملی دیگری را انجام میدهند؟ آیا آنها کمک مالی به جنبش کردند؟ چه تعداد کارمند سیاه پوست در بخشهای مدیریتی دارند؟
پاسخ به یک کامنت و قرار دادن آن در بالای یک موضوع، مانند Later، نشان میدهد که شما از پاسخگویی نمیترسید.
به جای حذف یا جلوگیری از پرسیدن سوالات سخت، با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید و اعتماد آنها را به برند خود افزایش دهید.
کامنتهای پین شده اینستاگرام را فرصتی برای نشان دادن شفافیت، انسانی سازی برند خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوطه بدانید.
۳) پاسخ دادن به سوالات متداول
محصول جدیدی را به تازگی معرفی کردید؟ با معرفی محصول در اینستاگرام، سوالات زیادی در ذهن مخاطبان ایجاد میشود.
پیشبینی سوالات متداول و پین کردن آن میتواند از گسترش هرگونه اطلاعات غلط جلوگیری کند.
به طور مثال برند لوازم آرایشی، یک مرطوب کننده پوست جدید را معرفی میکند و بعضی سوالات متداول درباره نوع پوست و موجودی این محصول در کانادا را در کامنتها پین میکند تا اطلاعات درستی به مخاطب بدهد.
پین کردن این کامنتها باعث دیده شدن بیشتر آنها میشود و شما را از پاسخ دادن چندباره به یک سوال نجات میدهد.
نتیجه چیست؟ مخاطبان کاملا آگاه، سوالات تکراری کمتر و دیدگاه درست و حقیقی مخاطبان درباره برند شما و محصولاتتان.
۴) مخاطبان را ترغیب به انجام مکالمه کنید
اینستاگرام پلتفرمی عالی برای مکالمه و رشد جامعه مخاطبان شما می باشد. پین کردن کامنتهای تامل برانگیز در مورد پستهای شما میتواند منجر به مکالمه در میان مخاطبان شما و درنهایت باعث افزایش تعامل شود.
یک اکانت میم، یا یک وبلاگ نویس – مانند Janea Brown – میتواند کامنتهای خنده دار را نشان دهد که دیگران را ترغیب میکند تا لطیفهها یا نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
پین کردن کامنتها به مخاطبان شما یادآوری میکند که آنها نه تنها با شما ارتباط برقرار میکنند بلکه با یکدیگر نیز تعامل برقرار میکنند.
نکته: سعی کنید هنگام نوشتن کپشن خود از جملههایی استفاده کنید که مخاطب شما را به اظهارنظر ترغیب کند. میتوانید یک جای خالی در کپشن بگذارید، یک سوال بپرسید یا یک نقل قول که بحثبرانگیز باشد.