اگر شما در اینستاگرام تولید محتوا میکنید، احتمالا دغدغه انتخاب اپلیکیشنهای ساخت پست و استوری اینستاگرام را دارید. به خصوص اگر شما با نرمافزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور آشنایی نداشته باشید، کار ساخت پست اینستاگرام برای شما سخت خواهد بود.
۱۰ تا از بهترین اپلیکیشنهای ساخت پست و استوری اینستاگرام
۱) اپلیکیشن (Adobe Spark Post (Web, IOS, Android
این اپلیکیشن محصولی از شرکت ادوبی است که از پیشگامان نرمافزارهای ویرایش و تولید عکس، کارهای گرافیکی و ویدیو است. این اپلیکیشن هم قابلیت اجرا در دسکتاپ را دارد و هم گوشی موبایل. اپ اسپارک برای افرادی که دانش کافی گرافیک ندارند، بسیار راحت و کار راهانداز است. استفاده آسان از این اپلیکیشن به شما این امکان را میدهد تا پستها و استوریهای چشمگیر بسازید و موجب افزایش رشد پیج شما شود.
با این برنامه میتوانید پستهای متحرک با فونت و قالبهای متنوع طراحی کنید.
هزینه استفاده از این اپلیکیشن رایگان است. اما برای امکانات بیشتر و حرفهای٬تر نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارید. به نظر من نسخه رایگان این اپلیکیشن برای استفاده معمولی روزانه اینستاگرام کافی است.
۲) اپلیکیشن(Canva (Web, IOS, Android
اگر به دنبال قالبهای آماده و شیک و مناسب برای انتشار در اینستاگرام هستید، جستوجو را متوقف کنید!
Canva سرزمین قالبهای استوری، پست و ویدیویی برای اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی است که قابل دسترسی و دانلود برای شما عزیزان از اپ استور برای ای او اس و برای اندرید از گوگل استور است
با استفاده از قالبهای کانوا میتوانید در استوریها و پستهای اینستاگرام بدرخشید.
کانوا برای دسکتاپ و سیستم عاملهای اندروید و آی او اس قابل اجراست.
این اپلیکیشن قالبهای آماده به دو نوع رایگان و پولی رایج است. بر اساس نیاز خود میتوانید استفاده از هرکدام را انتخاب کنید.
۳) اپلیکیشن IOS, Android) PicMonkey )
در اقات خاصی یک عکس کاملا مناسب و خوب، نیاز به اندکی ویرایش ویا ادیت دارد. اپلیکیشن PicMonkey برای رفع عیب عکسها به خصوص سلفیها مناسب است.
این اپلیکیشن به شما امکان میدهد تا چین و چروکهای صورت را رفع کنید و درخشش عکس را کاهش دهید.
بر اساس تحقیقات عکسهایی که از چهره افراد استفاده میکنند ۳۸ درصد بیشتر از بقیه عکسها لایک میگیرند. این اپ میتواند به بینقص شدن عکسهای شما کمک زیادی کند.
البته PickMonkey فقط برای عکسهای پرتره نیست. شما میتوانید با ویژگی “Adjustments” عکسهای LandScape فوقالعاده طراحی کنید.
۴) اپلیکیشن (VSCO (IOS, Android
خیلی وقت است که میدانیم فیلترهای عکس خود اینستاگرام برای ویرایش عکس کافی نیستند.
اپلیکیشن VSCO را میتوان سلطان فیلترها نامید. اپلیکیشنی برای ویرایش تصاویر که یکی از محبوبترین آنها هم هست.
فیلترهای پیشفرض جذاب این اپلیکیشن میتواند کیفیت پیج اینستاگرام شما را یک پله بالاتر ببرد. گنجینهای عظیم از فیلترها در نسخه پرمیوم این اپلیکیشن وجود دارد که گزینههای بیپایانی برای ویرایش تصویر در اختیارشما قرار میدهد.
اپلیکیشن VSCO رایگان است. اما برای دسترسی به امکانات حرفهایتر نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارید.
۵) اپلیکیشن (Snapseed (iOS, Android, macOS, Windows
بی شک میتوان گفت بهترین و دقیق ترین ابزار برای ویرایش عکس اینستاگرام، اپلیکیشن Snapseed است. تک تک جزییات عکس در این اپ کاربردی قابل ویرایش هستند.
Snapseed’s Stacks یکی دیگر از ویژگیهای عالی این اپ است که به شما امکان میدهد گروهی از فیلترها را به عنوان الگو ذخیره کنید. سپس این فیلترها را میتوانید برای عکسهای بعدی اعمال کنید.
این ویژگی به فید شما جلوهای سازگار و هماهنگ میدهد و در وقت شما صرفهجویی میشود.
برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به پرداخت هیچ هزینهای ندارید.
۶) (Afterlight (iOS
Afterlight یک
برنامه ویرایش عکس است که مجموعهای از دهها فیلتر، بافت و فریم دارد و گزینههای
مختلفی را برای ویرایش عکسهایتان در اختیار شما قرار میدهد.
شما میتوانید فیلترهای مخصوص خود را بسازید و ذخیره کنید. همچنین امکان اغام چند
عکس با هم و ویرایش کردن آنها در این اپلیکیشن ممکن است.
Afterlight با طراحی زیبا و سرراست خود ابزاری است با کاربرد آسان و ضروری برای عکسهای اینستاگرام شما.
استفاده از این اپلیکیشن فقط ۷ روز اول رایگان است و بعد از آن باید هزینه ماهانه بپردازید.
۷) (Adobe Lightroom Photo Editor (iOS and Android
محصولات Adobe برای قابلیت فوقالعاده ویرایش تصاویر مشهور هستند و لایت روم هم از این قاعده مستثنی نیست. با استفاده از ابزار ویرایش برنامه، تصاویر خام را ویرایش کنید و با تنظیم رنگ، اشباع، نوردهی، سایهها و موارد دیگر، عکسها را به کیفیت حرفهای برسانید.
فیلترهای از پیش تعیین شده آن را امتحان کنید، در بخش Discover، از ویرایشهایی که سایر کاربران Lightroom انجام دادهاند، الهام بگیرید. و با استفاده از آموزشهای تعاملی مهارتهای ویرایش عکس خود را درجه یک بالاتر ببرید.
۸) (۵٫ A Color Story (iOS and Android
A Color Story یکی از بهترین اپلیکیشنهای ساخت پست و استوری اینستاگرام است. این اپلیکیشن توسط چند عکاس راهاندازی شدهاست و به همین دلیل احتمالا یکی از درستترین برنامههای ادیت تصویر است.
این برنامه از ۲۰ ابزار ویرایش رایگان، فیلترها . افکتهایی که توسط عکاسان حرفهای و اینفلوئنسرها ساخته شده، تشکیل شدهاست. همچنین ابزار ویرایش حرفهای دیگری در این اپلیکیشن وجود دارد که برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت کنید.
۹) (A Design Kit (iOS
این برنامه را سازندگان اپلیکیشن A Color Story ساختهاند. با استفاده از لایهبندی برچسبها، قلمها، طرحها و بافتها روی عکسهای خود، محتوای اینستاگرام خود را شخصیسازی کنید تا شبیه هیچ پیج دیگهای نباشید.
در این اپلیکیشن بیش از ۶۰ فونت مختلف، بیش از ۲۰۰ طرح کلاژ و بیش از ۲۰۰ گزینه طراحی در اختیار شماست. ویژگی منحصر به فرد A Design Kit این است که میتوانید متن دلخواه خود را با فونتهای متنوعی که در اختیار شما قرار میدهد، روی تصاویر خود بنویسید.
برای استفاده از ویژگیهای پایه این اپلیکیشن نیازی به پرداخت هزینه ندارید و به نظر ن هم امکانات رایگان این برنامه برای استفاده روزانه کافیست.
۱۰) (InShot (iOS and Android
اپلیکیشن
اینشات را بیشتر اینستاگرامبازها میشناسند.
این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامههای اینستاگرام برای ویرایش ویدیو است، بیشتر
به این دلیل که بسیار جامع است. شما میتوانید زمان کلیپهای ویدیویی را کوتاه
کنید، آنها را برش دهید، سرعت آنها را تنظیم کنید و ادغام کنید.
تنظیم نور و کنتراست از سادهترین ویژگیهای این اپلیکیشن است. اما یکی از اصلیترین ویژگیهای اینشات، اضافه کردن موزیک به ویدیوهاست. علاوه بر اینها این برنامه ویژگیهای منحصر به فرد برای اینستاگرام دارد. یکی از آنها امکان تنظیم کردن سایز ویدیوها و تصاویر بر اساس اندازههای اینستاگرام است.
چند روز پیش اینستاگرام تولد ده سالگیش را جشن گرفت و به همین مناسبت قابلیتهای جدید برای کاربران ارائه کرد.
اولین سورپرایز اینستاگرام برای سال جدید، ارائه چندین آیکون جدید برای کاربران که هوم اسکرین خود را شخصیسازی کنند.
نحوه تغییر دادن آیکون اینستاگرام چگونه است؟
آیکونهای نارنجی، زرد، سبز، بنفش، مشکی، سفید و حتی آیکون کلاسیک و قدیمی اینستاگرام را میتوانید در هوم اسکرین گوشی خود استفاده کنید.
یکی از قابلیتهای جدید اینستاگرام نقشه استوری یا Story Map می باشد.
استوری مپ یک نقشه مکانی و زمانی از تمام استوریهایی که در سه سال گذشته در اینستاگرام به اشتراک گذاشتهاید، در اختیار شما قرار خواهد داد. با این ویژگی میتوانید خاطرات زیبای گذشته را مرور کنید.
نقشه استوری اینستاگرام
طبق مکانهایی که استوری گذاشتهاید و بر اساس روزهای ماه استوریها را میتوانید مرور کنید که خیلی جالب است. اما این نکته را به ما یادآور میشود که اینستاگرام تمام فعالیتهای ما را رصد و پیگیری میکند؛ حتی استوریهایی که به ظاهر قرار است ۲۴ ساعت بعد پاک شوند.
یکی از قابلیتهای جدید اینستاگرام که مربوط به بخش IGTV است؛ امکان خرید از طریق ویدیوهای IGTV است که یک آیکون به شکل کیف خرید به این ویدیوها اضافه شدهاست.
خرید در ویدیو IGTV
این میتواند انگیزه دیگری برای برندها و اینفلوئنسرها برای استفاده بیشتر از IGTV باشد. اگرچه شاید برایتان جالب باشد که اینستاگرام
همچنین اشاره کردهاست که یک برگه خرید مشابه برای Reels نیز به زودی ارائه میشود.
تجارت الکترونیکی یکی از عناصر اصلی استراتژی رشد اینستاگرام است و همراه با افزودن فروشگاهها، افزودن روشهای بیشتر و ساده برای خرید محصولات، برای به حداکثر رساندن درآمد درآمد پلتفرم بسیار مهم است. اینستاگرام برچسب های خرید را در استوری در سال ۲۰۱۸ اضافه کرد.
یکی از قابلیتهای اضافه شده به اینستاگرام، در رابطه با پیشگیری از قلدری در این پلتفرم است. در این قابلیت، کامنتهایی که مشابه کامنتهای قبلی که شما گزارش کردهاید باشند، به صورت خودکار پنهان خواهند شد. اگر هم میخواهید تمام کامنتهای پنهان شده را ببینید، گزینه “View Hidden Comments” را انتخاب کنید.
مخفی کردن کامنت توهین آمیز؟
چگونه است؟
اینستاگرام همچنین هنگامی که افراد به طور مکرر سعی در ارسال اظهارات
توهین آمیز دارند، ویژگی هشدارهای تند خود را گسترش میدهد تا شامل یک هشدار اضافی
شود.
اینستاگرام دارای ویژگی مجهز به هوش مصنوعی است که با دادن فرصتی برای تأمل و
ایجاد تغییرات قبل از ارسال، به افراد اطلاع می دهد که چه موقع ممکن است نظرات
آنها توهین آمیز تلقی شود.
اکنون این ویژگی بزهکاران تکراری را هدف قرار خواهد داد و این به آنها پیشنهاد میکند
لحظه ای به عقب بروند و در مورد سخنان خود و عواقب احتمالی آن تأمل کنند.
تا حالا شنیدهاید که کسی بگوید من «اپل بازم» یا من «اندروید یوزرم» یا حتی کسی از شما بپرسدکه «آدیداس بازی» یا «نایکی باز»؟ این دقیقا کاری است که آگاهی از برند برای یک برند انجام میدهد.
خود را در سبک زندگی و عادات خرید مصرفکننده جای دهید، تا مشتری مجبور نباشد قبل از هربار خرید، بارها و بارها فکر کند.
در این مقاله سعی میکنم مطالبی بگویم تا آگاهی از برند را بهتر درک کنید، آن را در بین مخاطبان خود جا بیندازید و کمپینهایی ایجاد کنید که به آن امکان رشد مداوم و شکوفایی با تجارت شما را میدهد.
حالا وقت آن رسیده که آگاهی از برند را تعریف کنیم:
آگاهی از برند نشان دهنده میزان آشنایی مخاطبان هدف شما با برند شما و میزان شناخت آنها از برند است. برندهایی با آگاهی از برند بالا، معمولا «ترند» و «محبوب» هستند.
آگاهی از برند در هنگام بازاریابی و تبلیغ شرکت و محصولات خود، به ویژه در مراحل اولیه شروع یک کسبوکار، ارزشمند است.
درواقع وقتی شما برای خرید به مغازهای میروید و مثلا به جای اینکه بگویید: “یک گوشی موبایل میخواهم که این مشخصات را داشتهباشد”، میگویید: “یک گوشی آیفون میخواهم”.
آگاهی از برند ممکن است مفهومی مبهم به نظر برسد و در حقیقت، همین است. اما فقط به این دلیل که معیاری نیست که بتوان کاملا تعیین کرد، به این معنی نیست که ارزش ندارد. اما در واقع برای
موفقیت در تجارت و اهداف کلی بازاریابی فوق العاده مهم است.
در جهانی که مصرفکنندگان قبل از خرید تحقیقات زیادی میکنند تا محصولی را خریداری کنند و به نظرات دیگران اعتماد میکنند، اعتماد برند از همه چیز مهم تر است. هنگامی که مصرف کننده با برند شما ارتباط برقرار میکند،احتمالا
خریدهای مکرر از برند شما بدون فکر قبلی خواهد کرد و این پروسه شروع تبدیل یک مشتری به مشتری وفادار است.
رابطه انسانها با برندها بسیار شبیه به رابطه انسانها با یکدیگر است. هرچهقدر اعتماد بیشتر است این رابطه قویتر خواهد بود. تلاشهای مربوط به آگاهی از برند، به برند شما شخصیت و احترام میدهد.
وقتی میخواهیم لباسهایمان را بشوریم، میگوییم با «تاید» میشورم، وقتی می٬خواهیم دستمال کاغذی بخریم به مغازهدار میگوییم «کلینکس» بده، وقتی میخواهیم چیزی در اینترنت جستجو کنیم،
میگوییم «گوگل کن»، وقتی میخواهیم نوشابه سفارش دهیم، میگوییم «کوکا بیار».
درست میگویم؟ به احتمال زیاد. اما توجه کنید که هیچکدام از اینها فعل یا اسم نیستند، آنها نام برندهایی هستند که آنقدر بزرگ شدهاند که جای کلمات را گرفتهاند. این کاری است که آگاهی از برند انجام میدهد. این اقدامات و محصولات را با برندهای خاص مرتبط میکند. ناخودآگاه ما را ترغیب میکند کلمات رایج را با نام برند جایگزین کنیم. و بدون آنکه بدانیم کوکاکولا و کلینکس، در حال بازاریابی برای ما می باشند.
ارزش ویژه برند، ارزش کسبوکاری را توصیف میکند که توسط تجارب مصرف کننده و درک کلی آن از برند تعیین میشود. تجارب مثبت و ادراک مثبت دارای ارزش ویژه برند مثبت هستند و همین امر در مورد تصورات منفی نیز صدق میکند.
چند مورد از نتایج ارزش ویژه برند:
چگونه یک برند ارزش ویژه برند را ایجاد میکند و افزایش میدهد؟ با ایجاد آگاهی از برند و ترویج مداوم تجربیات مثبت با برند. آگاهی از برند پایه و اساس ارزش ویژه برند است.
هنگامی که مصرفکننده از برند شما آگاهی پیدا کرد، بدون کمک آن را شناسایی میکند، به دنبال خرید آن میرود، شروع به ترجیح آن نسبت به برندهای مشابه دیگر میکند و به سمت وفاداری پیش میرود. که نه تنها منجر به خریدهای بیشتر میشود، بلکه به دوستان و خانواده خود نیز آن را پیشنهاد میدهد.
دوستان! به همین دلیل آگاهی از برند بسیار مهم است. اعتماد مشتریان شما را جلب میکند، ارتباطات مثبت و ارزش ویژه ای در برند ایجاد میکند. همچنین به برند شما اجازه میدهد که به کالای اصلی برای مصرفکننده تبدیل شود.
آگاهی از برند بین مخاطبان و عموم مردم یک شبه اتفاق نمیافتد و نازمند اعتماد سازی و تلاش فراوان است . این امر همچنین از طریق یک تبلیغات یا یک بازاریابی ساده اتفاق ایجاد نمیشود.
آگاهی از برند قوی نتیجه چندین برنامه همزمان است که فراتر از تلاش برای جلب مشتریانی است که پول پرداخت کنند.
در اینجا از چند روش برای ایجاد آن و ایجاد تاثیر ماندگار بر مخاطبان صحبت میکنم:
وقتی دوست جدیدی پیدا میکنید، دوست دارید چه چیزی را در مورد او کشف کنید؟ من دوست دارم درباره سرگرمیها، علایق، دوست داشتنها و دوست نداشتنها و موارد دیگر او بدانم. من همچنین به نحوه صحبت آنها، چیزهایی که دوست دارند درباره آنها صحبت کنند و مواردی که باعث هیجان آنها میشود توجه میکنم.
این ویژگیهایی است که برند شما باید در مورد خود تعیین و ترویج کند. برای تاثیرگذاری بر مخاطبان، باید خود را بیشتر از شرکتی که چیزهای میفروشد، تعریف کنید. چگونه خود را تعریف میکنید؟ اگر مجبور باشید برند خود را به دوست جدیدی معرفی کنید، از چه کلماتی استفاده میکنید؟
درونگرا یا برونگرا، ساکت یا شلوغ. تمام انسانها از برقراری ارتباط و گذراندن وقت با یکدیگر سود میبرند. این راه ارتباط ما، یادگیری چیزهای جدید و شناخته شدن توسط دیگران است.
اگر با دیگران فقط وقتی میخواهید چیزی به آنها بفروشید و یا برای پشتیبانی، ارتباط برقرار کنید، به عنوان کسبوکاری تعاملی و اجتماعی شناخته نمیشوید.
برای افزایش آگاهی از برند خود باید اجتماعی باشید. سعی کنید از قانون 80، 20 در شبکههای اجتماعی استفاده کنید. 20 درصد محتواهای شما درباره محصول و خدماتتان و 80 درصد آموزش و ایجاد ارزش
برای مخاطبانتان باشد.
در اکانتهای شبکههای اجتماعی خود جوری رفتار کنید که انگار دنبال پیدا کردن دوست هستید، نه دنبال فروش محصولاتتان. تحقیقات نشان میدهد که بیش از 50٪ شهرت برند از جامعه پذیری آنلاین
ناشی میشود. اجتماعی بودن منجر به آگاهی بیشتر و به سادگی شناخته شدن شما میشود.
داستانسرایی یک تاکتیک بازاریابی فوق العاده قدرتمند است، چه شما در حال بازاریابی محصولات هستید و چه در تبلیغ برند خود. چرا؟ چون این کار باعث میشود تا مخاطب را با مطالب خود درگیر کنید و
مشارکت آنها با شما بالا برود.
اما داستان شما باید درباره چه چیزی باشد؟
هر چیزی، به شرطی که درست باشد. داستان میتواند روایت بنیانگذار شما باشد، داستانی درباره اینکه چگونه کسب و کار شما ایده اولیه محصول خود را داشته است یا روایت موفقیت کسبوکار کوچک
شما در دنیای بزرگ رقبایتان.
به اشتراکگذاری را آسان کنید
صنعت، استراتژی، محصول شما هرچه که باشد، باید به اشتراکگذاری مطالب شما برای مخاطبانتان آسان باشد. به عنوان مثال شبکههای اجتماعی شما باید عمومی باشد، تا مخاطبان بتوانند با
دوستانشان به اشتراک بگذارند.
بازاریابی شفاهی (Word Of Mouth) موثرترین راه برای آشنایی با برند شما و اعتماد به آن است. مردم معمولا به محصولات و خدماتی که دوستان و آشنایشان معرفی میکنند، اعتماد میکنند. اگر ارسال
پستهای خود را آسان کنید، مصرفکنندگان با کلیک کردن روی “اشتراک” آگاهی از برند را برای شما افزایش میدهند.
آگاهی از برند درباره تاثیرگذاری است. درواقع این فرآیند درمورد نوعی از تعامل با مخاطبان است که فقط پول، وفاداری و مشارکت نمیخواهد.
تصور کنید فرد جدیدی را ملاقات کردهاید که می خواهد دوست شما باشد. اگر آنها هر یک از موارد بالا را از شما بخواهند، شما احتمالا میخندید و دور میشوید، درست است؟ این رویکرد نه تنها هیچ
کمکی به دوستی نمیکند، بلکه هیچ تأثیری ماندگار بر شما نمی گذارد. همین امر برای ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان شما نیز صدق میکند.
همانطور که احتمالا شما این را بدانید، IGTV به برندها اجازه می دهد تا ویدیو های سریالی بلند مدت خود را در اینستاگرام قرار دهند. این یک فرصت عالی برای ساخت تعامل، مشارکت با اینفلوئنسرها و بهبود استراتژی اینستاگرام مارکتینگ است. اما چطور می توان یک کانال IGTV ایجاد کرد؟ بهترین راه های استفاده از این قابلیت به نفع بیزینس شما چطور هستند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با هم می بینیم که چطور می توان از IGTV به نفع برند استفاده کرد.
IGTV یک کانال ویدیویی طولانی مدت است که در اپلیکیشن اینستاگرام و همچنین به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در دسترس کاربران قرار دارد. اینستاگرام این قابلیت را در ماه ژوئن ۲۰۱۸ عرضه کرد. این پلتفرم به برندها اجازه ساخت ویدیوهای بیشتر از مدت زمان معلوم برای پست ها و استوری ها را می دهد. در واقع، کاربران دارای تاییدیه حتی می توانند ویدیوهای ۱ ساعته را نیز در این پلتفرم قرار دهند. در حالی که کاربران عادی می توانند حداکثر ویدیوهای ۱۰ دقیقه ای بگذارند که باز هم بسیار بیشتر از مدت زمان محدود استوری و پست های اینستاگرام است.
در سال ۲۰۱۹، اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا این اجازه را داده بود که پیش نمایش ۱ دقیقه ای از ویدیوی خود را در فید اینستاگرام قرار دهند تا میزان دسترسی ویدیو افزایش پیدا کند. این قابلیت برای جلب توجه بدون نیاز به نصب اپلیکیشن IGTV توسط مخاطبان بسیار عالی می باشد.پلتفرم اینستاگرام اخیراً قابلیت سریالی IGTV را نیز معرفی کرده است، این قابلیت به تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد که یک سری ویدیوی مرتبط با یکدیگر را در بازه های زمانی معین (هفتگی، ماهانه و سالانه) منتشر کنند. به این موضوع مانند سریالی که در تلویزیون یا یوتیوب می بینید نگاه کنید.
برندها در وفق پیدا کردن با IGTV از زمان عرضه آن به دلایل مختلفی به کُندی عمل کرده اند که مهم ترین دلیل می تواند نیاز به صرف زمان و هزینه زیاد برای ساخت ویدیوهای طولانی مدت در شبکه های اجتماعی باشد. اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، IGTV می تواند یک راه عالی برای ایجاد تعامل با برند شما باشد.
در قبل به این صورت بود که اگر می خواستید ویدیویی را در بخش IGTV قرار دهید باید ابتدا یک کانال برای این کار ایجاد می کردید. اما اینستاگرام مدت زیادی است که این مانع را از سر راه برداشته است. تمام چیزی که برای ساخت یک اکانت IGTV نیاز دارید، در واقع همان اکانت اینستاگرام شماست. اکانت شما به شما این اجازه را می دهد که ویدیوهای مورد نظر خود را از داخل اپلیکیشن اینستاگرام یا اپلیکیشن مخصوص IGTV آپلود کنید. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد اکانت اینستاگرام دارید. بنابراین بیایید به بقیه مقاله بپردازیم.
آپلود کردن ویدیو در IGTV بسیار ساده است و راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.
· نحوه آپلود ویدیو در IGTV از داخل اینستاگرام
برای این کار، ابتدا روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
ویدیویی که ۶۰ ثانیه یا بیشتر زمان دارد را انتخاب کرده و Next را بزنید.
گزینه Share as Long Video را انتخاب کنید. این به شما اجازه می دهد تا ویدیو کامل را در IGTV آپلود نمایید، در حالی که پیش نمایش کوتاهی از ویدیو نیز در فید اینستاگرام شما قرار خواهد گرفت. ادامه را بزنید.
در این قسمت می توانید عکس کاور ویدیو را از یکی از قسمت های ویدیو انتخاب کنید یا می توانید عکسی را از گالری عکس های خود انتخاب کرده و به عنوان کاور ویدیو قرار دهید.
در قسمت بعد شما باید برای ویدیو عنوان و توضیحاتی را بنویسید. شما همچنین در این قسمت می توانید انتخاب کنید که پیش نمایشی از ویدیوی شما در فید اینستاگرام قرار بگیرد یا خیر. همچنین در صورتی که از فیس بوک نیز استفاده می کنید در این قسمت می توانید ویدیو را در این پلتفرم نیز به اشتراک بگذارید.
همچنین در این صفحه شما توانایی این را دارید که ویدیو را به یک سری ویدیو اضافه کنید. اگر در حال حاضر سری ویدیویی در IGTV ندارید نگران نباشید، در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چطور می توانید این کار را انجام دهید. زمانی که عنوان و توضیحات ویدیو را نوشتید می توانید Post از قسمت بالا سمت راست صفحه را بزنید. به همین راحتی توانستید که یک ویدیوی IGTV را از درون اینستاگرام آپلود کنید.
· نحوه آپلود ویدیو IGTV در اپلیکیشن IGTV
در این قسمت شما بر روی علامت + در بالا سمت راست صفحه ضربه می زنید.
حال ویدیویی با مدت زمان ۶۰ ثانیه یا بیشتر را انتخاب می کنید.
در مرحله بعد می توانید عکس کاور ویدیو را از قسمتی از خود ویدیو یا عکسی در گالری خودتان انتخاب کنید.
در قسمت بعدی نیز مانند مورد قبل عنوان و توضیحات ویدیو را نوشته و می توانید پیش نمایشی در اینستاگرام قرار دهید و در صورت نیاز ویدیو را در اکانت فیس بوک خود نیز به اشتراک بگذارید.
همچنین می توانید ویدیو را به یک سری ویدیو دنباله دار اضافه کنید و یا اگر سری ویدیو ندارید نگران نباشید ما در پایین تر به شما آموزش خواهیم داد که چطور می توانید یک سری ویدیو ایجاد کنید. در نهایت با نوشتن عنوان و توضیحات ویدیو می توانید آن را پست کنید.
فرقی ندارد که بخواهید سری ویدیوی IGTV خود را در اپلیکیشن IGTV ایجاد کنید یا اینستاگرام، چرا که مراحل هر دو مشابه هم هستند. برای انجام این کار، باید به پنجره ای برسید که بالاتر اشاره کردیم که مخصوص به اضافه کردن ویدیو به سری ویدیوی مشخصی است. از این قسمت برروی Add to Series کلیک کنید.
حالا در صفحه باز شده برروی Create Your First Series ضربه بزنید.
در این قسمت عنوان و توضیحات سری خود را وارد کرده و بعد از اتمام بر روی تیک آبی بالای صفحه ضربه بزنید
مطمئن شوید سری که می خواهید ویدیوی شما در آن قرار می گیرد انتخاب شده باشد، حال می توانید Done را بزنید و در اینجا سری ویدیوی شما ساخته می شود.
در این قسمت تمامی اطلاعاتی که باید در مورد مشخصات ویدیوهای IGTV داشته باشید را برایتان قرار داده ایم.
· File Format: MP4
· مدت زمان ویدیو: حداقل ۱ دقیقه
· ماکسیمم مدت زمان آپلود ویدیو از طریق موبایل: ۱۵ دقیقه
· ماکسیمم مدت زمان آپلود ویدیو از طریق وب: ۱ ساعت
· نرخ ابعاد عمودی: ۹:۱۶
· نرخ ابعاد افقی: ۱۶:۹
· حداقل نرخ فریم: ۳۰ فریم بر ثانیه
· حداقل رزولوشن: ۷۲۰ پیکسل
· ماکسیمم سایز فایل برای ویدیوهای کمتر از ۱۰ دقیقه: ۶۵۰ مگابایت
· ماکسیمم سایز فایل برای ویدیوهای حداکثر ۶۰ دقیقه ای: ۶ گیگابایت
· سایز عکس کاور: ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل
نکته: شما نمی توانید عکس کاور خود را بعد از آپلود کردن ویدیو ویرایش کنید، بنابراین قبل از انتشار ویدیو از آن اطمینان حاصل کنید.
در این قسمت ۵ ایده برای ساخت ویدیو و حتی سری ویدیو در IGTV برای بیزینس های مختلف وجود دارد.
· ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید
یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تعامل از طریق ویدیوهای آموزشی کاربردی است. این ویدیوهای چگونه انجام دهیم می توانند در مورد موضوع های مختلف مرتبط با صنعت شما باشند. مثلاً، فرض کنید شما برندی مرتبط با تناسب اندام دارید. شما می توانید یک سری ویدیو را بر اساس آموزش های تمرینی یا حتی رسپی های سالم تولید کنید. اگر سازمان شما محصولی را به فروش می رساند، می توانید تمرکز خود را به سمت نحوه استفاده از محصولات معطوف کنید. فرصت های بسیار زیادی برای ویدیوهای IGTV برند شما وجود دارد.
به طور مثال آکادمی دیجیتال مارکتینگ IGTV در خصوص دوره های آموزشی خود در پیج اینستاگرام قرار می دهد:
· یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار کنید
یک جلسه پرسش و پاسخ با مخاطبان می تواند راه عالی برای پاسخگویی به سوالاتی که دنبال کنندگان شما شاید داشته باشند، باشد. همچنین این شیوه می توانید راه عالی برای رونمایی از رهبری افکار شما در صنعت خودتان باشد. برای این کار بهتر است ابتدا پست و استوری را در مورد این جلسه قبل از برگزاری قرار دهید. مطمئن شوید که از فالوورهای خود درخواست سوال پرسیدن در آن زمان را خواهید کرد. شما می توانید از این سوالات در ضبط ویدیوی IGTV خود استفاده کنید.
· ویدیوهای پشت صحنه بگذارید
این یک راه عالی برای ایجاد شفافیت در برند خودتان است. با نشان دادن شیوه کاری کمپانی خود به مخاطبان، چه به صورت مصاحبه با کارکنان و یا نشان دادن فضای کاری، شما برند خود را برای مخاطبان انسان سازی می کنید. نتیجه این کار اعتماد بیشتر میان شما و مخاطبان شما خواهد بود و اعتماد به برند یکی از حیاتی ترین موارد برای بازاریابی و فروش است.
· رویدادی را پخش کنید
رویدادی مانند سمینار یا یک کنفرانس را برگزار خواهید کرد؟ این رویداد را با مخاطبان خود در کانال IGTV به اشتراک بگذارید. این یک فرصت عالی است که کسانی که در این رویداد حضور نداشته اند، بتوانند به صورت مجازی در آن حضور پیدا کنند. مخاطبان شما از این کار شما قدردان خواهد بود و شما نیز محتوایی دارید که می تواند تعامل بیشتری با دنبال کنندگان ایجاد کند.
· برنامه تلویزیونی برگزار کنید
تابحال رویای دیدن نام خود در پایین برنامه های تلویزیونی شبانه را داشته اید؟ خوب حالا می توانید به نحوی به رویای خود حقیقت ببخشید. شما می توانید برنامه های شبانه ای را در IGTV برگزار کنید که با محوریت برند شما هستند. می توانید مهمان هایی داشته باشید که اینفلوئنسر یا رهبر افکار در صنعت کاری شما باشند. می توانید به تنهایی در مورد اخبار صنعت خود صحبت کنید. اگر جاه طلبی بالایی دارید، می توانید از همکاران خود استفاده کرده و یک گروه خانگی تشکیل دهید.
نکات و ترفندهای استفاده از IGTV
· ویدیوهای خود را در کانال های مختلف Promote کنید
هر زمان که شروع به پست گذاشتن در کانال جدیدی می کنید؛ بهترین کار این است که برنامه هایی که در نظر دارید را به دنبال کنندگان خود در کانال های دیگر اطلاع رسانی کنید، شاید تمایل داشته باشند که شما را در این کانال نیز دنبال کنند. این موضوع بخصوص در مورد IGTV بسیار صدق می کند، چرا که بعضی از مردم باید اپلیکیشن جدیدی را برای دیدن محتوای شما دانلود کنند. IGTV چندین راه برای معرفی محتوای خود در کانال های دیگر در اختیار شما قرار می دهد:
· شما می توانید پیش نمایش و لینکی را از ویدیوی IGTV خود در استوری اینستاگرام قرار دهید. (اکانت های بیزینس یا تایید شده)
· می توانید یک دقیقه پیش نمایش از ویدیو را در فید اینستاگرام و پروفایل خود قرار دهید تا بینندگان را به دیدن بقیه ویدیو در IGTV تشویق کنید.
· ویدیوهای IGTV را در اکانت فیس بوک متصل شده به اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.
در خارج از اینستاگرام نیز سعی کنید مخاطبان خود در کانال هایی مانند فیس بوک، توئیتر و خبرنامه های ایمیلی را به دیدن ویدیوهای IGTV خود تشویق کنید.
· ویدیوهای خود را برای بازدید بدون صدا بهینه سازی کنید
احتمال این که کسانی که ویدیو شما را در IGTV مشاهده می کنند صدای دستگاه خود را فعال کنند وجود دارد، اما حتی ویدیوهایی که به صورت پیشفرض در این پلتفرم و اینستاگرام اجرا می شوند هم با صدای غیرفعال هستند. اگر در حال به اشتراک گذاری ویدیو در فید اینستاگرام و یا IGTV خود هستید، اکثر مردم با صدای باز آن ها را تماشا نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که ویدیوی شما برای اجرا شدن بدون صدا نیز بهینه سازی شده باشد یا بدون صدا نیز معنی و مفهوم خود را برساند. مثلاً می توانید زیرنویس های خوانا را در پایین ویدیو قرار دهید.
· مهم ترین اطلاعات را جلوتر قرار دهید
مردم در
فید خود به سرعت اسکرول می کنند. شما تنها پنجره کوچکی از زمان برای جلب توجه آن
ها دارید، اگر خیلی خوش شانس باشید شاید ۱
دقیقه، اما اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم نهایتاً ۱۵ ثانیه. بنابراین مطمئن شوید که ویدیوی IGTV شما به
سرعت هرچه تمام تر این توجه را به سمت خود معطوف می کند. نگذارید که این توجه از
بین برود یا دلیلی به آن ها برای رفتن به ویدیوی دیگر ندهید. این موضوع مخصوصاً
زمانی که پیش نمایشی از ویدیو در فید اینستاگرام خود قرار می دهید اهمیت پیدا می
کند، جایی که بینندگان ممکن است تحریک شوند که بقیه ویدیو را در IGTV مشاهده
کنند.
به قسمت اول ویدیوی خود به عنوان مقدمه یک پست بلاگ نگاه کنید. مهم نیست که ویدیوی شما چقدر پر زرق و برق و تعامل برانگیز باشد، شما باید به این سوالات توانایی پاسخگویی داشته باشید:
· ویدیو درباره چیست؟
· چرا باید به دیدن ادامه دهید؟
· ویدیو برای چه کسانی است؟
· طول ویدیو چقدر است؟
پاسخ دادن به این سوالات ضمانت بازدید طولانی تر و با کیفیت تری را از سوی مخاطبان به شما خواهد داد.
· از هشتگ های مرتبط در توضیحات ویدیو استفاده کنید
کارایی جستجو در IGTV با مقداری انتقاد مواجه شده است. تا آپریل 2020، شما تنها می توانید پروفایل ها را جستجو کنید به جای این که توانایی این را داشته باشید که به دنبال ویدیوهای موضوعات مشخصی باشید. اما اینستاگرام ظاهراً در حال کار کردن برروی تغییر این شیوه است. در این مدت، مطمئن شوید که ویدیوهای شما برای کسانی که شما را دنبال نمی کنند نیز از طریق هشتگ های مرتبط به نمایش دربیایند. ویدیوهای شما در قسمت هشتگ هایی که قرار می دهید در اینستاگرام نمایش داده می شوند، جایی که کسانی که هشتگ مورد نظر را دنبال می کنند می توانند ویدیو را ببینند.
· تنها محتواهایی با فرمت های طولانی تر پست کنید
IGTV مکانی برای رونمایی کردن از استوری های اکانت شما نیست. اگر می خواهید مردم شما را در هر دو کانال دنبال کنند، باید مطمئن شوید که دلیل کافی برای انجام این کار را به آن ها می دهید.
این به معنی تولید محتوای جدیدی است که فرمت طولانی تری دارد. در حالی که استوری های اینستاگرام شما به گونه ای طراحی شده اند که به صورت کلیپ های ۱۵ ثانیه ای به نمایش دربیایند، اگر می توانستید بیشتر از این ۱۵ ثانیه در اختیار داشته باشید چه کاری انجام می دادید؟ به این موضوع به خوبی فکر کنید و برای ویدیوهای IGTV خود ایده ها را پیاده سازی کنید. درست مانند یوتیوب، محتواهای طولانی مدت آموزشی در IGTV نیز محبوب هستند. بعضی از برندها حتی سری های پرمحتوایی نیز درباره یک موضوع در این اپلیکیشن منتشر کرده اند.
· از رنگ، فونت، قالب و … برند خود استفاده کنید
فقط بخاطر این که در اپلیکیشن دیگری هستیم بدین معنی نیست که ما برند دیگری هستیم. همین که اپلیکیشینی را ترک کنیم تا بتوانیم با وارد شدن به اپلیکیشن دیگری محتوای مورد نظر را مشاهده کنیم می تواند تجربه آزاردهنده ای باشد، بنابراین شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا این تجربه را بهبود بخشید. بگذارید مخاطبان شما بدانند که در این اپلیکیشن نیز شما خودتان هستید و تنها پلتفرم عوض شده است. این به معنی حفظ رنگ ها، لحن و حس همیشگی برند شماست.