اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

تب ریلز و فروشگاه به صفحه اصلی همه کاربران اینستاگرام اضافه شد

آیا میدانستید اینستاگرام با اضافه کردن تب ریلز به فید اصلی کاربران، بیش از پیش در حال رقابت با تیک‌تاک است.

همچین با اضافه کردن تب فروشگاه به فید اصلی، خرید و فروش در این شبکه اجتماعی آسان‌تر از همیشه است. البته به علت تحریم‌ها علیه ایران، متاسفانه قابلیت فروشگاه در ایران قابل استفاده نیست.



اینستاگرام درباره اضافه شدن تب ریلز چه چیزی میگویدو چه اطلاعاتی میدهد:

«در اینستاگرام، تمرکز ما همیشه بر روی جوانان و خالقان محتوا بوده، چون ترندهای جدید شبکه‌های اجتماعی را آنها می‌سازند. تغییرات حال حاضر به سرعت اتفاق می‌افتد، از جمله نحوه استفاده هر دو این گروه‌ها از اینستاگرام و تعامل آنها با جهان. امسال، با همه گیر شدن کرونا و در خانه ماندن اکثر مردم جهان، ما در اینستاگرام شاهد رشد انفجاری ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده هستیم.»

 

البته این ویدیوهایی که وایرال می‌شوند معمولا اول در تیک‌تاک آپلود می‌شوند و سپس در اینستاگرام به دنبال آن وایرال می‌شوند.

اینستاگرام امیدوار است که با اضافه کردن قابلیت ریلز، این ویدیوهای وایرال از این پلتفرم شروع شوند و سپس به بقیه شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کنند.

اینستاگرام پیش از این در ماه سپتامبر، تب ریلز را برای کاربران در هند (جایی که استفاده از تیک‌تاک ممنوع شده‌است)، اضافه کرده‌بود.

کاربران هندی به دنبال جایگزینی برای تیک‌تاک بودند و استقبال خوبی از ریلز در هندوستان شد. همزمان، برخی از کاربران آلمانی و ایتالیایی، از اضافه شدن ریلز در بخش IGTV خبر داده‌بودند.

 

واضح است که این آزمایش‌های اولیه با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده که اینستاگرام این ویژگی را به صورت گسترده در اختیار تمام کاربران قرارداده‌است.

آیا ریلز محبوب خواهد شد؟

بحث‌های پیرامون ریلز تا کنون نشان می‌دهد که کاربران هنوز هم ریلز را نسخه بی‌کیفیت تیک‌تاک می‌دانند که معمولا ویدیوهای تیک‌تاک در آن آپلود می‌شوند و هنوز کاربران به آن به چشم یک مرجع برای ساخت ویدیوهای کوتاه نگاه نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد در ایالات متحده تیک‌تاک همچنان محبوب‌تر و پرطرفدارتر باقی بماند. علی‌رغم فرمان ترامپ برای فروش اجباری تیک‌تاک، بعید به نظر می‌رسد اتفاقی که در هند برای تیک‌تاک افتاد، بدر آمریکا هم بیافتد.

بنابراین به نظر می‌رسد ریلز به محبوبیت تیک‌تاک نخواهد رسید . اما همینکه 1 میلیارد کاربر اینستاگرام، این تب جدید را در صفحه اصلی خود ببینند، بدون شک با آن کار خواهند کرد و حداقل ریلزهای جدید را چک می‌کنند.

اگر اینستاگرام بتواند پلن درآمدزایی قوی برای ریلز تعریف کند، شاید منجر به مهاجرت خالقان ویدیو از تیک‌تاک به این اپ شود و اینستاگرام بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند.

تبلیغات در ریلز اینستاگرام

آدام موسری مدیر اینستاگرام به خبرنگاران گفته که تبلیغات به زودی به ریلز اضافه خواهد شد.

او اضافه کرده است که:

«من فکر می‌کنم ما می‌توانیم از همان قالب تبلیغات استوری برای ریلز هم استفاده کنیم. چون ماهیت هر دو شبیه هم است. بنابراین این به نفع شما خواهد بود و نیازی به خلق ایده‌های جدید برای ریلز به طور جداگانه برای تبلیغات ندارید.»

با اضافه شدن ریلز و فروشگاه صفحه اصلی اینستاگرام شلوغ به نظر می‌رسد و ممکن است کاربران را گیج کند. اما باید صبر کرد و رفتار کاربران را با این دو ویزگی جدید دید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد