اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

بهبود نرخ تلگرام

بهبود نرخ تلگرام

مقدمه-چندنکته مهم برای بهبودنرخ تعامل اینستاگرام زمانی که شما یک حساب کاربری در ایسنتاگرام افتتاح می کنید، قطعاً بدنبال یک هدف هستید. این هدف برای افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال می توانید صاحب یک کسب و کار باشید یا یک بازایاب یا اینکه می خواهید یک حساب شخصی برای خود داشته باشید.

سوالی که برای چه شما پیش می آید این است که چگونه می توانید نرخ تعامل اینستاگرام خود را افزایش بدهید؟ در واقع می توان به طور شخصی با تمام فالوورهای خود تعامل برقرار کنید. اما این روش پاسخ قطعی نیست. زیرا الگوریتم های اینستاگرام جدیداً باهوش تر از قبل عمل می کنند و این روش نمی تواند به شما پاسخ صد در صد بدهد.

برای افراد فعال در اینستاگرام مانند بازاریاب ها و اینفلوئنسرها، تعامل با فالوورها حرف اول را می زند. هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، میزان لایک، کامنت و تگ شدن نیز بیشتر خواهد شد.  با این کار افرادی که به کسب و کار شما علاقمند هستند، راحت تر شما را پیدا می کنند.

بر طبق آمار به طور روزانه ۵۰ میلیارد پست به اشتراک گذاشته می شود و نزدیک به ۴،۲ میلیارد از این پست ها لایک می شوند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ با استفاده از افزایش تعامل با مخاطبین خود توانسته اند در کار خود بسیار موفق شوند. در این مقاله سعی می کنیم چندنکته مهم برای بهبودنرخ تعامل اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. تا شما با رعایت این نکات بتوانید میزان تعامل خود را با فالوورهای اینستاگرامتان افزایش دهید.

معیارهای برای تعریف تعامل در اینستاگرام

چهار معیار مهم، تعامل در اینستاگرام را تعریف می کند. این چهار معیار عبارتند از:

دنبال کنندگان یا فالوورهای اینستاگرام

  1.  

بارها گفته شده است که میزان اعتبار یک صفحه در اینستاگرام به تعداد فالوورهای ان است. به همین دلیل بسیاری از افراد در همان ابتدای کار اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه تعداد بیشتر فالوور اینستاگرام به معنای تعامل زیاد این صفحه نیست.

اگر شما شناخت کافی نسبت به فالوورهای اینستاگرام واقعی خود داشته باشید، لازم نیست که تعداد فالوورهای شما زیاد باشد. بلکه با داشتن همان ۲۰۰۰ فالوور باز هم در کسب و کار خود موفق هستید. زیرا شما شناخت کافی از مخاطب اینستاگرام خود دارید و می دانید آنها از شما چه انتظاری دارند.

میزان لایک های یک پست در اینستاگرام

  1.  

یکی از ساده ترین نوع تعاملی که شما می توانید داشته باشید، به دست آوردن لایک است. با توجه به میزان لایک یک پست، شما می دانید که چقدر پست منتشر شده در اینستاگرام مورد توجه مخاطبانتان قرار گرفته است.

کامنت های قرار داده شده برای پست شما در اینستاگرام

  1.  

میزان لایک اطلاعات کمی برای ارزیابی پست در اختیارتان قرار می دهد. اما کامنت برعکس لایک می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار بدهد. با خواندن کامنت ها نقاط قوت و ضعف کار را پیدا خواهید کرد. بنابراین ارزشمندترین نوع تعامل کامنت است. زیرا زمانی که یک فالوور برای نوشتن کامنت وقت می گذارد یعنی، پست شما ذهن مخاطب را درگیر کرده است.

بازنشر دادن پست های شما

  1.  

همانطور که قبلاً گفته شد کامنت بهترین نوع تعامل است. اما بازنشر کردن پست شما و اشتراگ گذاری پست اینستاگرام شما با سایرین، می تواند میزان محبوبیت شما در بین فالوورهای اینستاگرام را نشان دهد. در واقع زمانی که پست شما توسط فالوورهایتان برای سایر افراد فرستاده می شود، در واقع یک تبلیغ برای برند شما حساب می شود. شما باید به فالوورهایتان به چشم سفیر برند خود نگاه کنید. بنابراین بازنشر دادن و به اشتراک گذاشتن پست های اینستاگرام در اینجا اهیمت پیدا می کند.

چندنکته مهم برای بهبودنرخ تعامل اینستاگرام

برای اینکه نرخ تعامل شما در اینستاگرام افزایش یابد، باید چند نکته را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

قرار دادن پست ها به صورت منظم و ثابت

  1.  

یکی از راه های که می توانید که باعث افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام خود شوید، قرار دادن پست ها به صورت منظم است. با این کار به فالوورهایتان این اطمینان را می دهید، که نسبت به آنها متعهد و وفادار هستید.

استفاده از هشتگ

  1.  

متد اصلی اینستاگرام استفاده از هشتگ است. در کل اینستاگرام بر پایه هشتگ ساخته شده است. در بسیاری از مقاله ها به اهمیت هشتگ اشاره کرده ایم. با استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، افراد بیشتری به سمت صفحه اینستاگرام شما جذب می شوند. همچنین میزان تعامل شما افزایش می یابد.

قرار دادن استوری به صورت منظم

  1.  

همه افراد کار کردن با استوری را به خوبی می دانند. میزان ماندگاری یک استوری ۲۴ ساعت است. اما اگر بخواهید می توانید به صورت هایلات آنها را ذخیره کنید. با استفاده از استوری به صورت روزانه و مرتب، مخاطبنتان در اینستاگرام همیشه مطالب تازه در مورد برندتان، در اختیار دارند. هر چه میزان استوری های شما بیشتر و جذاب تر باشد، نرخ تعامل شما افزایش می یابد.

استفاده از نظر سنجی

  1.  

یکی از راه های که می توانید در اینستاگرام از آن استفاده کنید، نظر سنجی است. شما می توانید در رابطه با محصولاتتان از مخاطبین خود نظر بخواهید. سپس از بازخوردهای آنها در پست های آینده استفاده کنید.


دنبال کنندگان خود را خسته نکنید

  1.  

یکی از مواردی که باعث دلزدگی فالوورهای شما می شود، افراط و تفریط است. اگر نسبت به برندتان زیادی تعصب داشته باشید و بیش از حد افراطی عمل کنید، قطعاً موجب دلزدگی فالوورهای خود خواهید شد. نباید پست های اینستاگرام شما به گونه ای باشد که باعث کسل شدن و خسته شدن افراد شود. بهتر است در افراد حس شوق و اشتیاق را به وجود آورید.

 

آمار آزار و اذیت در اینستاگرام / مجازات آزار و اذیت در اینستاگرام

 آمار آزار و اذیت در اینستاگرام

با گسترش فضای اینترنت و دسترسی آسان آن در بین مردم، کوچه پس کوچه های اینترنت و به خصوص اینستاگرام از این قاعده مستثنی نیست. این بار همان مجرمان واقعی مزاحمت، در پشت نقاب خود مخفی شده و کاربران بسیاری را در فضای اینترنت، مورد آزار و اذیت قرار می دهند. با فالوکمپ در این مقاله همراه باشید.

حمله سایبری (اینترنتی) ، شکل جدید زورگویی جهان

شکل جدیدی زورگویی یعنی حمله سایبری در جهان رو به افزایش است و به یک مشکل جدید تبدیل شده است. در اصل حمله به فضای مجازی تفاوت چندانی با نوع قلدری هایی که بسیاری از کودکان در مدرسه آن را تجربه کرده اند ندارد.

در واقع تنها تفاوت آن با آزار و اذیت های گذشته در این است که به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود.

چه چیزی به عنوان حمله سایبری شناخته می شود؟

حمله سایبری به هر نوع آزار و اذیت، تهدید و یا هر عملی که باعث انتقال این پیام به مخاطب باشد و به صورت آنلاین انجام شود گفته می شود.

نوع معمول حملات سایبری، دادن نظرات نامناسب و رکیک، انتشار شایعات آنلاین و حتی اظهارات جنسی می باشد. اکثر موضوعاتی که در هنگام حملات سایبری مورد استفاده قرار می گیرند ظاهر افراد، هوش، نژاد، جنسیت و تمایللات جنسی است.

مجازات حملات سایبری در ایران چیست؟

هر گونه ایجاد مزاحمت و از بین بردن آرامش در فضای مجازی جرم بوده و طبق قانون با فرد خاطی برخورد می شود. فصل پنجم از قوانین جرائم رایانه ای به موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای اینترنت اختصاص داده شده است.

طبق ماده 16 این قانون، هرکس به وسیله سامانه ‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر شخص دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

تبصره ماده 16 قانون جرائم رایانه‌ای هم اعلام می کند

چنان چه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، شخص مرتکب کننده به حداکثر هر دو مجازات مقرر، محکوم خواهد شد.

در ماده17این فصل از قانون جرائم رایانه‌ای بیان شده است:

هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

در ماده18 قانون جرائم رایانه‌ای نیز آمده است:

هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، شخصا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

چه کسانی بیشتر در معرض آزار و اذیت های حملات سایبری هستند؟

بیش ترین حملات سایبری در فضای مجازی به بچه های مدرسه انجام می شود. اما آن ها تنها اهداف این آزار و اذیت ها نیستند و بسیاری از بزرگسالان نیز درگیر حملات سایبری شده اند.

متداول ترین هدف برای آزار و اذیت های آنلاین، کودکان، جوانان ( به ویژه دختران)، دانش آموزان و افرادی با گرایش های جنسی خاص هستند.

ریشه های قلدری و آزار و اذیت های آنلاین می تواند عمیق باشد و از جنبه های مختلف زندگی افراد سرچشمه بگیرد. مطالعات نشان می دهد کودکانی که والدین وقت کمتری برای آن ها می گذارند و کم تر درگیرشان می شوند استعداد بیشتری برای ابتلا به افسردگی یا اضطراب دارند. این افراد تمایل بیش تری برای بروز رفتارهای قلدری از خود نشان می دهند.

آمارهای جهانی رشد مداوم حملات سایبری را در جهان نشان می دهد. یک مطالعه از موسسه Pew Research  در سال 2007 نشان داد که 32 درصد از نوجوانان، قربانی نوعی از حملات سایبری شده اند.

تقریبا یک دهه بعد، در سال 2016، تحقیق مجدد انجام شد و نتایج نشان داده اند که مقدار آزار و اذیت ها نسبت به 10 سال پیش تقریبا بدون تغییر بوده است. تا سال 2019، حدود 43 در صد از نوجوانان گزارش دادند که قربانی حملات سایبری شده اند.

آمار نگران کننده از حملات سایبری به جوانان در جهان

از هر 10 جوان (قبل از سن 18 سالگی)، 7 نفر اعلام کرده اند که نوعی حمله سایبری را تجربه کرده اند.

طبق آمار، حدود 37% از کودکان و نوجوانان بین 12 تا 17 سال حداقل یک بار حمله سایبری را تجربه کرده اند. حدود 30% بیش از یک بار مورد هدف آزار و اذیت های آنلاین قرار گرفته اند. اگر چه حدود 60% از جوانان، شاهد چنین عملیاتی بوده اند اما بیشتر آن ها، مداخله نمی کردند و این اوضاع را وخیم تر می کند.

دختران بیش از پسران قربانی عاملان حملات سایبری هستند. 15% دختران نوجوان هدف حداقل 4 نوع رفتار  آزار و اذیت های آنلاین بوده اند. در حالی که این رقم برای پسران به طور معادل، 6% می باشد.

اشتراک گذاری تصاویر برای افراد دلخواه با قابلیت Favorites اینستاگرام

اشتراک گذاری تصاویر برای افراد دلخواه با قابلیت Favorites اینستاگرام

قابلیت جدیدی در اینستاگرام قرار است اضافه شود که با استفاده از آن می توانید فهرستی به نام  Favorites داشته باشید و تصاویرتان را برای آنها به اشتراک بگذارید.

اما باید عرض کنیم که با آپدیت های جدید اینستاگرام، این امکان به کلوزفرندز close friends تغییر نام داده است.

قابلیت Favorites اینستاگرام در حال تست است و به زودی پس از مرحله آزمایشی به اینستاگرام اضافه خواهد شد. با فالوجت ربات افزایش لایک اینستاگرام همراه باشید.

قابلیت Favorites اینستاگرام این امکان را به کاربران می دهد که مدیریت بیشتری بر روی اشتراک گذاری تصاویر داشته باشند و بتوانند تصاویر را با افراد نزدیکی که تمایل دارند به اشتراک بگذارند. این افراد در لیست Favorites اینستاگرام قرار دارند.

گفته می شود که قابلیت Favorites اینستاگرام بیشتر از یکسال است که در حال بررسی است. بر اساس ادعای اینستاگرام، سایر بخش های این اپلیکیشن هم برای کار با این قابلیت بهینه سازی و آماده شده اند.

بنابراین کاربران می توانند تعیین کنند که پست مورد نظرشان فقط برای افراد لیست Favorites منتشر شود و در صفحه اصلی آن کاربران دیده شود.

تمایز پست های عادی و پست های Favorites به شکل یک علامت سبزرنگ در کنار پست های Favorites می باشد.

همچنین در پروفایل کاربر، یک تب جدید اضافه می شود که در ان قسمت کاربران می توانند تصاویر و پست هایی که به صورت Favorites منشر کرده اند را مشاهده کنند.

گفته می شد برای تعداد افراد در لیست Favorites محدودیتی وجود ندارد اما آنچه که اینستاگرام پیش بینی کرده است تعداد ۱۰ تا ۳۰ نفر در لیست Favorites اینستاگرام می باشد.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، باعث سودآوری بیشتر در کسب‌وکار می‌شود و این امر بدیهی را همه می‌دانیم. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توئیتر، لینکدین و غیره، شبکه‌های اجتماعی فعالی هستند که می‌توانید در آن‌ها به تبلیغ محصولات خود بپردازید. با تبلیغات در این شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر برند‌سازی می‌توانید به افزایش فروش کالا، افزایش مخاطبان و نگه‌داری آن‌ها، کمک شایانی کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، قبلاً بصورت کپی کردن یک متن برای تمام محصولات انجام می‌شد. اما با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این نوع تبلیغات، دیگر اثربخش نیست و استفاده از این روش، به کل حذف شده است. برای اینکه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کارآمد و مؤثر باشد، باید به‌ همراه تصاویر جذاب، ویدئو و غیره منتشر شود. همچنین برای افزایش بازدیدکنندگان، بهتر است از کلیپ‌های جالب و آموزنده استفاده شود.

این مطالب را باید با توجه به فضای شبکه‌ای که می‌خواهید در آن محتوا منتشر کنید، انتخاب نمایید. مثلاً برای تولید محتوا در شبکه اجتماعی لینکدین، بهتر است از مقاله‌های مفید و کارآمد استفاده کنید. این شبکه اجتماعی، یک شبکه مخصوص به متخصصان می‌باشد. اما برای تبلیغ در فیس‌بوک، بهتر است از عکس‌های جذاب و پربیننده استفاده کنید. در اینستاگرام، ویدئو و عکس‌های هیجان‌انگیز، بیش‌ترین کاربرد را دارند. همچنین سعی کنید که با استفاده از یک ویدئو کوتاه، به معرفی برند خود بپردازید و از نوشتن بیش از حد، پرهیز کنید.

امروزه یکی از بزرگ‌ترین و مؤثر‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، شبکه اجتماعی اینستاگرام است. برای بهتر دیده شده در این فضا، باید به پیج‌های بزرگ اینستاگرامی بپیوندید. این پیج‌ها، بیش‌ترین بازدیدکننده را دارند و همین امر باعث کارایی بهتر تبلیغات شما می‌شود. پیج‌های زیادی در اینستاگرام هستند که افرادی با فعالیت‌های جالب آن‌ها را به پربیننده‌ترین پیج‌ها تبدیل کرده‌اند. با پرداخت هزینه‌ای کم می‌توانید از این افراد بخواهید که شما را در صفحه خود معرفی کنند.

 

مزایای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

شبکه‌های اجتماعی، به‌سرعت به محیطی برای فروش محصولات تبدیل شده‌اند. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، همچنین به شناخته شدن کسب‌و‌کار و برند کمک می‌کند. در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات محدودیتی وجود ندارد و با ساخت یک اکانت در این شبکه‌ها، به راحتی می‌توانید به تبلیغ محصول خود بپردازید. برای اطمینان از سوددهی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، صحبت کنید. این افراد به شما می گویند که با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تا چه میزان سودشان افزایش یافته است.

یکی از مزیت‌های دیگر تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، قیمت پایین‌تر این تبلیغات نسبت به تبلیغات دیگر است. شما با در نظر گرفتن مقدار کمی هزینه، می‌توانید در این شبکه‌ها به تبلیغ بپردازید. نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تبلیغات نیست. بنابراین با پرداخت هزینه‌ کمتر، بازخوردهای بیشتری را دریافت خواهید کرد.

محدودیت مکانی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و تبلیغات در سراسر دنیا پخش می‌شود. دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای اکثر مردم وجود دارد. پس با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان مشتریان بالقوه را در سراسر جهان جذب کنید. همچنین نگه‌داری مشتریان و ارتباط با آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار راحت‌تر است.

هدف‌گیری دقیق مشتریان در شبکه‌های اجتماعی، راحت‌تر و گسترده‌تر است. به این صورت که اگر شما محصول خاصی برای افرادی خاص می‌فروشید، می‌توانید فقط همین افراد را هدف قرار دهید و محصول خود را به آن‌ها معرفی کنید. می‌توانید بر اساس سن، جنسیت، وضعیت اجتماعی، وضعیت اقتصادی و حتی زبان، تنها همین افراد را هدف تبلیغات خود قرار دهید.

برند‌سازی در شبکه‌های اجتماعی به راحتی انجام می‌شود. اگر به تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید و یا قصد فعالیت در زمینه خاصی را دارید، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌توانید برند خود را معرفی کنید. اما اینکار، خارج از شبکه‌های اجتماعی، بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

تجربه کاربری در شبکه‌های اجتماعی، بهتر جلوه کرده است. هر کسب‌وکار در شبکه اجتماعی، یک پروفایل مخصوص به خود را دارد. کاربران به راحتی می‌توانند با مدیر صفحه در ارتباط باشند و این موضوع، باعث وفاداری بیشتر مشتریان به کسب‌وکار می‌شود. همچنین اگر از یک حساب کاربریِ جدا برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنید، این امر، به پیشرفت و فروش بیشتر شما کمک می‌کند.


بازار محدودتر یعنی چه؟ یعنی فروش کم تر یا بیشتر؟

بازار محدودتر یعنی چه؟ یعنی فروش کم تر یا بیشتر؟

1- پیج 100 تایی با بازار هدف بزرگ

اولین و شاید مهم ترین تفاوتی که بین پیج های کوچک چند صدتایی و پیج هایی با فالوور چند هزار تا و حتی یک میلیونی وجود دارد بازار هدفی است که برای مشتریان خود در نظر گرفته اند.

زمانی که یک پیج تازه متولد می شود، ادمین پیج با خود تصور می کند هر چه تنوع ارائه خدمات و محصولات بیش تر باشد مشتری بیش تری جذب خواهد شد. به همین دلیل تلاش می کند انواع و اقسام خدماتی که یک پیج اینستاگرام می تواند پوشش دهد را تامین کند. شاید بهترین مثال برای این کار پیج های آشپزی و سفارشات داخل منزل است. در ابتدای کار شخص تلاش می کند هر نوع سفارشی اعم از کیک تولد، کوکی، فینگرفود و غذاهای خانگی برای مهمانی را تولید و سفارش بگیرد.

2- پیج های چند هزارتایی با بازار دقیقا مشخص:

اما موضوع در مورد پیج های چندهزارتایی متفاوت است. بازار هدف مشخص شده و سفارشات در محدوده خاصی از محصولات و خدمات پذیرفته می شود. برای مثال در پیج های آشپزی که قبلا مثال زدیم اکنون آن بازار گسترده که در آن همه نوع مواد خوراکی جای داشت تنها به تولید چند نوع محصول غذایی محدود می شود. در زیر می توانید نمونه ای از پیج های آشپزی چندهزارتایی را ببینید که ارائه خدمات خود را تنها به تولید کیک و کوکی های مناسبتی محدود کرده است.


3- پیج هایی با چند صد هزار فالوور و بازار کاملا مشخص:

هر چه پیج ها بزرگ تر می شوند احتمالا تنوع ارائه خدمات و محصولات شان برای خدمت رسانی بهتر و نظم کاری بیش تر محدودتر می شود. این قضیه درباره پیج هایی که محصولات دست ساز تولید می کنند یا محتوای خاص و منحصر به فرد می سازند بیش تر صدق می کند.

پیج های 100 تایی تازه متولد شده:

 اکثر پیج هایی که تعداد فالوور کم دارند چیزی از زمان تولدشان نگذشته است. احتمالا شاید چند ماهی است که تازه به دنیا امده اند و در تکاپوی افزایش فالوور و فروش بیشتر هستند.

پیج های ده هزارتایی جوان:

این دسته از پیج ها به احتمال زیاد چند سالی است که کار خود را شروع کرده است و تلاش می کند با انرژی بسیاری ادامه دهد. این پیج ها حداقل 2-3 سالی از عمرشان می گذرد و در این مدت توانسته اند کاربران زیادی را به خود جلب کنند..

پیج های چند صد هزارتایی میان سال:

نمی گوییم پیر چون قرار است سالیان دراز به زندگی خود در اینستاگرام ادامه دهند و امپراطوری خود را قدرتمند حفظ کنند. اکثر پیج های پرطرفدار با تعداد فالوور سالیان طولانی است که محتواهای خود را به صورت منظم تولید می کنند و در راه شان ناامید نشدند. این افراد کسانی هستند که شاید زمانی پای به اینستاگرام گذاشتند که کم تر کسی آن را می شناخت و با آن سرگرم می شد. چه برسد به فروش و بازاریابی.

پیج های 100 تایی با  محتواهایی که کیفیت نامشخص دارند:

پیج های کوچک به دلیل جوان بودن و کم تجربه بودن، اهمیت و وسواس چندانی برای تولید محتوای خود ندارند. این پیج ها احتمالا تصور می کنند که تنها گذاشتن پست و استوری برای یک پیج اینستاگرام کافی ست. هر چیزی که دم دستشان بیاید و از آن خوششان بیاید را در پیج شان می گذارند. حالا فرقی نمی کند که این پست یا استوری، چه ربطی به هدف پیج شان دارد. از استوری های خانوادگی گرفته تا ویدیوهای خنده دار را همگی یک جا، با در هم ریختگی از مطالب آموزشی و نمایشی می توانید پیدا کنید. اگر چه همه پیج های تازه کار این گونه نیستند اما بسیاری از آن ها متاسفانه در دام این اشتباه می افتند و تصور می کنند با این روش باعث افزایش تعامل و صمیمیت مخاطب می شوند.اما نظرسنجی که از کاربران انجام شده است بیان کرده اند که در بررسی پیج ها، کسانی که مطالب در هم ریخته و گوناگونی در پیج شان به اشتراک گذاشته اند، شانس کم تری برای فالو کردن دارند.

پیج هایی 10 هزارتایی با محتوای بهبود یافته تر:

 زمانی که پیج ها رشد می کنند کم کم پیچ و خم تولید محتوا را نیز یاد می گیرند. کم کم با توجه به سلیقه های مشتری متوجه می شوند که چه نوع تولید محتوا برای کاربر جذاب تر و بهتر است. دقت به نوع محتوا و جلوه های بصری یکی از پارامترهایی است که با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پیج های 1 میلیونی با بهترین سطح کیفیت:

پیج های چند صد هزاری و یک میلیون فالووری پیچ و تاب های این راه را سپری کرده اند. آن ها کاملا آگاه هستند که برای تولید یک محتوای مناسب و با کیفیت باید از چه استراتژی کمک بگیرند. هم چنین اگر در اکثر پیج های بزرگ نگاه کنید تغییر رویه و به دست آوردن یک الگوی خاص برای تولید محتوا را خواهید دید. در ادامه به ذکر چندین مثال می پردازیم که امیدوارم برای شما جالب باشد.

الف: پروژه هایی که با کمک مسعود به مقصد می رسند

اما با گذشت زمان این رویه تغییر می کند و یک قالب مشخص برای تولید محتوا ایجاد می کند. این قالب مشخص هم باعث نظم دهی به محتوا می شود و هم می تواند انواع مخاطبین را به خود جذب کند. هم چنین در نگاه اول یک کاربر اینستاگرامی جذاب به نظر می رسد و می داند برای به دست آوردن مطالبی که لازم دارد باید کدامین پست ها را در نظر بگیرد.

ب-  انگیزش و لذت زندگی با ریاضیات


ج- رفتار شناسی اینستاگرام

صدای شما به گوش چه کسانی می رسد؟

دوستان و خانواده تنها صدای پیج های 100 فالووری را می شنوند:

 یکی از غیرقابل انکارترین واقعیت هایی که درباره پیج های کم فالوور صادق است مربوط به دامنه فالوورهای این پیج ها می باشد. بدیهی ست اولین گروهی که به یک پیج می پیوندند دوستان و آشنایان نزدیک ادمین هستند. و دایره ارتباطات خیلی محدود می باشد.

افراد غریبه هم صدای پیج های ده هزار فالووری را شنیده اند:

 پیج های کوچک کم کم رشد می کنند و دامنه ارتباطات خود را گسترش می دهند. با توجه به سیاست های مختلف افزایش فالوور  مانند فالو- آنفالو کردن یا تبلیغات و وتبادل لینک که در اینستاگرام وجود دارد، کم کم فالوورهای مختلف به پیج راه پیدا می کنند. این اتفاق مقدمه این است که هر روز افراد بیش تری به پیج شما جذب شوند.

 رشد پیج ها و تعداد فالوورها مرتب می تواند افزایش یابد تا به عددهای چند صد هزار و حتی میلیون فالوور برسد. این پیج ها مانند ویروس گسترش پیدا می کنند و هر مخاطبی که ممکن است به آن علاقه مند باشد را جذب می کند. البته برای گسترش و افزایش فالوور پیش نیازهای بسیاری لازم است.

یکی از بهترین مثال هایی که در این زمینه می توان زد پیج آموزش زبان رضا آرش نیا می باشد. تقریبا محال است کسی کمی نسبت به آموزش زبان انگلیسی علاقه مند باشد و دنبال کننده این پیج در اینستاگرام نباشد.

یکی از پارامترهایی که خودش به خوبی گویای دامنه وسیع فالوورها می باشد تعداد دوستان مشترک شماست. هر چه پیج بزرگ تر باشد تعداد افراد بیشتری از دوستان و آشنایان تان، آن پیج را فالو کرده اند و مطالبش را دنبال می کنند.

حساب های بانکی که در پیج های 100 فالووری خالی است:

تقریبا می توان بدون شک گفت که میزان فروش پیج های اینستاگرامی با تعداد فالوورهای کم، اندک است. البته میزان فروش بستگی به ارائه خدمات و نوع خدمت رسانی دارد. اما اگر بخواهیم واقع گرایانه بررسی کنیم به علت دامنه محدود فالوورها، تعداد سفارشات کم است و درامدزایی چندان مطلوب به نظر نمی رسد.

در پیج های ده هزار فالووری اوضاع خیلی هم بد نیست:

 زمانی که تعداد فالوورها افزایش می یابد میزان فروش و درآمدزایی نیز به نسبت آن افزایش می یابد. میزان کسب درآمد در این پیج ها راضی کننده می باشد اما هنوز به حالت ایده آل خود نرسیده است.

پول هایی که در پیج های یک میلیونی پارو می شوند:

اما قضیه کسب درآمد در پیج های میلیونی کاملا فرق می کند. انگار پیج به یک آهنربا مجهز شده است که تمامی ثروت و درآمد را به سمت خود می کشاند. در واقع هر روز تعداد زیادی از فالوورها، آماده خرید خدمات و محصولات یا تبلیغات در این پیج های اینستاگرامی هستند.

آیا شما رهبر یک پیج هستید؟

پیج 100 فالووری من اثر ندارد:

زمانی که صحبت از فعالیت های اجتماعی یا فرهنگ سازی خاص می شود تعداد فالوورها و تاثیرگذاری آن ها اهمیت زیادی پیدا می کند. اما متاسفانه پیج های کوچک در این زمینه خیلی جدی گرفته نمی شوند. در واقع مثل بچه های کوچکی هستند که حتی اگر حرف های خوبی هم بزنند تاثیرگذاری چندانی در اطرافیانشان ندارند.

پیج های ده هزار فالووری با اثر بخشی نسبی:

 پیج های بزرگ تر به دلیل تعداد فالوورهای بیشتر اثرات بیشتری می توانند روی مخاطبین خود بگذارند. این اثربخشی و اثر گذاری در مورد پیج هایی که بیشتر بازتاب افکار و سلیقه های اشخاص هستند بیشتر نمود پیدا می کند.