اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام، از رقیب های خود جلو می زند

اینستاگرام که شروع نسبتا یکسان و همزمانی با توییتر و پینترست در سال 2014 داشت، اما درصد تغییرات زیاد آن در طول زمان باعث شد فاصله زیادی با سایر شبکه های اجتماعی پیدا کند.

اینستاگرام با 1 میلیارد و 163 میلیون کاربر، پس از فیسبوک، محبوب ترین شبکه اجتماعی می باشد

بیش ترین فالوورهای اینستاگرام را کدام پیج های اینستاگرام دارند؟

صفحه شخصی اینستاگرام با حدود 334 میلیون فالوور، محبوب ترین پیج در ان شبکه اجتماعی است. پس از آن رونالدو با 205  میلیون فالوور در رده دوم قرار دارد

کلید موفقیت اینستاگرام در کجا پنهان شده است؟

این محبوبیت ویژه اینستاگرام و پیشرفتی که در تعداد کاربران آن وجود داشته است این سوال را در ذهن می پرواند که عامل موفقیت این شبکه اجتماعی در میان مردم چیست

  • برنامه ای که کاربرها می پسندند

کاربر پسندی! بله. به نظر می رسد مهم ترین کلید موفقیت این شبکه در بین مردم جهان، رابط کاربری خوب آن باشد. شاید چشم ما به دیدن محتوای خوب در این برنامه عادت کرده باشد و ندانیم بودن آن تا چه حد خوب است. اما زمانی که با یک برنامه که رابطه کاربری خوبی ندارد برخورد کنیم متوجه می شویم که بودن آن تا چه اندازه مهم است. اینستاگرام یکی از بهترین رابط کاربری ها را از نظر بصری دارد و کار کردن با آن ساده و جذاب است.

  • با اینستاگرام محبوب می شوید

اینستاگرام در حال حاضر تنها برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهند تا محبوبیت خود را در معرض قضاوت بگذارند و طعم آن را بچشند. ادغام این برنامه با فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به کاربران امکان می دهد تا استعداد عکاسی خود را نشان دهند و یا از آن استفاده کنند.

هم چنین هشتگ گذاری مناسب با تصاویر، باعث می شود عکس هایشان در بین کاربران بیش تر دیده شوند و لایک و کامنت بیش تری بگیرند. این بستر نه تنها برای عکاسان، بلکه برای وبلاگ نویسان، نویسندگان، طراحان، هنرمندان و غیره بسیار کاربردی است.

  • بازارهای انلاین در اینستاگرام پیدا می شوند

اینستاگرام قطعا بازار جدیدی برای خریدهای آنلاین حساب می شود که پلی بین خریداران و فروشندگان فراهم می آورد. امکانات جدید اینستاگرام، درج اطلاعات و قیمت های مربوط به محصولات را در پست های فروشگاهی خود فراهم می آورد.

کاربر اینستاگرامی با کلیک بر روی آن به راحتی می تواند اقدام به خرید کند. هم چنین با  کمک هشتگ ها، محصولات مختلف می توانند در سرچ های اینستاگرامی خود را نشان دهند و دیده شوند.

  • فیلترهایی که زیبا می کنند، از عکس های کسل کننده تا عکس های ژورنالی

در مورد اینستاگرام صحبت کنیم و به فیلترهای مختلف آن اشاره نکنیم؟ تقریبا محال است شما کاربر اینستاگرام باشید و تا کنون از فیلترهای اینستاگرام استفاده نکرده باشید.

فیلترهای اینستاگرام جزء جدایی ناپذیر آن هستند که روزانه بارها و بارها از آن ها استفاده می شوند. خلاق ترین، جالب ترین و راحت ترین فیلترها را شما می توانید در اینستاگرام پیدا کنید و عکس های خود را به راحتی ویرایش کنید.

بدون آنکه نگران میزان اشباع یا سفیدی بیش از حد عکس هایتان باشید. علاوه بر این فیلترهایی که هر روزه به اینستاگرام اضافه می شود باعث می گردد حالت چهره خود را به هر صورت که مایل باشید تغییر دهید.

هم چنین برنامه های جانبی وجود دارند که به شما امکان می دهند فیلترهای داخلی بیش تری را به برنامه خود اضافه کنید. اینستاگرام با کمک فیلترهایی که فراهم می آورد، به کاربران اعتماد به نفس بیش تری می دهد که باعث می شود بیش تر از آن استفاده کنند.

  • مربع های جادو کننده

هشتگ های اینستاگرام، ارزشمندترین دارایی این شبکه است که به آن هویت می دهد. حتی خود اینستاگرام، محبوبیت واقعی خود را از هشتگ هایی مانند #instagood ، #instantinsta ، #igrammers دارد.

این هشتگ ها، امکان دیده شدن در بین هزاران پست اینستاگرامی را برای کاربران فراهم می آورد. علاوه بر این، می توان گفت هشتگ ها به گونه ای، خلاصه ای از داستان و کپشن های نوشته شده در پست ها هستند.

حتی در بعضی از پست های اینستاگرام، نوشتن جملات بدون فاصله، به عنوان یک بازی سرگرم کننده برای کاربران اینستاگرامی مطرح شد که به محبوبیت هشتگ ها کمک شایانی کرد.

  • شما درخواست کنید تا اینستاگرام پاسخ دهد

نه تنها نیازهای انسانی بلکه خواسته های افراد نیز در اینستاگرام پاسخ داده می شوند. انسان ها همواره تمایل زیادی برای دریافت توجه دارند. ویژگی هایی که اینستاگرام برای کاربران فراهم می اورد به افراد امکان می دهند عکس های خود را به اشتراک بگذارند. لایک و کامنت دریافت کنند.

با فیلترهای اینستاگرام زیبا ظاهر شوند و سفر خود را با نقشه و درج لوکیشن در عکس ها به نمایش بگذارند. اینستاگرام با توجه به استقبال گسترده مردم از سلفی ها و به اشتراک گذاشتن آن، خود را به عرصه بی رقیب شبکه های اجتماعی وارد کرد و در آن یکه تازی می کند.

نگاه شما به اینستاگرام چگونه است؟ چرا از آن استفاده می کنید؟

میلیون ها نفر در سراسر جهان هر روز از اینستاگرام استفاده می کنند و دلایل آشکار و نهان خود را دارند. اما آن چیز که بر همگان آشکار است محبوبیت اینستاگرام و رواج گسترده آن است.

و تاثیری است که بر رو کسب و کار ها میگذارد

آیا میتوانیم از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

اینستاگرام ، یک شبکه برای کسب درآمد

تردیدی نیست اگر صاحب کسب و کاری باشید و یا اینکه دانش خوبی داشته باشید می توانید از شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام به عنوان یک منبع کسب درآمد استفاده کنید.

مردم در تمام طول روز در شبکه های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام بصورت آنلاین در حال پرسه زدن هستند. و به دنبال مطالب آموزنده و یا مطالب و تصاویر خاص می گردند.

بسیاری از مشاغل و سازمان ها از این اعتیاد روز افزون مردم برای تبلیغات محصولات و خدمات و مشاغل خود استفاده می کنند. برخی از این شرکت ها و سازمان ها خودشان با راه اندازی یک پیج اینستاگرام و برخی با سپردن تبلیغاتشان به افرادی که موفق به جذب فالوور زیاد شده اند این تبلیغات را انجام می دهند.

آنچه که مسلم است این است که برای موفقیت در اینستاگرام واقعا به تخصص و دانش نیاز دارید. و مهم تر اینکه با رقبای زیادی باید رقابت کنید. 

کسب درآمد از لایک و فالو اینستاگرام

به رسمیت شناختن و موفقیت در اینستاگرام را تعداد فالوور اینستاگرام مشخص می کند. هر چه افزایش فالوور بیشتری داشته باشید در موفقیت و اعتبار اینستاگرام خود جلوتر خواهید بود. برخی برای به دست آوردن فالوور بیشتر اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند.

این فالوور ها می توانند واقعی یا فیک باشند. خرید فالوور فیک اینستاگرام و یا فالوور غیر واقعی اینستاگرام، اگرچه اعتبار پیج را افزایش می دهد. اما باز هم برای افزایش رتبه پیج اینستاگرام نیاز به فعالیت های دیگر چر

چرا خرید لایک اینستاگرام؟

مهم ترین راه برای افزایش تعامل با فالوور اینستاگرام گرفتن لایک بیشتر است. در واقع هر چه لایک و کامنت و ویو اینستاگرام افزایش داشته باشد، شانس بیشتری برای کسب درآمد از اینستاگرام خواهید داشت.

باش تعامل داشته باشد. این فالوور با لایک کردن ، کامنت گذاشتن و یا بازدید ویدئو اینستاگرام باعث ارتقا پست اینستاگرام و به دنبال آن پیج اینستاگرام می شود.

چرا خرید فالوور اینستاگرام؟

افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و یا افزایش لایک اینستاگرام بسیار هزینه بردار است. بخصوص در ابتدای مسیر موفقیت که نیاز به افزایش فالوور واقعی و فعال اینستاگرام دارید میزان رشد پیج شما به مراتب کمتر از زمانی خواهد بود که تعدای فالوور داشته باشید. به همین دلیل است که داشتن فالوور به میزانی مشخص در ابتدای راه اندازی پیج اینستاگرام، می تواند در موفقیت شما بسیار موثر باشد.

از این رو افراد حرفه ای در اینستاگرام، در ابتدای راه اندازی پیج اینستاگرام اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند. سپس در گام بعدی، با خرید بسته های تکمیلی مانند لایک، کامنت و ویو اعتماد فالوورهای اینستاگرام را به خود جذب می کنند. این اعتماد به وجود آمده باعث جذب فالوورهای واقعی و فعال به پیج آن ها می شود.


افزایش لایک واقعی پست اینستاگرام

اشاره کردیم که بزرگ ترین اهرم برای افزایش تعامل فالوور های اینستاگرام با پبج، افزایش لایک آن هم به صورت واقعی است. در واقع میزان لایک یک پست، بیان گر میزان موفقیت آن در جذب مخاطبین است. برای افزایش لایک، نیاز به فالوور های واقعی دارید.

اما اگر بخواهید برای بالا بردن فالوور اینستاگرام خود از راه های معمول و یا ارگانیک اقدام کنید باید هزینه زمانی و ریالی زیادی را متحمل شوید. پس راه حل چیست؟

چرا باید این راه های دشوار و پر هزینه را پشت سر بگذاریم؟ آن هم وقتی که راه های ساده تری هم مانند خرید فالوور و یا خرید لایک وجود دارد؟

کسب اعتماد، کسب درآمد از اینستاگرام است

با خرید لایک اینستاگرام به راحتی می توانید اعتبار پست اینستاگرام خود را افزایش دهید و به سرعت از رقبا پیش بیوفتید. شما با اضافه کردن تعداد زیادی لایک به پست اینستاگرام تان، باعث می شوید که اعتبار پست افزایش یابد. با این روش می توانید به رفتن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام، و افزایش بازدید و لایک پست اینستاگرام کمک کنید. 

تعداد لایک زیاد پست اینستاگرام بهترین شیوه برای افزایش تعامل و گرفتن لایک های بیشتر برای هر پست است. در واقع پستی که 50.000 لایک دریافت کرده باشد، صرف نظر از این که این لایک ها از طرف فالوور فعال و واقعی اینستاگرام است یا فالوور فیک اینستاگرام ، بهتر می تواند فالوورهای شما را برای لایک کردن ترغیب کند. و بر خلاف آن داشتن یک پست عالی با چند لایک کمترین شانس را برای گرفتن لایک های بیشتر دارد.


چگونه خرید لایک می تواند به کسب درآمد شما کمک کند؟

در واقع به دو دلیل اصلی می توان خرید لایک اینستاگرام را دلیلی برای موفقیت در درآمد زایی در اینستاگرام توصیف کرد و یا حداقل پیش نیازی برای موفقیت از آن نام برد.

1- افزایش محبوبیت در الگوریتم اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام همانگونه که آورده شد باعث ارتقا پست اینستاگرام می شود.

 در اصل در هر دقیقه چند لایک دریافت خواهید کرد و این کاملا طبیعی است و الگوریتم ها و سیستم های هوشمند اینستاگرام نیز پست هایی که تعداد لایک بیشتر دریافت کنند را محبوب تشخیص داده و باعث ارتقا آنها می شوند. یعنی تعداد نفرات بیشتر آنها را مشاهده و لایک خواهند کرد و به این ترتیب میزان لایک از طرف فالوور واقعی نیز بصورت پشم گیری افزایش می یابد. مثلا اگر 1000 لایک برای هر پست خریداری کنید احتمال دارد بیش از 1000 لایک هم بصورت طبیعی و واقعی دریافت کنید.

2- افزایش بازدید پست های قدیمی

خرید لایک اینستاگرام از فالوور واقعی که توسط سایت های مختلفی انجام می شود باعث می شود که پست ارتقا و فالوور واقعی بیشتری پست شما را لایک کنند. اما این فالوورهای واقعی زمانی که پست شما را بازدید و لایک می کنند، به نوعی ترغیب می شوند که سایر پست های شما را هم نگاه کنند. این کار باعث می شود تا پست های قبلی شما نیز دوباره توسط فالوور جدید اینستاگرام شما بازدید و لایک بیشتری دریافت کنند.

همانگونه که مشاهده می کنید خرید لایک یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش فالوور و تعامل با آنها در اینستاگرام و نهایتا افزایش اعتبار پست و پیج می باشد.

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات

افزایش اعتبار و افزایش محبوبیت پیج اینستاگرام با خرید لایک واقعی از فالوور واقعی بسیار سریع تر انجام می شود. و مدت زمان بسیار کمی برای رسیدن به اهداف خود نیاز خواهید داشت. این امر باعث می شود سریع در اینستاگرام محبوب و شناخته شوید و فرصت های تبلیغات و درآمد زایی زیادی به دست بیاورید. ضمن اینکه در کنار خرید لایک می توانید با خرید بسته های کامنت، ویو ویدئو اینستاگرام و یا دایرکت و اتو لایک بر میزان محبوبیت و اعبتار پیج خود با سرعت بیشتری بیفزایید.

ایا نکر تکست نقشی در سئو سایت دارد؟

تمامی افرادی که به سئو و بهینه سازی سایت علاقه دارند باید به خوبی بدانند که انکر تکست چیست

انکر تکست متن و یا کلمه ای می باشد که قابلیت مشاهده و کلیک توسط کاربر را داشته و همچنین ساختار آن لینک می باشد. انکر تکست ها معمولا با رنگ های مختلفی نمایش داده می شوند و معمولا در زیر آن ها خطی هم کشیده می شود.

یک انکر تکست خوب به مخاطب اعلام میدارد که لینک مورد نظر در مورد چه موضوعی می باشد. اینکه شما انکر تکست ها وب سایت خود را به شکل صحیح به کار ببرید، این مسئله می تواند شانس اینکه یک کاربر بر لینک مورد نظر کلیک کند را به شدت افزایش دهد. همچنین موتورهای جستجو در مورد پیدا کردن مقاله های سایت شما، عملکرد راحتتری خواهند داشت.

ظاهر انکر تکست چگونه است؟

انکر تکست ها، مقاله ای که به آن لینک داده شده است را توصیف می کنند و هدف از ایجادشان این است که کاربران ترغیب شوند تا بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند. این نکته برای سئو سایت شما بسیار اهمیت دارد. حتی موتورهای جستجو نیز این موضوع را می فهمند که مقاله لینک داده شده و انکر تکست با یکدیگر مرتبط می باشند؛ زیرا URL و انکر تکست مورد نظر با هم ارتباط دارند. برای مثال، اگر بخواهید به این مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید، لینک بدهید، باید از عبارت های مرتبط با محتوا و URL آن استفاده کنید؛ مثلا انکر تکست چیست، anchor text چیست، آموزش استفاده از انکر تکست ها و …، از جمله عبارت هایی هستند که می شود از آن ها به عنوان انکر تکست های مناسب برای لینک دادن به این مقاله استفاده کرد.

اگر به ابتدای پاراگراف قبل دقت کنید، انکر تکست “سئو سایت” به صفحه اصلی نیوسئو لینک داده است. این در واقع ظاهر انکر تکست در متن محتوای سایت است. ظاهر انکر تکست ها در HTML به صورت زیر می باشد.


انواع انکر تکست ها چیست؟

انکر تکست ها در ارتباط با لینک های داخلی و لینک های خارجی وب سایت شما می باشند. سایت های خارجی از روش های زیادی می توانند به صفحات سایت وارد شوند. در ادامه انواع انکر تکست ها را برای شما ارائه کرده ایم:

  • لینک های برند شما: لینکی است که نام برند شما، انکر تکست لینکی است که معمولا به صفحه اصلی شما داده می شود.
  • URL anchor text: در این نوع از انکر تکست ها، خود URL به عنوان انکر تکست مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نام سایت: این موارد به این صورت می باشند: newseo.ir

  • عنوان مقاله: انکر تکست این نوع لینک ها، دقیقا عنوان اصلی مقاله مورد نظر است.

  • عبارت کلیدی: در این موارد، عبارت کلیدی اصلی، نقش انکر تکست لینک صفحه هدف را دارد.

  • عبارات کلیدی فرعی: در این موارد، معمولا ارتباط زیادی بین انکر تکست و محتوای صفحه مورد نظر وجود ندارد و تنها سعی شده است از عبارات کلیدی فرعی مقاله هدف استفاده شود.

  • لینک های عمومی: لینک های عمومی به لینک هایی گفته می شود که با عباراتی مثل “کلیک کنید” یا “از اینجا دانلود کنید” به صفحه دیگری لینک می دهند.

چگونه بهترین انکر تکست ها را داشته باشیم ؟

اینکه متوجه شوید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست چگونه انجام می شود، طبیعتا کار آسانی نیست. تنها مسئله ای که باید به آن دقت زیادی در این زمینه داشته باشید، این است که میزان ارتباط بین متن لینک و صفحه هدف را تا جایی که امکان دارد، افزایش دهید.

انکر تکست بهترین راه برای انتقال ارزش یک لینک به لینک دیگری است. بهتر است از استفاده عبارات بی ارزش در زمینه به کارگیری انکر تکست خودداری کنید. اگر استفاده از انکر تکست و لینک دادن به یک مقاله، در یک قسمت از محتوای مورد نظر شما، امری غیر طبیعی به نظر می رسد، بهتر است که به طور کلی در آن قسمت از محتوای خود، از لینک دادن صرف نظر کنید.

همچنین بهتر است انکر تکست، شامل یک متن کامل نباشد و حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که anchor text شما باید به میزان زیادی، برای کاربران قابل فهم باشد. به هر حال، شما نمی توانید به اجبار کسی را ترغیب به کلیک بر یک لینک کنید؛ چراکه این مسئله یک فاکتور منفی در مورد بهینه سازی انکر تکست های وب سایت شما است.

انکر تکست و لینک های داخلی را بهتر بشناسید

همه ما در جریان هستیم که لینک های داخلی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است و در سئو سایت موثر است. شما می توانید با استفاده از ابزارهای موجود رایگان و غیر رایگان زیادی که در گوگل موجود است، مرتبط ترین لینک های داخلی وب سایت را برای انکر تکست های مورد نظر خود پیدا کنید.

برای اینکه بیشترین بهره را از لینک سازی داخلی ببرید، باید از لینک هایی استفاده کنید که برای کاربران شما اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارند. با نوشتن انکر تکست های ارزشمند، کاربران متوجه می شوند که شما با دقت کامل تولید آن ها را انجام داده اید تا به آن ها کمک کنید. دقت داشته باشید که هیچ زمانی نباید لینک های اسپم تولید کنید.

انکر تکست و تاثیر آن بر سئو سایت

گوگل از anchor text ها استفاده می کند تا به واسطه آن ها متوجه بشود که صفحه و محتوای سایت شما درباره چه موضوعی می باشد. بعد، این پلترم و یا موتور جستجو تصمیم می گیرد تا محتوای مورد نظر شما برای چه عبارت کلیدی رنک دریافت کند.

به عنوان مثال، اگر ما در این مقاله به صفحه ای با انکر تکست  و متن“الگوریتم گوگل” لینک بدهیم، گوگل تصمیم می گیرد تا این مقاله که در حال مطالعه آن هستید را برای عبارت کلیدی “الگوریتم گوگل” نیز به نمایش در بیاورد. در نتیجه، اینکه شما از موضوعاتی برای لینک دادن در نظر داشته باشید، می تواند در بهبود رتبه صفحه سایت مورد نظر شما تاثیرگذار باشد.

در گذشته، گوگل انکر تکست ها را به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی صفحات در نظر می گرفت که امروزه با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو، از اهمیت آن کاسته شده است. گوگل سعی دارد تا از روش های معتبرتری برای چیدمان SERP های خود استفاده کند.

امید است که با استفاده از این مقاله، به خوبی متوجه شده باشید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست به چه صورت انجام می شود. مطمئنا اگر به خوبی از نکاتی که در این مطلب گفته شد، استفاده کنید، می توانید روند بهینه سازی داخلی وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید.

کلوزفرند یعنی چی؟

کلوزفرند یعنی چی؟



کلوزفرند به معنای دوست نزدیک می باشد. همان گونه که در فضای واقعی و حقیقی، عکس، فیلم و صحبت هایی را با دوستان نزدیک تان به اشتراک می گذارید که با افراد معمولی این کار را انجام نمی دهید، در اینستاگرام هم همین طور است.

در واقع با استفاده از این خاصیت جدید اینستاگرام، شما استوری هایی را که نمی خواهید همه ببینند، فقط به دوستان نزدیک خود نشان می دهید.

چگونه می توانم از ویژگی کلوزفرند استفاده کنم؟


برای استفاده از ویژگی کلوزفرند در اینستاگرام، به پروفایل شخصی خود بروید. سپس روی گزینه سه خط در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه کلوزفرند را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، لیست فالوورهای شما به نمایش می آید که با زدن بر روی گزینه Add یا اضافه کردن به لیست شما افزوده می شود. برای پیدا کردن یک اکانت مخصوص می توانید نام کاربری او را در نوار جستجو سرچ کنید. پس از اضافه کردن اشخاص مورد نظر باید لیست خود را ذخیره کنید.

 

پس از اینکه لیست کلوزفرند خود را ساختید در هنگام گذاشتن استوری می توانید از آن استفاده کنید. در هنگام گذاشتن استوری گزینه ای با دایره سبز رنگ که یک ستاره در آن است مواجه می شوید که با ضربه زدن روی آن، استوری تنها برای لیست کلوز فرند شما به نمایش در خواهد امد. علاوه بر این، اگر در هنگام پست کردن استوری روی گزینه send to بزنید باز هم گزینه کلوزفرند در لیست انتخابی شماست.

از کجا بدانیم در لیست کلوزفرند کسی هستیم یا نه؟


تا زمانی که شخص از ویژگی کلوزفرند اینستاگرام خود استفاده نکند شما قادر به دیدن آن نیستید. در واقع هیچ راهی برای اینکه بدانید لیست کلوزفرند یک نفر، چه کسانی هستند و آیا شما جزو آن هستید یا نه، ندارید. تنها اگر هنگام دیدن استوری های دیگران متوجه یک کادر سبز رنگ در گوشه سمت راست بالا شدید که روی آن کلوزفرند نوشته بود، می فهمید که در لیست آن شخص هستید. در زیر می توانید یک نمونه از استوری هایی که برای کلوزفرندها به نمایش می آید را ببینید.

چگونه از کلوز فرند برای کسب و کار خودم استفاده کنم؟


اگرچه ویژگی کلوزفرند برای کاربرهای معمولی، به عنوان یک ویژگی سرگرم کننده به نظر می رسد اما مشاغل و کسب وکارهای اینستاگرامی می توانند از آن برای افزایش فروش و خدمات خود استفاده کنند. در زیر روش های مختلفی را برای بهره گیری از این امکان به شما پیشنهاد می دهیم که امیدواریم برای کسب و کار شما مفید واقع شود.

به مشتریان ویژه خود امتیازات ویژه دهید


شما همیشه مشتریانی خواهید داشت که مرتبا، حسن نیت خود را به شما ثابت می کنند. این افراد به دفعات زیاد در پست های شما کامنت می گذارند. مطالب شما را در صفحات خود منتشر می کنند و آن را تبلیغ می کنند. خریدهای زیادی از شما دارند و مشتری پرو پا قرص پیج تان هستند. شما می توانید این دسته از فالوورهایتان را به لیست کلوزفرند خود اضافه کنید و کدهای تخفیف، جایزه های ویژه یا دسترسی ویژه به تخفیفات و آف ها را برای آن ها به اشتراک بگذارید.

زمانی که فالوورهای شما بدانند که با داشتن شرایط خاصی می توانند عضو کلوزفرند شما باشند و از امتیازهای آن استفاده کنند مطمئن باشید برای حضور در چنین لیستی تلاش خواهند کرد. و نتیجه این تلاش چیزی نیست جز تبلیغ بیشتر، کامنت های حمایت کننده و فروش بهتر در اینستاگرام.

محتوای ویژه و پیشنهادات خاص برای اعضای VIP پیج


حتی خود کلمه VIP به تنهایی یک بار مثبتی همراه خود دارد که فالوورهایتان را برای عضویت در آن ترغیب می کند. می توانید خدمات مضاعفی برای یک دسته از فالوورهایتان در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما مربی هستید ( از هر نوع، مثلا مربی بدن سازی، متخصص تغدیه، مربی کلاس های اموزشی و هنری و … ) می توانید یک سری از مطالب را به صورت اختصاصی برای فالوورهایی قرار دهید که مثلا هزینه مشخصی را پرداخت کرده اند. بقیه مخاطبین شما هنوز هم می توانند از محتوای اموزشی پست ها و استوری های عمومی شما استفاده کنند. اما برای مطالب تخصصی تر و دقیق تر باید با پرداخت هزینه یا هر شرایط ویژه دیگری، عضو کلوزفرند شما شوند.

رفع اشکال پیش از شروع


اگر با اینفلوئنسرها و افراد مطرح در زمینه کاری خود همکاری می کنید می توانید آنان را به لیست کلوزفرند خود اضافه کنید تا درباره محصولات، ویژگی ها و به روز رسانی های شما زودتر آگاه شوند. این دسترسی زودهنگام به آنها امکان می دهند تا پرسش ها، انتقادات و پیشنهادات شان را قبل از انتشار عمومی به گوش شما برسانند. در این حالت شما می توانید یک محصول یا خدمت را به صورت بی نقص و عالی به مشتریان خود عرضه کنید.

در پشت صحنه پیج کاری شما چه می گذرد


استفاده از استوری های اینستاگرام برای نشان دادن پشت صحنه، یک تاکتیک محبوب و پرکاربرد است. اما گاهی اوقات نمی خواهید همه فالوورهای پیج شما، پشت صحنه شغل شما را ببینند. شما می توانید افراد خاصی را انتخاب کنید و به لیست کلوزفرندتان اضافه کنید. تا سختی شغل شما را ببینند و با نشان دادن چشم اندازهایی از آن، محبوبیت  برند خود را در ذهن شان بیش تر کنید.

کارت سپاس گزاری به مشتریان وفادار


دریافت یک کارت تشکر از هر کسی برای ما بسیار ارزشمند و خاطره انگیز است. حالا تصور کنید که این کار را برای مشتریان ویژه خود انجام دهید. چه بازتاب مثبتی در آن ها خواهد داشت؟

 یکی از راه هایی که برای انجام این کار  ممکن است به ذهنتان برسد، دادن دایرکت به ان ها می باشد. اما ارسال یک پیام برای چندین نفر کار سخت و زمان بری است. در این میان ممکن است که اکشن بلاک هم بشوید و نتوانید تا مدت مشخصی دایرکت دهید.

کلوزفرند در این مورد نیز می تواند به کمک شما بیاید. مشتریان وفادار خود را به این لیست اضافه کنید و در مناسبت های خاص و ویژه، با ضبط یک ویدیو یا انتشار یک متن از آن ها تشکر کنید.

نظرسنجی در استوری اینستاگرام

نظرسنجی در استوری اینستاگرام

روزانه 500 میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می شود و یکی از اجزای مهم پیج ها در اینستاگرام به شمار می آید. مهم نیست هدف شما از فعالیت در اینستاگرام چیست. مهم این است که ان را همواره جذاب نگه دارید. یکی از راه هایی که می توانید فالوورهایتان را با استوری خود افزایش دهید درج نظرسنجی در استوری اینستاگرام است

نحوه گذاشتن نظرسنجی در استوری اینستاگرم

نظرسنجی های استوری به شما امکان می دهد که یک سوال با انتخاب دو پاسخ، برای فالوورهایتان مطرح کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

1.         عکس یا ویدیویی که دوست دارید پس زمینه استوری تان باشد انتخاب کنید.

2.       از برچسب های موجود در استوری، گزینه Poll را انتخاب کنید. پس از انتخاب، کادری برای شما به نمایش در می آید که می توانید سوال و پاسخ هایتان را وارد کنید. روی قسمت Ask a question بزنید و سوالتان را تایپ کنید. سپس روی قسمت های Yes و No بزنید و پاسخ های خودتان را در آنجا وارد کنید. برای پاسخ لازم نیست حتما کلمه را تایپ کنید بلکه وارد کردن شکلک های مختلف نیز امکان پذیر است. اگر تنظیمات سوال و جواب را تغییر ندهید این گزینه برای شما تنها به صورت یک نظرسنجی بله و خیر، در استوری شما ظاهر خواهد شد.

هیچ محدودیتی برای سوالات پرسیده شده وجود ندارد اما پاسخ های شما محدود به 22 کاراکتر است. این یعنی اینکه نمی توانید پاسخ های طولانی را برای سوالاتتان انتخاب کنید.

1.         نتایج خود را بررسی کنید. برای این که بتوانید نتایج نظر سنجی و تعداد بازدیدهای استوری خود را ببینید به استوری نظر سنجی تان بروید.

2.       مدت زمان استوری 24 است. بنابراین نظر سنجی شما تا 24 ساعت ادامه خواهد داشت. اگر تمایل دارید که این نظرسنجی برای مدت طولانی تری ادامه داشته باشد، می توانید آن را به هایلایت های استوری خود اضافه کنید.

3.      فراموش نکنید پس از پایان نظرسنجی نتیجه آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. این کار یک راه بسیار مناسب برای نشان دادن اهمیتی است که برای فالوورهای خود قائل هستید.


چگونه از نظر سنجی ها برای رشد برند خود در اینستاگرام استفاده کنم؟

از مخاطبتان امتحان بگیرید

در واقع شما می توانید به نظرسنجی ها به عنوان یک امتحان دو گزینه ای نگاه کنید. از بین مطالبی که قبلا در پیج گذاشته اید یک سوال انتخاب کنید و پاسخ صحیح و غلط را در آن بگذارید. این کار یک راه مناسب برای این است که ببیند تا چه حد اموزش های شما موثر است و فالوورهایتان آن را یاد گرفته اند. امتحان گرفتن به این سبک برای حالتی خوب است که شما نمی خواهید گزینه صحیح در همان ابتدا نمایش داده شود. استفاده از نظرسنجی ها با روش امتحانی، برای پیج های آموزشی می تواند بسیار کاربردی باشد.

مسابقه بگذارید

این کار در واقع در ادامه امتحان گرفتن گزینه قبلی است. می توانید سوالی مطرح کنید و از بین کسانی که پاسخ درست به سوال داده اند قرعه کشی کنید و جایزه دهید.

نظر خواهی 


اگر محصولات شما حالت کاتالوگی و ست کردن دارند می توانید به جای این که از ست های اماده استفاده کنید از فالوورهای خود نظرخواهی کنید و به کمک آن ها بهترین انتخاب را به مشتریان نشان دهید.

گروچا که اولین و بزرگ ترین سایت خرید جوراب است از این ترفند بسیار استفاده می کند. همواره استایل های متعددی در استوری های خود به اشتراک می گذارد و از کاربران می خواهد که برای انتخاب جوراب مناسب نظر دهند.

سلیقه فالوورهایتان را بشناسید

با کمک نظرسنجی می توانید دید مناسبی از کاری که می خواهید در آینده انجام بدهید به دست آورید. این کار می تواند اضافه کردن یک محصول جدید به سطح فروش، خدمت جدید، یا حتی یک آموزش جدید باشد. اگر نگران این مساله هستید که تصمیم شما در آینده مورد استقبال فالورهایتان قرار نگیرد پس بهتر است قبل از اقدام کردن برای آن، یک نظرسنجی انجام دهید.

انجام نظرسنجی حتی برای زمانی که بین دو گزینه مردد هستید نیز می توانید راه گشا باشد. مثلا اگر برای اضافه کردن محصولاتتان، تنها قادر هستید یک مدل را فراهم کنید و بین چند گزینه مردد هستید، آن ها را به انتخاب فالوورهایتان بگذارید. این کار حتی می تواند باعث افزایش فروش شما شود. زیرا اولا فالوورتان حس نزدیکی و اظهار نظر پیدا می کند. دوما برای اضافه کردن محصول انتخاب شده لحظه شماری می کند. سوما چون خود را در این انتخاب شریک می داند انگیزه بیش تری برای خرید پیدا خواهد کرد.

مسئولیت های اجتماعی فالوورهایتان را تقویت کنید

شما می توانید از نظرسنجی های اینستاگرامی برای واکنش نشان دادن به حوادث و اتفاقات روزانه استفاده کنید. به گونه ای که شخص برای انتخاب گزینه خود در نظرسنجی به نادرست بودن رفتار خود پی ببرد. امروزه که بحث کرونا در سراسر جهان داغ و شدید است، استوری های کرونایی هم استفاده زیادی می شوند. در زیر می توانید نمونه ای از کاربرد نظرسنجی برای آگاهی بخشی جامعه در برابر مسئولیت های اجتماعی نگاهی بیندازید.

تفریح کنید

بله هیچ اشکالی ندارد. فراموش نکنید یکی از انگیزه های اصلی مردم برای استفاده از اینستاگرام جنبه سرگرمی و گذراندن وقت آن است. پس بد نیست شما نیز از این خاصیت اینستاگرام به نفع خودتان استفاده کنید. سپس با کمک نظرسنجی ها این تفریح را به نفع خودتان تمام کنید و تعامل کاربرانتان را بالا ببرید.