اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

چگونه فالوور جمع کنیم؟

چگونه فالوور جمع کنیم ؟‌این سوالی ست که در این مقاله میخواهیم ۱۲ روش کاربردی و موثر از پیج های مختلف، که توانسته اند در مدت کوتاهی فالوورهای خود را افزایش بدهند را معرفی کنیم.

عددهای هیجان انگیز از درآمدهای اینستاگرامی، هر کسی را به فکر راه انداختن یک پیج اینستاگرام و کسب درآمد از آن می اندازد. اما مهم ترین نکته کلیدی، در آغاز راه پاسخ دادن این سوال است: چگونه فالوور جمع کنیم؟

 زیر بنای پیج تان را خوب بنا کنید

مهم ترین نکته در بالا بردن فالوورها این است که بتوانید مخاطب را به پیج خود جذب کنید. وقتی از یک بنای خوب صحبت می کنیم منظورمان، تم کلی پست های اینستاگرام، هایلایت های استوری و بیو پیج است.

 تم مورد نظر خود را انتخاب کنید

می توانید پیج اینستاگرام برندهای بزرگ و یا افراد مشهور را نگاه کنید و از بین آن ها یک تم مناسب انتخاب کنید. سپس برای پست گذاری به تم انتخاب خود پایبند باشید. در زیر می توانید یک تم زیبا را از برند کامبیز مشاهده کنید. استفاده خلاقانه از طراحی عکس ها همراه با بهره گیری از ترکیب بندی خوب رنگ ها، پست های اینستاگرام این برند، را چشم نواز و جذاب نموده است.

در حال حاضر سایت های بسیاری وجود دارند که می توانید از بین آن ها، هارمونی های رنگ را پیدا کنید. می توانید کلمه هارمونی را در اینترنت جست و جو کنید تا بهتر بتوانید از رنگ ها استفاده کنید. استفاده از سایت هایی مانند پینترست، colorhunt.co، colourlivers.com، coolors.coو… تعداد زیادی پالت های رنگ آماده دارند که به شما ایده های خوبی می دهند.
 هایلاهایت های استوری تان را منظم بچینید

متاسفانه در بسیاری از پیج های اینستاگرام دیده می شود که استوری ها به صورت نامنظم هایلایت شده اند. چینش نامنظم و درهم از هایلایت ها، نشان از بی نظمی و بی هدفی اداره کننده آن دارد. که می تواند تاثیر بدی بر فالوورهای خود بگذارد. به جای این کار، دسته های منظم استوری را ایجاد کرده، یک کاور مناسب برای آن انتخاب کنید و هایلایت های لازم را در قالب آن ها ذخیره کنید. در زیر می توانید یک نمونه خوب مناسب از دسته بندی استوری ها را از پیج اینستاگرام کاله ببینید.

بیوی خوب بنویسید

نوشتن یک بیوی مناسب بسیار با اهمیت می باشد. این کار زمانی که قصد فروش یک محصول یا خدمت را دارید اهمیت بیش تری نیز می یابد. انتخاب نام مناسب، خلاقانه و ماندگار در ذهن، استفاده از مهم ترین هشتگ های پرکاربرد در زمینه کاری تان، توضیح مختصری از فعالیت پیج، مکان حضوری فروشگاه، لینک های ارتباطی دیگر، مانند شماره تماس، آدرس سایت، آیدی تلگرام و… نکاتی هستند که باید در نوشتن یک بیوی خوب و مناسب به آن توجه کرد.

در زیر می توانید نمونه ای از یک بیوی نسبتا مناسب را ببینید. استفاده از هشتگ ها به شما کمک می کند در جست و جوهای اینستاگرامی پیدا شوید و از این طریق فالوور جمع کنید. داشتن اطلاعات بیشتر برای نمونه کارها و آدرس تلگرامی این پیج، نیز در مخاطب حس اعتماد بیشتری ایجاد می کند.

افزایش فالوور اینستاگرام، چگونه؟

افزایش فالوور اینستاگرام، چگونه؟

افزایش فالوور اینستاگرام همانند سایر شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیست. با وجود اینکه میلیون ها نفر از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند اما همه دارای سلایق و علایق متفاوتی هستند. اینکه بتوانید کاربر اینستاگرام را متقاعد کنید که پیام ها و محتوای شما را مشاهده کنند کار واقعا دشواری است. حتی بزرگترین پیج های اینستاگرام نیز هنوز به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستند.

افزایش فالوور پیج اینستاگرام نیاز به مداومت و پشتکار زیادی دارد. بسیاری از کسب و کار ها میلیون ها تومان خرج توسعه پیج اینستاگرام خود می کنند تا بتوانند فالوور واقعی اینستا داشته باشند.

این فالوور واقعی و فعال اینستاگرام است که با تعامل و مشارکت هایی مانند افزایش لایک عکس اینستاگرام، افزایش ویو کلیپ اینستاگرام، افزایش کامنت پست اینستاگرام و غیره باعث می شود تا محبوبیت پیج بالاتر رود. که نه تنها موجب می شود کار جذب فالوور راحت تر شود، بلکه به عنوان یک پیج محبوب در اینستاگرام شناخته می شود. و این محبوبیت و شناخت است که باعث ویوی بیشتر پست های او در اینستاگرم می گردد.

آیا خرید فالوور تاثیری روی بازاریابی دارد؟

یکی از تکنیک های افزایش فالوور اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرام است. بسیاری اعتقاد دارند خرید فالوور اینستاگرام درست نیست. اما آیا این واقعیت دارد یا خیر؟

خرید فالوور اینستاگرام دو حالت دارد. اول خرید فالوور غیر فعال و دوم خرید فالوور فعال اینستاگرام

در هر دو حالت، شما با پرداخت هزینه ای تعداد مشخصی از فالوور را خریداری می کنید. فالوور خریداری شده در بالای پیج اینستاگرام شما به صورت یک عدد نمایش داده می شود. 

خرید فالوور غیر فعال

اگر فالوور خریداری شده غیر فعال باشد، در این حالت شما با پرداخت هزینه میزانی فالوور اینستاگرام خریداری کرده اید که از بین اکانت های غیر فعال هستند . این اکانت ها در اینستاگرام موجود هستند اما فعالیت خاصی انجام نمی دهند. 

بنابراین شما تعدادی فالوور خرید کرده اید که تعاملی با شما ندارند. از این نظر هر گاه پستی در اینستاگرام انتشار می دهید، نباید انتظار لایک ، ویو و یا کامنت پست داشته باشید. یعنی حتی اگر خرید فالوور اینستاگرام در پکیج های 20 هزار تایی انجام داده باشید باز هم تعداد لایک و ویو شما کم است. و افزایش لایک، ویو و یا کامنت اینستاگرام در کار نیست.

خرید فالوور واقعی 

هرگاه خرید فالوور واقعی و فعال باشد شما تعدادی فالوور خرید کرده اید که تعامل با شما دارند. یعنی پست لایک می کنند. ویو ویدئو اینستاگرام خواهند داشت. کامنت می نویسند و رنک پست را بالا می برند. این فالوورها از نوع فالوور فعال و واقعی اینستاگرام هستند که به دلایلی مانند نیاز آنها هم به افزایش فالوور، در تعامل با سایت های مبدا با شما ارتباط دارند.

تاثیر فالوور خریداری شده چقدر است؟

خرید فالوور بدون تردید و خارج از تمامی ایده ها و نظرات، تاثیر زیادی روی برند سازی و بازاریابی شما دارد. کاربران اینستاگرام اولین کاری که در زمان بازدید پروفایل اینستاگرام شما انجام می دهند ، مشاهده تعداد فالوور پیج اینستاگرام شما است.

این کار یک تاثیر روانی زیادی دارد که باعث اعتماد کابران به پیج شما می شود. این اعتماد اغلب باعث افزایش فالوور پیج می شود. این حالت هم برای خرید فالوور فعال و حقیقی اینستاگرام و هم خرید فالور غیر فعال و فالوور فیک اتفاق می افتد.

اما اگر خرید فالوور فعال انجام داده باشید تعامل و رنک پست ها و پیج را هم بالا می برد. منظور اینکه باعث می شود تا تعداد دفعات بازدید پست توسط یک کاربر یا پروموشن و تعداد نفراتی که بصورت کلی از پست بازدید می کنند را افزایش می دهد.

افزایش تعامل باعث می شود پست ارتقا پیدا کند. ارتقا پست اینستاگرام تعداد دفعات نمایش دادن پست را افزایش می دهد. و هر چه افزایش بازدید داشته باشید پست شما بیشتر ارتقا پیدا می کند.

نهایتا اگر محصول و یا خدمتی را عرضه می کنید، با این روش هزاران و یا میلیون ها بازدید را تجربه خواهید کرد. و هزاران نفر را برای فالو کردن پیج اینستاگرام خودتان ترغیب می کنید.

خرید لایک اینستاگرام چه ضرر هایی برای پیج و برند شما دارد

با تبدیل شدن اینستاگرام به محلی برای بازاریابی و تبلیغات، روزبروز برندها بیشتر وسوسه می‌شوند برای رقابت با آنهایی که فالوور زیادی دارند، اقدام به خرید لایک اینستاگرام (و خرید ویو اینستاگرام ، فالوور و کامنت که همه برای افزایش فروش هستند) بکنند.

اما افزایش سطح تعامل به صورت مصنوعی و با خرید لایک نه تنها باعث اتلاف وقت و پول شما می‌شود بلکه می‌تواند به کسب و کارتان آسیب وارد کند.

در واقع به بازی گرفتن این سیستم می‌تواند منجر به کاهش نرخ تعامل شما شده و با اسپم تلقی شدن اقدامات شما که تاثیر بدی بر مشتریان و دنبال کنندگانتان دارد، باعث آسیب رسیدن به اعتبار و شهرت شما می‌شود.

اگر شما هم قصد دارید که با خرید لایک اینستاگرام مخاطبین خودتان را فریب دهید، وقت آن رسیده که در رویکردتان تجدید نظر کنید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا هرگز نباید به دنبال خرید لایک اینستاگرام باشید و چند تاکتیک ثابت شده برای جذب مخاطب به شما آموزش می‌دهیم تا هیچ وقت برای خرید لایک وسوسه نشوید.

چرا بعضی از برندها لایک اینستاگرام می‌خرند

دلیل خرید لایک اینستاگرام توسط برندها این است که نرخ تعامل مهم‌ترین معیار برای اطمینان از دیده شدن پست‌های اینستاگرام است.

اینستاگرام برای انتخاب پست‌هایی که بالای فید هر کاربر نمایش داده می‌شود از فاکتور نرخ تعامل استفاده می‌کند. پست‌های محبوب به احتمال بیشتری در تب اکسپلور اینستاگرام کاربران نمایش داده می‌شوند.

تب اکسپلور که می‌توانید با کلیک روی علامت ذره‌بین در منوی مرور پایین صفحه وارد آن شوید، شامل ترکیبی از موضوعات مختلفی است که شما لایک کردید و موردپسندتان بوده‌اند – همچنین پست‌های لایک شده با اکانت‌هایی که شما تعامل زیادی با آنها دارید.

از آنجایی که اکسپلور پست‌هایی از موضوعات مختلف که فالوورهای کاربران لایک کرده اند را به آنها نمایش می‌دهند و از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد کاربران به صورت منظم از اکسپلور استفاده می‌کنند، این روش برای جذب مخاطبین جدید بسیار موثر است.

در مجموع اگر پست‌های شما لایک بیشتری بگیرد، عده بیشتری آن را مشاهده می‌کنند. بنابراین بسیاری از برندها که به دنبال دیده شدن مطالبشان توسط انبوهی از مخاطبین هستند اقدام به خرید لایک اینستاگرام می‌کنند تا سطح تعامل را افزایش دهند.

کافیست که عبارت خرید لایک اینستاگرام را در گوگل جستجو کنید تا ده‌ها سرویس با وعده های:

  • خرید لایک اتوماتیک اینستاگرام
  • خرید لایک اکسپلور
  • خرید مولتی لایک اینستاگرام

با قیمت‌هایی بسیار کم را مشاهده کنید (که معمولاً در پکیج‌های مختلف از خرید ۵۰ لایک اینستاگرام ، خرید ۱۰۰ لایک اینستاگرام و تا ۱۰ هزار لایک ارائه می‌شوند).

وقتی لایک اینستاگرام را از چنین سرویس‌هایی خریداری می‌کنید، اکانت اینستاگرام شما به صورت خودکار توسط اکانت‌های (اغلب فیک) تحت مدیریت این سرویس‌ها لایک دریافت می‌کند.

با خرید لایک عکس این سرویس‌ها لایک را بین پست‌های مختلف توزیع می‌کنند تا فقط یکی از عکس‌های شما حجم زیادی لایک دریافت نکند.

شاید این ایده با وعده‌های وسوسه برانگیزی مانند خرید لایک واقعی اینستاگرام و خرید لایک ارزان و سریع برای افرادی که تخصص بازاریابی و زمان کمتری دارند خوب به نظر برسد اما واقعیت این است که احتمال آسیب رسیدن به برند شما توسط چنین لایک‌ هایی بیشتر از منفعت آنهاست.

اینفلوئنسر کیست؟به چه کسی اینفلوئنسر می گویند؟

با توجه به دیکشنری معنای لغوی اینفلوئنس (influence)  قابلیت و ظرفیت تاثیر گذاشتن بر روی شخص یا اشخاص و … تعریف شده است. بنابراین اسم فاعل آن یعنی influencer کسی است که می تواند بر روی دیگران تاثیر گذار باشد. اگر اسم اینفلوئنسر ها را شنیده باشید می دانید که این اسم با اینترنت و مخصوصا شبکه های اجتماعی گره خورده است. اینفلوئنسر را بیشتر در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر و … میبینید. بنابراین میتوان گفت اینفلوئنسرها افراد محبوبی هستند که به واسطه تجربه های شخصی ، روزمرگی ها و آموزش ها در شبکه های اجتماعی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و از این طریق روی آن ها تاثیر میگذارند. با این توصیف بهترین تعریف برای اینفلوئنسر این است که ، اینفلوئنسرها همان سلبریتی های شبکه های اجتماعی هستند ، با همان محبوبیت و همان شهرت . کسانی که افراد و صفحات مختلف را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند عموما با عنوان فالوئر یا دنبال کننده شناخته می شوند. این افراد روزانه با هدف یا بدون هدف به این پیج ها، کانال ها و صفحات سر زده و از مطالب آن ها استفاده می کنند. با این اوصاف وقتی که فردی در شبکه های اجتماعی ده ها هزار، صد ها هزار و حتی میلیون ها نفر مخاطب دارد گویی این افراد در خدمت این فرد هستند چرا که ناخواسته به دلیل شهرت، جهت فکری و شاید مقبولیت عمومی، از وی و مطالبی که منتشر می کند، تاثیر می پذیرند. اگر مباحث و اهداف سیاسی و اجتماعی را فاکتور بگیریم اولین تاثیر و مهمترین تاثیر اینفلوئنسرها بر اشخاص، مارکتینگ و تحت تاثیر قرار دادن این افراد در جهت خرید یک محصول یا خدمات است . به این ترتیب اینفلوئنسر مارکتینگ ، تاثیرگذاری اینفلوئنسرها بر مخاطبین شبکه های اجتماعی در راستای مارکتینگ دیجیتالی است.

تاریخچه پیدایش اینفلوئنسرها از چه زمانی بود

میتوان گفت اولین اینفلوئنسرهای دنیای مجازی بدون شهرت و شناخته شدنف حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب پیدا شدند. در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، درست زمانی که سرویس اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب توسط گوگل خریداری شده بود. کسانی شروع به فعالیت جدی در یوتیوب کردند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به شکلی که افراد زیادی ویدئوهای آنها را می‌دیدند، به اشتراک می‌گذاشتند و منتظر انتشار ویدئوی بعدی آنها بودند. روش آنها بسیار ساده و بدیع بود : شوخی‌های غیرمعمول، آموزش، مستندنگاری و اسکرین کست از مراحل مختلف بازی‌های کامپیوتری از جمله موضوعاتی بودند که برای تولید ویدئوی در یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گرفتند ، همین مسائل بسیار ساده و پیش پا افتاده طرفداران بسیاری پیدا کرد و اینچنین شد که بعضی از این اینفلوئنسرها دارای دنبال کنندگان میلیونی شدند. به مرور زمان و افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی سر و کله اینفلوئنسرها در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل ایننستاگرام و فیسبوک و توییتر هم پیدا شد و با استقبال مردم از شبکه های اجتماعی تعداد اینفلوئنسرها نیز رو به فزونی گرفت . وقتی یک اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی ظهور میکند گروهی از مردم هم به دلیل علاقه‌مندی و سلیقه خود این افراد را دنبال می‌کنند در نتیجه تعداد فالوورهای این افراد روز به روز افزایش پیدا می‌کند و هزاران نفر می‌رسد. این افراد برعکس سلبریتی‌ها در خارج از فضای مجازی کمتر شناخته شده‌اند. در واقع معروفیت آن‌ها بیشتر در رسانه‌های اجتماعی است، اما تاثیرگذاری بیشتری را روی مخاطبان خود دارند. اینفلوئنسرها را از جنبه‌های مختلف می‌توان تقسیم‌بندی کرد اما اصلی ترین فاکتور دسته‌بندی آن‌ها میزان فالوور آنها است. با توجه به این طبقه بندی بر اساس میزان فالوور میتوان گفت در شبکه های اجتماعی  اینفلوئنسر، ماکرو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها را داریم. تفاوت آن‌ها در چیست؟ افرادی که تقریبا بالای ۵۰۰ هزار فالوور دارند را ماکرو اینفلوئنسر می‌گویند و همچینین به کسایی که بین ۱۰ تا ۵۰۰ هزار فالوور دارند را میکرو اینفلوئنسر گفته می‌شود.

اینفلوئنسرها با توجه به میزان مخاطبان پرشور خود ، دارای یک بازار بالقوه داد و ستد هستند و بسیاری از اینفلوئنسرهای معروف به راحتی با فعالیت در شبکه های مجازی از طریق اکانتشان میلیونها دلار درآمد دارند. اینفلوئنسرها با توجه به نیاز مخاطب مطالب را در اینستاگرام منتشر میکنند و این مسئله باعث رشد روزافزون تعداد فالوورهای آنهاست. با یک نگاه ساده به پیج اینفلوئنسرهای اینستاگرامی متوجه میشوید که آنها به چند دسته تقسیم میشوند.

تاریخچه و معرفی از اینستاگرام

پیدایش و رشد اینستاگرام چه زمانی بود


The best Instagram accounts to learn French - Cilfa

اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکو گسترش یافت. مایک کرایگر باور داشت که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که ویژگی‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک‌گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی 

 از راه عکس و دوربین است.

نخستین نسخه اینستاگرام در ماه اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید. اینستاگرام از راه اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است.پشتیبانی این ، آی‌پد، آی‌پاد تاچ و گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید برقرار است. همچنین نرم‌افزار کاربردی شخص سوم اینستاگرام برای بلک‌بری ۱۰ و گوشی‌های سیمبیان نوکیا در دسترس است

بنابر ادعای شریل سندبرگ، عضو ارشد هیئت مدیره شرکت فیس بوک، بیش از ۲۵ میلیون شرکت اقتصادی در اینستاگرام صفحه مخصوص به خود را دارند که از این میان، ۲ میلیون اکانت متعلق به بازاریابان آنلاین است. در دهه ۲۰۱۰، اینستاگرام چهارمین نرم‌افزار پرهوادار موبایلی بوده‌است.

ارائه نسخه‌ها

در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آی‌اواس در اپ استور منتشر شد. در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار بارگیری شد.

سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از راه مرورگر امکان‌پذیر شد. هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخه‌های آی‌اواس و اندروید محدودیت‌هایی داشت.

در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه  برنامه اینستاگرام به صورت همگانی منتشر شد.

خرید توسط فیس‌بوک

در مدت زمان بسیار کوتاهی این برنامه توانست سودآوری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.با رشد سریع و فراگیر این رسانه اجتماعی سرمایه‌گذاران بیشتری تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کردند. در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۳ رشد اینستاگرام ۲۳٪ بود در حالیکه فیس‌بوک به عنوان کمپانی مادر تنها ۳٪ رشد را تجربه کرد.گفته می‌شود اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیس‌بوک بزرگتر خواهد شد. کوین سیستروم، از بنیان‌گذاران اینستاگرام و مدیرعامل شرکت فست می‌گوید: این بزرگ‌ترین موجودیت در جهان خواهد بود.

تغییرات در طی مدت زمان اینستاگرام

از زمان انتشار تاکنون این برنامه دو تغییر و بروزرسانی عمده و مهم داشته‌است که نخستین تغییر در ماه مارس سال ۲۰۱۴ به منظور کاهش اندازه نسخه اندروید برنامه اینستاگرام به نصف و همچنین افزایش و بهبود کارایی و تقویت رابط کاربری انجام گرفت. دیگر تغییر مهم این برنامه در سال ۲۰۱۷ اضافه شدن «استوری» است که یک قابلیت کاربردی در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

بعد از اضافه شدن قابلیت استوری و استقبال بسیار خوبی که کاربران از آن کردند، اینستاگرام تصمیم گرفت قابلیت جدید دیگری به نام «استوری زنده (لایو)» را به آن اضافه کند. این قابلیت ابتدا به صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی فعال شد و بعد از مدتی از حالت انحصاری و آزمایشی خارج شد تا تمام کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. کاربر توسط این قابلیت می‌تواند به صورت زنده، از خود ویدیو تهیه کند و با دنبال‌کننده‌های خود صحبت کند.

بروزرسانی دوم در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ انجام شد. این تغییر شامل افزودن حالت آفلاین و اعمال تغییرات در این حالت بود. بدین معنی که به محض برخط شدن کاربر، همهٔ تغییرات و پردازش‌های انجام شده در حالت آفلاین به صورت همگانی ثبت می‌شوند. برنامه اینستاگرام از آغاز تاکنون تغییرات فراوانی داشته‌است و به صورت پیوسته بروزرسانی می‌شود.

یکی از مشکلات اینستاگرام کوتاه بودن ویدئوها بود که در سال ۲۰۱۸ با ایجاد قابلیت IGTV این مشکل حل شد. به طوری که شما در پست خود ویدئوی حداکثر ۱ دقیقه یا مولتی ویدئو حداکثر ۱۰ دقیقه را بارگذاری می‌کنید و لینک به IGTV خود می‌دهید و ویدئو را به‌طور کامل می‌توانند مشاهده کنند. طی یک ماه اخیر شما می‌توانید ویدئوی خود را به صورت Landscape بارگزاری کنید که در این حالت شما به صورت تمام صفحه می‌توانید ویدئو را مشاهده کنید.

محتوا و تأثیرات آن بر ندگی اجتماعی و زندگی شخصی افراد

تأثیر بر سلامت روان

نتایج تازه‌ترین پژوهش در بریتانیا نشان می‌دهند که اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی بر سلامت جوانان را دارد.

این شبکه اجتماعی که امکان همرسانی عکس و ویدئو را می‌دهد، بر تصویری که کاربران از بدن خود دارند، تأثیر منفی می‌گذارد. ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان زن در این نظر سنجی گفته‌اند که از بدن خود راضی نیستند.

اینستاگرام اثر مخربی بر خواب کاربران جوان نیز دارد. بعلاوه، این دسته از کاربران اینستاگرام که همواره ترس دارند از رخدادها بی‌خبر بمانند، باید مدام در تماس باشند تا مبادا اتفاقی بدون حضور و آگاهی آن‌ها رخ دهد.

حدود ۹۰ درصد جوانان بیشتر از هر گروه سنی دیگری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و در مقابل آن آسیب‌پذیر هستند. اینستاگرام می‌گوید که حفظ این شبکه اجتماعی به عنوان مکانی امن و حامی جوانان از اولویت‌هایش است. سازمان‌های خیریهٔ سلامت روان از اینستاگرام خواسته‌اند تا ایمنی کاربران خود را افزایش دهد.

مواد مخدر و سلاح

گزارش‌هایی وجود دارد که اینستاگرام با ایجاد بستری مناسب، به فروش، گسترش و تبلیغات مواد مخدر و انواع سلاح کمک می‌کند. هرچند سخنگویان این شبکه اجتماعی این اتهامات را رد کرده‌اند و گفته‌اند که از طریق دکمه گزارش پست، کاربران می‌توانند موارد خلاف قانون را گزارش دهند. همچنین اعلام شد که این شبکه اجتماعی به شکلی سختگیرانه با گسترش مواد مخدر و سلاح مقابله می‌کند

پست‌های خشونت و تهدیدآمیز

براساس قوانین اینستاگرام و فیس‌بوک، قرار دادن پستی که دارای محتوای خشونت آزاردهنده و موارد تهدیدآمیز باشد، مجاز نیست و در صورت گزارش، امکان حذف پست‌ها وجود دارد. در سال ۱۳۹۸ خورشیدی، این شبکه اجتماعی پست‌های هنرمندان ایرانی و دیگر افراد دربارهٔ قاسم سلیمانی، مشهورترین مقام نظامی ایرانی پس از انقلاب را به شکل پیوسته حذف کرد. برخی از این پست‌ها حاوی جملات و تصاویر خشونت‌آمیز بودند. سخنگوی اینستاگرام کمی بعد اعلام کرد که به دلیل تحریم‌هایی که پس از تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران وضع شدند، امکان انتشار چنین پست‌هایی در این شبکه اجتماعی وجود ندارد.