اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

کلوزفرند یعنی چی؟

کلوزفرند یعنی چی؟



کلوزفرند به معنای دوست نزدیک می باشد. همان گونه که در فضای واقعی و حقیقی، عکس، فیلم و صحبت هایی را با دوستان نزدیک تان به اشتراک می گذارید که با افراد معمولی این کار را انجام نمی دهید، در اینستاگرام هم همین طور است.

در واقع با استفاده از این خاصیت جدید اینستاگرام، شما استوری هایی را که نمی خواهید همه ببینند، فقط به دوستان نزدیک خود نشان می دهید.

چگونه می توانم از ویژگی کلوزفرند استفاده کنم؟


برای استفاده از ویژگی کلوزفرند در اینستاگرام، به پروفایل شخصی خود بروید. سپس روی گزینه سه خط در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه کلوزفرند را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، لیست فالوورهای شما به نمایش می آید که با زدن بر روی گزینه Add یا اضافه کردن به لیست شما افزوده می شود. برای پیدا کردن یک اکانت مخصوص می توانید نام کاربری او را در نوار جستجو سرچ کنید. پس از اضافه کردن اشخاص مورد نظر باید لیست خود را ذخیره کنید.

 

پس از اینکه لیست کلوزفرند خود را ساختید در هنگام گذاشتن استوری می توانید از آن استفاده کنید. در هنگام گذاشتن استوری گزینه ای با دایره سبز رنگ که یک ستاره در آن است مواجه می شوید که با ضربه زدن روی آن، استوری تنها برای لیست کلوز فرند شما به نمایش در خواهد امد. علاوه بر این، اگر در هنگام پست کردن استوری روی گزینه send to بزنید باز هم گزینه کلوزفرند در لیست انتخابی شماست.

از کجا بدانیم در لیست کلوزفرند کسی هستیم یا نه؟


تا زمانی که شخص از ویژگی کلوزفرند اینستاگرام خود استفاده نکند شما قادر به دیدن آن نیستید. در واقع هیچ راهی برای اینکه بدانید لیست کلوزفرند یک نفر، چه کسانی هستند و آیا شما جزو آن هستید یا نه، ندارید. تنها اگر هنگام دیدن استوری های دیگران متوجه یک کادر سبز رنگ در گوشه سمت راست بالا شدید که روی آن کلوزفرند نوشته بود، می فهمید که در لیست آن شخص هستید. در زیر می توانید یک نمونه از استوری هایی که برای کلوزفرندها به نمایش می آید را ببینید.

چگونه از کلوز فرند برای کسب و کار خودم استفاده کنم؟


اگرچه ویژگی کلوزفرند برای کاربرهای معمولی، به عنوان یک ویژگی سرگرم کننده به نظر می رسد اما مشاغل و کسب وکارهای اینستاگرامی می توانند از آن برای افزایش فروش و خدمات خود استفاده کنند. در زیر روش های مختلفی را برای بهره گیری از این امکان به شما پیشنهاد می دهیم که امیدواریم برای کسب و کار شما مفید واقع شود.

به مشتریان ویژه خود امتیازات ویژه دهید


شما همیشه مشتریانی خواهید داشت که مرتبا، حسن نیت خود را به شما ثابت می کنند. این افراد به دفعات زیاد در پست های شما کامنت می گذارند. مطالب شما را در صفحات خود منتشر می کنند و آن را تبلیغ می کنند. خریدهای زیادی از شما دارند و مشتری پرو پا قرص پیج تان هستند. شما می توانید این دسته از فالوورهایتان را به لیست کلوزفرند خود اضافه کنید و کدهای تخفیف، جایزه های ویژه یا دسترسی ویژه به تخفیفات و آف ها را برای آن ها به اشتراک بگذارید.

زمانی که فالوورهای شما بدانند که با داشتن شرایط خاصی می توانند عضو کلوزفرند شما باشند و از امتیازهای آن استفاده کنند مطمئن باشید برای حضور در چنین لیستی تلاش خواهند کرد. و نتیجه این تلاش چیزی نیست جز تبلیغ بیشتر، کامنت های حمایت کننده و فروش بهتر در اینستاگرام.

محتوای ویژه و پیشنهادات خاص برای اعضای VIP پیج


حتی خود کلمه VIP به تنهایی یک بار مثبتی همراه خود دارد که فالوورهایتان را برای عضویت در آن ترغیب می کند. می توانید خدمات مضاعفی برای یک دسته از فالوورهایتان در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما مربی هستید ( از هر نوع، مثلا مربی بدن سازی، متخصص تغدیه، مربی کلاس های اموزشی و هنری و … ) می توانید یک سری از مطالب را به صورت اختصاصی برای فالوورهایی قرار دهید که مثلا هزینه مشخصی را پرداخت کرده اند. بقیه مخاطبین شما هنوز هم می توانند از محتوای اموزشی پست ها و استوری های عمومی شما استفاده کنند. اما برای مطالب تخصصی تر و دقیق تر باید با پرداخت هزینه یا هر شرایط ویژه دیگری، عضو کلوزفرند شما شوند.

رفع اشکال پیش از شروع


اگر با اینفلوئنسرها و افراد مطرح در زمینه کاری خود همکاری می کنید می توانید آنان را به لیست کلوزفرند خود اضافه کنید تا درباره محصولات، ویژگی ها و به روز رسانی های شما زودتر آگاه شوند. این دسترسی زودهنگام به آنها امکان می دهند تا پرسش ها، انتقادات و پیشنهادات شان را قبل از انتشار عمومی به گوش شما برسانند. در این حالت شما می توانید یک محصول یا خدمت را به صورت بی نقص و عالی به مشتریان خود عرضه کنید.

در پشت صحنه پیج کاری شما چه می گذرد


استفاده از استوری های اینستاگرام برای نشان دادن پشت صحنه، یک تاکتیک محبوب و پرکاربرد است. اما گاهی اوقات نمی خواهید همه فالوورهای پیج شما، پشت صحنه شغل شما را ببینند. شما می توانید افراد خاصی را انتخاب کنید و به لیست کلوزفرندتان اضافه کنید. تا سختی شغل شما را ببینند و با نشان دادن چشم اندازهایی از آن، محبوبیت  برند خود را در ذهن شان بیش تر کنید.

کارت سپاس گزاری به مشتریان وفادار


دریافت یک کارت تشکر از هر کسی برای ما بسیار ارزشمند و خاطره انگیز است. حالا تصور کنید که این کار را برای مشتریان ویژه خود انجام دهید. چه بازتاب مثبتی در آن ها خواهد داشت؟

 یکی از راه هایی که برای انجام این کار  ممکن است به ذهنتان برسد، دادن دایرکت به ان ها می باشد. اما ارسال یک پیام برای چندین نفر کار سخت و زمان بری است. در این میان ممکن است که اکشن بلاک هم بشوید و نتوانید تا مدت مشخصی دایرکت دهید.

کلوزفرند در این مورد نیز می تواند به کمک شما بیاید. مشتریان وفادار خود را به این لیست اضافه کنید و در مناسبت های خاص و ویژه، با ضبط یک ویدیو یا انتشار یک متن از آن ها تشکر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد