اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

ادمین شبکه های اجتماعی چه کار هایی را باید انجام بدهد؟

ادمین شبکه‌های اجتماعی شغلی است که در سال‌‌های اخیر زیاد از آن می‌شنویم.

زیر هر پستی که در پیج‌های معروف اینستاگرام می‌بینیم، کسی در کامنت‌ها از ادمین درخواستی دارد یا ناراضی است و یا خوشحال.

شاید سال‌های اولیه پیدایش شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، ادمین بودن شغل نبود و ادمین‌ها برای سرگرمی و علاقه‌مندی‌های خود فعالیت می‌کردند.

اما در سال‌های اخیر با فراگیر شدن این شبکه‌ها بین کسب و کارها، ادمین شبکه‌های اجتماعی، به یک شغل تبدیل شده است.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغاتی ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی را استخدام می‌کنند و شغل نسبتا پردرآمدی نیز دارند.

شرکت‌های کوچک‌تر هم معمولا مدیر(ادمین) شبکه‌های اجتماعی را استخدام می‌کنند و یا به صورت دورکاری با آنها همکاری می‌کنند.

 

اما ادمین شبکه‌های اجتماعی چه مهارت‌هایی دارد و یا باید جویای چه مهارت هایی برای ارتقای کار خود باشد؟

ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی، مغز متفکر پشت هر اکانت است. ادمین محتوایی طراحی می‌کند که به کسب و کارها برای رسیدن به اهداف بازاریابی‌شان کمک کند.

ادمین به ترکیبی از مهارت‌های بازاریابی، محتوا نویسی و تبلیغ نویسی در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد.

اگر قصد دارید که ادمین شبکه‌های اجتماعی شوید، باید این نکته را در نظر داشته باشید، که کار مدیریت شبکه‌های اجتماعی، 24/7 است.

یعنی 24 ساعت در هفت روز هفته، نیاز دارید که آنلاین باشید.

 

یکی از خدماتی که نوین هاب در اختیار ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد، امکان زمان‌بندی و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی است.

این قابلیت می‌تواند به مدیریت زمان آنها کمک کند و کار مدیریت شبکه‌های اجتماعی را برای آنها ساده‌تر کند.

 

مهارت‌های ادمین شبکه‌های اجتماعی

استراتژی - آیا حتما باید استراتژی داشته باشد؟

معمولا نوشتن استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی بر عهده مدیر محتوا و یا استراتژیست محتواست.

اما در کسب و کارهای کوچک، وظیفه نوشتن استراتژی بر عهده مدیر شبکه‌های اجتماعی و یا ادمین می باشد که خیلی این مطلب حائز اهمیت بای مدیریت صفحه ها و شبکه های اجتماعی می باشد

در نوشتن استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی، شناخت مخاطب هدف و انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای رسیدن به اهداف بازاریابی، اهمیت زیادی دارد.

 

محتوا

ممکن است ادمین شبکه‌های اجتماعی دانش محتوا نویسی، محتوای گرافیکی، تصویری و ویدیویی را به طور همزمان نداشته باشد؛ اما آشنایی با انواع محتوا و برنامه‌ریزی برای توزیع محتوا در شبکه‌های اجتماعی، از مهارت‌هایی است که هر مدیر شبکه‌های اجتماعی‌ای باید بداند.

املای درست کلمات، علامت‌های نگارشی و نیم‌فاصله‌ها در محتوای نوشتاری از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

تعامل

یکی از مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی، ارتباط و تعامل با مخاطبانی است که شاید هیچ‌گاه در زندگی آنها را نبینید.

ادمین باید نحوه تعامل کسب و کارها با مخاطبانش را بداند. پاسخ درست به بازخوردهای منفی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که ادمین‌ها با آن روبرو هستند.

این روزها کوچیک ‌ترین اشتباه در پاسخگویی و تعامل در شبکه‌های اجتماعی ممکن است سرانجام بدی برای کسب و کار و یا برند داشته باشد.

 



تبلیغات 

تبلیغات چگونه میتواند به ما کمک کند؟

بعضی از افراد اعتقاد دارند که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، بر عهده بازاریاب دیجیتال (دیجیتال مارکتر) است.

اما بهتر است مدیر شبکه‌های اجتماعی نیز به بحث تبلیغات در این شبکه‌ها مسلط باشند.

ادمین روزانه با تعداد زیادی از مخاطبان در ارتباط است و احتمالا ذائقه و سلیقه مخاطبان را بهتر می‌شناسد و می‌تواند بر اساس آنالیز و تحلیل داده‌هایی که در اختیار دارد، کانال‌های مناسبی برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی انتخاب کند.

People holding icons of digital brands

آنالیز و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر تمام مهارت‌هایی که مربوط به تولید محتوا و تعامل است، توانایی تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از مهارت‌های لازم برای ادمین است.

ادمین می‌تواند آنالیز هر شبکه اجتماعی و هر پست را به طور جداگانه در قسمت Insight و یا آنالیتیکس این شبکه‌ها ببیند.

بخش آنالیز نوین هاب هم اطلاعات کاملی از داده‌های تمامی شبکه‌های اجتماعی شما را در یک داشبورد در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از بخش آنالیز نوین هاب، می‌توانید بهترین ساعت برای انتشار پست را ببینید و یا هشتگ‌های استفاده شده در پست‌های خود را رصد کنید تا ببینید کدام هشتگ تعداد بازدید بیشتری داشته است.

 

بازاریابی محتوایی چگونه انجام می شود؟

کار مدیر شبکه‌های اجتماعی با تولید محتوا تمام نخواهد شد

 یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها برای او، بازاریابی از طریق محتواست. این که بداند محتوایی که تولید می‌شود، پایان کار نیست.

توزیع مناسب محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و به ثمر رسیدن اهداف بازاریابی و فروش از مهارت‌هایی است که مدیر شبکه‌های اجتماعی در آن مهارت دارد.

و در آخر باید نتیجه گیری کنیم…

اگر ادمین شبکه‌های اجتماعی هستید، سعی کنید تا مهارت‌های خود را افزایش دهید تا مشتری‌های بیشتری و از برندهای بزرگ‌تر سمت شما بیایند.

اگر هم به دنبال ادمین شبکه‌های اجتماعی هستید، سعی کنید با کسانی که مهارت کافی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را دارند، همکاری کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد