اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

ترند‌‌های محبوب عکس اینستاگرام

ترند عکس‌ اینستاگرام  روز به روز در حال تغییر می باشد. یک زمانی عکس‌های پرتره (مربعی) با فیلترهای اغراق شده ترند عکس‌های اینستاگرام بود.


اما در سال 2020، این سبک عکاسی و ادیت، دیگر طرفدار ندارد. ترکیب عکس با فیلترهای اغراق شده، می‌تواند به سرعت تبدیل به یک کلیشه خسته کننده در صفحه اینستاگرام شما شود.

به طور متوسط کاربران اینستاگرام، روزی نیم ساعت در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند. یعنی شما باید سعی کنید تا بیشترین سهم از این نیم ساعت را از کاربران اینستاگرام داشته باشید.




ترند‌‌های محبوب عکس اینستاگرام


عکس‌های بدون ادیت


اینستاگرام در سال‌های قبل تر از الان این گونه بود که مکانی برای عکس‌های زیبا کنار ساحل با فضای براق و اغراق شده. اما دوران بی‌نقص بودن و زیبا بودن با فیلترها گذشته است.

در سال 2020، کاربران عکس‌هایی را که واقعی به نظر می‌رسند را ترجیح می‌دهند. تصاویر با کمی بافت جالب‌تر از مناظر یا پرتره‌های ویرایش نشده از ترندهای سال 2020 هستند.

اما خب هنوز هم ویرایش‌های سبک و جذاب می‌تواند عکس‌های شما را جذاب‌تر کند. نور و کنتراست را تنظیم کنید اما سعی کنید با رنگ‌های طبیعی به عکس‌های خود زیبایی ببخشید.


سلفی در آیینه


روزهای اول سال 2020 با ویروس کرونا و قرنطینه سپری شد. به همین دلیل عکس‌های سلفی بیشتری در فید اینستاگرام در سال2020 تا به حال دیده‌ایم.

اما این تنها بودن و ایزوله شدن باعث بیشتر شدن عکس‌های سلفس در آیینه شده و باز هم طرفدارهای زیادی پیدا کرده است.

این عکس‌ها صمیمی‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و رابطه خوبی بین شما و مخاطبانتان برقرار خواهد شد.

حتی برندهای خرده فروشی هم به سمت عکس‌های پرتره روی آورده‌اند. کمپین‌های بهاری برند مد Aritzia از عکس‌های مدل‌هایی که در خانه سلفی می‌گیرند، استفاده می‌کنند.


عکس‌های شلخته از غذا


بله درست خواندید، عکس‌های شلخته و ناهمگون. همانگونه تا الان احامالا مشاهده کرده اید و دیده اید ، عکس‌های غذا طرفدار زیادی در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام دارند.

اما برای انتشار تصاویر غذا در اینستاگرام معمولا وقت می‌گذراند میز را می‌چینند و از ظرف‌های زیبا استفاده می‌کنند. عکس یک تخم مرغ سرخ شده روی نان تست مربعی که درست وسط بشقاب است و با آواکادو تزیین شده است.

اما این روزها گذاشتن عکس‌های چیده شده مثل قبل ترند نیستند. عکس‌های واقعی از غذاها که همانقدر شلخته و ماکسیمال و خوشمزه به نظرمی‌رسند، ترند سال 2020 در اینستاگرام هستند.

به جای عکس‌هایی که ساعت‌ها روش کار کنید، عکس‌های کوزآپ و واقعی از غذاهایی که در طول روز میل می‌کنید، منتشر کنید و معجزه واقعی بودن و سادگی را ببینید.


پرتره‌های صورت و بدون آرایش


همانطور که از عکس‌های بدون ویرایش استقبال بیشتری می‌شود، عکس‌های پرتره و بدون آرایش هم از ترندها سال 2020 هستند.

این ترند عکس ایینستاگرام جدید، تنوع و اصالت را در نظر می‌گیرد. و کاربران چهره‌های طبیعی و بدن‌های واقعی خود را بدون ادیت نشان می‌دهند. چین و چروک‌ها، لکه‌های صورت و بدن همه و همه را به عنوان جزیی از خود می‌پذیرند و حتی به نمایش می‌گذارند.

این ترند برای برندهایی که در حوزه زیبایی کار می‌کنند و می‌خواهند شهرت خود را بر پایه صداقت و اعتماد بگذارند، فرصت بسیار خوبی است.

برند ژیلت ونوس یکی از همین برندهاست که کمپین‌هایی برای این ترند اجرا کرده است. مثلا اگر شما یک برند پوستی هستید، مدل‌‌‌هایی با پوست خوب، نمی‌توانند اعتماد مخاطب را جلب کنند. و بهتر است از مدل‌های واقعی و بدون رتوش استفاده کنید.


استفاده از عکس‌های عمودی


زمان زیادی از سال 2010 و شروع به کار اینستاگرام نگذشته است. روزهایی که پلتفرم فقط به عکس‌های مربعی اجازه انتشار می‌داد را به یاد دارید؟

حتی بعد از اینکه اینستاگرام محدودیت قالب‌های تصویری را برداشت، مدت‌ها زمان برد تا عکس‌های عمودی توسط کاربرها استفاده شوند.

عکس‌های عمودی به شما این فرصت را می‌دهند تا عکس بیشتر دیده شود و کاربران هنگام اسکرول کردن حواسشان از عکس شما پرت نشود.

این قالب عکس، برای عکاسی از طبیعت مناسب است. جایی که می‌خواهید حس مقیاس و عظمت را نشان دهید.


برای برندهای لباس این نوع قالب خیلی مناسب است و می‌توانند با استفاده از عکس‌های عمودی، جزییات بیشتری با بینندگان در میان بگذارند.


قبل از ارسال پست، اطمینان حاصل کنید که نسخه مربعی تصویر شما که در فید ظاهر می‌شود، هنوز هم خوب به نظر برسد.

ابعاد عکس‌های عمودی 4:5 و یا  1080 *1350  پیکسل است.


عکس‌های تک رنگ (مونوکروم)


در سال 2020، عکس مونوکروم ترند عکس‌ اینستاگرام است.

عکس‌هایی که از یک طیف رنگی تشکیل شده باشند؛ جلوه بصری جذابی به فید و پروفایل اینستاگرام شما می‌دهند.

ما نباید فراموش کنیم که اینستاگرام پلتفرمی بصری است و باید عکس‌های چشمگیری در آن منتشر کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید.

از رنگ‌های شارپ و جذاب استفاده کنید. رنگ‌ها باعث اجاد خلق و خوی و احساسات مخلفی می‌شوند:

قرمز پرانرژی است، نارنجی شاد است، بنفش خلاق است، صورتی عاشقانه است. رنگی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده احساسات مخاطبان شما در مورد برند شما باشد.


عکس‌های هنری


همه عکس‌های موجود در فید اینستاگرام شما نیازی به عکاسی از محصول ندارند و یا حتی لزومی ندارد تا همه عکس‌ها به برند شما مربوط باشد.

شما می‌توانید مخاطبان خود را از طریق عکس‌ها و فیلم‌های زیبا که ممکن است به حوزه کاری شما هم مرتبط نباشد، جذب کنید.

برندهای معروف زیادی این کار را در اینستاگرام انجام می‌دهند. از عکس‌های طبیعت و حیوانات برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

هنوز هم حتی در سال 2020 انتشار یک عکس درست و حسابی می‌تواند حسابی وایرال شود و صدای برند شما باشد.

روزانه تعداد غیرقابل باوری عکس در اینستاگرام آپلود می‌شود. یک عکس رویایی می‌تواند نظر کاربران را جلب کند و آنها صفحه فید خود را اسکرول نکنند و روی عکس شما تمرکز کنند.

اگر بتوانید محصولات خود را در قالب عکس‌های هنری به نمایش بگذارید که چه بهتر!

نور خوب یکی از پایه‌های عکاسی است. اما یک ویرایش ساده می‌تواند عکس‌های شما را چند پله بالاتر ببرد. در ضمن از رنگ در عکس‌ها غافل نشوید.


ترند عکس‌ اینستاگرام ممکن است روز به روز تغییر کند. 

به همین دلیل شما باید همیشه در حال مطالعه و به روز باشید، تا از غافله ترندها عقب نمانید و بتوانید همیشه به روز باشید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد