اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟


می‌توان گفت که دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به خوبی از اهمیت فعالیت و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آگاهند. به همین دلیل هم سعی می‌کنند از فرصت شبکه‌های اجتماعی برای رونق کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

اما گاهی برخی از بازاریابان به اشتباه اینگونه تصور می‌کنند که منظور از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی صرفاً انتشار چند مطلب و عکس و ویدئو است. در این مطلب اصولی که باید به عنوان یک کارآفرین برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی رعایت کنید، بیان می شود.


اصولی که صاحبان کسب و کار برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید در جریان باشند




۱) نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را شناسایی کنید


باید از کسب و کار خود شناخت کاملی داشته باشید. به این منظور لازم است این نکات را در مورد کسب و کار خود مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید:

*** هدف من از فعالیت در رسانه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام چیست؟

*** مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟

*** برای مخاطبان هدف من، چه مطالب و محتوایی می‌تواند جذاب باشد؟

*** در چه زمینه‌هایی مهارت کافی داریم؟

*** با توجه به ظرفیت اعضای تیم، چه نوع محتوایی می‌توانیم برای خود تولید کنیم؟


۲) برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید


قطعاً شما برای امور مالی کسب و کار خود برنامه‌ریزی سالیانه دارید. حتی به صورت هفتگی و ماهیانه هم برای مسائل مالی بازرسی‌های لازم انجام می‌شود. برای فروش برنامه‌ریزی می‌کنید و اهداف و برنامه‌های خود را مشخص می‌کنید.

اگر به نتیجه رسیدید که باید برای رونق کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، بنابراین برای تولید محتوا هم باید برنامه‌ریزی داشته باشید.

لازم است از یک تیم بازاریابی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مشخص کردن برنامه‌ها و تحلیل آمارها و گزارش‌ها، استفاده کنید.

نوع محتوای تولیدی، زمان‌های به اشتراک گذاری پست‌ها، فواصل زمانی ارسال محتوا نیز از جمله مواردی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به منظور فوق، اینستاگرام می‌باشد. برای فعالیت بهتر در اینستاگرام می‌توانید از ابزارهای لازم برای بازاریابی در اینستاگرام نیز بهره بگیرید.

به طور منظم پیج و یا صفحه مجازی خود را مورد ارزیابی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.


۳) با مخاطبان خود تعامل سازنده داشته باشید.


به کامنت‌های مخاطبان خود احترام بگذارید.یعنی چه؟ به نظران آنها پاسخ مناسب دهید. اگر انتقاد و یا پیشنهادی داده‌اند از نظران آنها استفاده کنید. شاید در ابتدا به نظرتان اینکار ، تلف کردم وقت به حساب آید اما اطمینان داشته باشید همین اقدامات به ظاهر ساده به محبوبیت برندتان و افزایش فالوور های شما کمک می‌کند.


۴) مشتریان وفادار خود را راضی نگه دارید


از مشتریان وفادار خود بخواهید در شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. حتی اگر لازم است با آنها تماس تلفنی بگیرید. در مقاله برای جذب مشتری در اینستاگرام چه مطالبی منتشر کنیم؟ بیان شد که مشتریان وفادار بهترین راهکار برای جلب اعتماد سایرین به حساب می‌آیند. از آنها بخواهید مطالب شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. نظراتشان را در مورد استفاده از محصولات و خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی بیان کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد