اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

3 مزیت باور نکردنی برای برند ها

مزایای اینستاگرام امروزه بر هیچکس پوشیده نیست و اکثر ما می دانیم که اینستاگرام یک بستر عالی برای ساخت محتواهای بصری است که هر نوع کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد. با این حال، هنوز هم مدیران کسب و کارهایی هستند که معتقدند که از این ابزار فوق العاده نمی توان برای بهبود و ارتقا برند استفاده کرد.

این افراد متصورند که اینستاگرام تنها برای سرگرمی کاربرد دارد. اما 300 میلیون کاربر فعال این اپلیکیشن به رشد کسب و کارهای بسیار زیادی کمک کرده است. در هر حال اگر قبول ندارید که مزایای اینستاگرام چیزی فراتر از آنچیزی است که مردم از آن برای سرگرمی استفاده کنند، ما 5 دلیل اساسی به شما ارائه خواهیم کرد که نشان می دهند اینستاگرام چه مزیت هایی برای رشد برندها می تواند داشته باشد.

مزیت های اینستاگرام برای رشد کسب و کارها


ارتباط با مشتریان


وقتی صحبت از ارتباط با مشتریان در دنیای آنلاین می شود، برخی از صاحبان کسب و کار ذهنشان به سمت فیسبوک، توییتر یا تلگرام می رود. اگر جزو این افراد هستید، ممکن است از شنیدن اینکه اینستاگرام یکی از فعال ترین و جذاب ترین پایگاه های کاربری را دارد تعجب کنید.


در حقیقت، یک گزارش از تحقیقات فورستر نشان داد که در اینستاگرام در هر فالویی که انجام می شود، 120 برابر بیشتر از توییتر تعامل ایجاد خواهد شد.

اینستاگرام با چنین تعامل بالایی بستر مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتریان، بررسی بازخورد آن ها و ایجاد روابطی است که از طریق آن ها می توانید فروش محصولات یا خدمات برند خود را چندین و چند برابر کنید.

شما می توانید عکسی از یک محصول جدید را به اشتراک بگذارید و از دنبال کننده های خود نظر را بپرسید یا درخواست کنید که یک نگاه اجمالی به یک ایده یا طرح کسب و کار شما داشته باشند تا متوجه شوید که علاقه ای نشان می دهند یا خیر و یا این که علاقه ای به محصول شما دارند یا خیر.

فهمیدن اینکه مردم چه چیزهایی دوست دارند

ممکن است شما متوجه این موضوع نشده باشید اما مخاطبین هدف شما ممکن است از قبل اینکه شما در اینستاگرام شروع به فعالیت کنید، به اشتراک گذاری پست هایی مرتبط با برندتان و صحبت در مورد تجارت شما در اینستاگرام پرداخته باشند.

این امر به ویژه اگر کسب و کار شما دارای مکانی ثابت باشد که مشتریان به طور منظم از آن بازدید می کنند، بیشتر صدق می کند.

رستوران ها نمونه بارز این مسئله هستند. مردم عاشق به اشتراک گذاشتن عکس غذاهای مورد علاقه خود هستند. با استفاده از اینستاگرام آن ها می توانند عکس های غذاهایشان را به اشتراک بگذارند و با تگ کردن لوکیشن شما، به فالوورهای خود اطلاع دهند که در چه مکانی از این غذایی که به اشتراک گذاشته اند، لذت می برند.

اما این مسئله محدود به رستوران ها نمی شود؛ مردم عاشق به اشتراک گذاشتن تصاویر متنوع از مکان های مختلف هستند. هنگامی که آنها لوکیشن کسب و کار شما را تگ می کنند، دوستانشان این مکان را می بینند و در حقیقت آن ها از طرف شما برندتان را تبلیغ می کنند.

اگر جزو چنین کسب و کارهایی هستید، با یک جستجوی ساده در اینستاگرام می توانید متوجه شوید که کاربران چقدر لوکیشن برند شما را تبلیغ کرده اند.


دسترسی به مشتریان جدید در اینستاگرام چگونه امکان پذیر است؟


اینستاگرام پیدا کردن عکس های جدید، افراد جدید و مشاغل جدید را آسان می کند.

یکی از راه هایی که مردم می توانند مطالب جدید را در اینستاگرام پیدا کنند، هشتگ است . مشابه سایر شبکه های اجتماعی، وقتی شخصی هشتگی را در پستی در اینستاگرام قرار می دهد، در واقع یک لینک بین جستجوگر و تولید کننده هشتگ ایجاد می شود و می توانید تمام عکس هایی را که با استفاده از آن هشتگ به اشتراک گذاشته شده است، مشاهده کنید.

مثلا برای رستوران ارم شاندیز که مشتریانش بیشتر به دنبال سفارش شیشلیک در این رستوران هستند، هشتگ “شیشلیک”راهی عالی برای یافتن مشتریانی است که علاقه مند به این برند هستند. استفاده از هشتگ های محلی نیز می تواند در این زمینه مفید باشد.

همچنین می توانید از هشتگ برای یافتن مشتری های  فعال تر استفاده کنید. به عنوان مثال، پیجی که مربوط به یک کلینیک حیوانات خانگی است، می تواند با استفاده از هشتگ های مرتبط، افرادی که در محدوده کسب و کار او هستند را پیدا کند و با آن ها ارتباط بگیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد