اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

اینستاگرام مارکتینگ | آموزش بازاریابی با اینستاگرام

وب سایت در زمینه آموزش اینستاگرام و بازاریابی با اینستاگرام فعالیت دارد

هشتگ چیست و چگونگی استفاده از آن؟

این روزها و با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی همه‌ی ما با کلمه‌ی هشتگ آشنا هستیم اما شاید کاربرد و مزایای استفاده‌ی دقیق از آن را ندانیم. هشتگ‌ها تنها یک کلمه برای زیبایی نیستند بلکه می‌توانند آینده‌ی کسب‌و‌کار شما را تحت تاثیر قرار دهند. به همین منظور در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با تعریف اولیه هشتگ آشنا کنیم و انواع استفاده از آن را به شما توضیح دهیم.بعد از آن، به نحوه‌ی استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار بپردازیم و اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ ها را بررسی کنیم.

البته باید بگوییم، ابزارهایی نیز در این زمینه وجود دارند که در پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط و تحلیل هشتگ‌های استفاده شده به شما کمک می‌کنند که ما ۲ مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین، باید و نبایدهایی در استفاده از هشتگ‌ها وجود دارند که ما در این مقاله و مقالات آینده آن‌ها را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

پس منتظر مقالات بعدی ما باشید.

هشتگ چیست؟

هشتگ یک کلمه یا عبارت است که در کنار علامت  (#) قرار می‌گیرد و از آن برای شناسایی کلمات کلیدی و یا اینکه برای دسته‌بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود.به عبارت دیگر وقتی کلمه در کنار علامت # قرار می‌گیرد تبدیل به یک متاتگ شده و کلیک کردن روی آن شما را به سوی دیگر محتواهای مرتبط با آن موضوع بارگذاری شده هدایت می‌کند.

بنابراین، وقتی که کاربر از یک هشتگ در پُست‌های خود استفاده می کند آن پست بلافاصله توسط شبکه‌ی اجتماعی فهرست‌بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ می‌تواند پست او را پیدا کرده و ببیند. هنگامی که شما روی یک هشتگ کلیک می‌کنید به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که همه‌ی پست‌هایی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند در یک جا قابل دیدن هستند.

روش استفاده از هشتگ ها چگونه است؟

برای استفاده از هشتگ نیاز به عمل خاصی نیست و فقط کافی است که لغت یا عبارت مورد نظر خود را بدون استفاده از فاصله و نقطه در جلوی علامت # قرار دهید. فاصله ندادن در کلمات انگلیسی مشکلی در ناخوانا بودن متن به وجود نمی‌آورد اما ظاهر عبارات فارسی را به هم می‌ریزد. به همین منظور برای استفاده از هشتگ به زبان فارسی، بین کلمات از علامت (-) استفاده می‌شود، این علامت با فشردن Shift و - ایجاد می‌شود.

هشتگ‌ها به حروف بزرگ و کوچگ حساس نیستند، و فرقی بین نوشتن کلمات با حروف بزرگ و کوچک نیست و یا هر ترکیب دیگری از حروف بزرگ و کوچک شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کنند که در پست‌های آن از این هشتگ استفاده شده است. استفاده از اعداد در هشتگ مشکلی ایجاد نمی‌کند اما فاصله، نقطه و دیگر علائم نگارشی مانند @ باعث می‌شوند که هشتگ شما کار نکند.

هشتگ ها در کجا استفاده میشوند؟

بیشتر شبکه‌های اجتماعی برای یک هدف خاص، یعنی دسته‌بندی کردن پُست‌ها از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، هر شبکه‌ای قلق خاصی برای استفاده از آن‌ها دارد که در ادامه در مورد چند مورد از محبو‌ب‌ترین آن‌ها توضیح می‌دهیم:

  • توییتر (Twitter): این شبکه‌ی اجتماعی به نوعی بنیان‌گذار استفاده از هشتگ است و کاربران در اغلب پست‌های خود از هشتگ استفاده می‌کنند. شما در قسمت سمت چپ صفحه‌ی توییتر خود می‌توانید هشتگ‌هایی که این روزها در میان کاربران محبوب هستند یا به اصطلاح ترند (Trend) شده‌اند را مشاهده کنید.
  • تلگرام (Telegram): پیام رسان تلگرام نیز از هشتگ پشتیبانی می‌کند. تلگرام برخلاف توییتر و اینستاگرام، جستجوی دقیقی برای هشتگ‌ها تعبیه نکرده است، اما با کلیک بر روی هشتگ‌ها می‌توانید پست‌های کانال‌ها یا گروه‌هایی که در آن‌ها عضو هستید و از این هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید.
  • فیسبوک (Facebook): کلیک کردن روی یک هشتگ در این شبکه‌ی اجتماعی شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که می‌توانید در آنجا پست‌های عمومی که در آن‌ها از این هشتگ استفاده شده است را مشاهده کنید. البته شما قادر به مشاهده‌ی پست‌هایی نیستید که در صفحات Private یا خصوصی به اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین می‌توانید موضوعات محبوب را در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید.
  • اینستاگرام (Instagram): هشتگ‌ها در اینستاگرام زمانی به کار می‌روند که شما بخواهید دیگر عکس‌های مشابه با موضوع عکس خود را مشاهده کنید. فقط کافیست در توضیح عکس خود از هشتگ مرتبط استفاده کنید تا عکس شما در کنار دیگر عکس‌هایی با همان هشتگ نشان داده شود. اگر صفحه‌ی شخصی در اینستاگرام Private یا خصوصی باشند دیگران نمی‌توانند عکس‌های او را در صفحه‌ی مربوط به هشتگ مشاهده کنند.
  • گوگل پلاس (+Google): این شبکه‌ی اجتماعی نیز از هشتگ‌ها مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند اما یک تفاوت عمده با دیگران دارد. گوگل پلاس اگر فکر کند که هشتگی محبوب است و به پست شما مرتبط است، خودش آن را به پست شما اضافه خواهد کرد.
  • تامبلر (Tumblr): زمانی که بخواهید پستی را در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک بگذارید متوجه خواهید شد که ناحیه‌ای در پایین ایجاد می‌شود و از شما می‌خواهد که در آن Tag قرار دهید. زمانی که شروع به تایپ کردن تگ‌ها کنید، تامبلر به طور خودکار یک هشتگ در جلوی آن قرار خواهد داد.
  • لینکدین (Linkedin): شبکه اجتماعی لینکدین که مدتی بود استفاده از هشتگ را غیرفعال کرده بود، در سال 2017 با ارائه رابط کاربری جدید دوباره به کاربران اجازه استفاده از هشتگ را داد. البته در لینکدین خبری از هشتگ‌های محبوب و ترند شده نیست و صرفاً با کلیک بر روی هشتگ‌ها می‌توانید پست‌های مرتبط با آن‌ها را مشاهده کنید.
  • پینترست (Pinterest): نکته‌ای که در استفاده از هشتگ در این شبکه‌ی اجتماعی باید به یاد داشته باشید این است که هشتگ‌ها تنها در بخش توضیحات قابل کلیک کردن هستند. همچنین هشتگ‌ها در پینترست قابل جستجو نیستند بنابراین برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را جستجو کنید.
  • یوتیوب (YouTube): هشتگ‌ها در این شبکه‌ی اجتماعی معمولاً در قسمت نظرات یا Comment و در قسمت توضیحات ویدئو استفاده می‌شوند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک کنید به صفحه‌ای از ویدئوها هدایت خواهید شد که در عنوان آن‌ها از آن هشتگ استفاده شده است.

در مقالات آینده به بررسی بیشتر و دقیق تر این موضوع میپردازیم.

برای مشاهده  مطالب و خدمات بیشتر در این زمینه،میتوانید از طریق لینک زیر به وبسایت یونیک مارکتینگ مراجعه کنید:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد