لینک در استوری اینستاگرام، یکی از کاربردیترین ابزارهای اینستاگرام است. مطمئنا چندباری مجبور شدهاید که فالوورهای خود را به لینک موجود در بیو خود هدایت کنید، تا آنها بتوانند به جدیدترین مطالب یا منابعی که میخواهید به اشتراک بگذارید دسترسی پیدا کنند؟
برای رفتن به لینک مورد نظر فالوورهای شما مجبورند انرژی بیشتری صرف کنند و به همین دلیل لینک در استوری (Swipe Up) در اینستاگرام ارائه شد. با استفاده از قابلیت لینک در استوری اینستاگرام، تعامل با مخاطبان در اینستاگرام، بسیار راحتتر از قبل شدهاست.
ابزار Swipe Up (لینک در استوری) اینستاگرام چیست؟
ابزار اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، انقلابی در نحوه دسترسی برندها و اینفلوئنسرها با مخاطبان خود ایجاد کرد تا با استفاده از این ابزار فالوورهای بیشتری به دست آورند.
فالوورها میتوانند انگشت خود را بر روی یک استوری به بالا بکشند و یا به فلشی که در زیر استوری است، تپ کنند تا بدون خارج شدن از اینستاگرام، به لینک موردنظر بروند. ابزار لینک در استوری، روشی قدرتمند برای بهینهسازی پستها و یک روش آسان برای تبلیغ محتوا و محصولات مختلف است.
چه کسانی میتوانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟
این ویژگی اولین بار در سال ۲۰۱۷ برای اکانتهای وریفای شده (اکانتهایی با تیک آبی)، ارائه شد. اما بعد از آن برای اکانتهایی با این ویژگیها نیز این ابزار ارائه شد:
اکانت بیزینسی داشتهباشند
و
یا
۱۰ هزار فالوور داشتهباشند
نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام یک روش مطمئن برای افزایش نرخ تبدیلهای شما (Conversion)، افزایش تعامل ارگانیک و دسترسی آسانتر به فالوورهای شما به محتوایی است که میخواهید به اشتراک بگذارید. در اینجا نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام را به شما توضیح میدهیم:
۱٫ وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و آیکون دوربین در قسمت بالا سمت چپ را انتخاب کنید.
۲٫ یک عکس بگیرید یا از عکسهای موجود در گالری استفاده کنید.
۳٫ روی آیکون لینک در بالای صفحه تپ کنید.
۴٫ لینک خود را در این قسمت جایگذاری کنید.
با زدن گزینه Preview در پایین این لینک، میتوانید قبل از انتشار استوری، از صحت لینکی که گذاشتید، در بعد اطلاع مند شوید. بعد از آن در سیستم عامل IOS، گزینه DONE و در سیستم عامل اندروید گزینه تیک آبی را بزنید.
موارد استفاده از ابزار لینک در استوری اینستاگرام چیست:
در اینجا به تفصیل به توضیح برخی از انها میپردازیم:
اشتراک لینک اصلی: لینک آخرین مقالهتان را بگذارید. لینک سایت فروشگاهی خود را بگذارید و یا مخاطبان را به آخرین پست بلاگ خود ارجاع دهید.
مشاهده محصول: این به فالوورهای شما امکان میدهد تا روی لینکهای قابل خرید تپ کنند تا بتوانند جزییات محصول را بدون خارج شدن از اینستاگرام مشاهده کنند.
مشاهده فروشگاه: با استفاده از این گزینه مردم را به سمت فروشگاه پروفایل اینستاگرام خود بیاورید. (متاسفانه در ایران این امکان را نداریم.)
تبلیغات: اگر اینفلوئنسر و یا بلاگر هستید، استفاده از لینک استوری برای تبلیغات مشتراین شما فرصت فوقالعادهای است.
بعد از گذاشتن اولین لینک استوری اینستاگرام، حتما آمار و آنالیز استوری را چک کنید و اگر تعداد کسانی که به لینک شما میروند، کمتر از انتظار شما بود، حتما مطمئن شوید که دکمه فراخوان (چیزی که میخواهید فالوورها انجام دهند) واضحی دارید.
اگر ۱۰ هزار فالوور ندارید، چگونه از لینک استوری استفاده کنیم؟
یکی از شروط اولیه استفاده از این ابزار داشتن ۱۰ هزار فالوور است. اما اگر این تعداد فالوور ندارید، چند گزینه وجود دارد که میتوانید امتحان کنید تا بتوانید لینکهایی که میخواهید را منتشر کنید، که منجر به همه چیزهای خوب مانند افزایش فروش و فالوورهای وفادارتر شود.
لینک در بیو
ممکن است این کار را تا به حال انجام دادهباشید. اما هر استراتژی لینک در بیو، میتواند مزایای مختلفی به همراه داشتهباشد. برخی از کاربران اینستاگرام یک لینک خاص در بیو قرار میدهند و یا از ابزارهای کوتاهکننده لینک در بیو استفاده میکنند. همچنین میتوانید از ابزاری استفاده کنید که به شما امکان میدهد چندین لینک را در یک صفحه فرود میزبانی کنید.
استفاده از دایرکت
استوری خود را منتشر کنید و به مخاطبان بگویید که برای گرفتن لینک به دایرکت مراجعه کنند. برای اینکه کار مخاطبان آسانتر شود هم میتوانید از استیکر DM ME استفاده کنید. علاوه بر گذاشتن لینک، این استیکرهای استوری، به افزایش تعامل شما با مخاطبان منجر خواهد شد.
نظرسنجی کنید و این نکته را حسابی جدی بگیرید
محتوا و پست خود را به اشتراک بگذارید، و یک نظرسنجی ایجاد کنید و از مخاطبان خود بپرسید که آیا لینک مطلب را میخواهند؟ و در نهایت به کسانی که گزینه بله را زدند، لینک را ارسال کنید.